26 Eyl 2008

İmaj Değişiklikleri ve Tepkiler

Efendim, ben yıllarca kısa saç kullandım. Kısa dediysem öyle küt falan değil, basbaya bu kadar (tabi natalie portman kadar harika bir yüzüm yok ama..)...
Neyse, evlendik eşim uzat diye tutturdu. Ben istemiyorum uzatmak falan, ısrarlar sonucu denemeye karar verdim.
İki yıl saçımı uzattım durdum, ama o dönem kendimi ne kadar çirkin, demode ve bakımsız hissettiğimi size anlatamam. İçimden aynaya bile bakmak gelmiyordu.
Hiçbir modeli kendime yakıştıramıyordum. Kısa saça alıştığım ve çok kolay şekil verebildiğim için çok rahat ediyordum. 15 dakikada yıkar, fönler, jöleler ve kuaförden fırlamış gibi çıakrdım evden. Fakat uzun saç öyle değil, başlarda daha kolay olacakmış gibi görünse de alışamadım bir türlü. İstediğim gibi şekil veremiyordum, bir kadın için saç çok önemlidir, bunu bir kez daha anladım.

Sonunda bir gün canıma tak etti, gittim kestirdim. Zaten kuaförüm Orhan Amca da 'ne bu halin, kezbana benziyorsun' deyip duruyordu. Hala daha 'bazı insanlara uzun saç gitmez, bir daha uzatma' der. Neyse, şu anda neredeyse bir yıldır saçlarım yine kısa, ben de kendimi yeniden güzel hissediyorum..

Fakat bu yazıyı yazmak istememdeki asıl neden şu, saçımızda zaman zaman değişiklikler yapıyoruz. Etrafımızdan da bi dolu tepki alıyoruz, her önüne gelen birşeyler söylüyor. Kim doğruyu söylüyor, kim yalan?

Şimdi saçlarım kısayken herkes bana 'ay sana kısa saç harika gidiyor' gibi şeyler söylerdi.
'Uzatmaya karar verdim' dedim, hepbir ağızdan 'ay harika olur' denildi. Sonra 'uzun ama beğenmiyorum' dediğimde 'aa sana çok güzel gidiyor' dediler, yine hepbir ağızdan. Bu kalabalığa uymayan sadece annem ve babam vardı. Annem 'sana uzun gitmiyor kestir' derken, babam da herzamanki gibi 'nasıl mutluysan öyle olsun' diyordu.

Kestirdim, bu defa da 'uzun süper oldu' diyenler bana ' kısa sana daha çok gidiyor, iyi ki kestirdin' demeye başladı.
Eee, hani uzun iyiydi? Nooldu? Ben sizi anlayamıyorum arkadaş!

Bu upuzuuun girişten ve iç dökme faslından sonra sizlere, imaj değişikliği akabinde gelen tepkilere göre insanları ayırdığım gruplardan bahsetmek istiyorum. Başlayalım..

''Aaaa, ne yaptın'' grubu:
İlk tepki olarak bu soru sorulur, fakat zaten ne yaptığınız çok açıktır. Ya kestirdim, ya boyattım. Birşey yaptım işte, görüyorsun madem ne soruyorsun be adam!

'Sizinle konuşup konuşup bir saat sonra ''aaa bilmem ne yapmışsııın'' grubu:
Bu gruptan hiç hazzetmem. Çünkü bana biraz üçkağıtçı gelirler. Dikkatsiz ve ilgisizlerdir. Genelde ''eee bir saat oldu konuşuyoruz'' cümlesine aynı kalıpla cevap verirler 'ne biliim, bi değişklik var dedim ama, anlayamadım tam''..
Onca saat tepkisizce kendini tutuyorsan sonrasında da tut bence..

''Eskisi daha güzeldi' grubu 1;
Bunlar da genelde gıcık tiplerdir, sinir bozmak için ellerinden geleni yapmışlardır. Sanki kendileri bir halttır da sizi beğenmezler..

''Eskisi daha güzeldi' grubu 2;
Bunlar da hem gıcık hem de kıskanç tiplerdir. Bu güne kadar sizi içten içe kıskanmış ama bir yer bulupta aşağılayamamış olan kadınların hepsi saç değişikliği gününüzü bayram ilan ederler. Üstünüze üstünüze gelirler..

''Güzel olmuş'' grubu 1;
Kısa ve net bir yorum yaparak konuyu geçiştirirler. Genelde 'güzel' kelimesinin ardında yatan niyet konuşmanın çok uzamamasıdır. Bazıları yine kısanç gruba dahil olabilirler, ama 'eskisi daha güzeldi' deyipte sizi karşılarına alacak cesaretleri yoktur. Genelde olayı içlerinden 'hah, salak iğrenç olmuş' diyerek kapatırlar.

