12 Ağu 2008

Alışveriş Canavarı

Kendime de uyuz oluyorum.. Alışveriş canavarı mıyım neyim? Aklım fikrim alışverişte.. O kadar çok şeyim var ki.. Ayakkabı, kıyafet, aksesuar, makyaj malzemeleri. Hatta ojelerim bile o kadar abartılı bi sayıda ki..

Hayır nedir yani? Nereye gidiyorum böyle ben? Bi de şey diyorum, yok efendim kendimi kısıtlıyomuşum ben şimdi, güzel bi iş bi bulsaymışım asıl o zaman alışveriş yapıcakmışım.. Laflarıma bak.. Ne sapıtmışım kendimden geçmişim ben ya...
Arkadaşımla konuşuyorum şimdi, o da benim gibi sıyırmış. Sürekli konumuz şu;
- 'a şu sitede bilmem ne var, gördün mü?'

- ' görmem mi, süper'
- 'ya benim onu almam lazım, çok beğendim'
- 'kızım sen mi, ben mi?'

- 'naapsak? yarın bakalım mı, işin var mı?'

Sonra gülücükler, bi şen kahkahalar.. Manyamış mıyız neyiz?
Bi kendimize gelmemiz lazım.İndirimlerden aldık alıcaklarımızı şimdi yeni sezonlar yavaş yavaş gelmeye başladı. Onlarla aşk yaşıyoruz.
Mango'da hırka gördük, bayıldık bittik. İlla almak lazım, alınmazsa uykulara girer. Bu sıcakta hırkayı alıp napıcaksın? Dolapta kışı bekleyecek.. Yok efendim hırkayla da bitmiyo, çanta görüldü yine. O çantayla o hırka harika gidermiş, süper olurmuşmuş. E tamam olur, ama bu süperler nereye kadar? Al al bitmezki. Tam kapitalist sistemin kölesi olmuşuz biz.


Kafama nerden DANK etti? Konuşuyoduk, dün yine o arkadaşımla kuaföre gittik, saçlar bi yenilendi. Yeni renkler peşine düşüldü, modeller değişti, kısaldı kahküller falan filan. O sırada bi işlem için arap sabunuyla yıkadılar arkadaşımın saçını. Eve gitmiş annesine anlatmış, annesi de
' babaannen hep onunla yıkardı' demiş. Bizimki şokta! E eski zamanda şampuan mı vardı? Babaannesi savaş görmüş. Tıpkı benim dedelerim ve anneannem gibi.. Yokluk bilirmiş kadın. Herşeyi tutumluymuş. Ne kadar şımarığız, hiçbişey bize yetmiyo. Hep yenisini istiyoruz. En son ne çıktıysa o bizde olmalı. Yoksa çirkiniz, yoksa demodeyiz, yoksa biz biz olamayız!
Ne saçma!..

Eşimin anneannesi de tutumlu. Teyzeleri gösteriyo bana bak şunu aldık bunu aldık falan. Anneleri de kızıyo 'vışş anam, çula çaputa para yatıririsiz. Aha bu elbisem on senedir var, yırtılmadıhca yenisini neydirsiz?' Amaaan diyoruz bizde, ne anlamış o. Biz genciz. Tabiki de alıcaz, giyicez. Değil işte, öyle değil. Bi dikili ağacımız yok, ama öyle ya biz genciz, bu yaşta ne ağacı? Valla ben biraz daha ölçülü davransam çok ağacım olurdu biliyorum.

Erkeklerde bi elektronik çılgınlığı.. Hep bi üst model, hep yenisi. Bir yıl önce alınmış cep telefonları artık eski, iphone alması lazımmış. Hadi ordan, elindeki de telefon işte. Yeni aldık. Yok efendim Gülnur'a söylicekmiş, o yollar mıymış? Çok gereksiz!


Şimdi bütün bunları yazdım, kendime kızdım.. Ama ne yapıcam biliyo musunuz? Yatmadan evvel o almak istediğim güzel çantayı hayal edicem (çünkü benim hiç çantam yok, hatta bi çanta dükkanı bile açamam onlarla), bi yeni çantaya ihtiyacım var. Belki de yarın gidip alıcam, bilmiyorum artık...
Buraya yazdım yazdım nooldu? Nolucak canım, burası benim yapılacaklar listem mi? Hayır. Sadece uyuz olduklarımı yazıyorum, oluyo bitiyo. Ben yine aynı ben.. Yaşasın alışveriş!

2 yorum:

lale dedi ki...

sevnurcum yorumunu onayladım ama gözükmüyo. demek ki neymiş, bi daha eczacıbaşı deme diye bi bi işaretmiş :)
istersen bi daha yaz yorumu ben de snaa cevap olarak 'hayııııııııır' diim :9

lale dedi ki...

bi bi işaret diil tabi 'bu bi işaret' hehe
kendi kendime konuşuyorum dimi ne güzel :d