21 Eki 2008

Günün Özlü Sözü: Teyze Beni Sinir Ettiniz

Özlü sözün açıklaması:

Uyuzun ablası kahvaltıya gelecektir, günlerdir ev aramakta olan uyuz şu anki meskeniyle ilgilenemediğinden sabah sabah temizlik yapmak zorunda kalır.. Sonrasında ablasıyla markette buluşur, çünkü meskeninde günlerdir temizlik yapılmadığı gibi yemekte yenilmemiştir, tam takır kuru bakırdır.
Aç billaç olan uyuz ve ablası çabucak birşeyler alır, kasaya yönelir. Sabah sabah ne bu sıra diye düşünürken on dakika beklemişlerdir. Sonrasında bir kadın elinde iki parça şeyle gelir ve uyuzu çileden çıkaracak yalvarmayı yapar 'iki parçam var, önünüze geçiim mi?'. Ablası döner aç billaç ve sinirli uyuza bakar uyuz da 'geçecek işte, ne soruyo ki' gibi saçmalar..
Tam aldıklarını ödemeye hazırlanırken bir amca ve karısı gelir 'ben bi tane şey aldım, şunu ödeyeyim' der, uyuz da 'zaten arkamda bir kişi var, kusura bakmayın. her önüme gelene yol verirsem ben eve nasıl gideceğim?' der.

Amca ve teyze uyuza bir pislik gibi bakarlar 'e ne olurdu sanki ne var bıdı bıdı' gibi gereksiz cümleler kurarlar. Uyuz susar, ama o konuşmaların ardı arkası kesilmez ve amca karısına günümüz gençliğinden dem vurmaya başlayıp 'eee naparsın hanım, biz herkese yol veririz ama onlar bize vermez işte, bunlar böyle' falan deyince uyuzun tepe bir atar, 'ne diyorsunuz ya, her önüme gelene yol versem ben napıcam? Bu kasada sabit kalırım o zaman, geçin arkada bir kişi var bekleyin sıranızı. Ayrıca da kime yol verdiyseniz verdiniz, ama ben bir sakız bile alsam kimseden sıra istemiyorum, geçip paşa paşa bekliyorum' der.
Teyze şaşırmış bir şekilde 'tamam tamam' der, amca söylenmeye devam eder ve uyuz özlü sözü patlatır; 'tamam diyosunuz ama beni sinir ettiniz teyze!'.

- Biri iki parça şey almış diye, her isteyene yerimi vermek zorunda mıyım?
- Ayrıca ben ondan daha fazla şey almış ve markete daha fazla para kazandıracakken neden kimse hakkımı savunmaz?
- Kurduğun bir soru cümlesi değil midir? 'Sıranı alabilir miyim?' diyorsun, yani bu ne demek? Cevabı bana kalmış, ister veririm ister vermem. Neden 'evet' deyince kimse teşekkür etmez de 'hayır' ı duyunca şarlar?
Bi gidin başımdan sabah sabah, iyi ben size dalmadım..

Ablam çok güldü ama, bütün sabah 'oooh iyi oldu, gıcık şeyler' deyip benimle gurur duydu..
Duy ablacığım duy, ben de seninle gurur duyuyorum!

4 yorum:

a. gizem dedi ki...

çok iyi yapmışsın lalecim.hak etmişler birrr.. bu kadar bencil olmasınlar ikiii...
ben de senle gurur duydum, sus bulaşma falan demediği için de ablanla da ayrı bi gurur duydum :)

uyuz cadı dedi ki...

bencede çok benciller ya, bi sakız bile alsam sıra neyse onu bekliyorum en fazla yeni kasa açılmasını istiyorum. bu salaklar da habire yol istiyolar, ay bigün çok zengin olsam hizmetçilerim gitse markete ne mutlu olurum...
ablamda belli etmez ama asabile kraliçesidir, alttan alttan :)

Adsız dedi ki...

sizi tanımasamda bende gurur duydum ve takdir ettim lale :)
eminim,onlar sizden sonsuz bir iyimserlikle tabi amcacıım,teyzeciim geçin,buyrun,emredin tarzı şeyler duyacaklarını sanmışlardır.
ama herşeyin bir kuralı vardır o yaşa gelmiş öğrenememişler mi?
bir de uyuz olduum bir noktada şudur ki... sırf konuşmak,yorum yapmak için herşeyi eleştiren,kendi gençliğinden dem vuran,özlü sözlerle konuşmalarını süsleyen yaşlı tipler:)
ayy,o kadar konuştum ama umarım yaşlanınca bende öyle olmam :)

uyuz cadı dedi ki...

teşekkür ederim :)
umarım hiçbirimiz olmayız, ama ben gelecek vaad ediyorum :)