11 Tem 2008

Azıcıh Gahır Çekin!

Ayıp mı bilmiyorum ama minübüsteyken sağımdaki solumdaki insanların konuşmalarını dinliyorum.. Ne yapsaydım yani, kulağıma pamuk mu tıkasaydım? Oturuyoruz işte, onlar da konuşuyo, duyuluyo.. Şu an kendi kendimle kavga ettiğimin farkındayım.. Neyse..
Geçenlerde yine minübüsteyim, iki yaşlı teyze oturuyo ön koltukta. Kesin Erzurumlular, aynı öyle konuşuyolar. Çok hoşuma gidiyo tabi o şive, dinlemeyeceğim varsa bile şive yüzünden dinlemek istiyorum. Teyzenin yeğeni mi ne birisi boşanmış. Erkek tarafındalar bunlar, şimdi diyo ki;
- '' vışş anam daha 1 sene oldu, hemen ayriliyirler''
- '' e anam nesi varmış bizimkinin, gül kimin(gibi demek) oğlan
- '' ne bilem, şimdiki zaman garıları da hiç gahır(kahır demek) çekmir''
- '' he anam, biz öylemiyıh?(öyle miyiz). Ben 50 senedir çekirem. Daha bigün olsun ağzımı açıpta bişe dememişem.
- '' he anam, gız da çalışir ya gendi parasını gazanir. Hemen boşanah diyir. Daha ne anladın sen gocandan, azcıh otur evinde.''
- '' anlaşamirlemiş. Beğenmirmiş bizimkinni. E beğenme nolir ki yani. Azıcık gahır çek anam nolacah sankim..''
- ''he anam şimdiki zamandakiler hiç gahır çekmiler..''

Ne yazık ki inmek zorunda kaldım. Keşke o teyzelerle eve kadar gidebilseydim de onlardan evliliğin ''gahır çekmek'' olduğuna ikna olabilseydim..
Çok merak ediyorum acaba oğlan değil de kız tarafı olsalardı '' o gaddar okumuş, kendi parasını gazanir ne diye el oğlunun gahrını çeke, he anam biz gün görmedik o göre'' demicekler miydi?
Ah teyzeler ah, çok betersiniz...

4 yorum:

AssoRTieK dedi ki...

:)) walla süpersin waktim wardı biraz,bloğunda takılayım dedim ama alem kızsın wesselam..
:))süper yazıosun,nie kendin hakkında bukadar az bilgi war yaa,foto filan (uyuz olmazsan bi sorym dedim :)

lale dedi ki...

teşekkür ederim :)
fotoğraf koymadım çünkü sadece yazıyorum, yaptığım şeyleri paylaşsaydım eğer senin gibi mesela takılar vs. kendi üzerimde çektiklerimi koyardım. ama bloğumda sadece yazı var. o yüzden koymadım. eğer çok merak ediyosan sana mail atiim fotoğrafımı :P

İşitme Kaybı dedi ki...

dışardan bakınca eleştirmek ne kadar kolay...kızın neler yaşadığını biliyorlar mı,hayır...hem zaten onlar da para kazanıyor olsaydı 50 senedir çekiyor olmazlardı...

eski zihniyeti bırakacak gibi değil bizim ülkenin insanları...

lale dedi ki...

valla öyle, kendileri çekmiş ya başkası da çeksin..
çekmeyin kızlar !:)