5 Ara 2008

Karman Çorman

Az evvel zaplarken Derya Baykal'ın programını gördüm, engellilerle ilgili birşeyler anlatıyordu. Yardım için sms yollanabilirmiş, fakat ücretlendirilebilmesi için ardından bir de mp3 indirmek gerekiyormuş, anlattı. Yanındaki konuğu da nasıl yapılacağını sordu, Derya Hanım'da 'onu bilmiyorum, seğircilerimiz yapacak' dedi..

Ardından da yine engelliler tarafından yapılan cam üzeri süslemeler için iletişim adresi vermek istedi ve 'efendim gmail'den giriliyo, oradan ulaşıyorsunuz' gibi birşeyler söyledi..

Oldu mu şimdi? Gmail'den nasıl girsinler, olsa olsa mail atarlar. Ayrıca mp3 indirmeyi seğircileriniz nasıl yapsın? Zaten büyük çoğunluğu orta yaşta ve ev hanımı olan kişiler değil mi? Nereden indrisinler, nasıl yapsınlar?

Başka bir amaç için olsa umursamaz bana ne derdim, ama madem bir yardım kampanyası için çağrı yapıyorsunuz o zaman şu işi doğru dürüst sorup ondan sonra söyleseniz olmaz mı?
İnsanlar cam ürünlerinden satın almak isterlerse, ne adresi belli, ne web sitesi, ne de iletişim maili.. Hepsi birbirine karıştı, hiçbir şey anlamadım..

Ulusal bir kanalda hergün program yapıyorsunuz, izleyeniniz de çok. Ne var biraz daha düzgün hazırlansanız?

20 yorum:

Adsız dedi ki...

sevgili uyuz;

yeni keşfettiğim blogunu zevkle okuyorum ancak özellikle mi o şekilde kullanıyorsun bilmiyorum ama "y" harfleri yerine kullandıgın "ğ" harfleri inanılmaz gözümü tırmalıyor hele ki bu yazında oldugu gibi bir iki yerde geciyorsa bi fena oluyorum. begenmiyorsan okuma diyeceksin belki ama cok begeniyorum beni yıldıramazsın :) uyuzu okumaya devam yani...

sevgiler Nesli

uyuz cadı dedi ki...

nesli, merhaba.
yoo okuma demicem tabi ki, hatta şimdi baktım. acaba farketmeden mi oldu diye, çünkü hızlı yazdığım için harfleri yanlış basmış olabiliyorum.
yazılarımı yazarken, yayınlamadan önce ve bir defa da yayınladıktan sonra dikkatlice okuyorum ki bir hata olmasın diye.
şimdi dediğin gibi yazımda geçen 'ğ' harflerine baktım, konuğu, yapılacağını, seğirci, çoğunluğu, değil, çağrı ve doğru kelimelerinde kullanmışım.
bunların hangilerinde 'y' ile yer değiştirmesi gerekiyor? bildiğim kadarıyla bir terslik yok, eğer yanlış biliyorsam tekrardan söylersen sevinir, bu yazımı düzeltip ve bundan sonrakilerde de dikkat ederim..
teşekkür..

ozlm dedi ki...

yazık hakikaten.
kocaman da bir ekip var arkasında. bir tane adam görevlendirip yazamamışlarmı?

Adsız dedi ki...

uyuz;
mesela bu yazında seğirci değil seyirci olması gerekir.dediğin gibi bazen hızlı yazmaktan kaynaklı hatalarda oluşabiliyor internet ortamında ama daha önceki yazılarında da dikkatimi çekmişti bu "ğ" ve "y" durumu.Çoğu insan aynı hataya düşüyor zira bu harfler bazı kelimelerin içinde konusulurken hakikatten yumuşuyor.Başka yazılarından da örnek vermek isterdim ama şimdi oturup bilmiş bilmiş hata aramanın luzumu yok :)sen biraz incelersen farkedeceksin zaten ...

