17 Kas 2008

Berbat Bir Gün

Bugün çok kötü bir gün, umarım devamı iyi olur. Zaten şu ana kadar yaşadıklarım beni uzunca bir süre bunalımda tutmaya yetecek kadar..

Bu sabah kedim Bal'ı kısırlaştırmak için veterinerimiz Kaan'la konuşmuştuk. Dokuz buçukta orada olacaktım, apar topar gittim, kapıdan girerken içeriden bir feryat figan sesleri geliyordu..
Yanında çalışan veteriner Cem, ağlayan kadını göstererek 'kedisi öldü' dedi..
Ben orada bir fena oldum zaten.. Beni bilenler hak verecektir, bu tarz konularda fazla hassasım. Bir de o ölen kediyi iki gün evvel orada görmüştüm, çok güzel ve sağlıklı gibiydi..
Kedinin ölmesine şok oldum, çok üzüldüm fakat sahibinin durumundan hayvancağızı unuttum bile..
Kadın o kadar kötü olmuştu ki, direk onunla birlikte ağlamaya başladım. Ellerim ayaklarım titremeye başladı.
Çünkü karşımdaki manzara şuydu, gazeteye sarılı olan kedisini bağrına basmış 'beni bırakma' diye ağlayıp etrafı inleten bir kadın, onu sakinleştirmeye çalışan fakat kendi de ağlayan bir koca, her ikisini sakinleştirmeye çalışan bir veteriner, dizlerinin bağı çözülmüş ağlayan ve herkesi sakinleştirmeye çalışan bendeniz.. Önce bir kendim sakinleşseydim değil mi?
Kadını zor bela kediyi kucağından bırakması için ikna ettik, dışarı çıkarttım. Birbirimize sarılıp ağladık, çok kötü bir sabahtı..

Sonra veterinerimiz gelemedi, gecikti. Ben de evi çok yakın olan eşimin annesine gittim, orada yine ağladım. Kızımı ameliyat ettirmekten vazgeçtim, beni ikna etmeye çalıştılar.

Veteriner geldim diye arayınca gittim, yine ağladım. Bir milyon tane soru sordum, adamı canından bezdirdim.. Ama hem hayvanları hem de insanları o kadar çok seven biri ki beni sabırlı bir şekilde dinledi, teselli etti. Sonra çok üzülerekte olsa kısırlaştırılmasına karar verdim, çünkü eğer olmazsa ileride rahim sorun çıkarabilirmiş.
Bekleyeceğim dedim, hayır git dedi. Zorla beni yolladı, tekrardan ağlaya ağlaya eşimin annesine gittim. Bir posta da orada ağladıktan sonra veteriner aradı, gelip alabilirsin uyandı dedi.
O an sevinçten zıplaya zıplaya gittim, kızım uyanmış. Çok yeni bir teknikle anestezi+ameliyat+uyanması bir buçuk saat sürdü.

Fakat bu defa tam çıkacakken bir kadın yolda geberesice bir şöförün arka bacaklarını ezdiği bir kediyi getirdi.. Hayvancağız çok kötüydü, haydi bir posta da ona ağla, üzül... Sonra eve geldim, neyse şu an ağlamıyorum.. Günlük zırlama kotam doldu sanırım..

Kızım şu an içeride uyumaya çalışıyor. Biraz sersem tabi haliyle, gece orada kalmasını istemedim, iki gün boyunca ilaç tedavisi için doktorumuza gideceğiz, kızım yanımda olsun iyi olsun da ben onu götürürüm heryere.

Kısacası çok kötü bir gündü benim için. Stresli, üzüntülü, mutsuz...
Umarım bütün hayvancıklar sağlıklı, mutlu ve huzurlu olurlar...

22 yorum:

ferulago dedi ki...

Okuyunca ben de bir tuhaf oldum. Hayvanları çok seviyorum hatta şekerimin (muhabbet kuşum) çok sevdiğim bir fotoğrafı var, bulabilirsem onu ve diğer yavrularımı yazacaktım ben de. Hatta o fotoğrafı alırken bir öncekş şekerimin fotoğraflarını bulup ağlamıştım. Onlarsız bir hayatı düşünemiyorum bile. Geçmiş olsun, kızınız bir an önce toparlasın kendini:)

a. gizem dedi ki...

hadi bakalım geçmiş olsun lalecim yaaa. bu kadar üzülüp ağlamışsın ama okurken benim bile gözlerim doldu inanır mısın?
çok kotu oldum valla :(
onun dışında bizimki de ameliyat olmuştu, annem bütün gece başında ağlamıştı valla... sersem sersem bi yürüyüşü vardı ki sorma içler acısı

Magissa dedi ki...

Çok geçmiş olsun. Her ikinize de...

Sagır Kedi dedi ki...

