22 Ara 2008

Hiç Birşey Yapmadan Karşınızdakini Sinir Etme Sanatı

Nasıl olur demeyin, oluyor işte..

Bizim bu Türk milletimiz var ya, her şekilde her durumda başkasının hakkını yemekte, kendi işini şip şak halletmek uğruna diğerlerini hiçe saymakta, şeytana pabucunu ters giydirmekte bir numara...

Markete gittim, (zaten nefret ediyorum) bir de kalabalık.. Yürümekte zorluk çekiyorum, herzamanki gibi zırt pırt birileri benden birşey istiyor,

- 'ay evladım gözlüğüm yok yanımda şu bilmemne kaç para?' (alsana gözlüğünü, evden dışarıya adım atınca 18'lik mi oluyorsun?) ,

- 'ay pardon sizin boyunuz uzun şu bilmemneyi bana verir misiniz?' (sanki görevli yok orada)

- 'evladım bu promosyon ne içinmiş bi anlatsana' (tabi teyze ben de zaten onu çalışıyordum çıkmadan evvel, ve çok ilgimi çekiyor bütün hepsi ezberimde) gibi..

Bütün bunları atlatıp sıraya geldiğimde upuzun bir kuyrukla karşılaştım, beklerken etrafımdaki insanların kıyafetleri, akşam yemeğe ne yapacakları, saç renkleri vs ile ilgilenerek vakit geçirmeye çalışırken tam arkamda duran kadın sürekli yüzüme doğru eğilmeye başladı. Ensemde nefesini hissediyordum, katil midir nedir?

Tam dibimde kızgın boğalar gibi puff puff diye nefes alıp veriyor ve elindeki bir paketle sağa sola sallanırken bir yandan da inatla yüzümü görmeye çalışıyor.

Niyetini anladım tabi , hiç üstüme alınmıyorum..

Sonra nihayet sıra bana gelmiş ve arabamdakileri tezgaha koyarken 'ayy, benim bir tane var bi halledeyim' dedi, ben de daha fazla ensemde puffff pufff yapmasın diye 'olur' dedim. Hay demez olaydım, kadın bir kahkaha attı ki herkes bize baktı. Gevşek midir nedir, alt tarafı sıramı verdim nedir bu neşe?

Anlamadığım nokta, be kadın on dakikadan fazla bekledik, sen neden beni seçtin? Benim önümdekilere neden sormadın? Bir paketin vardıysa eğer niye onca zaman bekledin? Beklediysen eğer neden tuttun da kancayı bana taktın? Benden sonra da sen varsın zaten, az dişini sıksana..

Neyse, iade yapacakmış (zaten hep böyle üç kuruşun hesabını yapanlar sıra isterler). Kasadaki kız 'çok uzun sürer, bayanı bekletecek misiniz?' dedi, ben daha ağzımı açamadan 'aaa tabiiiii, ben izin istedim zateeeen' dedi.

Kız da acıyarak bana baktı ve 'peki' dedi.

Teyzenin şen kahkahasını, sıranın artık ona ait olduğuna dair duyduğu aşırı güveni ve beni bekletebileceğine ve salak olduğuma dair aşırı inancını yerle bir etsem de kendisini bir güzel kenara iteledim ve işimi hallettim.

Bir dahaki sefere elindekini gözüme sokup 'benim bi tane' diyenlere, 'bak benimkiler on tane. neymiş, on birden büyükmüş, neymiş on tane alan bir tane alandan daha iyi müşteriymiş, neymiş o zaman daha iyi muameleyi hak ediyorlarmış, neymiş işini hemen halledip çıkması gereken aslında oymuş' deyip sıramı vermemeyi düşünüyorum..

Tabi o anda cümlemi bu kadar düzgün ve giriş-gelişme-sonuç olarak kuramasam da içerdiği mesaj bu olacaktır..

18 yorum:

a. gizem dedi ki...

ayyy lalecim koptum yine ya :)
en çok katıl mi ne sorusu bitirdi beni...
benim de ensemde bazen böyle tipler dolaşıyo, onlara bu soruyu sorsam nasıl olur diye düşündüm bi an... :PPP

Sagır Kedi dedi ki...

Okurken sanki kendim yaşamış kadar sinir oldum yaa..Bende enseme kadar yaklaşam kadınlardan nefret ediyorum.Bu aralar otobüs inme kapılarında,metro yürüyen merdivenlerinde sık başıma geliyor nefret ediyorum ne olurdu bir adım mesafede dursalar..Birde gögüsleri popoma sırtıma değiyor çok sinirleniyorum.Benim başıma senin gibi öne geçme durumları gelmiyor ama senin yerinde olsam kadının gülmesine bin ton laf eder cıngar çıkarırdım:)))

♥ Craft Woman ♥ dedi ki...

:) Çok haklısın ya bende geçende 4 kişiye sıramı verdim ama ben istediğimde bana burun kıvırınca insanlar hasta oluyor. Teyzenin egosu tavan yaptı desene.

PrimaRima dedi ki...

Senin başına bi kere daha gelmişdi bu durum onuda sen ne kadar sinirli olarak yazsanda ben gülerek okumuşdum kızma sakın napiim yazışına bayılıyorum:)benimde başıma öyle çok geliyorki bu durum :(

ferulago dedi ki...

