8 Eki 2008

Ailemizin Kaçakları

İlk kaçağımız pek sevgili kızım Bal.
Sürekli gözü camlarda, her fırsatını bulduğunda kendini sokaklara atıyor.
Kaçmasın diye sineklik takmamıza rağmen sürekli bir yolunu bulup beni krize sokuyor.

Bebekken sürekli kapının arasından fırlardı ve o kadar küçüktü ki göremezdik bile.
Birgün kapının önündeyken içeride olan eşime birşey söyleyip çıktım ve yarım saat sonra geldim. Ara ara evde kızım yok, sonra dışarıya baktık, gece karanlığında bul bulabilirsen..
Son çare ağlaya ağlaya binanın merdivenlerine bakıyordum ki, iki kat üstte merdivende oturmuş bana bakıyor. Onu kucağıma aldığım an elim ayağım çözülmüştü.

Buna benzer çok olay yaşadık, ama en kötüsü yazın başında oldu. Ben sabah evden çıktım, eşim de öğlen birde işe gitmiş. Gece 12 gibi eve döndüğümüzde yine Bal yoktu, ben eve bakınırken eşim suratında büyük bir suçluluk ve az sonra olacakları biliyorum ifadesiyle bana açık camı gösterdi. O an başımdan aşağıya kaynar sular döküldü, öğlen birden gece onikiye kadar tam 13 saat!

Hemen kendimizi dışarı attık, bütün sitede bağırarak aradık ama bulamadık. Ben deli gibi ağlıyorum, bir yandan eşimi paralıyorum bir yandan da kızımı arıyorum.
Dışarıdaki onbeş kedi peşime takılmıştı, kadar çok seslendim ki.. Ama bizimki yok!
Yaklaşık yirmi dakikalık arayış sonunda eşim kucağında Bal' la geldi. Yine elim ayapım boşaldı.. Hanımefendi çıktığı açık camdan içeri girmeye çalışıyormuş, biz de kapattığımız için kafasını vurup duruyormuş. Yaa kızım, daha çok vururdun o kafanı sen..

Onca saat nasıl bir arabanın altında kalmadı, biri alıp götürmedi, bir kedi tarafından hamile bırakılmadı yada çocuklar tarafından bir oraya bir buraya çekiştirilmedi anlayamıyorum.

Bu fotoyu da az evvel çektim, yine o meşhur camın önünde beni kolluyor. 'şşş' dediğim anda camın dışına uzanmış patiler çaktırılmadan tekrar içeri giriyor. Yerim o minik patileri..


Diğer kaçağımız ise Dost, bana profesyonelce poz veren bu bey de eşimin teyzesinin.
Aşığım ona, o kadar tatlı ki.. Bütün gün oynuyoruz birlikte, hiç sıkılmıyorum.
Herkes çok şaşırıyor, 'gel otur artık bıkmadın mı? köpek en nihayetinde pet şişeyi atıyorsun o da getiriyor, kaç saattir bunu yapıyorsunuz' diye. Desinler, benim oğluşum o, canımın içi.

Ama çoook yaramaz, haftada bir iki defa kaçmazsa sırtı kaşınır.
En son eşimle aramızda şöyle bir sohbet gerçeklerşti;
- 'hadi arzu'lara gidelim' dedi,
- 'ya banane yaa, onlar gelsin'
- 'ama Dost'u seversiiin'
- 'tamam, ben giyiniyorum'
- 'haha'
Gittik, ben herzamanki gibi kimsenin yüzüne bakmadan arka bahçeye koştuğumda çocuklar arkamdan 'Laloooş, Dost yok kaçtııı!!' diye bağardılar.
'Nasıl yani, ne zaman?'

Dost iki gündür yokmuş, ne yer ne içer? Birisi mi aldı acaba? Ay araba mı çarptı, yaa nooldu?!
Dost bu defa kaçtıktan tam beş gün sonra tamamen bir tesadüf eseri boynunda bir zincirle bulundu.. Ah Dost ah, delirttin beni buralarda, alacağın olsun!

8 yorum:

a. gizem dedi ki...

ayyy Bal'cığımın arkasında tatlı sevimli renkler varmışşşş! yerimmm onuuu ben!

dost harbi dostmuş yalnız... surata bakışa bakkkk ayyy bi dahaki sefere onu ben kaçırabilir miyimmmm? :p
şirin otesilerrr!!!

uyuz cadı dedi ki...

Bal'ım calico ablası :) renk renk
Dost'u kaçır tabi de sende de durmaz, kaçar.

Adsız dedi ki...

lale hnm tabi sizi tanımadıım için bal'ı kızınız, yani çocuğunuz sandım.
saatlerce dışarda,küçücük çocuk napar fln oldum:S

uyuz cadı dedi ki...

hahaha ay siz beni güldürdünüz ya Allah'ta sizi güldürsün..
neyseki fotopraf koymuşum alta, kızım olursa adını Bal diil de Pembe koymayı düşünüyorum :P

MODA CADISI dedi ki...

Dost süper, benim de olsa keşke :(

uyuz cadı dedi ki...

benimde yok, bize çok uzak evleri.. ayda bi kere görürsem şanslıyım, eğer beyefendi kaçmazsa tabi :)

a. gizem dedi ki...

bu arada aklıma takıldı da Dost ne alemde? bulundu mu? sevmeye gidio musun? kendisi nasılmış keyfi yerinde miymiş :)

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim dost bulundu, ama nasıl? kaçtıktan 5 gün sonra evin yakınlarında (yürüyerek 5 dk. falan) bir bakkalın önünde, boynunda başkalarının taktığı bir zincirle uyuyup keyif çatarken mahallenin çocukları haber vermiş.
eşimin teyzesi arzunun da çok gücüne gitmiş tabi.
birileri bulmuş tasma falan takmış hadi neyse de, bu salak yanında kimse olmadığı, eve çok yakın olduğu halde tenezzül edip gelmemişte, bakkalın önünde güneşleniyo diye.
haklı da kadın valla, kulubesinin başında gece 3lere kadar ağlasın, yemekten içmekten kesilsin. bizim salakta eve gelmesin..
alem köpek valla..
ama çok tatlı, bu en son firardan sonra onlar bize geld,, ben de taşınma vs derken gidemedim. ama en yakın zamanda mıncıklamaya gidicem :)