28 May 2008

Trafik Tiplemeleri

Trafikte hani hem yayaya hem de araçlara aynı anda yanan yeşil ışıklar var ya, işte onlara uyuz oluyorum. Bence bunlar hiç bizim ülkemize göre değil. Türkiye'de araba kullananların büyük bi kısmının zaten ehliyeti nereden aldığına yada alıp almadığına dair çeşitli teorilerim var. Tek tarafa yanan trafik lambalarına bile kimse uymazken, bi de hem yayaya hem de sürücülere aynı anda yanması çok komik ve bazen çok korkunç olaylara neden oluyor. Ben tabi ki de korkunçlarına değil de komiklerine değinmek istiyorum.. Benim evimin bulunduğu caddede bi tane var bu trafik ışıklarından. Çokta işlek bi cadde burası, bi kere burda muhakkak yaşlı amca yada teyze olur. O teyze yada amca katiyetle bu ışıklara hala alışamamıştır. Elindekini (artık şemsiye olur, çanta yada alışveriş poşeti olur. Belki torun vs bile olabilir) aslında yeşilde geçen arabaya doğru fırlatır ve bağarır. ''Önüne bak be ışık yanıyo görmüyo musuuuuunn?!!!'' gibi nidalar atar. Bu sırada arabanın içindeki şöför yada yolcular da ona bağarır, burda bi süre trafik sıkışabilir. Neyse başka bi grupta müzik dinleyen genç kısım. Onlarda kornalar (tabi duymaz), etraftan iten, çeken, dürten kimselerce kendine getirilir. Bi de tabi medeniyetten uzak kadın tipleri vardır, onlar da şöföre avazları çıktığı kadar bağararak sokak ortasında küfür eden çirkef tiplerdir. Dünya onların etrafında döner sanki. Şu an aklımda bu kadınlara dair bi tip bile belirdi. Genelde 50-55 yaş arasında, kilolu, muhtemelen kız çocuğu sahibi ve o kıza hayatı dar eden, evde oturan çalışmayan ve hayatı boyunca hiç çalışmamış, kocası ondan bıkmış çünkü aynaya bakmayalaı yaklaşık 20 sene olmuş, koyu kumral, küt yada şekilsiz kesilmiş bi kısa saç sahibi (ama o saça hiç şekil verilmemiş yıkadığı gibi çıkmış), şekilsiz bi kapri giymişte olabilir yaz ayıysa eğer (mavi tonları canlandı aklımda) bi kadın. Haa bi de yüzünde mutlaka ama mutlaka ben var. İşte böyle tipte bi kadın şöföre küfür eder. Neyse konu da çok dağaldı...
Bi de son olarak benim gibi kalabalık içerisinde çok sinirli olan, bi an önce o karşı tarafa geçip artık ne halt edecekse etmek isteyen insan tipi. Dışardan çokta hoş gözükmediğini fark ettim. Ama en azından kimseye vurmuyo yada bağarmıyorum...
Neyse üf çok uzadı bu konu.. Bu kadar üstünde durmaya gerek yok. En iyisi herkes araba kullanırken yada karşıya geçerken sağına soluna baksın, sinirlerine mukayyet olsun..

Hiç yorum yok: