3 Ara 2008

Bir Diş Macunu, Bir Güvensiz Anne, Bir Sorumsuz Baba

Bir İpana reklamı var ya, hani kız çayına şeker atarken annesi 'çaya dört şeker atarsan dişlerin çürür, en iyisi babaya soralım' diyor.

Şimdi bazı sorularım var bu reklamın metin yazarına, şöyle ki;

Kızcağız annesinin 'şeker atma' demesine itiraz etmedi ki zaten, fırsat verseydi belki de 'tamam anne' diyecekti.
Galiba bu hatun kocasının sekreteriyle yada hastalarıyla falan fingirdediğinden şüpheleniyor ki, daha kız ağzını açmadan torlayıp toplayıp babasının muayenehanesine götürdü.. Orada da çaktırmadan ortalığı süzecek, olay mahalinde herhangi bir ipucu var mı diye bakınacak ve eğer fingirdenen kişi sekreterse 'bak ben buradayım, henüz ölmedim. bu adam sahipsiz değil, sana kaptırmam' diye gözdağı verecek..

Bir başka takıldığım noktaysa, bu doktor olacak baba hiç eve gelmiyor muymuş? Akşamı bekleyemediler mi sormak için? Yada bir telefon açıp soruverin, ne diye dalıyorsunuz adamın işyerine?

Baba kızına ne kadar ilgisizmiş böyle anacım! Dişlerinin durumuna hiç mi bakmamış? Hadi onu da geçtim, kız çayına şeker atarken hiçmi görmemişte uyarmamış?

Anladım ben, bunlar haftada bir defa sadece pazar kahvaltısı sebebiyle bir araya geliyorlar.

Doktor olacak o baba da kafasını gazeteden kaldırmıyor. Kızının yüzüne bile bakmıyor.

Doktorsun, iyi kazanıyorsun aladık. Ama babalık öyle sadece para vermek, boş vakitlerinde de sekreterinle fingirdemekle olmuyor canım. Ağaç yaşken eğilir!

Doğurup atmak kolay.

İşte günümüz gençliğinin de en büyük problemi bu bence, anne baba herşeyi önlerine serip yüzlerine bile bakmıyor..

Lütfen tv' de halkımızı bu şekilde olumsuz etkileceyek örneklere yer vermeyelim. Sayın RTÜK uyuyor muyuz?!

19 yorum:

ozlm dedi ki...

böyle ne reklamlar var anlamsız. izleyince deli oluyorum bende.
şimdilerde garantinin şu kolonyalı reklamına gıcığım.

uyuz cadı dedi ki...

ozlm o hangisi? ben hiç görmedim galiba, yoksa kesin gıcık olmuştum :)

ferulago dedi ki...

Benim de uyuz olduğum bir sürü reklam var. Ayrı bir blog bile açılabilir hatta :)

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, yazsana sende

ferulago dedi ki...

Yaz deyince şu anda aklıma gelmedi iyi mi. İlk fırsatta yazacağım :) Benden de a malzeme çıkmaz herhalde ehehe

şeker pasta dedi ki...

Uyuzcum çok haklısın ya... Bende şu heryerden cart diye çıkan ayşe teyze reklmına gıcığım... Senelerdir yenisini çekmekten bıkmadılar valla...

nevruz dedi ki...

ilahi yani kırk yıl düşünsem o reklamı öyle yorumlayamazdım:D hele o kadının paronoyasını çıkardığın sahne tam bir dikkat yaratıcılık işi bnde vodafone reklamlarını çok seviyorum ama bazen hemcislerimizi salak gibi gösteriyrlar yok adam hop kadını katlıyor cebine koyuyor ne kdr değersizlştyrlar yok kadını teknoloji özrlü futbol özürlü gerizekalı gibi gösteriyorlar bide bi ara da bi mobilya reklamıydı yanlş hatırlamıyrm kadını park etmesiyle dalga geçiyordu ya bu reklamcılar hep erkek belli oluyr feminizim damarım kabardı birden ne doluymuşum be yine doldurdum bi sürü kusura bakmasın artık tatlı cadıcık

a. gizem dedi ki...

:))))))))))) çok şekersinnn uyuz cadııı :)
valla... :P

Adsız dedi ki...

bu yazıdaki birçok imla yanlışı da beni uyuz etti aceleyle yazılmış sanki :))
isimsiz

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, yaz yaz sana da gülelim..

nevurz, sana katılıyorum. o reklamı bende baştan çok beğendim, ama sonradan kadın olayına sinir oldum. yazacaktım hatta..

gizem sağol canım :)

adsız, eğer söylersen düzelteyim. hatta memnun olurum..

uyuz cadı dedi ki...

şeker pasta, o kadın yaşlanmadı bide dimi :)
ayrıca hep aynı şeyleri giyiyor on senedir, üstünde paralandılar

alis dedi ki...

^^ace ile yıkayınca paralanmıyor işte, mesaj o.

uyuz cadı dedi ki...

alis olabilir :)
yada benden geçti artık yaşımı başımı aldım. gençler giysin de demek istiyodur belki :)

ferulago dedi ki...

Az önce televizyonda gördüm, Türkiye Finans'ın "Kobilerin Finans Beyi, Türkiye Finans" diye şarkısı olan, CEO'ların, kelli felli adamların işyerinden çıkıp atlara binerek yeşilliklere yayıldığı reklama gıcığım mesela. Bu reklama bakıp yarın bu bankaya gitmeliyim diye oluyor mudur ki?

uyuz cadı dedi ki...

aa ben onu da bilmiyorum :)
ama bi sigorta şirketi reklamı var, hani adam atın üstünde mel gibson gibi milleti gaza getiriyo, elinde bayrak. o çok komik mesela, hayatımda gördüğüm en komik şeylerden biri

ferulago dedi ki...

Haha, o reklam bile bu dediğimin yanında oscar almış film gibi kalır

uyuz cadı dedi ki...

gördüm onu dün akşam yarım yamalak :)

ozlm dedi ki...

anacım sizde harbi uyuzsunuz ben çok sevmiştim o arabayı park edemeyen kadını :))
benim ne kadar tanıdığım kadın sürücü varsa hemen hemen hepsi böyle :)))

uyuz cadı dedi ki...

ozlm ben o arabayı park edemeyen kadın kim onu bile anlamış değilim.. konuya tamamen fransız kaldım :)