Canım ya seni çok iyi anlıyorum.Senin yerinde olsam bende aynı olurdum.Hayvanlar konusunda çok hassasız.Bende kedimi bir gün önce sağlıklıyken ertesi gün öldüğünü görürsem aklım gider:((( Böyle şeyler allah kimsenin başına vermesin ya çok çok üzücü..Sen kendini toparlamana bak..Kızına geçmiş olsun.Ben eminim kızın iyi olacak nasılsa sen ona gözü gibi bakıyor olacaksın.Hadi geçmiş olsun gene üzme kendini...

Aymen dedi ki...

anlattıklarınıza çok üzüldüm. çünki bende defalarca kedimi kısırlaştırmakla vazgeçmek arasında gidip geldim. istediğim veterineri buldum. benim detaycılığımı ve tiger a düşkünlüğümü çok iyi anlayan bir veteriner. benim kaygım hem hasta olma ihtimaline karşı korkum hemde kısırlaştırınca yavrularının olamayacağı düşüncesinin verdiği üzüntü idi. en sonunda olumlu karar verdim ve aradım ne zaman dedim yarın hemen getirin dedi. bir dip not benim yeniden vazgeçmeme neden oldu. bu dip not: kediniz için narkoz bir risktir küçük bir ihtimalde olsa belirteyim idi. hemen vazgeçtim:)

uyuz cadı dedi ki...

aymen, ne fena.. aynı şeyleri yaşamışız..
inan ben de kedimi kısırlaştırmayı istemedim. fakat kızım anne sütünü az emmiş, kemik yapısı ve vücut direnci ne hamileliği ne de bebek doğurmayı kaldıramayacak yapıda. o yüzden kısırlaştırmak istedim. ayrıca her kızgınlık döneminde hayvan alt üst oluyo, sürekli miyavlıyo daha acı çekiyo gibi geliyo bana açıkçası. bide zayıflayıp bir deri bir kemik kalıyo, çok üzülüyorum.
benim doktorum da söyledi, binde üç uyanamama ihtimali varmış narkoza karşı..

ama bir yerde mecbur kaldım diyeyim, çünkü kısırlaşması gerektiğini biliyordum kendi sağlığı açısından..
vicdan azabı da çekmedim değil, kızımı durduk yerde ameliyat ettiriyorum acı çekicek diye ama kızgınlık dönemlerinin sona ereceğini bilmek bana bu kararı verdirid.
çok şükür şu ana kadar herşey normal, sorunsuz bir ameliyat oldu.
veteriner de çok önemli tabi..

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedicim, çok sağol..
kızım iyi olucak inşallah, çünkü ben cidden ona gözüm gibi bakıyorum. kıyamam ki minnoşuma..

ama bugün anladım ki, aslında ben hayvan bakabilecek biri değilmişim. birşey olursa biterim çünkü, ay Allah korusun!

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Yazık ya kadın ne haldedir nasıl uyur gece acaba. Belki de emekli yada hiç çocuğu olmadı, tek yoldaşıydı belki de :( Öyle olunca daha da etkileniyor insan. Sen de üzülme daha fazla lütfen. Allah canına dert vermesin üzülmek iyi değil canım çünkü.

uyuz cadı dedi ki...

canım cw'cım, öyle gerçekten. kadın çok fenaydı..

dediğin doğru, üzüntü dert getiriyo.. sağol şeker..

Adsız dedi ki...

yaw bugun de benim icin kabus gibiydi lale'cim; gerci her ne kadar kedi ya da kopekle ilgili olmasa da yine kotu bi gun ve kotu bi haber iste :-(

esim bu sabah ekonomik kriz nedeniyle isten cikarildigini ogrendi, Carsamba gunu insan kaynaklari bolumunden birileriyle toplantisi var, bakalim gorecegiz, oglen vakti gibi butun ofisteki esyalarini toplayip eve geldi.

bu arada ben Aralik'ta baslamak uzere bi is buldum; ama basimiza gelenlerden sonra nazar degmesin diye ne aileme, ne ese dosta birsey soyluyorum!? sirf telefonda kabul edilen is teklifine guvenerek, bana gonderecekleri kontrati imzalamadan hicbir seye kesin gozuyle bakmiyorum yani!?

bi de Lale'cim biliyorsun, kari-koca gurbette Ingiltere'de yasiyoruz, ama esim isten cikarildigi taktirde vatani Irlanda'ya donecek, ben ise burada hem isim, hem de pasaport islemlerim icin bi yere ayrilamiyorum. Inan, kotu bi saka gibi hersey resmen, aglamayi birak, ne hissetmem gerektigini bile bilemiyorum!?

