8 Ağu 2008

Türkiye'de H&M İstiyoruz!

Bazı markalara sinir oluyorum. Mesela H&M. Neden Türkiye'de yok? Biraz araştırma yaptım, yok efendim burada üretim yapıyolarmışta üretim yaptıkları ülkelerde mağaza açmıyolarmış. Gerizekalılar. Üretim yaptığın ülkede el altından satış yapılıyo sanki de mağaza açılmıyomuş. Ne kadar saçma bi bahane bu böyle.. Neye bahane derseniz ben de bilmiyorum, şu an sadece uyuz olduğum için bi sürü manasız şey yazabilirim. Siz ayrıntılara takılmayın bi zahmet, asıl konuyu sindirin.
Hayır elin gavurları burada dikilen şeyleri üç beş kuruşa alıyo, giyio kuşanıyo. Şıklıktan yanlarından geçilmiyo, bi de ucuz ötesi yani.. Bi bilsem nerede üretim yapılıyo gider basarım valla orayı. Yurt dışına yollanan tırların önüne atarım kendimi, boğaz köprüsüne zincirlerim. Yaparım işte bişeyler. Ya ben de istiyorum ya!
Bi de efendim bi gazetemizin güzide yazısına göre bazı bayanlar ''H&M Türkiye'ye gelmesiiiiieeennn!!'' diyolarmış. Yolarım kızım sizi ben. Kimsiniz bana söyleyin. Sosyetik paçozlar (Şahika ruhum ortaya çıktı)..
Neymiş, yurtdışından alıyolarmış burada olursa herkes aynı şeyleri giyermiş. Biz sizin gibi sosyetik miyiz kızım? Öyle bi ayağımız yurtdışında diil. Emekçiyiz biz emekçi! Çalışıyoruz milletin yanında ekmek paramızı çıkarmaya çalışıyoruz. Koca parası yiyip sosyetede sefa sürmüyoruz. Siz gidin Channel takılın, H&M bozar zaten sizi. Ucuz ya, ayarınız bozulmuyo mu giyince? Adi sosyetikler sizi, sizi botokslular, sizi yağ aldıranlar, sizi solaryumlu karalar, sizi saçları sarı boyalı gözleri mavi lensliler, sizi cadde gülleri, sizi jipliler, sizi bahçeli evliler, sizi özel şöförlüler, sizi görmemişler, sizi manükürsüz tuvalete gitmeyenler, sizi tarzı olmayanlar, sizi ne modaysa ne pahalıysa onu alanlar, sizi yeteneksizler, sizi amaçsızlar, sizi tikiler!!
Yolarım sizi!! Adam gibi konuşun bundan sonra. Haa bi de kimseniz çıkın ortaya, dalıcam size.

20 yorum:

AssoRTieK dedi ki...

lalee bizimm pazara düşüoo kız h&m lerrr:)geçen badilerimi katlıormm anam ne göriiim etiketteee kocaman h&m yazmazmııı,leyn dediim yuhh,bunca zaman görmemişmiyimm,görmez olurmuyum jetonnn düşmemişşş:)
atacaktım,dedim kalın öle siz hele bi:)

Adsız dedi ki...

canim benim,

dolmussun sen yine, kiyamam sana!? Ben de H&M'in Turkiye'de magaza acma taraftariyim; zaten mallarinin cogu ya Turkiye'de, ya Hindistan'da ya da baska bi 3.dunya ulkesinde uretiliyor. Ayrica yurtdisinda da ucuz, cadde markasi olarak yelpazede yerini aliyor. Demek istedigim Avrupa'da ya cok genc ogrenci kesimi ya da baska luks markalara parasi olmayan hedef kitle oradan alis veris ediyor.Bahsettigin disi bozuntusu hatunlara gelince; yurtdisinda yasayan bi Turk olarak o cinsleri burada sokakta, markette ya da baska bi yerde gordugumde utaniyorum wallaha!? Turkce konustuklarini duyar duymaz ya magaza ya da sokak ya da caddede yonumu degistiriyorum!? Hepsi sanki Alice harikalar diyarinda yasiyor sanki; kaldi ki yasadiklari zihniyet artik kesinlikle cag disi, birak Turkiye'yi artik dunyanin hicbir yerinde o tip bi kadin modeli ne ciddiye aliniyor, ne de saygi goruyor cevresinde. Ama sen gel de bunu bizimkilere anlat guzel kardesim; kaldi ki bi de kendilerine o kadar para harciyorlar, isin sonunda da guzel durmuyorlar ki, orasi da ayri hikaye!? onlarin harcadiklari parayi ben kisisel olarak kendime harcasaydim su an Hollywood'da ya da Cannes'da dunyaca unlu adam gibi isimi yapan aktris olurum yahu!? :op

pire x

lale dedi ki...

