5 Kas 2008

Ey Ülkemin Güzel İnsanları, Neredesiniz??

Vergi daireleri, İgdaş, Ayedaş, İski gibi yerlerde çalışan bayanlar neden genelde kırk yaş üstü, çirkin, bakımsızlıktan ölmek üzere ve kötü giyinimli olurlar??

Şu yaşıma kadar 'vay be ne hoş kadınmış, üstündekini de nerden almış acaba?' diyeceğim kimseyle karşılaşmadım (öyle olanlar affediniz, henüz karşılaşamamış olmamız kaderin bir cilvesi olabilir)..
Genelde şuna benzerler;

Özellikler:
- kaşlar hayat boyu hiç alınmamış,
- hafif bıyık,
- gözlük vazgeçilmezdir,
- saçlar hep boyasız ve kendi haline terkedilmiştir, çölden geldi sanırsınız,
- kazak, genelde laciverttir. üzerinde ise kabartmalı garip bir örgüsü vardır,
- aynı zamanda kazağın altında lastik olması çok önemlidir, o en alttan bööyle boğazlar gibi kalçayı sıkıştırır ve etekle arada 'hoş' bir geçiş sağlar,
- etek, herzaman aynı modeldir; daracık ve siyah. en ufak bir seksilik bile yoktur, ne bileyim hafif bir yırtmaç olsun bari..
- çorap, güzel havalarda ten rengi, kara kışta ise ince siyahtır. hani hem siyah olup hem de derinin rengini gösterenlerden,
- botlar ise tam bir felakettir, aynı ortaokula giden, tarzı olmayan ve ebebeynleri tarafından şekline hiç bakılmadan sadece sıcak tutsun amacıyla alınmış çocukların botlarına benzer. genelde siyah renktir, o da olmadı koyu bir kahverengi..

Devlet dairelerinde güzel personel istiyoruz arkadaş!!

not: buralarda çalışan genç güzel, yaşı geçmiş ama bakımlı olan bayanlar lütfen üstünüze alınmayınız, sizinle gurur duyuyorum!!

38 yorum:

a. gizem dedi ki...

Aynen yaaa! çok önemli bi duruma parmak bastın lalecimmm :)
şimdi ben de biliyosun bi bankada çalışıyorum, ama genel müdürlükte, yani şube personeli diilim :P zor bi iş şubecilik, neyse konunun özüne dönmek gerekirse, genel müdürlükte de kamu kurumlarına ziyaretler falan oluyor, gidiyoruz, takım elbiseler, fönlü saçlar, makyajjj :)
bi bakıyorum, vergi dairelerindeki kadınların resmini birebir çizmişsin ve ankaradakiler de böyle, sonracığıma bakanlıklar!!
sen koskoca Türkiye Cumhuriyetinin bakanlıklarında çaılşan tipleri bi görrr bi görrrr :D yoşumuş bir kazak, saç baş dağılmış! offf ki ne offf! hepsi aklıma geldi lale valla :D
arada bizim bankada emekliliği gelmiş tiplerde de bu olurdu :)) yönetmelik çıkardılar ama takmayan tipler de var :)

uyuz cadı dedi ki...

vay be gizem, cidden öyleler mi?
benim resmi dairelerle pek işim olmadığından sadece su açtır, kapat, doğalgazı nakil yaptır gibi işlerle uğraşıyorum zaman zaman. onlar da gözüme çarpmıştı. hatta bu yazıyı da sıra beklerken yazdım..
görüdüğümden ötesi de varmış demek ki :)))

Sagır Kedi dedi ki...

Evettt!!!Her lafına katılıyorum.En son Defterdalığa gitmiştim.Allam ya kadınlar ne biçim ya saçlarda boyalar yerinden gitmiş.Kazaklar kahverengi aynen cadının anlattığı gibi kazağın altı lastikli..Birde sanki 10 sene boyunca giyilmiş pek de beyaza benzemeyen gömlek..Ha birde makyajsız suratlar bakımsız hatta çatlak ojeli kırık tırnaklar.. Say say bitmez..

