2 Ağu 2008

Tutmayın!

Eşim balık tutmaya gidiyo son bikaç haftadır. Ben de hiç sitemiyorum gitsin, hayvanları yakalsın ölsünler, can çekişsinler vs. vs... Neyse artık binbir ikna çabaları sonucunda ben gitmeyeceğimi anlatabildim. Bugün de ''gidiim mi?'' dedi, ''git'' dedim ama içim nasıl acıyo o hayvanları düşününce.
Sonra şöyle gelişti;
- yakala ama sonra yine suya bırak olur mu? yazık, ölmesinler
- ya 2-3 tane yakalayınca zaten bırakıyorum ama bikaç tane daha olursa bahçedeki kedilere veririz
- ya getirme bırak suya, ben veriyorum onlara yemek
- ama balık seviyolar
- ya getirme dedim, yazık balıklara
- yesinler yazık işte, kediler balık sever
- ...
- aa niye ağlıyosun? lüfer onlar lüfer, hiç minicik balık için ağlanır mı? aa aağlıyosun ya??...
- ...

Manyak mısın sen cidden lüferlere mi ağlıyosun demeyin? Evet manyağım, balık tutma olayına da kanımın son damlasına kadar karşıyım. Böyle hobi olmaz olsun! Sen hayvanın ağzına çengel mi iğne mi ne ondan tak, sonra sudan çıkar, çırpınsın dursun. At kovanın içine can çekişsin ölsün, sonra da ben rahatlıyorum de. Yazıktır günahtır! Neymiş hisleri yokmuş..
Ama benim hislerim var! Bizleri onlardan ayıran tek şey de hislerimizin olması değil mi?

Balık avlamayın, uyuzum hepinize! Hayvanları öldürmeden de o cani ruhunuzu rahatlatacak bişeyler bulursunuz elbet, azıcık düşünün bi zahmet...

not: eşim de gaza gelip tutuyorum bak demesin ve balıkları öldürmesin diye onun zaten balık avlayamadığını buraya hiç yazmicam bile...
not not: acaba ben de gidip onu tutabildiklerini denize mi atsaydım? ama diğer tutulanlar nolucak, başksının kovalarındakiler? kavga edicem milletle.. neyse ben en iyisi ben yine bir yıldır düzenlenmeyi bekleyen klasörlerimi düzenlemeye devam edeyim...

6 yorum:

AssoRTieK dedi ki...

Şimdi lalecim sana soruorm(nie bana soruosun deyip uyuz olma:)efendicim geçen gece annemle dışarı çıktık,bi ekek arkadaşım aradı ewdeysen çıkalım die,ayy keşke daha önce arasaydın annemle yeni çıktık walla dedimmm(son derece kibar bi modda)!ee napiim şimdi dedi!!!şok bennn!sonra tipik benn kendimi tutamadım we yolda + annemin yanında + telde çocua bağırmaya başladım.manyakmısın sen yaa ne bu gewşek konuşmalar,e napiimse beniii nie arıooooonn dedim:)bi baaardım bi bağırdımmm,bi de nie sinirlenion ki dio!gece gece!illaa nefret ettircekler kendilerindennnn!sewmiormm ulan hiçbiriniziiii!ohh olsun oynayıp oynayıp ta bırakıormmmm!ohh!(çok mu ayıp oldu,hıh:)bide ben bu sinirle ewde kalırmışımmm,ha ha haa!ewde kalmak cümlesinee ayrı kılımmm zaten!ewde kalmak die bişey yoktur!ne demek yaa ewde kalmakkk ne o ölee!haklısın gerelsiz yere sinirlenmemişsin dee,yoksa hepsi bir olup sinir hastalıkları doktoruna götürceklermiş:(anlattım rahatladımm...
lüferlere de üzüldüm ayrıcaa..yazık..

lale dedi ki...

ay amma güldüm :)
manyak mı ne o çocuk, elime düşmesin valla fena yaparım. bi kere bi bayanla öyle konuşulmaz. hem sen o her aradığında hazır ve nazır onu mu beklicekmişsin hemen fırlicaksın evden..
boşver, bence de sen bu tiplerle oyna oyna bırak. daha fazlasını haketmiyolar çünkü. önce biraz terbiye öğrensinler, dimi ama?
hem evde kalmak neymiş, bu devirde öyle şey mi kalmış?
haklısın diyorum, seni doktora götüreceklerine kendisi gitsin.

bu arada niye sordun diye uyuz olmadım, uyuz hastalığım henüz o kadar ilerlemedi :)

Rüyacı dedi ki...

"Ben de hiç sitemiyorum gitsin" ve ayrıca
Lüferler ufak balıklar diildirler. Hem denizci olan balıkçı olur cadıcıım, bu da ruhun farklı bir ivmesidir.
Ha balıklar hisseder mi? İnsanlar hisseder mi, doğa nedir, balık yemek ihtiyaçmıdır, konusuna hiç değinmicem bile.
Asıl dert etmemizm kitlesel olarak balıkların imha edilmesi olmalı. Tonlarcası bir ağ gözünde ve ziyan zebil. Kovalarla değil büyük teknelerle, saçma sapan sintine ve atık bırakan tankerlerle didişmeliyiz sanırım. Oltayla tutmak vahşetse bu da vahşet. Ve sanırım hepsi yakınlarımızda.
taa gözlerimizin içinde hemde..

lale dedi ki...

Rüyacı dediklerinin hepsi doğru da, ben rahatlıyorum denmesi beni deli ediyo. aklım almıyo bi canlı ölürken sen nasıl rahatlıyosun? hissetsin yada etmesin hiç farketmiyo. ben hissediyorum biliyorum ya onun benim yüzümden can çekiştiğini o bana yeter.

Rüyacı dedi ki...

Lale'ciğim;
Bazen insanlar söylemek istediklerini, söylediklerinin içine gizlerler. Aslı şudur olayın, Deniz, su ve insan bir bütündür. Su sakinleştirir, o dalgaların sesi, o çırpınışlar, o kayalara vuruş, hep bir terapi etkisidir insanın ruhuna. Arada bir esprisi olur bunun, suyun altından bir şey gerçeğe çeker seni,balık vurdu derler buna. Oltayı yoklamış, seni dürtüklemiştir oysa deniz. Bunu yaparkende bir canlısını sana armağan etmiştir sen daha fazlasını halledebilesin diye. Mesele de vahşet var mıdır?
Aslında her varlığın aynı bütünün bir parçası olduğundan hareket edersek, yok gibi görünür gözlerimize. sen hüzünlendiğin anı yaşadığın zamanlar gibidir buda.
Balık tutulmasa da olur hem. Amatörler çokça tutmak için değil, tutmamak ama çabalamak için giderler balığa, burada amaç ruhu suyla ilişkiye sokup dinlendirmektir derim hep. Balık bahanesi olmuştur bunun.
İşi azıtıp bir kova dolusu balıkla dönende dövülmeli kovalar başlarına geçirilmelidir, bu da ayrı bir algılanmalıdır yazdıklarımdan
:-)
(kutuya yazdığım anti spam kodu aynen şu: Eyjoyk, Çok neşeli çok)

lale dedi ki...

e doğru diyosun aslında. ama ben yine de balık tutanlara uyuzum :)