bu arada kiz kardesim Sevnur ya da ailem bana hala dugun hediyesi olan caydanligi gondermediler; ki burada mis gibi demlenmis Turk usulu caya kac senedir hasretim, anlatmam mumkun degil yani :-( Neymis efendim, kendisi Paris'e tatile giden buyuk ablamin ogluna ve kopegine bakmakla mesgulmus. Bu arada evlendigimden bu yana ailemin hicbir uyesi bi kere bile olsun ne beni, ne esimi Ingiltere'ye bizi ziyarete geldi!?hatta arayip adam gibi tebrik bile etmediler. ama is tatil ve eglenceye gelince Paris'e gitmeyi biliyorlar yani. bi de birak dugun hediyesini, bana bi tebrik karti gondermis olsalardi bile ben mutlu ve mesut bi insan olurdum!!!

goruyorsun canim benim, beterin beteri var!!!!!!!! en azindan Bal, emin ellerde, onu seven sahiplerinin yaninda MUTLU ve GUVENLI bi hayat yasiyor. Sezen Aksu'nun sarkisinda oldugu gibi "Bi kedim bile yok" ayrica ne ailem, ne de bi baskasi senin kedine gosterdigin ozeni insan halimle bana gosteriyor!?

ah sorma Lale'cim, cok kizginim cok!!!!!!!

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, evet gerçekten onlarsız bi hayat düşünemiyorum..
iyi dileklerin için çok teşekkür ederim..

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim sağol.
anneni yazmışsın ya, bizim evdeki şubesi de benim herhalde.
içime pek bi dert oldu.
yeni birşey çıkmış. ameliyat biter bitmez iğne yapıp ayılttılar ama yine de bi sersem..
içim eziliyo..

uyuz cadı dedi ki...

magissa çok sağol.
cidden ikimzi de perişan olduk..

uyuz cadı dedi ki...

ay gülnurcum onlar ne kötü haberler öyle, çok şaşırdım ve çok üzüldüm...
nereden çıktı şimdi bütün bunlar??
sen iyice de dolmuşsun, bu akşam girersen gtalkta bir dertleşme seansı düzenleyelim seninle..

sevnur da evet, yine köpek bakmakla meşgul. bende görmedim bir haftadır. ama şu çaydanlığı söyle ben sana hemen yarın yollayayım.. hangisi o?

AssoRTieK dedi ki...

ayy çok üzücü amaa,uff aglamıcak gibi diil yanii:(

uyuz cadı dedi ki...

serpilcim öyle cidden.
ay herkesin içini acıttım ama çok üzüldüm bugün ya..

a. gizem dedi ki...

lalecim,
bankadaki yogunluktan yorumların devamını yeni okuyabildim ama, lalecim izninle ben de burdan gulnura bişiler yazmak istiyorum...
gülnur sıkma canını herşeyde bi hayır vardır, ama eğer istersen ben şu anda evdeki çaydanlığı çıkasrıp hemen sana yollayabilirim nasılsa kendime de alırım...
opuyorumm...

uyuz cadı dedi ki...

ay gizemcim ne tatlısın :))

gülnur bunu okursa morali yerine gelir, bayaa bi sıkılmıştı çünkü.

sevnurboray dedi ki...

bu blog aracılığıyla sevgili ablam ve yazıyı okuyan herkesten özür dilerim lakin bu yazı itibariyle ilgisiz kardeş durumuna düşmüş vaziyetteyim istemeden de olsa..ama insanız işte hepimiz hata yapabiliyoruz yada yetişemeyebiliyoruz...
lakin hiç memnun değildim köpek bakmaktan ve olmayacağımda...allah biliyor...(sevgili yeğenimi bundan hariç tutuyorum tabiki )ancak yinede ne olursa olsun ne kadar mutsuz ve vakitsiz de olsam o çaydanlığı göndermem gerekirdi kabul ediyorum.
en kısa sürede o çaydanlık sende olacak sevgili ablam merak etme sevgiler...

uyuz cadı dedi ki...

sevnurcan sen ablana yazsaydın bunları, başka da kim ne düşünürse düşünsün boşver..

Adsız dedi ki...

gizem'cim, lale'cim ve sevnur'cum, hepinize ilginiz icin cok tesekkur ediyorum. Yaw hepiniz cok tatlisiniz yahu, daha ne diyim??? :-D

bu arada anladigim kadariyla yasadigim kotu donemden etkilenerek bu bloga icimi dokerek ister istemez kiz kardesim Sevnur'u ilgisiz kardes pozisyonuna dusurdugumu fark ettim, kendisinden de ozur diliyorum. Yalniz Lalecigim'in de soyledigi gibi kiz kardesim eger benimle dogru zamanda iletisim kursaydi, baskasinin ne dusundugu gercekten hic onemli degil bu durumda.

daha once de yazdigim gibi, caydanlik ya da hediye hic onemli degil, ben bi tebrik karti bile olsa bundan mutluluk duyacak bi insanim.

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

gülnurcum sıkma canını..