28 Kas 2008

Msn, Çık Hayatımdan

Msn'den nefret ediyorum!

İtiraf ediyorum işte, hayatımda msn kadar gereksiz çok az şey gördüm..

Bir açmayayım yandım, kırk kişi birden aynı anda birşeyler yazıyor, o oradan çekiştiriyor bu buradan..

İş dünyasında da pek bir popüler, geçen hafta gittiğim iş görüşmelerinden birinde adam bir yandan benimle konuşurken bir yandan da laptopuna bakarak chat yapıyordu..
Ben giyinmişim, süslenmişim, düzgün konuşmaya, adam gibi iletişim kurmaya çalışıyorum o ne yapıyor? ''Bir saniye'' deyip iki satır yazıyor, sonra bana bir cümle kuruyor..
Çok profesyonelsiniz gerçekten de, böyle devam edin..

Bu sabahta bir zayıflama ilacı ithalatçısı firma tarafından mail aldım, sitemi görmüş işlerimi beğenmişler, bir iki yerden de methimi duymuşlar, freelance çalışmak istiyorlar..
'İyi' dedim, 'çalışalım'. Ama muhattap olduğum kişi msn adresimi istiyor, 'kullanmıyorum' dedim..

'Ama karşılıklı görüşmeden isteklerimi nasıl anlatacağım?' demiş.. Karşılıklı görüşmenin yolu bu mudur? Bir toplantı ayarlarsın, beni çağarırsın. Ben hem firmanızı hem sizi görürüm, güvenirim. Siz de beni tanırsınız, konuşuruz, anlaşırsak çalışırız.

Msn'den kamera aç bari, bana firmayı göster, patron gelsin oradan görüşerlim, olsun bitsin..

Bu nasıl bir iş etiği anlamadım. Zaten freelance iş yapmak risklidir, adam işi iki günde alel acele yaptırır sonra paranızı 50 şer ytl parçalar halinde bir yılda öder...

Hatta bazısı hiç ödemez, o yüzden bu tarz işlerde karşılıklı görüşmekte ve bir anlaşma imzalamakta sonsuz fayda var..

Şimdi bu adam benimle 'hırçın bilmemne' diye bir adresten iletişim kurmaya çalışıyor, soruyorum Bay Hırçın, isminiz iyi hoşta, ben sizden paramı istediğimde de böyle hırçın mı olacaksınız acaba?

Herkes mi böyle, hep beni mi buluyorlar gerçekten merak ediyorum...

21 yorum:

Aygül dedi ki...

Lalecim gerçekten çok lakayit bir firmaya çatmışsın.Nacizane fikrim bo firmadan iş çıkmaz.Ve hep sinir bozucu olaylarla karşılaşırsın gibime geldi.İlk izlenim önemli.Biz elemanlardan şikayetciyiz msn olayından.Yeni aldığımızın pcsinden interneti kaldırdık.KıZ DİYOR Kİ YASAKLARLA BİR YERE GİDİLMEZ Hüseyin Bey.Ama işe ilk geldiği gün daha alınıp alınmadığı bile belli değilken kendi kredi kartının hesap özetini çıkardı.Msn yüklü olmayan pc ye msn yükledi ve her açışında benim msnem kayıtlı olduğu için ilk önce benimki açılınca bize yakalandı.O gün iş şartlarını kabul etmeyip çekti gitti ve ertesi gün kabul edip geri geldi.Şu an karşımda ve çok sinir oluyorum.Bu ne özgüven ?

uyuz cadı dedi ki...

ay o ne biçim kızmış, keşke bi daha almasaymışsınız. gıcık oldum, zaten çalışırken msn çok zor, milletle yazışmaktan nasıl iş yapıyolar hiç anlamam. benim kafam karışıyo, hiç açmıyorum. ayrıca da msn e çok pis gıcığım :)

Aygül dedi ki...

Ahhh sorma eleman bulamıyoruz.Bunuda muhasebecimiz tavsiye etti.Ama kızı görmen lazım işe başlarken bir kurallar bir kurallar sorma sanki oxford mezunu.Eşim mcburen aldı.Ama suyu ısınıyor az kaldı:)))

uyuz cadı dedi ki...

ya çok üzülüyorum aslında böyle işten çıakrılacaklara, ama sizinki de pek burnu havadaymış.
eşim de işyerinden birini çıkarıcakmış dün çok üzüldüm. ama o da hep facebookta msn deymiş, işlerini aksatıyomuş çok o yüzden. bu defa savunamadım da çocuğu, geçen ay pek mücadele ettim 'kimsenin ekmeğiyle oynamayın' diye bağarıyodum ortalarda ama o çocuk beni utandırdı bak, olmadı şimdi :)

ozlm dedi ki...

:))) hakikaten seni mi buluyor hep bunlar yaa

uyuz cadı dedi ki...

ozlm, galiba bütün reklam camiası kendi içinde bu kızın bloğuna malzeme çıksın biz bunu dellendirelim diye sözleşmişler. halbuki zahmet etmelerine gerek yoktu, ben zaten herşeye uyuz olduğumdan bloğuma yazacak şey çok..

