7 Kas 2008

Bir Kola Kırk Karpuz

Efem konumuza devam..

Daha yeni mezunum, hiç iş tecrübem yok.
Kolumun altında okulda yaptığım işlerle oluşturduğum bir portfolyo, giymişim eteğimi, gayet çıtır, hayattan gelecek her türlü silleye açık bir halde ilk iş görüşmeme gittim.

Kapıyı bir kadın açtı, sonra bir adamın odasına gittim, konuşmaya başladık. O kapıyı açan kadın bana çay getirdi, biz konuşmaya devam ettik.
Kalkacakken adam ne kadar maaş istediğimi sordu, ben de sıkıla çekine söyledim.
Suratıma baktı, ''hahahaa, sen o kadar para eder misin ki? daha yeni mezunsun'' dedi, yuh!
Ben de hem ilk iş görüşmem, hem şaşkınlığımdan hiç birşey diyemedim, çıktım gittim. Ama ne kadar dokundu size anlatamam. Bu arada hem kapıyı açan hem çay getiren bayan 'art director' müş, hahayt güleyim bari. Yerleri de siliyor muydu acaba?
Neyse, o adamı ve görüşmemi hiç unutamadım.

Aradan bir iki sene geçti, geçen yıl beni biri aradı. O ayı adamın olduğu ajanstanmış (isim hep aklımda) benim portfolyomu görmüşler, çalışmak istiyorlarmış davet ettiler. Ben de bir zamanlar fakir ama gururlu bir genç vardı diye hemen 'sizin gibi bir ajansla çalışmak istediğimi sanmıyorum, teşekkür ederim' dedim. Ama yine de çok üzülüyorum, keşke o adamla karşı karşıya gelseydim, yüzüne söyleseydim bir iki şey de rahatlasaydım..


Sonra başka bir gün de, beni birgün çok büyük bir firmadan aradılar, görüşmeye gelmemi istediler. Yine her zamanki gibi cv'm okunmuş, sitem enine boyuna incelenmişti, en azından öyle söylediler.
Gittim, biraz sapa olduğundan eşim arabayla götürdü, kapıda bekledi.
Ben girer girmez de elime bir sürü test tutuşturdular. Kişilik testi, cv formu vs.

Onları doldururken, hepsine gerçekleri yazdım. Mesela beğenmediğiniz özellikleriniz diye bir bölüm vardı, hep inatçı, sıkılgan, sinirli gibi şıkları işaretledim, çünkü doğrusu o.
Neyse, doldurdum verdim kıza. Beni başka bir odaya aldılar, bu sırada kesin bir yerlerde gizli kamerayla gözetleniyorum diye düşündüm.

Aradan uzun bir zaman geçti, sıkıldım ofladım pufladım. Saatime bir baksam ki ben gideli tam 1 saat olmuş, keyiflerine göre beni 1 saattir bekletiyorlar. Hemen çantamı aldım, çıkıyordum o sırada görüşeceğim kişiler geldi.
Neyse oturdum, siteme bakılmamış, cv hiç okunmamış. Ne yaptığım hakkında fikirleri yok.
Hep birlikte siteme baktık, ben anlattım. En sonunda benim yaptığım işle alakası olmayan bir pozisyon için oraya çağrıldığımı öğrendim, tepem o noktada attı zaten.
Kendimden, kişisel özelliklerimden bahsetmemi istediler. Ben de (nasılsa orada çalışmayacağımı bilmenin getirdiği rahatlıkla) söze başladım.
''Çok inatçıyımdır, çok sıkılganımdır. Haa sıkılgan demişken mesela sizi beklerken de çok sıkıldım, tam bir saat dile kolay. Odadaki her ayrıntı beynime kazındı, çiz deseniz çizerim'' dedim..

Karşımdakiler, çok şaşırdı. Nedense ben işe alınma ihtimali olan kişiyim ya, ağzımı açıp bekletilmemin hesabını soramam. Ne yapılırsa hoş görmem gerekir.
Eğer ben bir saat geç gitseydim onlar bir laf söylemeyecekler miydi? Belki de konuşacağınız kişi gitti bile diyebilirlerdi. Nedense iş bize dönünce, her yapılanı saygıyla karşılayacağız kimseye çık çıkartmayacağız.
Yok öyle, biz size saygılı olacaksak, siz de bize olun. Çok ayıp..

Ama dediğim gibi bende çok atıp tutmayayım, sonuçta girmeyeceğim kesin olan yerler için böyle tepkiler veriyorum. Eğer hoşuma gittiyse, kibar olma taraftarıyım yoksa hiç iş bulamam..

6 yorum:

Adsız dedi ki...

olsun,belki işe alınmadınız ama kendinize olan saygınızı kaybetmediniz,önemli olan bu değil mi?

uyuz cadı dedi ki...

evet, bence de en önemlisi kendime olan saygım zaten.

Sagır Kedi dedi ki...

Ay bir dur ya yetişemedim karpuzlarına:)) Bari şuraya bir yorum yazayım.Çookk güzel cevap vermişsin hakettiler.Ne yazık ki sana yapılanları yaşayanlar çok..Senin gibi tepki verenlerse çok az..

uyuz cadı dedi ki...

sağırkedi, bende veremiyodum ki zamanında, işte sonradan iş dünyasının pisliklerine ayak uydurabiliyosun.

Adsız dedi ki...

yaw inanamiyorum yahu, bu insanlar bu kadar davarca davranma yuzunu nereden buluyorlar acaba???

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

sektörde bunların her dediğini yapan ve adam sayan salaklar yüzünden gülnurcum..
ne yazık ki..