26 Ara 2008

Hasta Tezgahtar

Bugün evlilik yıldönümleri olan bir arkadaşım için hediye bakmaya gittim, eşi hamile ve bir-iki haftaya kadar doğum yapacak..

Ablamla bebek kıyafetleri satan bir mağazaya girdik, çoluk çocuk işlerinden hiç anlamadığım için şaşkın şaşkın bakındım.

Tezgahtar kadın gelip yardımcı olmak istedi, ne aradığımı sorunca 'yeni doğacak bebek için' dedim. O bana gitti kocaman neredeyse bir yaşındaki çocuklar için kıyafetler gösterdi, ben de dedim ki, 'ufak olsun istiyorum ki hemen kullansınlar.'
Kadın, 'ama herkes verecek bunlardan, şunu alın seneye giyer' dedi. Yok dedim, doğunca giyeceği birşey almak istiyorum, kızdı.. Dandik tulumları göstererek 'o zaman bunlardan alacaksınız, başka çare yok' dedi.

Ben de bakmaya başladım, ablama 'pek güzel değil bunlar' dedim, kadın bilmem kaçıncı kere 'siz neden büyük almıyorsunuz anlamıyorum, bakın işte bunlar çok güzel' dedi.. Ben de dedim ki 'paşa gönlüm öyle istiyor, canım ufak almak istiyor, o yüzden. yeterli mi?'

Hemen döndü tabi, 'ay pardoooon.. öyle desenize, canınızın istediğini söyleyin bakın neler çıkaracağım şimdi size ben' dedi, önüme binbir çeşit güzel kıyafeti serdi, hemencecik aralarından birini seçip aldım..

Acaba baştan ısrar ettikleri ellerinde mi kaldı, bana zorla satmaya çalıştı? Demek ki neymiş, çemkirmek lazımmış...

14 yorum:

mustafa can poyraz dedi ki...

iyi paralamamışsın buyuklerı kafasında.:D

uyuz cadı dedi ki...

ay bloğumun bi tanecik erkek okuyucusu var galiba.. eşimin gözüne sokucam bu yorumu :)
kendi bloğu yok diye beni kızdırıyo hep, bütün kadınları toplamışsın diye..

PrimaRima dedi ki...

O şekilde talimat alıyorlar, "bunları mutlaka satın" diye herhalde, prım filan alıyorlardır belkide ,ne bileyim.İnsan ne istese hemen karışırlar ukalalık ederler, allahın emri yani illaki bir çıkışıcaksın öyle anlayacaklar.

uyuz cadı dedi ki...

çemkirerek satamaz ama, bana sökmez.. bari oldu olacak çocuğun damatlığını falan satmaya çalışsaydı :)

şeker pasta dedi ki...

Çemkirmek lazım sözüne bende katılıyorum...Sesini çıkartmazsan olmuyor bu memlekette...

AssoRTieK dedi ki...

bizim müdür derki bi malı %90 tezgahtar satar %10 müşteri alır,sen %10luk kısımdansın:)

Adsız dedi ki...

lale'cim anlasilan tezgahtar dukkan sahibinden almis talimati: "bak bunlar elimizde kaldi, satip kurtulmamiz lazim" diye, kiz da urunu kakalamaya calisiyor iste. Ama yanlis musteriye yanlis strateji uygulamis, orasi da ayri hikaye yani, degil mi? ;-) demek istedigim bize yemez bu tip seyler, muhahahaaa...bu arada ben de su siralar esin dostun cocuguna, bebegine hediye alirken cok zorlaniyorum, cunku ne alacagimi hic kestiremiyorum, zor birsey resmen!?

pire xxx

Aygül dedi ki...

lalecim inan bana yine iyi sabretmişsin.ben kesin almadan çıkardım.

a. gizem dedi ki...

işte ben de bu senin çemkirmek diye tanımladığın ama benim çok begendiğim bu özelliği öğrenmek istiyorummmm ah ah :)

uyuz cadı dedi ki...

aygül çok mecbur kaldım, hiç vaktim yoktu ve bişey almak zorundaydım.yoksa ben de çıkardım yani..

gizemcim, sen istanbula bi gel benimle bikaç gün takıl öğrenirsin :)

uyuz cadı dedi ki...

gülnurcum evet bize sökmez şeker :)
çoluk çocuğa da zıbın mıbın, tulum,çorap falan öyle şeyler alabilirsin.. minik ayakkabıları falan var, çoraplar vs..
öyle şeyler makbule geçer

uyuz cadı dedi ki...

şeker pasta, evet ne yazık ki öyle.. ben çok sıkılıyorum böyle şeylerden..

serpil doğru söylemişler, ama bence çok sıkıcı ve ne zaman satıcılar bana baskı yapsa hep ters tepiyo. almak istesem de gıcıklığına çıkıp başka yerden alıyorum. sen sakın kimseye ısrar etme olur mu :)

alis dedi ki...

Bravo :)
Annemle allık almaya çalışırken bizim de başımıza gelmişti, baktığımızdan başka bir marka önerdi(aynı fiyat), övdü etti, biz hala öbür markaya baktığımız için "yani neden bunda ısrar ediyorsunuz anlamıyorum" dedi, öbürünün fırçasını beğenmedik diyince bedava allık fırçası vermeye kalktı. Takıntılıydı sanırım.

uyuz cadı dedi ki...

alis sizinki de deliymiş :)
hepsi bi alem, fakat bütün bu sebeplere rağmen hala alışverişten soğuyabilmiş değilim :)