14 Ağu 2008

Karın Tokluğuna

Yemek programlarında asçı-çırak ilişkilerine ölüyorum gülmekten...

Mesela Ayşe Tüter'in bi programı var. Yanında bıçak getir, tabak bul, domates rendele gibi işleri yapan tiyatrocu bi kadın var. Ayşe Tüter bi asabi bi asabi anacım sormayın. Yine şu aralar azıcık daha iyi. Bi ara o kadıncağızı sürekli tersliyodu. Bi de kadın sürekli 'ayşe ablacım' 'ayşe ablacım' demiyo mu? Çok komikler valla. Yaptıkları yemeklere bişey diyemicem çünkü hiç baştan sona izlemedim. Mutlaka güzeldir, çünkü başka yemek programları gibi özenti yemekler hazırlamıyolar. Bildiğin Türk mutfağı yani. Ama konu şu ki Ayşe Tüter pek konuşkan değil galiba, yanındaki kadın program susmakla geçmesin diye yırtınıyo. Her dakika bişeyler söylüyo 'dimi ayşe ablacım' 'dimi ayşe ablacım'.. Ayşe ablacısı da 'evet' 'doğru' 'ee eskiden öyleymiş' demekle yetiniyo. Konu orda kapanıyo.. Ama biraz da çene yapmak lazım 'dimi ayşe ablacım'?


Sonra bi de Kanal A'daymış şimdi baktım. Arada rastladığım bi yemek programı var adı Olsa da Yesek.. Bu programda da tanımadığım bi adam yemek yapıyo, yanında da gençten bi kızcağız yine getir götür yapıp bi de üstüne sürekli azar işitiyo. O kadar çok gülüyorum ki.. Zavallı, tv de o kadar insnaın önünde paso laf yiyo. Bi de naapsın orda terslicek değil ya, hep alttan alıyo. Zavallı çırak.

O program da dikkatimi çeken başka bişey ise yemek yaparken kullandıkları malzemelerin kıt oluşu. Yemeğin içine değil de, işte kap kacak bıçak, kaşık gibi şeyler. Adam teflon tavadaki bi yemeği bildiğin yemek kaşığıyla karıştırıyo, domatesleri tabakta kesiyo falan. Ne biliim ben alışmışım Jamie Oliver izlemeye kusura bakmayın, ama adam da kırk türlü alet var. Ben de evimde mutfak eşyalarına çok özen gösteririm. Tv de yemek programı yapıyosun alıver iki eşya. Bakın İkea'da çok ucuz ve güzeller, benden söylemesi.

Neyse efendim zavallı çıraklara dünyayı dar eden yemek programları konumuzda üçüncü ve son
olarak Serra Yılmaz'ın sunduğu programa değinmek istiyorum. Bu programdaki çırak kişimiz en garibanıdır. Çünkü hiç söz hakkı yoktur. Daha bi kere bile konuştuğunu görmedim. Serra hanım der ki 'şimdi senden şunu istiyorum, bunu istiyorum, onu doğra şunu önce yap, aa ama hemen yap bak acil o''.. Zavallı çırak kişimiz de hemen koşturmaya başlar. Bence çırakta olsa 'yapabilir misin?' deseniz daha hoş olur. Sinir oluyorum.

Not olarak eklemek isterim ki aşcı olmak bana göre değilmiş anacım. Ben öyle kimsenin sömürgesi olamam. Sesim çıkıcak benim sesim. Onu istiyorum bunu istiyorum falan dicek
kaynar suyu dökerim valla kafasından... Adım üstümde uyuzum uyuz!

Hiç yorum yok: