18 Eyl 2008

Çoraplar! Bırakın Peşimi.

Ekim doğumlu olduğumdan mı bilmiyorum, sonbahar en sevdiğim mevsimdir..
Yazdan nefret eder, kışı da pek sevmem..
Yazın tek sevdiğim yanı hiç çorap giymek zorunda olmamam..

Çoraplar şu dünyada en nefret ettiğim objeler arasındadır. Ayaklarım çok üşümesine rağmen evdeyken hep çorapsız dolaşırım. Küçükken biri beni çorapla mı boğmaya çalıştılar nedir, ayağımda ayakkabı yoksa çorapta yoktur. Evin dışında da gittiğim yerlerde hemen çıkarıveririm, kışın ortasında bile!
Yeni tanıştığımız birilerinin evine misafirliğe gittiysem benim için eziyet olur. Sürekli eve gitsem de çoraplarımı çıkartsam diye düşünür dururum.. Manyak mıyım? Galiba..


İşte şimdi çok sevdiğim sonbahar geldi, ama ne yazık ki dışarı çıkarken çorap giymem gerekiyor. Kansızım ondan, çok üşürüm. Kışın ellerim, ayaklarım hep buz keser. Şimdi de dışarı çıkacağım üstüme bir hırka giymem gerekecek, üşüyeceğime eminim. Ama ayaklarıma yine parmak arası sandaletlerimi giymek istiyorum. Ne çorap ne de kapalı ayakkabı giyesim ver. E sandaletle donacak ayaklarım, içimden de 'eve gelir gelmez hemen pofidik terliklerimi giyer ısınırım' diyorum. Bu kadar abartacak birşey yok aslında. Alt tarafı bir çorap, neden bana bu kadar sıkıntı veriyor anlamış değilim.

Sanırım psikoloğa gitmek için yeni bir neden daha çıktı bana, çocukluğuma inip şu çoraplarla barışmamı sağlasın..

16 yorum:

a. gizem dedi ki...

hele bi de parmaklı bi çorap modeli var değil mi? onu biliyosundur, her bi parmağı tek tek sarıyo :)) çok garibime gidiyor onlar benim.

lale dedi ki...

evet biliyorum, ama denemeye hiç cesaret edemedim. normal çorapların yüz katı basar beni onlar valla...

bi de çok saçma gözüküyo, ne o öyle orangutan ayağı gibi..

İşitme Kaybı dedi ki...

Çözümü bulursan bana da haber ver,ben de çok üşüyorum ama sevmiyorum çoraplı gezmeyi :)

lale dedi ki...

çözümü ben pufidik terliklerde buldum.
içi yumuşak yünlüler var ya. bütün kış onlarla dolaşıyorum. eğer tanıdık bir yere gidiyorsam da yanımda taşıyorum.

İşitme Kaybı dedi ki...

ben de :)

çorapsız bi hayata evet ama terliksiz noy noy :)

Adsız dedi ki...

yaw ne ilginc degil mi? her ulkenin kadinlarinin ayri ayri davranislari var wallaha ama bu corap konusu anladigim kadariyla herkesi daraltiyor...herneyse, ben de Ingiltere'de kendi kisisel sokak gozlemlerimden birsey fark ettim; ulkenin kapali, depresif, yagmurlu ikliminden olacak herhalde, buradaki kadinlar yaz-kis mevsim demeden sokakta terlik ya da sandalet giyiyor wallaha...Eger hava yagmurlu degilse, sokakta yerler kuru ise is bitmistir kardesim, havaya aldirmadan o guzelim pedikurlu ayaklariyla hepsinin ayaginda birbirinden guzel terlik ya da sandaletler var. Eger bot ya da cizme giyiyorlarsa da o coraplar zaten ayri bi tarz, stil kardesim; ya hepsi uzun uzun rengarenk, uzerinde desenler var, ya da giydikleri ayakkabinin renk kombinasyonuna gore tozluklarla falan giyiyorlar...yaw galiba ben bu her yastaki kadinin, genc kizlarin ayri bi tarzi karakteri var!? Ama o sandaletler yok mu kardesim, yaz kis onlari ben de giymeye basladim burada, ayaklarim bayram ediyor resmen!? :-D

lale dedi ki...

zaten terlikte giymezsek eğer, ayaklarımız soğuktan morarıp kaskatı kesilecek :)

lale dedi ki...

anacım zavallı ingilizler ne yapsın? Yani hayat hep botla çizmeyle geçmez ki.. ben de şimdilik onlar gibi direniyorum. üstüm yolladığın cici hırkalarım, altımda da alakasız duran ve ayağımı üşüten sandaletlerim :)

kesin hasta olucam, annem görmesin!