Keçinin sevmediği o misali oluyor anlaşılan. Markete gitmeye bayılırım, hatta kocam yanımda olmadığında reyon reyon, raf raf gezip yeni ne ürünler var diye bakmak pek hoşuma gider, bir allahın kulu da benden birşey istemez. Belki biraz sever gibi yaparsan bıçak gibi kesilir :)

Öyle teyzeler bazen bana da musallat olur ama ekspres kasalar sağolsun, şurada ekspres kasa var, oraya gidin isterseniz diyorum, kös kös gidiyorlar, tavsiye ederim :)

uyuz cadı dedi ki...

gizoş, yine mi güldürdüm seni :)
sen de sor valla şeker, cümleyi toparlamak biraz zor ama surattaki ifade için uğraşmaya değer bence..

sağırkedi, ay evet. o sürtünen tipler beni de hasta eder. iki çakasım geliyo.. teyze de şen kahkahayı mutluluktan attı, kadına da niye mutlusun diyemedim :)

uyuz cadı dedi ki...

cw vermiceksin sıranı anacım. herkes beklesin, sinir ediyolar beni..

ebrucum, herkes gülüyo bana ne varsa :)

uyuz cadı dedi ki...

ferugalo, ay ben nefret ediyorum marketlerden. ama babam senin gibi, bu defa annem çok sıkılıyo :)

dediğin doğru, belki de sevsem kesilir.. ekspres kasa da yok ne yazık ki, 2M migros ve 3 kasa...

ozlm dedi ki...

katil midir nedir olayına bittim valla.
birde 18 lik olacağına inanan teyzeye :))
sen her nekadar sinir olsanda ben burada çok eğleniyorum :)))

uyuz cadı dedi ki...

ozlm eğlen eğlen maşallah..
benim acılarımla dalga geçin bakalım :))

alis dedi ki...

vay yüzsüz vay, okurken ben köpürdüm yahu :)
Ben de çok sinir olurum kişisel çemberimin ihlal edilmesine. Biryerde okumuştum, iPod'un popülerliğinin sebeplerinden biri insanların şehir hayatındaki bu sürekli ihlale çare olarak kulaklıkları takarak kendi çemberlerinin sınırlarını çizmesiymiş. Gerçi bazı teyzeler öyle inatçı ki, kulaklık mulaklık dinlemeden konuşup duruyorlar.

uyuz cadı dedi ki...

alis doğru bence de, bazen sırf millet bişey istemesin diye takıyorum kulaklıklarımı. demek yalnız değilmişim :)

Adsız dedi ki...

ah canim kiyamam ben sana; yillar once senin su an sahip oldugun o iyi niyetliligi, sehir soylusu terbiyesi ve egitimini coktan bi kenara ittim Lale'cim, bu tip durumlarda "beni hic ilgilendirmiyor, o senin sorunun, ben de burada keyif olsun diye beklemiyorum" diye lafi yapistiriyorum, yapistirdikca da ayri bi zevk ve sadist bi keyif aliyorum, muhahahaaa... :-D bizim Turk milletinin o uyanikliligi migde bulandirmaktan baska bi ise yaramiyor; mesela bi kere havaalaninda guvenlik kuyrugu sirasinda oyle bi embesillikle sirami almaya calisan cavalacingoz, yasli bi cifte herkesin ortasinda "burada vitrin mankeni olarak beklemiyorum guzel kardesim, gec bakayim siranin arkasina" diyerek herkesin ortasinda bagirdim resmen. ne sirada bekleyen baskalari ne de guvenlik gorevlisi agzini acip birsey soyleyebildi, cunku herkes hakli oldugumu biliyordu da ondan, kaldi ki onlarin da icten gecirdiklerine tercuman oldum. demek istedigim yeri geldiginde bu insanlara birilerinin toplum kurallarini yas, bas, din, dil, irk demeden ogretmesi lazim diye dusunuyorum...

bu arada o enseme yapisan kac tane kadini paralayip herkesin ortasinda rezil ettim, hatirlamiyorum, ama az degil yani...cunku hak ediyorlar, bu kadar basit!?

pokemon pire is basinda!?

xxx

Pure Absinthe dedi ki...

Kusura bakmasin kimse ama ben tekme tokat dalmanin esiginde olurdum.. Az bile yapmisin bence..

uyuz cadı dedi ki...

gülnur yaaa, seni çok özledim! ne kadar eğleniyorum yorumlarını okurken, takdir ediyorum senin şu cadılığını valla :)

bu arada hediyemi hala alamadım, sevnur getiricek.. tabi kendi hediyesini aldığı için rahat, ben meraktan çatlıyorum :))

uyuz cadı dedi ki...

pure, o kadar yapamadım. ama o kahkaha sonrası bi çaksaydım ne şok olurdu dimi? :))

AssoRTieK dedi ki...

ben bunu çok tuttumm:)
neymişş ben senden daha fazla almışım demekki öncelikli hizmet hakkı BENİM!diyiwericemm zönkk oluwericek heerkes yalnız yaşlı amcaları kayırcam:)

uyuz cadı dedi ki...

serpilcim aman yaşlıları es geçme, asıl heryerde öne geçmek isteyen onlar :))