7 Kas 2008

Bir Kolda Kaç Karpuz??

Uyuzcadı'nın telefonu çalar;
- alo,
- uyuzcadı'yla mı görüşüyorum?,
- evet, ta kendisi ben oluyorum,
- aa şey, ben zort ajanstan arıyorum da,
- hımm,
- sizin cv'nizi gördüm, portfolyo sitenize de baktım,
- evet,
- şimdi sizi bir görüşme için çağarmak istiyorum da, önce bir iki sorum olacak,
- buyurun, özel değilse cevaplayayım hihi,
- hehe, peki. şimdi diyecektim ki sizin flash bilginiz ne kadar?
- orta düzey diyelim,
- yani animasyonlar falan mı yapıyorsunuz,
- evet,
- peki biz sizden flash bir sitenin kodlamasını yapmanızı istesek, yapabilir misiniz?,
- hayır yapamam, yapmam da zaten işim o değil ki, tasarımcıyım ben,
- yok biliyorum da bazı tasarımcı arkadaşlar hem kodlama yapıyor hem tasarım,
- hanımefendi siz benim cv' me ve portfolyoma baktığınıza emin misiniz acaba?
- evet baktım ben,
- orada benim tasarım eğitimi aldığım yazıyor bu işlerin içindeyseniz eğer güzel sanatlar da kodlama diye bir bölüm olmadığını ve okullu tasarımcılarında kodlama yapmadıklarını bilmeniz gerekiyor,
- ya ben okudum cv nizi,
- e, o zaman?
- hayır dediğim gibi bazıları yapıyor,
- iyi de yapıyor olsaydım cvmde yazardı, değil mi?
- hımm, peki o zaman,
- iyi günler,
- bi saniye bisaniye kapatmayın,
- evet?,
- son olarak bu dediklerimi yapabilen bir arkadaşınız varsa tavsiye edebilir misiniz?,
- aa tabi ne demek? yanlız öncelikle sizin de tasarımcıdan tasarım isteyen bir işveren arkadaşınızı tavsiye etmenizi isteyeceğim,
- hönk?
- çat!

Okuyun kardeşim, cv denen şey neden var? Okumak, karşındakini anlamak için.. Azıcık inceleyin kardeşim, portfolyo sitesi denen şey ne için var? Yaptığım işlerden örnekler görün, yeteneklerimi becerilerimi azıcık anlayın diye.
Bir zahmet edin o pek kıymetli totolarınızı kaldırıp okuyun, bakın. Ne benim vaktimi alın, ne de sinirimi zıplatın..
Azıcık adam olun, iş etiğiniz olsun. Üç kuruş para vereceksiniz diye aklınıza gelen her işi yapmamı beklemeyin, insanların eğitimini gördükleri uzmanlık alanları vardır. Bir kolda kaç karpuz taşıyalım? Yaşımız ne başımız ne? Herşeyi nasıl bileceğim ben? Hem 'alan' diye birşey var hiç duymadınız mı? 'Eğitim' denen şeyi duymadığınıza eminim zaten, o minik beyinlerinizi azıcık eğitseydiniz eğer bu sohbeti yapmış olmazdık..

Birazdan diğer işgörüşmesi saçmalıklarıyla karşınızda olacağım..

12 yorum:

a. gizem dedi ki...

süpersinnnn :)
cidden dedin dimi?

lafı tam yerine ve süper uygun bi şekilde yerleştirme teknikleri adlı bi ders almak istiyorum sayın uyuz cadıcım sizden?
alabilir miyim?

yoksa bu konu genetik bişi mi?

uyuz cadı dedi ki...

canım, ilk zamanlar bende diyemiyodum. ama şu kısa iş yaşantımda o kadar çok yere görüşmeye gittim ki artık bana da fenalıklar bastı, bizde iş arıyoruz ama saygıyı hak ettiğimizi düşünüyorum. okusunlar baksınlar napalım yani..

hatta ilk zamanlar çıtımı çıkaramıyodum yeni mezunken. sinirim boyumu aştı bu konularda.

o olayda genetik olabilir, birtek babam da var bizim ailede, büyük ihtimal ondan geçmiştir :)

Adsız dedi ki...

