27 Eyl 2008

Bedava Logo Herşeyden Tatlıdır

Çok uyuz olduğum birşey var.

Neden etrafımdaki insanlar benden 'ya bizim oğlana da bi logo yapar mısın?' yada 'bizim kız da web sitesi istiyo da beceremiyo ablası, bi yardım etsen' gibi saçma sapan isteklerde bulunuyor anlamış değilim..

Kardeşim, tasarım öyle otur iki çizittir işi değil ki. Size göre öyle, o ayrı da. Olayın aslı düşündüğünüz ve istediğiniz gibi değil. İki dakikada falan logo yapamam beni belki yaparım ama yapmam..

Bir de bütün bunları isterken hiç para falan teklif etmezler, ayrı mesele. İstesen belki bozulacaklar da. Çalıştığım ajanslarda da müşteri temsilcisi gelir logo ister, html'cisi gelir bi illustrasyon yapmanı ister. Gelen ister gider ister.. Ne ala memleket valla..

Bakın, bu işi öğrenmek ve yapabilmek için insanlar sınavlara giriyorlar, benim okuluma girdiğim sene tam 3000 kişi başvuru yapmıştı. Kolay değil öyle, sonra okulda bütü hocalar seni sırayla paçavraya çeviriyorlar. İte kaka öğretiyorlar. Mezun oluyorsun, ilk yıllar yine feleğin sillesini yiyorsun piyasada.. Sandığınız gibi cennette yaşamıyorum yani. O kadar zorla öğrendiğim birşeyi de her tanıdığıma bedavaya yapacak kadar salak değilim!

O yüzden gidip gelip benden birşeyler istemeyin. Hele bedavaya hiç istemeyin.
Varsa doktor bir tanıdığınız gidip ondan 'ya amcaoğlu benim belim çok ağarıyo be fıtık var. haftaya sana geleyimde bir alıver onu ha' diyor musunuz? O zaman benim de mesleğimi öyle basit görüp her dakika birşeyler kırpmaya çalışmayın. Zaten sevememişiz, adamı iyice soğutup hasta etmeyin!

Bi gidin başımdan be!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Lale'cim, hep soyluyorum, hep de soyleyecegim; bizim toplumda yaraticiligin, hizmetin bedeli yoktur, varsa da deger gormez diye...Baska ulkelerde - zengini, fakiri, gelismisi, AB uyesi ivir ziviri fark etmez - herhangi birinden ya da ajanstan logo talep ettiginde adam sana harcadigi vakit ve laf kalabaligi yuzunden bile para istiyor, bi de bu yetmezmis gibi o logonun yapim asamasina baslanmasi icin de gunler oncesinden randevu aliyorsun. Bi de bazilari "bu benim portfoyume uygun bi calisma degil" diye bastan red ediyor seni, orasi da ayri hikaye...Demek istedigim karsindakini surundurdukce kendin de yaptigin is de degere biniyor canim benim...Bak, sen de bu taktigi dene bakalim, sonucu merakla bekliyorum...

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

orası öyle pirecim..
bizde daha çok 'taş atıpta kolun mu yoruluyo' mantığı hakim..
onun için arada bana geliyolar yurt dışına mı gitsem diye, sonra yine (artık niyeyse) bırakamıyorum türkiyeyi.. dışarda da herkes beni mi bekliyo, değil tabi. ama eşimi kaç kere davet ettiler biliyosun. işte onun yüzü suyu hürmetine ben de giderdim :)
neyse, bu taktiği denemek işe yarayabilir tabi, bakalım nolucak :)

Adsız dedi ki...

bence esin ve sen burada birak logoyu, tasarim uzerine tasarim yumurtlarsiniz, orasi da ayri ve gercek bi hikaye!? Burasi egitim gormus, sokakta ve toplumda adam gibi davranmasini bilen, caliskan ve yetenekli herkese acik anacim, her zmaan bekleriz :-D

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

gönül ister canım :)