Aygül dedi ki...

uyuzcum inan bende çok üzülüyorum ama insanlar iş yok demasin hakkıyla çalışana var.ve gerçekten memnun olduğumuz elemanımı var bir tane inan biz onu memnun etmek için elimizden geleni yapıyoruz.çünkü çocuk kendi işi gibi çalışıyor.Bu kızada ben acıdım önce eşi terketmiş 2 çocuğu var 2 ve 3 yaşında.ama bir laf var iyilikten maraz doğar.bir rahat sorma.tam uyuz valla ayy bu sana hakaret gibi olmasın:))))seni seviyorum ama.senin gibi uyuza can kurban:))Birde bana GÜZELİM diyo,Eşiem ABİCİM ABİCİM :)))ayyy bayılcam

uyuz cadı dedi ki...

yok ben alınmadım :)
valla kaşınmış o zama ne diyeyim, sabır diliyorum size..
çalışan olmakta zor, patron olmakta..

a. gizem dedi ki...

ben de msn den nefret ediyorum lalecim :(
hep çevirim dışı göster giriyorum eger gireceksem de
ve konuşmak istediğim kişi ordaysa onunla ç.dışı konusurum ki diğerleri bi anda saldırmasın die :D
haklısın sende

firmaya da, kendini profesyonel zanneden salağa da, bişi diyemiyorum... ülkemizde genelde karşılaştığımız seyler diyebiliyorum.
acaba bizlere ters geliyo ya
ülkenin genel nüfusuna da ters geliyo mu bu işler yoksa bu kültürel bişi mi biz diğerlerinden farklı mıyız?
neyse
bu sorular hep aklımda zaten, o yuzden boşveriyim yine

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim ben de aynı şeyleri sorguluyorum ama bulabilmiş değilim..

şu çevirimdışı özelliği de sağolsun dimi, ben de öyle yapıyorum açınca :)
ama en güzeli gtalk, az ve öz eklemişim oraya. online olsam da rahat rahat takılıyorum..

Girls-on-blog dedi ki...

aynennnn msn nemenem bisey yaa! Millet de hastasi...ben de bi anormallik var heralde diye dusunuyodum ..yanliz degilmissim sevindim :))
O hircin bilmemne denen adam da ne laubali yaaa...insan utanir is gorusmesi icin oyle bir adresten haberlesmeye! Okuzun baskani!
Benim de bir olayim var heheh bir gorusmeye gitmistim adam ufak bir yapim firmasinin yoneticisi kizin tekiyle yazisiyo bariz ortada durum.Bana da aciklama yapiyor donup: Diger produktor arkadaslarla toplanti yapiyoruz da!
Ben: Tabi tabiii!

Yeliz dedi ki...

çevremdeki insanlarla kolay iletişim kurmak için kullanıyorum. ama olur olmaz insanlar listesine ekleyince sinir oluyorum, engelleyince de neden engelledin oluyor alala sana hesap mı vereceğim:)

uyuz cadı dedi ki...

gob, evet yalnız değilsin :)
senin anın da pek komikmiş, benim gittiğim yerde adam söyledi ama cins cins baktım' ay derya bişey yazdı da' dedi. derya kim ki, ben nerden tanıyayım :))

yelizcim bende çevirimdışı gözükerek kullanıyorum mecbur kalınca:) çünkü zamanında şu an konuşmak istemeyeceğim kişileri eklemişim, başıma bela oluyolar.ama blokladıkların bir de hesap mı soruyo? anacım, millet ne cins ya..

Sagır Kedi dedi ki...

Yakın arkadaşlarımdan biri işitme engelli olduğu için grafik tasarımcısı mesleğinde mecburen msn kullanmak zorunda yoksa telefonla konuşmak onun için zor..Aslında bu uygulama onun için yapılmadı o işe girdiğinde de millet birbiriyle ve müşterileriyle msn de iletişim halindeymiş.Arkadaşıma göre reklam dünyası böyleymiş.Bence saçma...Eğer şirket içi sohbet edilecekse şirket içi iletişim ağı açılsın msn yasaklansın.Müşterilerle mailleşilir olur biter bu kadar basit...Yanlış mıyım??

uyuz cadı dedi ki...

aslında arkadaşın doğru söylemiş. genelde şirket içi iletişim msn yada gtalk aracılığıyla yapılıyo. ama müşteriyle msnden konuşan bi şirkette hiç çalışmadım, o enteresanmış

EBRU ve RİMA dedi ki...

Dedim ben sana seni buluyooor.

uyuz cadı dedi ki...

ebru evet artık ben de inanıyorum bu söylediğine...

Adsız dedi ki...

yaw nerede o eski gunlerde oldugu gibi adam gibi insan evlatlariyla bulusup, yuzyuze konusup gorusmek?beraber birseyler yapip zaman paylasmak?msn cikti, mertlik bozuldu wallaha; lale'cim, bu arada ben gmail chat olayina da kil olmaya basladim...ayrica su is gorusmesindeki adamin msn yavsakligi da ayri bi hikaye yani; ne terbiyesiz, lakayit bi adammis be yahu???madem ki o kadar msn'de sohbete merakli, neden o zaman is gorusmelerini de msn'de halletmiyor o zaman???o kadar suslenip puslenip, yol tepip vakit kaybetmezdin, degil mi???ay lale'cim, wallaha sana is aramada bol sanslar diliyorum!?umarim diledigin gibi bi is bulursun bi an once...

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

gülnurcum sağol, gerçekten çok zor iş bulmak. özellikle de düzgün bişey, bu zamanda..
gtalka niye sinir oldun sen bakiim, benim yüzümden mi :P

Adsız dedi ki...

muhahahaaa!?yok yok merak etme, ustune alinma canim gmail talk konusunda, sana falan darildigim yok yani ;-) sadece Sevnur'u, seni ve diger arkadaslarimi cok ozledim, internet ortamindaki iletisim yetmiyor bana anlayacagin. su an elden de ne gelir ama, artik boyle uzuuuuuuuuun bi sure idare etmem gerekecek, ona sinir oluyorum!!!!!

uyuz cadı dedi ki...

biz de özledik şeker, ama dediğin gibi yapacak bişey yok ne yazık ki...
bu arada galiba rüyamda seni gördüm ama hatırlamıyorum :)