24 Eyl 2008

Hediye Eziyeti

Tatile gittim ya, mutlaka hediye almak lazım..

Tamam, yılların alışkanlığı elbet alacağız bişeyler ama ben asıl bunun nedenini sorgulamak istiyorum..

Tatile gidince neden arkadaşlarımıza hediyeler alırız? Bunu kim icad etmiş? Hadi etmişte, kim günümüze kadar uygulamış ve başımıza bela açmış..

Sorun şu ki, ne alacaksın? Yani orayı hatırlatacak bir obje mi, günlük kullanıma uygun birşey, kıyafet, takı v.s. mi?

Eğer tatil beldesini hatırlatacak birşeyse neden ben gezip tatil yaparken İstanbul' da kalmış birine benim tatil yaptığım yeri hatırlatacak birşey alayım ki? Ona ne ki? Ben nerede yaptıysam yaptım tatilimi.. Kıskandırmak amaçlı mı yani?

'Ay şekerim, sen şimdi buralarda pineklerken ayıptır söylemesi ben Bodrum' da Kale senin, Torba benim, Türkbükü yine benim gezdim durdum. Al bu da sana hatıra olsun istedim. Benim eğlendiğim senin de sıcaktan eridiğin günleri hatırlatır inşallah'..

Bu mudur yani? Yoksa ne manası var ki?

Hadi bu değil, diyelim günlük zımbırtılar olsun. Mesela burada Yalıkavak pazarı var, çok güzel. Ne ararsan bulursun. İşte Bodrum işi masa örtüleri, kıyafeler, değişik yatak örütleri gibi.. Şimdi ben bunları neden hediye diye götüreyim?

Kullanılır kullanılmasına da, birşeyler vermek neden boynumun borcu?
Bütün yıl yorulmuşum, sıkılmışım. Gittim dinleniyorum, eğleniyorum. Ne şimdi? 'Kusura bakma şekerim, bu yıl seni götüremedim tatile ama artık bu masa örtüsü beni sana affettirsin, baktıkça seni götürmeden eğlendiğim günleri hatırla'.

Bu mudur? Etrafımdaki herkesi kendimle birlikte götürmedim diye bir nevi özür gibi mi kabul edilmeli bu hediyeler?

Sanki onların bize bağışaldığı bir parayla gezdim tozdum da, özür olarak yada ezikliğimi gidermek amacıyla bir hediye götüreceğim..

Bence hediye vermekte almakta çok güzel birşeydir.. Ama asıl güzel olan kısmı, beklenmedik bir zamanda işin içinde zorunluluklar ve 'adet canım' lar olmadan verilmesi ve alınmasıdır.

not: bazen bir hediye alrırım, o kadar beğenirim ki vermem bile. kendim tepe tepe kullanırım.. size de oluyor mu? yani benim gibi bencil bir manyak msısınız :)

2 yorum:

a. gizem dedi ki...

yaaa lalecim yaaaa :)
hediyeyle ilgili tüm söylediklerine katılıyorum, ofisin içinde (düşün bankanın genel müdürlük binası) kıkır kıkır gülüyorum :))
ama hediyeyi beğenip de ona kıyamama durumuna tamamen katılıyorummm bi de sende şu var mı : "Güzel bi canta alınır, aaa o çanta (atıyorum) şu arkadaşının tarzı, çok beğenir görse" denirseee o arkadaşa giderken ya da kuzense o kişi, o çanta götürülmezzzz :) niyeee? ama lale diyorlarki bana verrrr bana verrrr! en sağlıklısı, göstermezsin sende kalır :) heeee heeee

lale dedi ki...

evet evet bende de var :)
özellikle de çantada yada takı da olur. birisi beğendiğinde de eğer vermezsen sanki çok bencil gözüküyomuşsun gibi gelir. vermek zorunda kalırsın ama aslında hiç istemezsin :)

o yüzden kimsenin eşyasına asılmam ben, yazık yani.
ama ablam hariç hehe, ona sormadan direk bunu alıyorum falan derim. o da üstüne bide aldığım için sevinir :)