SU dedi ki...

off hele şu ince çorap mevzuu vardır asıl işte o basar beni, spor çoraplarını severim yumuşacık olurlar ama diğerlerini çoğu zaman günün ortasında çıkartıp atmışlığım vardır, hele eğer görünmüyorsa çizmenin içinde filan hiç şansları yok giymem...

lale dedi ki...

ay o salak ince çoraplar insanın ayağını dondurur bir de..

ben eğer etek falan giymek zorunda kaldıysam ayağıma bir spor çorap, onun üstüne salak ince çorap giyiyorum.. daha az üşüyor..

Dişi Kuş dedi ki...

inanamıyorum :)

blogunuza biraz önce tesadüfen rastladım. ve aralardan seçe seçe okumaya başladım.

bu mesaja gelene kadar her yazı da "aa ben de" demelerimi aa ne hoş tesadüf diye geçiştirmiştim.

ama bu kadar olamaz. doğum ayımız bile aynı. ve bu yazının başlangıç cümlesi benim sonbaharı neden bu kadar çok sevdiğimi açıklarken yaptığım konuşmaların değişmez başlangıç cümlesi. yaz mevsimini sevmem dediğimde yüzüme tuhaf tuhaf bakanlardan ise bahsetmiyorum bile. siz nasılsa biliyorsunuzdur :)

hele çoraplar! bu kış gelen cep yakan doğalgaz faturaları ayaklarımı da yakıyor herhalde ki ben hala evde şıpıdık şıpıdık geziniyorum.

diyorum ki acaba siz benim varlığından haberdar olmadığım ikizim misiniz? yoksa ortada bir dr. jekyll and mr. hyde durumu mu var ? :)

ay kendimden şüphe ettim valla akşam akşam...

uyuz cadı dedi ki...

:))) olabilir mi acaba öyle bişey?
ben de seni takip edeyim o zaman karar veririz tam olarak neyiz biz diye :)
teşekkür ederim yazdıkların için sevgiler...

Hüseyin dedi ki...

herkese selam yazıyı gördüm yorum yazmak istedim kendimi bildim bileli hiç çorap giymem ne evde ne dışarıda kar bile yağsa ben ayakkabıyı botu yalın ayak giyerim nedenini bilmiyorum ilk defa gittiğim misafirliklerde bile garip sorulara maruz kalma pahasına çıplak dolanıyorum giyemiyorum arkadaşlar sıkıntı basıyor bileklerim kaşınıyor falan ne yaptıysam olmadı askerde bile giymedim çevremdekilerin üşümüyormusun sen insanmısın filan diye sorularıda bıktırdı ama üşümüyorum ve giymiyorum üşüsemde giymeyeceğim şimdi erkeklere külotlu çorap bile çıkmış hemde ince tül gibi olanlardan büyük konuşmayayım ama onlardanda giymem arızalımıyım neyim sağlık problemimde yok çok şükür şimdiye dek hiç hastada olmadım.

uyuz cadı dedi ki...

hüseyin sen de benim gibisin çok komik :))
çoraplar bırakın peşimizi! :)

Hülya dedi ki...

Selam uyuzcadı; Bende soket çorapları sevmiyorum, bileklerime iz falan yapıyor ama naylon ince çorap giyerim. Hatta hasta olduktan sonra yatarken bile opak külotluçorap giyer oldum,çokta faydasını gördüm. Evde olduklarında çorap giymeyen çok arkadaşım var ama senin durumun biraz garip, kendini daha iyi hissediyorsan tabiki senin en doğal hakkın aman hasta olmayasın için dışın ilaç oldumu hiç çekilmiyor.
Yorumcu hüseyin de senden aşağı kalmamış.

uyuz cadı dedi ki...

hülya selam, düşündüğün için sağol çok tatlısın :)
çıplak ayakla hasta oluyorum haklısın, annem de hep kızar. ben çorap giyemesem de onun yerine içi yumuşacık olan pofidik ev terliklerinde giyiyorum. bu sayede ayaklarım çorapsız da sıcakcık kalıyolar..
ama eşim de senin gibi mesela, hep çoraplarıyla uyur. ben o kadar yadırgıyorum ki, eve gelir gelmez yaptığım ilk şey çoraplarımı çıkartmak olur..
herkes bi değişik demek ki :)