mrba
lale hnm,kardeşim ve ben blogunuz sıkı takipçileriyiz.yazılarınızı ilgiyle okuyoruz.cevabınıza hayran olduk,söylemeden geçemeyeceğiz.
henüz üni. öğrencisiyiz ama sizden öğreneceğimiz çok şey var gibi görünüyor:)

uyuz cadı dedi ki...

teşekkür ederim, okumaya devam o zaman :)

benden öğreneceğiniz pek bişey yok aslında, diğer yazımı okuduysan zamanında çok aşağılandım iş görüşmelerinde. hatta hala daha oluyo, başka bir yazımda bahsetmiştim. insan zamanla düşe kalka kendini ezdirmemeyi öğreniyo.
ama bence şimdiden pratik yapın ki, iş dünyasında kimse size abuk subuk davranamasın :))

ozlm dedi ki...

bayılıyorum doğru zamanda aklına doğru cümleler gelen insanlara. benim aklıma hep sonradan gelir böyle şeyler.

bknz:son olarak bu dediklerimi yapabilen bir arkadaşınız varsa tavsiye edebilir misiniz?,
- aa tabi ne demek? yanlız öncelikle sizin de tasarımcıdan tasarım isteyen bir işveren arkadaşınızı tavsiye etmenizi isteyeceğim

uyuz cadı dedi ki...

ozlm, az genlerden ve çoğuda sonradan edinilen pratiklikle sağlanmış bir yetenek diyelim :)

Adsız dedi ki...

is hayatinda, ozellikle medya ile ilgili bi sektorde insanlarin birbirlerini kullanmasi gibi bi durum var ne yazik ki...herkes karsi tarafa birsey vermeden, yardimci olmadan, bencilce kendi islerini halletmeye calisir bu sektorde; yillardir ben de acisini cekerim, uyuz cadi da bilir bunlari...ama yazdiklarindan anladigim kadariyla akillanma surecine coktan girmissin lale'cim, aferin sana, bi insanin hakkini korumasi, kendini kullandirmamasi lazim...yoksa gercekten isini bilmeyen, kendini birsey zanneden "maho"lar ortalikta ben profesyonelim diye gezinip dururlar...

Ozgecmis okumayi bilmeyen, maymun zekali-bu arada maymuna hakaret oldu, kusuruma bakmayin-ya da meslegi hakkinda en ufak bi bilgisi olmayan, kendini yetistiremeyen, tembel biri, lalecigim'i boyle usandirirsa alacagi cevap da ortadadir zaten!?

tekrar aferin lale'cim, gurur duyuyorum seninle!!!!! :-D

pire xxx

AssoRTieK dedi ki...

yalnız waryaa kamyon altında kalırımm lafaltında kalmam sözüü senin için söylenmişş sankiii:)

uyuz cadı dedi ki...

haha :)
gülnurcum çok merci, ben de seninle gurur duyuyorum, lafı gediğine koymayı senden öğrendim sayılır :)

uyuz cadı dedi ki...

asla kalmam serpilcim, asla :)
bugün babama bişey anlatırken 'kendimi çok seviyorum, hiç laf altında kalmıyorum dimi baba?' dedim, o da güldü 'aferin kızım' dedi.
hehe, onay almazsam olmaz :)

alis dedi ki...

Buralara kadar gelmemden ve saatten de anlayacağın üzere blog'un beni çok sardı sevgili uyuzcadı:)
Ben de endüstriyel tasarımcı olarak girdiğimi zannettiğim yerde tekstil desenleri çizer buldum kendimi. Becerebiliyor muyum? Pek sayılmaz. Buna da şükür, bir önceki işimde görüşmeye gittiğimi sanıp bir gün maaşsız çalıştım, üstelik mesaiye kalmadığım için o gece SMS ile kovuldum :)

uyuz cadı dedi ki...

alis teşekkür :)
yanlız ben de dün gece senin sitende epey vakit geçirdim, hatta bi dolu link açtım senden onlara da bakıyorum bi yandan.. çok pis sömürüyorum anlayacağın :)

en son şu cadı kazanı temalı yemek takımlarını yazmışsın ya, onu okudum. niye benim aklıma gelmedi demişsin, ordan çaktım tasarımcı olduğunu :) iş bulmak çok zor cidden ya, hani parasız çalışmışsın ya ben onu bir yerde bir hafta(haftasonu mesai), bir yerde de 10 gün yaptım. sonuç, kimse para vermedi bide ben suçlu oldum..