18 Eyl 2008

Dergiler, Dergiler, Dergiler

Şu dergicilikte zor zanaat canım!

Ama işin kolayını bulmuşlar..

Ben dergi okumayı çok severim. Daha doğrusu okumaktan çok fotoğraflara bakmaya bayılırım.
Böyle rengarenk, neşeli neşeli dergi sayfaları içimi açıyor.

Gelelim buldukları kolaylığın ne olduğuna..

Efendim şöyle ki; misal dergimiz bi kadın dergisi olsun. Her konu mevsimlere göre geçiş yapar.

Mesela şimdi, sonbahara giriyoruz ya, hatta girdik. Ben bu ayki degilerden alamadım ama, kesin başlıklar şöyledir;

- yazın yıpranan cildinizi kışa hazırlayın! (içerik, ev yapımı bir tane dandik maske tarifi ve pahalı ürün tanıtımları)

- yazın veremediğiniz fazla kilolardan sonbahar diyetimizle hiç zorlanmadan kurtulun (içerik; dandik diyetler)

- yazın verdiğiniz kiloları sonbaharda da koruyun (içerik; hepimizin ezberlediği klişe öneriler)

- yeni sezonun en trendy parçaları (içerik; sezonun en pahalı parçaları)

- bu sezon neler in neler out (içerik; 2 sene evvel moda olan kıyafet ve aksesuarlar yeniden gündemde)

Bunlar kadın dergilerinin değişmez başlıkları. Tabi mesela yaza girerken de içerikler aynı kalıyor, sadece başlıklar değişiyor. Misal; 'yazın yıpranan cildinizi kışa hazırlayın' değil de, ''kışın yıpranan cildinizi yaza hazırlayn' oluyor.

Erkek dergileri, yani teknoloji ağırlıklı dergiler ise daha bir komik.. Onları daha komik yapansa hem yukarıda bahsettiğim saçmalıkların olması hem de hiç ilgimi çekmemeleri.

İçeriklerden bir haberim, ama size bikaç başlık attırabilirim;

- Windows' unuz da bahar temizliği

- Ps 3' ün en favori oyunları

- Mac ve pc, sizin için karşılatırdık!

- Internet Explorer', Firefox, Opera. Hepsinin sizin için karşılaştırdık!

- Laptop satın alma rehberi

Daha da yazarım da, bırak okumayı yazarken bile içime fenalık geldi.

Zaten bu dergiler evimize girdikten sonra genelde onlarla sadece 10 dakika geçirilir. ''Amaaan bunu da aldım ama içinde hiçbişey yokmuş'' denip bir kenara fırlatılır.

Evde kuş beslesem belki kafesinin altına falan sererdim, ama o da yok..
En iyisi ben bunları biriktireyim, nasılsa bigün tekrardan bi köpeğim olacak. O zaman tuvalet eğitimi için kullanılabilir..

Ama benim dergilerim için aynı şeyler geçerli değil. Kimi ayakkabı özenle taranıp arkadaşa yollanır, kimi saç modeli dergiden gelişigüzel koparılıp bi kenarda saklanır, kimi kıyafet fotoğrafı arkadaşınla buluşurken yanında götürülür üstünde tartışılır, kimi makyaj malzmesi iştah kabartır vs vs...

Yani açıkçası ben dergilerimi daha verimli kullanıyorum. Zaten artık hepsinden almışlığım olduğu için az ve öze indirgedim onları. Ay başında gider 3 tane dergimi alır, o ayın sonuna kadar sehpamın üzerinde tutarım. Gider gelir bakarım.

Sonuç olarak erkekler için dergi üretilmesin, onlar da alıp boşa para harcamasınlar. Ama kadınlar için daha fazla kaliteli dergi üretilsin, onlar da hep almaya devam etsin diyorum..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

lale'cim...en guzeli o dergileri (bayan-erkek dergisi fark etmez) banyonun en guzide kosesine koyup orada okumak!? :-D

hem esim, hem de ben denedik, onayladik, super oluyor wallaha... :op

pire xxx

lale dedi ki...

bizde de var gülnurcum. hatta çöp tenekesine yakın olursa, şöyle 10-15 dakika göz gezdirip hooop bay bay :)