11 Ara 2008

İzmir Hayvan Barınağı'na Yardım!

Bu önemli konu için suskunluğuma ara verebilirim, Sağırkedi'nin bloğundan aynen aldım yazıyı.
İzmir'de olanlar lütfen yardım etsin...



''Arkadaşlar İzmir-Şopen'deki hayvan barınağında bulunan köpekler şu anda açlıktan zor durumdalar...O civarda bulunan fabrikalar yemek artıklarını hayvanlara ayırıyordu ama kriz yüzünden fabrikalar kapandığı için barınağa artık yiyecek gitmiyor.Şu anda zavallı köpekler kepek tozu ile beslenerek bir deri bir kemik kalmış durumdalar...Oradaki hayvanseverler elinden geleni yapıyorlar ama yetmiyor.Çünkü 1000 den fazla köpek var.Sizde yardım etmek isterseniz makarna ve süt alıp barınaktaki gönüllülere vermeniz yeterli...Eğer tanıdığınız lokanta ve fabrikalar varsa yemek artıklarını hayvan barınaklarına vermesini rica ediniz.
DHA'dan okuduğum yazıyı aynen kopyalıyorum:
"Yıllardır barınakta çalışan Nebiha Deprem üzgün: “Kısırlaştırma yapmayan belediyeler çöp döker gibi köpekleri barınağa bırakıyor. Beş yıl önce bir avuç hayvanseverin büyük fedakârlıklarla oluşturduğu barınakta 85 sahipsiz hayvan vardı. Bugün bu sayı 1500. Kriz, olumsuz etkiledi. Üç aydır doymaları için un ve kepek karışımıyla yal yapıyoruz. Bütçemiz ancak buna yetiyor. Büyükşehir Belediyesi, aylık bir ton mama yardımı yapıyor. Ancak bu mama sadece barınaktaki yavru ve felci hayvanlara yetiyor.” Nebiha Deprem, çevredeki yemek fabrikalarını, fırıncıları, iş adamlarını, tavukçuluk işletmelerini, makarna fabrikalarını, hayvanların açlık sorununa sahip çıkmaya, duyarlı olmaya çağırdı. (dha)"

not: sağırkedi, bilgilendirdiğin için teşekkür...

11 yorum:

Sagır Kedi dedi ki...

Canım duyarlı arkadaşım benim umarım sesimizi duyururuz.Aldığım habere göre bayram boyu köpecikler ziyafet yaşamışlar ama bu yemekler bitiyor sonuçta yarını düşünmek zorundalar..Yardımların artmasını diliyorum.

a. gizem dedi ki...

valla aslında süper fikirmiş...

bizim bankada da her gün deli gibi yemek artıyor
yani hiç yenmemiş temiz yemek, onları banka darülaceze ye gönderiyor..
ama bu zavallılara da bişiler yapmak lazım

::puck-robin:: dedi ki...

hemen üye olduğum foruma koyuyorum bunu :(

PrimaRima dedi ki...

Lale sessizliğini bozda ne için bozarsan boz diyeceğim ama gerçekden önemli bir mevzu için bozmuşsun.İnşallah yardımcı olanlar çıkar.Çok üzüldümZavallıcıklara bir süt bir makarna almak artıkları uaştırmak o kadar zor olmasa gerek.

uyuz cadı dedi ki...

kedicik oh ne güzel, doysun karıncıkları. ama dediğin gibi, hergün yemek yemeleri lazım..

umarım bir yardım olur..

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim evet, çok harika olur öyle birşey organize edebilirsen.
mesela o hiç yenmemiş yemekleri darülacezeye veriyolarmış ya yenmiş ve tabaklardan artmışlar da kedicik ve köpekciklere gidebilir..
çok güzel olur..

uyuz cadı dedi ki...

puck robin, süpersin..

uyuz cadı dedi ki...

ebrucum evet, yeter ki sesleri duyulsun, birileri bilsin orada öyle bir durum olduğunu.
ama biz de yakınımızdaki barınaklara verebiliriz. gerçekten herkes duyarlı olsa bu dünyada sorun kalmaz bence.

FATİH :)) İZMİR :)) (-.-) dedi ki...

iyi güzel diyorsunuzda herşey bizde bitmiyor ben 29 yaşındayım 1 çocuğum var daha öncede köpek besledim ben oraya bir köpeği ev sahibi yapa bilmek için şohepen barınağına gittim ve almak istediğim köpek için 100 tl para istediler para vermeyeceğimi anlayınca siz köpek bakamassınız diyerek bize köpek vermediler buna ne demek lazım

uyuz cadı dedi ki...

barınaktan köpek alabilmek için bazı şartları var diye biliyorum ben. bir hayvanın sorumluluğunu almak başka birşey daha evvel beslemişsiniz madem biliyorsunuzdur.
siz o köpeği alınca düzenli olarak aşılarını yaptıracaksınız, maması, bakımı vs bunlar hep parayla alakalı şeyler. o yüzden sahiplendirirken dikkat ediyorlar. gerçi para istediklerini bilmiyordum, biz de istanbulda bir barınaktan köpek aldık ama para talep etmediler sadece besleneceği eve ve ortama bakmışlardı. istedikleri parayı da yine barınaktaki hayvanlar için harcayacaklarına eminim. ama para vermeyince siz köpek bakamazsınız demeleri saçma tabi..

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN EZGİBENİMDE KÖPECİKLERİM 3 TANEKENDİMİN 3 TANEDE SOKAK KÖPECİĞİ VE YAVRULU OLAN 2 TANE İNANIN BEN DE İKAYET EDİLDİM ONLARA BAKMAMA BİLE KARIŞIYOLAR BENDE ZOR DURUMDAYIM AMA BARINAKTAKİLERE YARDIM ETMEM ÇOK ZOR ÇOK ÜZÜLDÜM NAPABİLİRİZ ACABA NOLUR SANKİ İNSANLAR BİŞİLER YAPABİLSE ÖLE İNSANLAR VARKİ EVDEKİ YEMĞİ BİLE KALANINI ÇÖPE DÖKÜYOLAR BEN HAYVANLARI ÇOKK SEVİYORUM YARALI HASTA OLANLARA ÇOK BAKTIM GÜCÜM DAHİLİNİ AŞARAK ALLAH IM NOLUR SOPENDEKİLERE BİRİLERİ BİŞİLER YAPSIN BUNA DAYANMAK ÇOK ZOR ONLARIN EKMEKLERİ BİLE YOK NERDE BU İNSANLAR ÇOK ÜZGÜNÜM ÇOK BEN İLÇEDE YAŞIYORUM DURUMUM ÇOK SIKIŞIK YAZIYI OKUYUNCA ÇILDIRDIM TANSİYONUM DÜŞTÜ DÜŞSÜN AMA BİŞİLER YAPMAMIZ LAZIM