''Güzel olmuş'' grubu 2;
Yalan!

''Güzel olmuş'' grubu 3;
Bu gruptakiler de yüzlerini hafif ekşiterek bu cümleyi söyler. Hem yalancılardır hem de üçkağıtçı. Hiç hazzetmem.

''Ne yaptın, nasıl yaptın?'' grubu 1;
O işlemin öncesi ve sonrasındaki psikolojik durumunuzu, ne kadar zamana ve paraya mal olduğunu, nereye yaptırdığınızı, hiç gitmeyecek olsa bile oranın adresini , kuaförünüzün özel hayatını, giderken yanınızda kim olduğunu, neden başkasıyla gitmdeğinizi, üstünüzde ne olduğunu ve hatta iç o günkü iç çamaşırı renginize kadar 'defalarca' sorup sizde psikolojik travma yaratan tipler.
Aman diyeyim, uzak durun!

''Ne yaptın, nasıl yaptın?'' grubu 2;
Belli ki hiç beğenmemiştir, pat diye suratınız söyleyiverir. Yuh yani! İnsan bazı durumlarda bu kadar açık sözlü olmasa da olur yani..

'Yolda çevirip ''saçınızı nereye kestirdiniz?'' diye soran grup;
Ayıptır söylemesi bana çok olur. Beğenmiş, dönüp dönüp bakmış, kendini tutamayıp nasıl bir insanla karşılaşacağını ne tepki alacağını bilmemesine rağmen soran kişidir. Bence takdiri hak eder ve tarafımdan 'hiç terslenmeyecek nadir insan' grubuna sokulur..

''Aa, o sana süper gider' grubu;
Ne deseniz o size illa ki süper gidecektir. Sarı yakışır, esmerken zaten bombasınızdır, kızı ise sizi bir afet yapar gibi.. Hepsi mi olur canım? Benden uyarması, bu gruptakiler yalaka olabilir yada size içten içe gıcık kapıyordur 'yapsında rezil olsun salak, ben de gülerim hohoytt' felsefesindedirler. Uzak durun derim..

''Ay canım sen bu rengi biraz koyulaştırsan mı ne?'' grubu;
İşte bu gurp canımı yesin arkadaş! Hem iyi niyetli, sizi sevdiği açıktır. Hem de düşüncesini söyler.. Ama usturupluca..
Güzel insan, sana fikirlerin hep sorulmalıdır..

Epey grup varmış.
Benim başıma genelde şu, renk değiştirmek isterim 'sakın ha' denir, değiştiririm 'aa süper eskisinden daha iyi' derler. Model değişikliği yapmak isterim 'sakın ha' denir, yaparım 'aa süper eskisinden daha iyi' derler.
Ben bu işten bişey anlamadım...

Değişiklik yaparken aslında her insana aynı işlemi defalarca anlatmanın sıkıntısı basar üstüme, fenalıklar geçiririm.
'Şimdi ben bu renge boyadım ama aslında bir öncekiyle aynı, yani birkaç güne kadar akıp öyle olacak'..

Her gördüğüne, ama hepsine anlat dur. Üstünde işlemi açıklayan bir kağıt hazırlasam, sorulduğunda göstersem daha iyi olabilir.

Yani diyeceğim o ki, bunca grupla karşılaşma ihtimali ve sıkıntısı varken, bırakın saçlarınız dağınık kalsın...

2 yorum:

a. gizem dedi ki...

lale, benim saçlarım nerdeyse tüm sırtımı kaplıyo, ama belime de gelmiyo, kısacası uzun saçlarım var.
hakkikaten senin dediğin gibi kısa saç sana yakışıyorsa bana da uzun yakışıyor, genelde insanlar %80 saçımı beğenir. Geçen sene gittim bi delilik yaptım omzumun biraz üstünde kestireyim dedim, o zamanlarda eski işyerime daha yeni girmiştim.
şöyle bi insan grubu oldu etrafımda: "ayyyyy nası kıydınnnnn, nası kestirdinnnnn inanmıyorummmm ben sana diyecektim kiiiii ne güzel saçların var sakın kestirme diyecektimmmmmmmm" bu hangi grup sence? beğeniyor, söylemiyor, kesip saçları mahvedince ayyyyy muhteşemdi diyor! Şimdi onlardan kurtulduğum için çok sanslıyım dimiiii?

uyuz cadı dedi ki...

haha bu da çok değişik bir grupmuş.daha evvel hiç karşılaşmamıştım.

o zaman kısaca şöyle tarif edelim, beğenmiş söylemeye çekinmiş yada beğenmiş kıskançlığından söylememiş. sen kesitirince de kısakanç hanımlara gün doğmuş, uyuzluk olsun diye söylemiş..