1 Ara 2008

Çıkarcı Bir Uyuzum

Önceki gün abuk bir yere freelance iş görüşmesi içi davet edildim, dün de gittim...
Sitemi nereden buldunuz dedim, İngiltere'de biriyle iş yapmışım ordanmış. Nasıl yalan!
Ben hayatımda hiç freelance iş yapmadım, İngiltere'de de olsa olsa Siemens olur, onların da tutup beni referans etmekle uğraşacak vakitleri olduğunu hiç sanmıyorum..


Neyse, gittim..
Bana neler yaptığımı sordular, ben herzamanki gibi anlatmaya başlayınca ilk cümlemin sonunda 'ya sizin işleriniz hep birbirine benziyor, neden?' dedi biri. Diğeri de arkasından 'evet, sanki template gibiler, hazır alınmışta ufak tefek uygulamalar yapılmış gibi geldi bana' dedi.

Eşim de yanımdaydı, o sırada telefonla konuşuyordu olanı biteni duymadı..
Benim o anda ne kadar sinirlendiğimi tahmin edebilirsiniz herhalde, kaşlarımı olabildiğince çatıp, sesime ve duruşuma verebildiğim en kızgın şekli verdikten sonra 'siz benimle ne biçim konuşuyorsunuz?' diye başlayıp susmadan uzunca bir süre konuştum.
'Benim işlerimden kaç tanesi ödüllü haberiniz var mı?' dediğimde salak salak bana bakıyorlardı, en son şişko olan toparlamak için 'yanlış anlamayın, ben öyle hissettim' dedi, 'çok yanlış hissetmişsiniz, çok.. Ben hayatımda hiç böyle bir ithamla karşılaşmadım. O işlerin hepsine gözümün nurunu akıttım ben, her bir santimi ne kadar özenle çalışıldı haberiniz yok tabi konuşuyorsunuz ileri geri' dedim..


Sonrasında kırk kere lafı düzeltip 'kusura bakmayın' falan dediler. Eşim de o anda konuşmasını bitirmişti, ne olduğunu anlamaya çalışırken bir anda O da çok sinirlendi, yalnız olsam kesin çıkar giderdim, ama bir saat kadar daha kaldık.

Olayın sonrasında ben bir daha hiç konuşmadım, etrafa baktım, anlattıkları saçma sapan şeyleri dinledim.. Sıkıldım, pıkıldım, ofladım, pufladım..


En sonunda biz kalkarken şişko olan ithalatlarını yaptıkları inci tozu kreminden, bir de vermek istediğim birkaç kilo için bir zayıflamaya destek ürün hediye etti, benim açımdan olay bir güzel tatlıya bağlanmış oldu.
Şu an hem şişkoya hem de zayıfa karşı herhangi bir kızgınlık hissetmiyorum, bu adam böyle eli açık olsun ben oralara daha çok gider gelirim ne olacak ki?


İşte görüyorsunuz, biz dişiler (benim gibi uyuz ve kindarları bile) herhangi bir kozmetik ürününe ve gideceği vaad edilen iki-üç kiloya hemen tav oluyoruz..

Şu an dün sabah yaşadığım olaya bakış açım budur; Hayat herşeye rağmen güzel!

16 yorum:

kirazsevdasi dedi ki...

Lale; sen bu iş görüşmelerini yazsan kitap olur, çok ta güzel satar valla ahaha nereden buldu seni bu tipler yine...

Hımmm inci tozu kremi mi ;)

uyuz cadı dedi ki...

kirazsevdası, süper fikir. paraya para demem :)

şeker pasta dedi ki...

Cadıcım bu iş görüşmeleri öldürecek beni bir gün, tabi ki gülmekten...Dün eşimle okuduk senin yazılarını, iş görüşmelerini, google aramalarını, kahkahalar attık... Eşimde bir reklam ajansında yönetici olarak çalışıyor. yeni farkettim hiç bahsetmemişim, meslektaşsınız aslında... O da bazen böyle abuk sabuk müşterilerle muhatap oluyor. Yaptığınız iş hiç kolay değil gerçekten....Saygı duyuyorum...

uyuz cadı dedi ki...

şeker pasta, bu iş görüşmeleri beni de sinirden öldürecek birgün..

gerçekten işimiz çok zor, dışarıdan bakınca herkes ay ne zevkli falan dese de dışı seni içi beni yakar durumu..
anladığın için teşekkür ederim..

herkes gülüyo ama bana yaa :))

Girls-on-blog dedi ki...

