22 Eki 2008

Bir Soyum Bile Yok!....

T.C. kimlik numarama ihtiyacım vardı, babam yazmıştı bir kağıda ama kalkmaya çok üşendim netten bakayım dedim. Demez olaydım!

Bilgilerimi giriyorum ama sonuç gelmiyor, düşünüyorum düşünüyorum bulamıyorum..
Anne adım, baba adım, doğum tarihim vs hepsi tamam, ee neden çıkmıyor ki bu numara? Dedim yapamamışlar bir siteyi bile, beceriksizler.. Ama işin aslı o değilmiş..

Sinirlerim nasıl hopladı size anlatamam..
Efendim neymiş, kütüğüm Fatih'ten Üsküdar'a geçmiş. Neden, evlendim diye!
Ya bu dünyanın düzenini anlayamadım. Neden her açıdan kadınlar ikinci sınıf? Bize ait bir soyadımız bile yok, düşünebiliyor musunuz? Doğdun babanın soyadı, evlendin kocanınki, boşandın yine babanınki..
Eee, benim sabit bir adım olamayacak mı?

Adı üstünde 'soy'adı, yani soyumu temsilen bana verilmiş bir ad. Noluyo ki evlenince, adamla aynı evde yaşıyorum diye soyum mu değişti yani? Hemen hooop elalemin soyuna geç, e onlar değil ki benim gerçek ailem. Sonradan bir aile olmuş olabiliriz, ama asıl soyum onlardan mı geliyor yani?

Ya ne saçma ya ne saçma!
Hasta ettiniz beni, hiçbirinizin beyni yok...

not: üsküdardan da nefret ederim, hacı hoca dolu. bari başka bir semt olsaymış..

8 yorum:

a. gizem dedi ki...

ben de su soyad mevzusuna sinir oluyorum. bi de 2 soyadla gezenler var... onlar da yazık zaten birincisini babandan almışsın, ikincisini de eşinden, ama ilki benim soyadım diye geziyorlarrrr! o da bi garip.
Ama şimdi babandan aldığın soyadını tek de kullanabiliyorsun. Canın öyle istiyorsa tabi..
O da çocuk olduktan sonra sanki aile olmuyo gibi sankiii..
kısacası gıcık mevzularrrr!
ama benim gibi 2 ismi olanlar lütfen 2 soyadı taşımasınnn.. toplam 4 isim: iğrenç! :P

EBRU ve RİMA dedi ki...

Not:bende üsküdardan nefret ederim nedenini tam yazamayacagım , açıklama yapsam bi dünya insan ayaklanır o yüzden susayım:)Ama sunu acık ve net yazabilirim, ÜSKÜDARA UYUZ OLUYORUM!

İLKAY dedi ki...

bayıldım valla süper tesbit:) Bir soyumuz bile yok.

uyuz cadı dedi ki...

gizem, o dediğin iki soyisim olayına başlarda sıcak baksamda şu an bana da çok itici geliyo, nedense..
aslında evlenirken yapmak istemişliğim var, ama eşiminde benim de soyadlarımız 4 harf, ve değişen sadece sondaki iki harf.. o yüzden çok komik olacaktı, vazgeçtim :)

uyuz cadı dedi ki...

ebru ve rima, aslında meraktan çatlamadım desem yalan olur :))

uyuz cadı dedi ki...

ilkay, dimi ama? cidden soysuz muyuz şimdi :)

Adsız dedi ki...

gizem'cim haklisin cok; iki ismi olanlar bir de kendi kizlik soyadlarini ekleyince ard arda dizilmis tren gibi oluyor resmen, benim de iki ismim var, o yuzden evlendikten sonra kendi esimin soyadini aldim. yalniz o zaman da ne oluyor biliyor musun? bu sefer de cevrendeki es, dost, akraba tayfasi yeterince feminist olup kendi aile soyadini kullanmadigin icin afra tafra yapiyor!? hatta bi gun kuzenim gozume soka soka telefonda konusurken "aaa, ben hala kendi kizlik soyadimi kullaniyorum, ben oyle istedim, tercih ettim" dediginde uyuz oldugumu hatirliyorum...

kimseye de yaranilmiyor bu gunlerde yani!

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

gülnur, aynen öyle..
hatta babam bile bozuluyo gibi geliyo :))