4 Kas 2008

Al Be Al!!

Minübüs seyahatinin de değişik raconları vardır, mesela şöföre para uzatmak.

Birinin benden para uzatmamı istemesi sinir olduğum bir eylemdir, o yüzden her defasında kalkar parayı kendim veririm.
Ama şöför uzattığım parayı bir kerede görsün be kardeşim!

Sigara içerken bir yandan efkarlı efkarlı Müslüm tarzı birşeyler dinlemeketir, bu arada M. Schumaer gibi araba kullanıp aynı zamanda da bir atmaca gibi müşteri kollamaktadır.
Bazı köşelerde durur, dakikalarca bekler, gelene geçene korna çalar. Karşıdan karşıya geçenler kafalarını 'yok' der gibi bir yukarı bir aşağıya sallarlar. Şöför utanmasa evinde henüz makyajını yapan kadına korna çalacak, onu bekleyecektir.

Siz yolda yürürken en ufak bir göz hareketinizle arabasına binip binmeyeceğinizi anlarken nedense bindikten sonra;
- 'alır mısınız?'
- 'pardon??!!'
- 'size söylüyorum alıcak mısınız şu parayı??'
- 'alsanıza'
- 'alır mısınıııııııııaaaaaaaaazzzz??!!!!'
demeleriniz sonucunda elinizdeki parayı ufak bir hamleyle alıverir.

Ama aslında kendisi o 5 cümle arasında sizin neler çektiğinizi bilmez, bilemez..
Dünyasında takılırken siz ayakta ve en iyi ihtimalle 'tek elle' biryerlere tutunabilmişsinizdir (çünkü diğerinden dakikalardır alması için ısrar ettiğiniz üç kuruş var) ve Schumaer'in ani viraj, araç sollama, müşteri görünce ani fren ve durdurk yerde hızlanıp yavaşlamalarına ayak uydurup yaşamaya devam edebilmeyi umar, bir yandan da 'kalktığım yere kimse oturacak mı?' acaba diye endişelenirsiniz.

Eğer genelde bana hakim ruh halina sahipseniz, 'biri otursa da dalsam' dediğiniz de olur.

Şöför, duy sesimi al şu Allah'ın belası paraları, bak yerime biri oturursas karışmam ona göre!!

12 yorum:

Emin'in Annesi dedi ki...

Uyuzcum valla çok güldüm.Ne biliyim ben belki 98 yılından beri minübüse felan binmedim.Hatta oğlum otobüse nasıl binildiğini ve akbilin ve paranın toplu taşımalarda nasıl kullanıldığını merak ediyor.dur bende bir kaç kıroya denk geliyim:))Sen yazınca hatırladım üniversitede ilk seneler Çakmaklı otobüzlerini kullandığımız olurdu.Okadar kıroydular ki anlatamam.Hatta arabamı ilk aldığım zamanlarda arkadaşlara Çakmaklı taklidi yapar gülerdik.:)))sevgiler

uyuz cadı dedi ki...

eminin annesi, biz biniyoruz işte hala napıcaksın :)
kader utansın.. ama arabayla da heryere gidilmiyo ki zaten istanbulda, nereye park ediceksin, hele benim gibi acemilere göre değil..
oğlunu da değişik bir gezintiye çıkarmış olursun, birgün dene :))

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Aynen ya aynen deli oluyorum bazen omzunu dürtmüyorlarmı ulen mp3 player var kulağımda inatla dürtüyor az hamle yapsa uzatacak halbuki

uyuz cadı dedi ki...

ay aynen craftcım ya, hatta bu yazıda o omuz dürtüklemeyi de yazıcaktım da o başlı başına bir yazı konusu olduğundan bıraktım.
dalasım geliyo, ne kadar terbiyesizler ya..

ferulago dedi ki...

Ben severim dolmuş seyahatlerini (Ankara'da biraz daha sakin oluyor sanki, belki de ondandır). Para uzatmak hakkında bir şikayetim yok aslında, sadece omzuma vurulmasından veya omzumun dürtülmesine gıcığım. Kulaklarım gayet iyi duyuyor, "şunu uzatır mısınız" dediklerinde algılayabiliyorum, dürtmeye ne gerek var?

ferulago dedi ki...

Ben yorumu yazana kadar dürtme hususu yazılmış bile :) Yalnız değilim demek ki ne güzel

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, aynen deliriyorum omuz dürtmeye.. herkes aynı dertten muzdarip :)
özellikle yaşlı teyzeler yapıyo öyle..

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, evet olaylar biraz hızlı gelişti :))

a. gizem dedi ki...

istanbulllllllllllll korkuyorum sana gelmekten, dolmuşcularındannnnnn, taksicilerindennnnn, yollarındannnn, trafiğindennnnn!
ay lalecim yaaa... hem gelmek istiyorum hem de ödüm patlıyooo
ne olcek benim şu halimmmm :)

uyuz cadı dedi ki...

gizem biz seninle alıştırma gezileri yaparız, ben sana öğretirim korkma :))

Sagır Kedi dedi ki...

Ayy çok güldüm ya:)) Yazıların çok komik.. Bende minibüslere bu yüzden sinir oluyorum. Tam anlatmak istedigimi anlatmışsın.Minibüs şöförlerin çoğu sankim Şöferr Giinaayyy daa kullandıkları araç jaguar hay yarabbim ya...

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedi dimi ama? insanı sinir etmekte üstlerine yok valla.. bi cinsler