:)) Rekora gidiyosun Lalecim, ben de pesinden...ben yazamiyorum senin gibi guzel guzel ama inan hergun filmlik olaylar geliyo basima)
su inci tozu neymis? bi dene de yaz bakalim sekercim fikirlerini;)

uyuz cadı dedi ki...

gob, yazsana sen de ya çok merak ederim ben böyle şeyleri :)
ayrıca güzel yazamıyorum ki, böyle karşımda arkadaşım varmışta ona anlatır gibi gayet saçma bir dille yazıyorum. önemli olan gülmek, gerisini boşver..

inci tozu kremini henüz sonucunu görecek kadar kullanamadım ama cildi sıkışaltırdığını ve pürüzsüzleştirdiğini biliyorum. bir de canlılık veriyomuş. bakalım böyle bir etkisi olursa yazarım :)

AssoRTieK dedi ki...

:))
inci tozuda neymiş kıs işe yarayan şeyler mi werdiler bari

nevruz dedi ki...

ewet senin için son derece sıkıcı olsada biz müdavini olduk şu iş grşmelerinin hepside seni buluyor yahu:))merala bekliyoruz... ama umarım sonunda kafana göre bir iş veren ve iş bulursun ztn adamda söylediğine söyliceğine pişman olmuş tebrik ediyorum ağzının payını vermişsin hediyeleride kapmışsın,şu güzellik sevdamız bize her şeyi unutturabiliyor sevgiyle hoşçakal tatlı cadıcık...;)

uyuz cadı dedi ki...

serpilcim inci tozu cildi canlandırıp, sıkışaştırıp, pürüzsüzleştiriyomuş.
deneyip görücez :)

uyuz cadı dedi ki...

nevurz çok çıkarcıyım :)
iş görüşmeleri de çok baydı beni ya, hala da düzgün bişey çıkmadı. bakalım artık hayırlısı diyorum..
laf söyledim adamlara çünkü çok sinirlendim, acayip kırolardı ve tasarım vs hakkında hiçbir fikirleri yoktu. atıp tutuyolar işte laf olsun torba dolsun. hepte beni buluyolar..

Yeliz dedi ki...

ganimetlerı kapmışsın hadı bakalım keyifle kullan :) şişko mişko ama eli açıkmış:)

uyuz cadı dedi ki...

yeliz evet, şişkoluktan ve kıroluktan kaybetti ama eli açıklıktan kazandı :)

Adsız dedi ki...

Lale'cim, omur biter, is aramak bitmez bizim sektorde wallaha!? bi de gecenlerde bahsettigim gibi, nereye gidersen git, dunyanin neresinde olursan ol, bizim kit, kiro, icten pazarlikli, profesyonel ortamda isinden bi halt anlamayip ahkam kesmeye bayilan, cavalacingoz mantigimiz her yerde onde gidiyor ne yazik ki...

sen birak bence bu davarlarla ugrasmayi, guzel guzel, adam gibi, kendi isini kurup, kendi kendinin patronu ol derim ben...yoksa surada dayanamayip, ucaga atlayip, Istanbul'a gelip bu adamlari bi guzel dovecegim, muhahahaaa!?

pire xxx

uyuz cadı dedi ki...

cavalacingoz haha tam gülnur lafı bu :))

güzelim keşke açabilsem kendi işimi ama şu an öyle bişeyi hem finanse edemem hem de altından tek başıma kalkamam. kendi işin olunca satıştır müşteri ilişkileridir vs çok şey giriyo araya. bizimkilerden biliyorum, bende onların hepsini yapacak enerji, sabır ve istek yok anacım.. keşke olsaydı..

a. gizem dedi ki...

iyi yapmışsın canım, ama bence onlar utansınlar, hem laf sokmaya çalışıp saçmalamış kendisi sonra da affet diye hediye vermiş!!!
inci tozu kremini duymuştum ama çok işe yarıyo falan demişlerdi zamanında sanırım ciltle ilgili dimi lalecim?

uyuz cadı dedi ki...

valla gizemcim aslı anlamadığım şu, madem beğenmemişsin neden görüşmeye çağardın? cahil işte..

krem de yüz için, daha çok kısa zaman oldu başlayalı o yüzden bi değişiklik yok. bakalım olursa yazıcam yine..