AssoRTieKcim valla arasam ben de bulurum pazarlarda, itilmiş kakılmış dükkanlarda da.. benim istediğim adam gibi mağazaya gidip ne beğeniyosam almak. yani 'aa burası pazar ama h&m buldum yaşasın' moduna girmek istemiyorum. bulsam alırım tabi o da ayrı :)
manyaklık işte anacım.. mesela makyaj malzemeleri ne kadar güzeller...

lale dedi ki...

pirecim valla dolmuşum ben yine :D
senden de isticem yakana yapışıp kanını emicem, hatta şu urbanoutfitters bide bana yolladığın site var ya, sevnura sandalet aldığın. işte o iki mağazadan bi de h&m'den isticem ama yeni sezon gelsin diye bekliyorum. yaz bitti ya nasılsa, bi de bıktım yazlık şeylerden. şöyle güzel kazaklar botlar falan..
üşüşücem yani yakında :)
o kadınları da hiç tanımamazlıktan gel anacım en güzelini yapıyosun sen.. ama orası da cidden alice harikalar diyarı gibi geliyo bana anlattıklarına bakılırsa. heykelleri de varmış zaten :9

Adsız dedi ki...

Yaw lale'cim haklisin; yasadigim yer Alice Harikalar Diyari yazari Lewis Caroll'un vefat ettigi sehir olarak geciyor tarihte. Anladigim kadariyla da sehir bunu turistik bi deger olarak da kullaniyor, turistlere brosurlerde atraksiyon olsun diye, eheh...Bunun disinda yakin tarihinde de 4 tane masum insani IRA mensubu diye iceri alip 16 sene hapis cezasina carptirmislar. "In the Name of the Father" filmi ve kitabi bu 4 masum vatandaslardan birinin gercek hikayesi zaten...Adamcagizin sucsuz yere hapiste 15-16 sene kalmasi yetmiyormus gibi bi de babasini da iceri aliyorlar ve sonra babasi da cezasini cekerken hapiste vefat ediyor diye hatirliyorum...Kisaca burasi irkci, tipik Anglo Sakson anlayisinin barindigi bi yer...Kimse kimseyi sevmiyor...Herneyse, konu baya bi dagildi!? Bu arada hep soyluyorum, ister sen ol, ister kiz kardesim kisisel siparislerinize her zaman acigim, diledigin zaman benimle temasa gec yani...Ismarladigin seyi buradan ben sana en gec bir hafta 10 gun icerisinde gonderirim...

Hadi opuyorum cok!?

Mucxxx!!!

pire xx

lale dedi ki...

anacım heryerde oluyo bunlar. bak bizde de ne kadar çok şeyler var.
ama en azından orada kocaman parklar ve bi sürü alice heykeli varmış, burda o da yok :9
saol gülnur valla, bekle beni siparişlerim geliyoo :D

Adsız dedi ki...

Tamam canim, siparislerini bekliyorum, eheh...Dukkan senin be guzel kardesim!? :op

Yaw bizim memleket ilginc iste; bi yere, mesela parka ya da meydana heykel dikersin, sonra ertesi gun, daha millet heykelin ne oldugunu anlamadan, sehir belediyesi, icerisinde seks icerikli mesajlar var, ahlaka, orf adet, gelenek ve goreneklere uygun degil diye ortadan kaldirirlar!? Bizim de bu cagda estetik, sanat anlayisimiz bu iste...Yazik... :-(

Ondan sonra bu yetmezmis gibi guzelim sehirde soyle gozune guzel gelen hicbir sey goremezsin; onun yerine "Maho" denilen, daha henuz homo sapiens seviyesine gelememis, ortalikta insan evladiyim diye gezinen yaratiklara bakmaya ve tahammul etmeye mecbur kalirsin!?

Is mi simdi bu??? Yoksa gurbette kala kala ben de mi bu adamlar gibi irkci oldum???Aman diyim!

pire xx

lale dedi ki...

doğru valla. o kadıköydeki boğa heykelini yıllardır nasıl kaldırmadılar anlamadım. ee ne de olsa onda da var ahlaka aykırı şeyler :9

Adsız dedi ki...

Lale'cim o boga heykelini ortadan kaldirirlar mi hic? Sen saka mi ediyorsun? O heykel - sozum meclisten disari, lutfen cevremizdeki diger beyler ustlerine alinmasin - guzide Turk erkeginin iktidar sembolu!? Ya da kimbilir, ulkemizdeki Rus ve Ukraynali kezban irkina ait kadin misafirlerimize bi govde gosterisi!! Muhahahaaa...

pire x

lale dedi ki...

ahahaha deli :D

Yeliz dedi ki...

Lale, malatyadan bir tekstil firması çalışanından alttaki yorumu almıştım. H&M'in ne tutumlu fabrikası varmış da haberimiz yokmuş.

"yeliz abla yardımını bekliyoruz bizler h&m markasını malatya taşkın tekstilde dikiyoruz bu kişiler bu ismi kullanarak bize vaatlerde bulundular bize kötülük ediyorlar paramızı vermiyorlar mesai paramızı eksik ve değerinde vermiyorlar yemeği ucuza mal etmek için bize neler yediriyorlar bu markayıda kullanıp rezil ediyorlar bize yetiş"

lale dedi ki...

aa, yuh yani. o kadar ünlü marka ne biçim para kazanıyolar. insanları ne öyle köle gibi kullanmışlar yazık..
ama sen napıcaksın ki, seni superman mi sanmış kızcağız? :)

MODA CADISI dedi ki...

Ben bu yazıdan sonra korktum :))

lale dedi ki...

hahaha :9
sen korkma cadıcım. nasılsa o tiplerden değilsin.. sana helal olsun h&m'ler diyorum:), fıstık gibisin acayipte yakışıyo. sen giymiceksin de kim giyicek dimi ama?

Yeliz dedi ki...

yaramaz h&m demekle yetindim elimden ne gelir ki, tr de mağaza mı açmış ki kızacağız dert yansın neyse senin gibi sinirlendim yine orada burada defolu ürünlerini gözümüze soktuğuna :)

lale dedi ki...

evet yani, ben de sinir oluyorum defolu takılmak zorunda kaldığımız için.. bi de ona da seviniyoruz falan :)
neyse şu an fazla söylenmeyeyim, ingiltere'de arkadaşım şu saatlerde benim için h&m araştırması yapmakla meşgul. istediklerimi bulur umarım.. daha fazla söylenirsem başıma taş yağar :)

ayça dedi ki...

selam,
H&M in ana memleketi isvecte yasiyorum, kaliteli ve ucuz urunleri var cogunlukla, ozellikle cocuk kiyafetlerinin cok kaliteli oldugunu soylemeliyim oglum dogdugundan beri bircok esyasini oradan aliyorum ve cok memnunum. Tek kotu yani herkes bi kaliptan cikmis gibi ayni seyleri giyip duruyo :)) Turkiyeye geldigimde degisik biseyler olsun diye carsiya cikiyorum heryer japon mali gibi kalitesiz urun dolu ciddi sekilde zorlaniyorum kaliteli bisey bulmak icin, oglum bebekken 3 tane bady aldim oradaki buyuk bir cocuk magazasindan hem fiyati burdakiler kadardi hemde 1 yikamada bozuldu, buradan aldigim seyler haftada 2 kere camasir yikamama ragmen yillarca yepyeni kaliyor cok ciddi bir kalite farki var yani. diyecegim odur ki bence de turkiyeye H&M acilsin fiyati Turkiyeye gore cok cok ucuz olmaz ama kaliteyi getirir, insanlar 1 yikamada cope gidecek seylere para vermezler.. son bir sey aklima geldi, gecen yil bir dergide ebru salli`nin bi röportajini okumustum H&M den bahsediyo cok begeniyomus yurt disina ciktikca oradan alisveris yapiyomus hatta en son cok begendigi bi ayakkabinin 3 ciftini birden almis :)) ayakkabilarin resimlerini gorunce cok guldum. kendisini takdir ediyorum tanesi 10 milyon olan ayakkabidan 3 cift alip fiyatini bilmeyen insanlara hava atmak da buyuk bir beceri istiyo, ben olsam yapamam valla..

uyuz cadı dedi ki...

ayça, ayy iyice iştahım kabardı iyi mi? :)

ayça dedi ki...

sen en iyisi buraya tasin cicim ;) H&M cenneti, her semtte en az iki tane var.. ayrica sezon sonu accayip indirim oluyo bi elbiseyi dorttebir fiyatina alabilirsin benden soylemesi hehee..

uyuz cadı dedi ki...

yapma canım ya... hem sokakta kalırım kira falan hak getire bütün parayı h&m'e yatırırım :)