1 Eki 2008

Ya 'Leydi'sin Yada 'Yeeenge'

Şu turistlik beldelerimizdeki gavur turist - yerli turist bakış açılarındaki farklılıklara bir anlam verebilmiş değilim..

Mesela bir lokantaya oturduk, garson hemen elinde menüyle yanımıza gelip 'velgaaam leydiieee' dedi. Eşim de 'hoşbulduk' deyince, 'ooo yengem, abim hoşgelmişsiiiiz' dedi.
Ben de kendimi tutamadım 'nooluyo şimdi hemen bi samimi oluverdik değil mi? Demin leydiydim, birden yenge oluverdim' dedim.

Adam da herhalde iyi birşey söyledim sandı, zira eşim ortamı yumuşatmak için mi bilemiyorum ama gülümsüyordu, 'tabi abla, Türk olunca hemen samimi oluyoz' dedi.

Niye? Ben Türk' üm diye saygı görmeye hakkım yok mu yani?
Hemen ya ablan oluyorum, ya yengen..

Ya da belki Türk erkeklerinin asıl saygı gösterme yöntemi sahiplenmektir. Yani düşünsenize elin kebapcısı bile hemen bizleri sahiplenip, akrabası yapıveriyor. Aslında iyi niyetli, biliyorum. Demek istiyor ki, bacımsın yengemsin, sana yan gözle bakmam, rahat ol..

İyi de kadının toplumdaki tek misyonu 'cinsellik' mi? Yani ben de her erkek gibi işimi gücümü yapan, kendime ait bir hayatı ve kariyeri olan, ama aynı zamanda da bunlardan etkilenmeyen tamamen bağımsız bir hayata sahip olamaz mıyım?

Aklınıza başka birşey gelmiyor değil mi? Kadın dediğin ya gavurdur, ona sonuna kadar yazılabilir. Ya da Türk'tür, ona yan gözle bakılamaz.
Ne saçma.. Hoş zaten eğer eşimle değil de tek başıma yada bir kız arkadaşımla otursadım aynı şekilde 'bacımm' ayağı yapmayacaktınız, adım gibi biliyorum..

Rica ederim pek sayın, tanımadığım Türk erkekleri, beni sahiplenmeyiniz.
Buna hiç ihtiyacım yok, savunmasız ve de aciz değilim. Size de kalmadım ayrıca..
Gidip kendi karılarınızı, kızlarınızı ve 'bacı'larınızı sahipleniniz..

Lokantalarda yada herhangi bir yerde de 'buyur yenge' yerine, 'buyurun hanımefendi' yi tercih ederim! Dikkatinize...

Hiç yorum yok: