25 Tem 2008

Yap

Biraz da kendimde uyuz olduklarımı yazayım bari, hep başkaları mı kaka?
Mesela artık eskisi gibi okuyamıyorum, daha doğrusu okuyamıyorum.. Neden bilmiyorum, okumayı çok seven ve bol bol okuyan ben artık sadece dergileri karıştırabiliyorum. Ne oldu ki bana bu kadar uzaklaştım? Aslında biliyorum da, o konulara hiç girmeyeyim buradan.
Önemli olan soru ise tekrardan nasıl zevkle ve isteyerek okumaya başlayacağım... Önceden lise ve üniversite zamanında daha fazla olarak paramın neredeyse çeğreğini kitaplara yatırırdım. Aldıklarımı da deli gibi okurdum. Mesela tatile gitmeden önce yaşıtlarım kızlar mayo bikini seçerken ben kitap seçerdim. Tatil alışverişimin önemli bi kısmını da kitaplar oluştururdu.. Eee ne oldu bana? Yoksa internet mi bozdu beni? Bence hayatımda zamanımı alan başka zorunluluklar yanında bi de internet eklendi.. Nedir bu? Maillerime bakıyorum, arkadaşlarımla yazışıyorum, ilgimi çeen blogları hergün takip ediyorum, son zamanlarda bişeyler yazıyorum, merak ettiğim şeyleri araştırıyorum.. Zaman nasıl geçiyo anlamıyorum... Bazen diyorum ki ''bırak şu internet olayını, hiç girme. Hayatın eskisi gibi olsun, kendine daha fazla zaman ayır''.. Ama yapamam ki, işim de internetle alakalı, trendleri, tasarım ve web tasarımıyla ilgili herşeyi yakından takip etmek zorundayım ki bi zaman sonra bizim okuldaki hocalara benzemeyeyim. Kusura bakmasınlar ama bi çoğu böyleydi, hiç bişeyden haberleri yoktu..
Neyse işte, nasıl kopucam internetten? Bunu düşünürken bile yine bilgisayar başındayım..
Belli ki bu bilgisayar başında yazarken olmayacak... Aslında işin ilginç kısmı hayatımdan tamamen çıkarmak istemiyorum, ama başına oturduğumda da kalkamıyorum. Ama bikaç hafta evvel daha kötüydü bu durum tabi, laptopumuz bozuldu da ben de onu alıp salondaki koltuğa yatarak kah oyun oynayıp kah chatleşip, kah site dolaşarak saatlerimi harcamaktan kurtulmuş oldum. Ama ne oldu ki? Yine benim isteğimin dışında oldu bunlar. Ben mi sanki kendi irademle karar verdim bu duruma. Hayır.. Neyse olan oldu, şu aralar çok daha az zaman harcıyorum internette. Ama yine de harcıyorum. Hem de gereğinden fazla...

Bu konuyu geçiyorum. Başka bi kendimde uyuz olduğum noktaya geliyorum, artık resim yapamıyorum. Yani yapabiliyorum da yapmıyorum. İçimden gelmiyo. Halbu ki ne severdim çizmeyi boyamayı.. Ne oldu bana? Fotoğrafta çekmiyorum... İşten eve dönerken anayoldan eve 5 dk. da yürüyebilecekken tam yarım saatte gelirdim, herkes beni merak ederdi. O yolda bi sürü fotoğraf çekerdim. Şimdi sorsanız makinem nerde onu bile bilmiyorum...
Eskiden yapmaktan zevk aldığım hiçbişeyi yapmıyorum şu sıralar. Bunları yerine başka uğraşlar mı buldum? Hayır. Sadece hiçbişey yapmıyorum. Hiç bişey yapmamakta bişey midir? Evet, bişeydir. Ama gayet gereksiz ve kimseye faydası olmayan bişeydir...
Nasıl yapıcağım hakkında bi fikrim yok ama ben yeni benden hiç memnun değilim. Bişeyler yapıp eski halime dönmem lazım, acilen!

2 yorum:

ferulago dedi ki...

Herkeste aynı dert var galiba. Ben de internet başında geçirdiğim zaman nedeniyle dertliyim. Bilgisayarda çalışırken bile elim işte, gözüm oynaşta resmen. Hatta şu anda bile sabahın köründe makale yetiştirmem gerek diye kalktım ama daha başlayamadım. Outlook'tan mail uyarısı gelir gelmez hop açıyorum, oradan buraya derken iş kalıyor. İnternette geçirilecek zamanı sınırlamak çözüm mü acaba? Mesela 1 saat işe 15 dakika internet süresi ayrılması, sonra yine iş gibi? Sanmam ama yapana helal olsun derim

uyuz cadı dedi ki...

bence zor, başına bir oturduğumda hooop birkaç saat gidiveriyo..
yapana cidde helal olsun, ama ben pek beceremiyorum. kalksam da aklım kalıyo, damarlarıma işlemiş :)