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedi, o zaman bir yazı da senden alalım bu konuyla ilgili :))

Adsız dedi ki...

size şiddetle katılıyorum.yanlız özel olmazsa gizem hnm a bişi sormak istiyorum.ben işletme öğrencisiyim,ileride bankacı olmak istiyorum.gizem hnm,genel müdürlükte çalıştığını söylemiş böyle başarılı bir konuma nasıl geldiğini paylaşabilir mi acaba?tebrik ederim ayrıca.
lale hnm,sitenizi amaç dışında kullandığım için kızmadınız umarım.
DENİZ GÜNEŞ

Sagır Kedi dedi ki...

Tabii ki uyuz cadı..Kamu kuruluşlarında hatta özel kuruluşlarda bile güzel giydigini zannedip de giyemeyenler var onları da yazayım:)))

uyuz cadı dedi ki...

deniz, kızmadım tabi ki aşkolsun...
gizemi bende tebrik edeyim bu sebeple, genç yaşında bravo dimi :))

hadi gizoş, cevap bekliyoruz :))

Adsız dedi ki...

yaw sanirim once ulke ekonomisinin duzelmesi gerek arkadaslar herhalde, bu kadinlarin ustlerine baslarina guzel seyler alip giyinip kusanmalari icin...ya da ulkedeki egitimli, universite mezunu, dil bilen ama buna ragmen issiz kalmis, caresizlikten evde oturan genc kizlarimizin bu dinazorlar yerine is basina getirilmesi gerek...

bi de ben bu kadinlarin size o devlet dairelerinde bi isinizi hallederkenki tavirlarina deli oluyorum ben de; bi karis suratla azarlayip dururlar sizi, kaldi ki bazen alt ustu yapacaklari is, bi imza atip damga vurmak, ama olmaz iste bu kadar kolay...burnunuzdan getirirler wallaha...hicbir zaman neden bu kadar huysuz ve mutsuz olduklarini anlamis degilim bu insanlarin yani...

pire x

uyuz cadı dedi ki...

gülnurcum, söylediğin şeye katılıyorum.. önce para lazım, ama insan saçını da mı taramaz yaw?

galiba neden bize kötü davrandıklarını biliyorum ben, onlardan daha güzel ve bakımlı olduğumuz için olabilir mi?
hehe

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedi, yaz valla sonuna kadar yanındayım :))

gülşah dedi ki...

bir de o güruhun içinde çalışmak var ki of dışı sizi içi beni yakar hesabı.
hiç girmeyelim bu konulara sağlı sollu duruyorlar:):)

uyuz cadı dedi ki...

Gülşah, üzüldüm valla..
sonuçta sende bir insan evladısın, yapılacak şey mi:))

a. gizem dedi ki...

Lalecimm, teşekkür ederim blogunu başka amaçlar için kullanmaya başladık ama o kadar nazımız geçsin dimi:))

size de teşekkür ederim Deniz hn,güzel sözleriniz için. aslında İİBF den mezun olup (ben de kamu yönetimi ve yönetim bilimleri masterı yapıyorum)bankalarda çalışmak rüya değil inanın Deniz hnm, bence KPSS denilen illet sınavda 90 ve üstü alıp çok harika kurumlar var onlara girmek bence bir rüyaaa :D
bankacılıkta biraz deneyim önemli bilirsiniz, bir de kendi yaptıkları sınavlar var. Ben de sınava girmiştim ama daha öncesinde başka bi bankada çalıştığım için şimdiki birimim uygun görüldü. burada da 1.5 yılımı doldurdurdum ama 2006 mezunuyum yeni mezun olsaydım çok daha iyi kurumları isterdim.İyi bir okul ve bölüm (işletme iyidir :)) ) bir de bankaların sınavları... Hepsi aynı anda oluyor ise mutlaka olur. Eminim siz de başarılı olacaksınız:)
Sevgiler.

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim, tabi ki geçer nazın yani ;)

yazdıklarından da hiçbişey anlamadım, bu sektörü hiç bilmediğimden ama eminim deniz anlayacaktır :))

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

Ah ah ben bankacıyken teftişte en renkli giyinen insan evladıydım.İmza topladım açık ayakkabı yasaksa bari burnu açık izin verilsin dye ama sonradan neden yasakladıklarını anladım uyuzum. Pis pis tırnaklarla gezmiyorlarmı hatunlar of diyorum ya!

ferulago dedi ki...

Benim tespitim de şu. Sağlık Bakanlığı'nda çalışmıştım bir süre (eczacıların bol bulunduğu bir birim diyeyim, fazla detay vermeyeyim), oradaki herkes çok bakımlıydı. Hatta o birim Kızılay civarındayken herkes millet öğle aralarında nerelere gitmiş, neler almış, ne giymiş bakar, gider kendisi de alırdı. Bir ara kızılay kıyafet dağıtıyor gibi olmuştu hatta, herkeste aynı bluz. Diğer memurlarla kıyaslarsak eğer belirttiğiniz bu tarzın daha çok kişinin eğitim düzeyi ve yaşam standardıyla ilgili olduğunu gördüm. Ortaokul-en fazla lise mezunları aynen bu tanıma uyuyor ve aynen bu tanıma uyan beylerle evleniyorlar, hayat standartları biraz düşük oluyor haliyle. Çalışılan yerdeki herkes aynı şekilde giyim kuşam ve bakım sahibi olunca da insan kendini değiştirmeye çalışmıyor. Böyle gelip böyle gidiyor işte. Giyim kuşam haydi neyse de, güleryüz konusunda ben de şikayetçiyim. Postanede sürekli gördüğüm bir memure saçını boyattığında "saçınız çok yakışmış" demiştim de kadıncağız şaşırıp yüzünde güller açmıştı.Biraz tatlılıkla herkesi gülümsetmek mümkün aslında :) Çok pardon, yorumu çok uzatmışım.

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, uzun olsun tabi ne sakıncası olabilir ki?
hem benim hoşuma gidiyo uzun yorumlar..

sende önemli bi noktaya değinmişsin bence, insan gerçekten de etrafındakiler görüpte salabilir. ama en azından kendini iyi hissetmek için en azından dudağıma bir parlatıcı sürerim yani. ne bileyim belki de yaşım genç diye böyle düşünüyo olabilirim, ama anneme bakıyorum benden bakımlı valla. demek ki genç olmakla değil genç hissetmekle alakası var..

uyuz cadı dedi ki...

cw öyle yasaklarda mı varmış? tam ne saçma diyecektim ki, yorumun devamını okudum, ıyy

Sagır Kedi dedi ki...

hobaaa gene ben:)) uyuz cadı isteğin üzerine blogcuguma yazının devamını getirdim. Bilgine:))

a. gizem dedi ki...

zaten benim bi lafım var :)
güzellik artık bakımlı olana deniyor, istediğiniz kadar güzel olun, bskımsız dolaşınca bence o güzellik de gidiyor dimi lalecimm?

cadıya bişey dicem dedi ki...

sağır kedi, bakıyorum hemen :))

cadıya bişey dicem dedi ki...

gizemcim aynen öyle, mesela ben çok güzelim ama az biraz da olsa makyaj yapmasam kendimi çirkin hissediyorum :P
:))

AssoRTieK dedi ki...

ha ha haa:)şekerr burdan seslende beni alsınlar kızz devlet dairesinee,yakışırrr;)

uyuz cadı dedi ki...

serpilcim senin yerin iyi. tam süsün püsün içine düşmüşsün.
devlet dairesinde bunalıma girersin :))

AssoRTieK dedi ki...

unutmadan boyası gelmiş we tülermiş saçları ekliim dedim:)

n@zo dedi ki...

haha.. süper tespit :) Bu durum öğretmenler içinde geçerli. Bizim okulda 90 lardan, hatta 80 lerden kalma giyinirdi pek değerli örtmen arkadaşlar. Ben ve bir arkadaşım hep güzel giyinirdik de bi de öğüt verirlerdi. Yazık değil mi kıyafetlerinize, okulda kirlenir. ee okulda giyme, evde giyme nerede giyeceğiz. ÜSstelik okulda şehir merkezinde ve temiz. Köyde falan olsak ne olacak merak ederdik bizde. Sonuç olarak içleri geçmiş onların :)

uyuz cadı dedi ki...

serpilcim, ekle şekerim ekle. daha neler varmış eklenecek, ben de sağırkedinin yazısında okudum, sende bi bak.

uyuz cadı dedi ki...

nazo, o durum hala var. hani giyme kirlenir demiş ya hocanız. eşimin annesi kızına hep çıkışır yeni aldığı kıyafeti giyiyo diye, e naapsın kız? yaşlanınca mı giyicek? neymiş o kirlenmesinmiş, ayrı bir cinslik yani.

Sagır Kedi dedi ki...

