6 Kas 2008

Uyarmak İnsanlık Vazifesi

Nedir şu erkeklerin kadınlardan çektikleri?

Ben kadınların şımarıklıklarıyla erkeklere hayatı dar ettiklerini biliyordum ama, bu kadar ileri derecede olabileceğini düşünmezdim..

Ablam zavallı eniştemi ölmeden mezara koymuş durumda.
Ama eniştemin bundan haberi bile yok. Hayatından gayet memnun, sanki olması gereken buymuş gibi yuvarlanıp gidiyor..

Ablam o kadar abartmış ki, onlara baktıkca bende sürekli içimden kadın erkek ilişkilerini sorguluyorum..

Neden hep erkekler kadınların nazını çekmek zorunda? Ne mecburiyetleri var?

Evlendikten sonra hayatları bitme noktaasına geliyor, ben uyarayım da..
Sesimin ulaşabildiği tüm erkekler, ya tavrınızı baştan koyun ki sizin de bir insan evladı olduğunuz unutulmasın, yada kendinizi unutun.
Çünkü o 'evet' i söyledikten sonra sizin hayatınız yok, karınızın hayatını kolaylaştırmak için kullanılan bir özel şöför, muhasebe müdürü, parası asla bitemeyecek bir milyarder, gak deyince yemek, guk deyince suyu getirmesi gereken bir gönüllü hizmetçi oluyorsunuz.

Bunlara ek olarak bir de muayyen günlerde bitmez tükenmez anlayış göstermek zorundasınız. Bunalıma girdiğimizde bizi çekip çıkarması gereken bir psikolog, hayvan istiyorsak ona sonsuz bir ihtimam gösterecek sevgi pıtırcığı, çocuk istiyorsak hemen yapmak ve babalığa her an hazır bir aile direği olmak zorundasınız. Vah ki ne vah...

Artık erkek arkadaşlarla gece çıkmaları, haftasonları ayak uzatıp tv izlemek yok.
Karınız annenize gıcık olduysa yada tartıştılarsa, tabi ki sonuna kadar haklıdır. Sakın ola ki 'ama sen de' şablonuyla bir cümle kurmayın, bitersiniz...
O sürekli sizinle ailenize gelmek zorunda değildir, ama siz her istenildiğinde gidip saatlerinizi kayınvalideyle geçirmek zorundasınız..

Şimdi bütün bunlara baktıkça soruyorum, neden? Niye katlanıyorsunuz ki? Size ne faydası var?

Geçen gün arkadaşımla konuşurken, 'ben olsam beni çekmezdim, boşardım' dedim. O da 'gerçekten bizi neden çektiklerini hiç anlamıyorum, ne zorları var' dedi.

Buradan soruyorum, sevgili kocacığım benim nazımı ve sonsuz kaprislerimi niçin çekiyorsun?', 'Sence bütün bunlara değer miyim?'
Hele bir 'hayır' de, bak halin nice olacak o zaman...

Şu ev arama meselelerinde o kadar çok çektirdim ki size anlatamam.

Bir kere çok katı kurallarım vardı, semti geçtim ev arayabileceğimiz sokaklar bile sınırlıydı, şurdan şuraya kadar olacak..
Sonra evdeki oda sayısı, genel olarak genişlikleri, mutfağın tarzı, pencere sayısı, ne kadar güneş aldığı, apartmanın görüntüsü, içinin dışının durumu..
Normal gelebilir, tabi ki de ev ararken bunlara bakılır. Ama 'ben' ve 'normal' kesinlikle yanyana gelemeyecek kelimeler.
Bu kriterlere uyan ev hiç olmadı mı, oldu.. E bu defa da 'içim ısınmadı' deyip çıkıverdim işin içinden. Şimdi bu adam beni ne yapsın, assın mı, kessin mi?
İkna etmeye çalıştığında da bolca çemkirip, 'sen beni istemediğim şeyler için zorluyorsun, taşınmayalım o zaman' deyip konuyu kapatıverdim..

Şimdi dışarıdan bakınca zavallı insan evladına neler çektirdiğimi anlıyorum..

Ablama çekmişim ablama..

10 yorum:

a. gizem dedi ki...

yaa öyle diyorsun ama onlar da alttan alttan :P
valla lalecim, onlar da bize çektiriyorlar, en azından deniz oyle, boğa burcu benim gibi hatta inanır mısın aynı gün doğmusuz :) 20 mayıs
amaaa gel gör kiii benden daha inatçıı bişiye taktı mı takıyor?
hımmm söforluk konusunda ve psikologluk konusunda katılıyorumm sana lalecim :P
daaa çaktırmamaya çalışıyorum he hee :)

Sagır Kedi dedi ki...

Dur ben cevap vereyim sevgili kocacığın seni olduğu gibi kabul ediyor ve çok seviyordur o yüzden her şeyine katlanıyordur yanlış mıyım:)) Yazdıkların hepimizde olan şeyler.. Biz kadınlar çok fenayız kihkih:))Yaşasın kötülükk!!!

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim, onları da anlattığım bir yazım var elbet, yayınlayacağım :)
ama alttan alttan kısmına katılıyorum. fakat bence sen taviz verme, bi süre sonra pes ediyolar çünkü. tecrübeyle sabittir :)

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedi, doğru diyosun da neden benim gibi son sürrat kapris yapan birini 'olduğu gibi' sever bilemedim..
ama kendimize de çok haksızlık etmeyelim değil mi? gizemin de söylediği gibi onlar da az değil yani..

EBRU ve RİMA dedi ki...

Aslında eşit diyelim yaa...kadın erkeğe çekdiriyorda erkek kadına çekdirmiyormu?Bir düzen kurulmuş işte biraz biz biraz onlar.Aslında senin yazını okuyunca acıdım biraz kocama arayasım geldi bak şimdi...hep ondan mı bekliyorum acaba?

uyuz cadı dedi ki...

ebru, doğru diyosun onlar da çok beter..
kocanı da bu defalığına sen ara ki, ona da bir teşvik pirimi olsun :))

Emin'in Annesi dedi ki...

uyuzcum nerden çıktı şimdi bu erkek taraftarlığı?Valla görüşmeyi kesecem senle bak.Ben vıdı vıdı hakkımı aramaya çalışayım sen kalk böyle bize uymayan şeyler yaz olcak iş mi be güzelim?
Senın koca senden iyisini mi bulcak?Benim ki de benden iyisini mi bulcak?Neyse Adamlar zor bayanları sever sen takma kafana:))

Sagır Kedi dedi ki...

Ya evett yaaa eşit diyelimm ama erkek milleti eşit olduğumuzu kabul etmezzzzzzz!!!Bence de onlar da az değil çocuk gibi huyları bitmek bilmeyen istekleri uzar da gider..

uyuz cadı dedi ki...

eminin annesi, pek bi tepki aldım sorma :))
yazarız onlara da bi yazı sorun değil. elimde malzeme çok nasıl olsa..

uyuz cadı dedi ki...

sağır kedi, bence onlar bizden daha beter.