17 Eki 2008

Market Tipleri

Koridorin tam ortasında durmuş, hafiften eğilmek şartıyla poposunu gere gere dışarı çıkarıp yolu her türlü geçişe kapatmış kişilik:

- Popolarıyla gurur duyduklarını düşündüğüm bu grup nedense 'parası neyse verdim senin için kapattım bu marketi' bakış açısına sahiptirler. Onlardan başka kimse yoktur, heryer emrine amadedir.

Gözlüksüz yazı okuyamadığı halde hiçbir zaman yanında taşımayan ve nedense hep fiyat yada son kullanma tarihini benden öğrenmeyi tercih eden kişilik:

- Görevli miyim neyim, fenalık getiriyorsunuz içime.

Herşeyi pahalı bulan, markette dolanırken bir yandan da ''eskiden böyle miydi? herşey ateş pahalı olmuş'' gibi kült cümleler kullanan 'baba' kişilik:

- Napalım amca, ona bakarsan eskiden sen de çakı gibi delikanlıydın ve böyle görünmüyordun.. Dünyanın düzeni böyle..

Bir ytl'lik indirim hakkı için ortalığı birbirine katan cirkef kadın kişilik:

- Tam bir terbiyesizdir, o 1 ytlyi suratına atıp 'başımın gözümün sadakası olsun, kes len' demek isterim.


Aradıklarını bulamayan ve bana tezgahtarmışım gibi istediği herşeyi buldurtan gözü açık kişilik:

- Ah çocuğum sana da zahmet oldu derler ama yine de iki dakika rahat bırakmazlar.


Hiç sormadan cart diye önünüze geçen, muhtemelen bir kelime ettiğinizde 'ama sadece iki parçam var' diyecek kişilik:

- Bana ne senin iki parçandan? Hem bak ben daha çok almışım, bu da ne demek? Senden daha fazla şımartılmam gerekiyor. O yüzden çek arabanı, hadi canım..

Asabi tezgahtar kişilik:

- Kendini kül kedisi sanır, sanki siz ona hizmet etmelisinizdir, yanına yanaşılmaz.


Alışveriş arabasını muhtemelen koordinat hesapları yaparak 'nasıl bir açıyla yerleştirsem de hiçbir şekilde kimse geçemese'' diye uzun uzun düşünen kişilik:

- Arabasını kendisine çarpacak şekilde iteler ve ters ters bakarım, ama birşey farketmez.

Kasada illaki sizin önünüze geçmesi ve işini en çabuk bitirmesi gereken kişilik:

- Tabi biz zaten 349 yaşımıza kadar yaşayacağız, o yüzden sorun yok. Vaktim bol yani, takıl sen kardeş..


Herşeye, herkese sinir olmuş, etrafta oflaya puflaya gezen ve millete ters ters bakışlar atan uyuz cadı kişilik:

- Bendeniz.

Eline ne halt geçerse isteyen şımarık ve tam dayaklık çocuk kişilik:

- Dövüp gebertesim gelir.

Alacağı ürünü üç kuruş uğruna defalarca değiştiren ve nedense bunu yapmak için her defasında sıranın benim önümdeki bölümünü tercih eden kişilik:

- Of ben vereyim o farkı, yeter ki beni rahat bırak be kadın!

Market alıverişinden nefret ediyorum, her aşaması bir sıkıntı. Evden market için çıkmaya hep üşenirim, gittiğimde bu saçmalıklarla karşılaşırım, eve taşımak ayrı bir derttir. Hep derim, neden yemek yiyoruz ki?

10 yorum:

a. gizem dedi ki...

ben en çok alışveriş arabasını etrafa bırakan gıcıklara sinir olurum ve sinir oldukça en çok onlar rastlar bana :)
bi de bu durum test edilmiştir: ne zaman burger' a ya da mcdonalds' a gitsem ve tek başıma olsam : siparişimi veririm. öderim.arkamda benden sonra gelen kişi benden sonra ödemesini yapar ve nedense ben hamburgerlerin yapılmasını beklerken o tepsisini alarak uzaklaşır. ve her seferinde bunu kasiyere söylemek, kendisini de sorumlu müdüre şikayet etmek gelir aklıma ama susarım! neden? ay bi dahaki sefer susmucam!!!

uyuz cadı dedi ki...

seninki de değişikmiş gizem :)
bana da olmuştur mutlaka ama hiç dikkat etmemişim, hayret nasıl olmuşta sinir olabileceğim bi ayrıntıyı gözden kaçırmışım..

a. gizem dedi ki...

yok bu bence bana ozel, beni deli etmek, lüzumsuz yere bekletmek ... gibi saçma sapan bi durum, bi de sevgilimle gidince olmuyo .. o da bu konuda bana inanmıooo :) deli gibi bakıyo bana :))

uyuz cadı dedi ki...

inanmazlar... seninki çok değişikmiş ama :)

pammuk dedi ki...

aaa ama şu tarz kişilikleri unutmayalım;
alışveriş boyunca ağzı durmayan muz;elma;mandalina gibi meyve çeşitlerini rahatlıkla yiyebilen babasının marketi gibi her reyonda tadacak ürünler bulan(para vermeden boş paketlerini bir yerlere sıkıştıran )kişilikler:):):)

uyuz cadı dedi ki...

onu ben de yapıyorum bazen, ama çok açsam (ki çok olmaz) aldığım şeyi tarttırıyorum, sonra yiyorum. yada su içiyorum yine boş şişeyi kasadan geçiriyorum gibi.. markette de görmedim, genelde pazarlarda yada mahalle arası alışveriş yerlerinde rastlarım kendilerine. ama kesin yapıyolardır çaktırmadan, pis beleşciler!

pammuk dedi ki...

Yoook bende yapıorum su da özellikle ama cips açıp köşedeki çorap reyonuna kabını sıkıştırdığım görülmemiştir:):)

uyuz cadı dedi ki...

hehe, ben de yapmadım hiç o dediğini :)

eğreltiotu dedi ki...

bayıldım biloonaa

uyuz cadı dedi ki...

hoşgeldin, teşekkür ederim :)