Ha bu arada uyuz cadı senden esinlenerek bende uyuz olduğum şeyleri yazmak için ayrı bir blog açtım.Böölee komik bir dille anlatacagım.. Bu arada acemiyiz daha blog dünyasında buradan tanıtırsam uyuz olmazsın dimi:))uyuz blogcugum uyuzpembekedi.blogspot.com

Adsız dedi ki...

uyuzcum ben yazılırını çok beğenerek ve tebessüm ederek okuyorum ama bu sefer ki yazın bana ucundan ucundan dokunuyo unutmayın ki sizleri en çok okuyan bu devlet dairrelerindeki memurlardır ve gerçekten de çoğu tarif ettiğin gibidir:))
ben enerji bakanlığında çalışan biri olarak anakranın en gözde (7. caddede)caddelerinden birinde bulunması sebebiyle şunu sölemem gerek yemekhaneye indiğimizde çok komik bir görüntü oluşuyor. bir tarafta ellerinde salataları ve gayet bakımlı yeni atanan memurlar(ben de bu kısımda görüyorum kendimi:))
diğer tarafta da o dediğin ablalar :))bazen basma etekle bile gelenler oluyor ve bu ablalr bütün gün ısıtıcılarda su kaynatıp çay kahve yaparlar ve internette dizi seyrederler.bunlara o kadar alışmıştım ki geçen gün iyice bir dumur oldum
beklediğim bir yazı için evrak keyıta gittim(genelde bunlar o işi yapar)ablalar oturmuş atkı kazak örüyo
iki dakikalık iş için şu sırayı bitireyim de vereyim dedi
bi de türk kahvesi içer misin makinası var yapayım sana dedi şok geçirdim:)))
SEMA

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedi, uyuz olmam tabi ki.
hemen linklerime de ekliyorum, bende seni okuyacağım bundan sonra :))

uyuz cadı dedi ki...

semacım yazının sonuda dedim ya, genç ve güzel olanlar alınmasın diye, işte sen o sınıftasın demek ki alınma lütfen :))

dizi mi seğrediyolar? yuh diyorum yani. aslında bu tarz şeyler hep duyardım ama şehir efsanesi herhalde derdim.yani gerçekmiş, yani biz sıralarda saatlerce beklerken onlar binbie gece izleyip kazak mı örüyolarmış?
Alaaaah, tutmayın beni!

EBRU ve RİMA dedi ki...

Bu resim nerden?senmi yapdın uyuz cadı?Yazıya zaten güldüm ama resme bayağı bayağı güldüm eğerki sen yapdıysan tebrik ederim tam olmuş.
Ama şu açıdan bakmak lazım.Onların da işi zor günde kaç insanla uğraşıyorlar yaşlısı, genci, akıllısı, delisi,aksıranı tıksıranı, agresifi, mülayimi kimi ararsan devlet dairesinde zaten.Bıkmışlar, bezmişler.Hepsi 80 li yıllardan kalma gibi görünüyor acaba devlet dairelerinde bi kanunmu var.80 'li yıllar modası uygulanacak diye.

uyuz cadı dedi ki...

ebrucum, bu yazıyı elektrik idaresinde sıra beklerken yazmıştım, resmi de orada karşımda duran kadınlardan esinlenip çizdim :))

bence de öyle bir kural var, 80lerden kalma olmayan kıyafetler giyilemez diye.
ama bikaç tane hoş, güleryüzşü ve genç kızlar da vardı. hatta biri bana kıyak yapıp işimi hemen halletti falan filan. haklarını yemeyelim genç neslin

Adsız dedi ki...

gizem hnm, içten cevabınız ve iyi dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum.ben de sizin başarılarınızın devamını diliyorum :)

uyuz cadı dedi ki...

oh oh, iyi dilekler havada uçuşuyo.
ama benim bloğumun havasına hiç uymuyo bunlar :P

Sagır Kedi dedi ki...

Yoo yoo dizi izlemeleri de bir şey mi canım çocuklarının ödevlerini bile yapanlar var:))Bilgisayardan anlamayanlar bilgisayardan anlayanlara direktif veriyorlar "şuraya Fen Bilgisi yazacan biraz büyük yazacan eğik olmasın" falan filan daha neler...

uyuz cadı dedi ki...

sağırkedi maşallah, tebrik ediyorum hepsini..