Nesli

uyuz cadı dedi ki...

ozlm, zaten çok fazla şey yapıyorlar programda. yetişmek zordur eminim, ama bu da önemli bişeydi bana göre..

uyuz cadı dedi ki...

nesli ben seyirciyi seğirci diye biliyordum. şimdi tdk'dan da baktım, evet yanlış yazmışım. uyardığın için teşekkür ederim, ben de birşey öğrenmiş oldum.
diğer yazılarımla ilgili gözüne çarpanları da söylersen sevinirim..

Adsız dedi ki...

Bunu kendime ödev bilip :P geçmiş yazılarını (tamamımı olmasada)söyle bir taradım bir iki yazında daha seğirci kelimesini kullanmışsın onun dışında okudugum yere kadar "ğ" "y" değişimine dair bir şeye rastlayamadım sanırım beni tırmalayan buydu. Ama bunun yanısıra Herkes deliye muhtaç biz de akıllıya yazında "bağarmaya" kelimesini ve "ağarıyor" kelimesini yanlış yazmışsın dogrusu "bağırmaya" ve "ağrımaya" olacak. ağarmak ;beyazlamak anlamına gelir. Bunun dışında genel olarak "ya da" baglacını yada şeklinde yanlış yazmışsın.Birde İnternet dünyasında uyuz olduğum hareketler yazında "keşvedilip" kelimesi hatalı o da "keşfedilip" olacak...Umarım ukalalık olarak algılamıyorsundur doğru Türkçe kullanımıyla ilgili yazılarından da cesaret alarak bunları sana yazma gereği duydum çünkü ben de bu konuda seninle aynı fikri paylaşıyorum (pek çok konuda olduğu gibi) Aslında bende uyuzun tekiyim yani :)

Bir kez daha sevgiler

Nesli

uyuz cadı dedi ki...

nesli uyuz olduğunu farkettim ben de :))

şimdi yazdıklarına bakınca bunların şaşırma olduğunu söyleyeyim. içlerinde bir tek seyirciyi yanlış biliyormuşum..

bazen günde beşe varan yazı yazıp, bunun birkaç katı yorum-cevap ve gelen mailler vs ile uğraştığımı varsayarsak bundan sonra olacaklarda 'bu kadar kusur kadı uyuzunda da olur' deyip geçmenizi öneriyorum :))

ama teşekkür ederim, bugün senden birşey öğrenmiş oldum...

Sagır Kedi dedi ki...

Nasıl ya Derya Baykal programında bunu mu yapmış yuh yani!!!O kadının programını izlemedim evde otursam da izlemezdim.Anlaşılıyor ki kadının engellilerle ilgilendiği yok sadece programını yapıp para almakla ilgileniyor o kadar...Dün akşam da ShowMax mıydı neydi Çağla ve Alişanın sabah programını akşam tekrarlatmışlardı.Görme engelli adamı ailesi dışarı atmış zor durumdaydı falan orada konuk olanlar Hakan Peker'in yanında oturan kadın(kim bilmiyorum)ona bağırıyordu falan Çağla'da böyle konuşmayın falan diyordu.İzleyeniniz var mı ne diyordu orada ben işitmedim de...

uyuz cadı dedi ki...

sağırkedi, hiç bilmiyorum inan. izlemedim o programı.
ama adama niye bağarmış ki o kadın? yazık yani..

a. gizem dedi ki...

derya baykalın, aaa ben herşeyi süper dogru biliyorum tarzına sinir olurum ezelden beri lalecim...
bi keresinde zuhal olcayı çıkarmıştı programına, kiii zuhal olcayı çok severim. gençlikte uzun yıllar birlikte tiyatro yapmışlar sanırım, yakın arkadas gibi gözüküyorlar neyse deya baykal sürekli zuhal olcaya söyle diyor:
zuhal sunu da söylesene, şunu da anlatsana...
z. olcay da kibar kadın, derya limon kabuklarını süslerdi gençken, taş toplardı onları boyardı çok yaratıcıydı.. vs.
tamam yaratıcı becerikli olabilirsin ama şunu da anlatsana diye resmen kadıncagıza kendini övdurdu.. o gunden beri bi sinir olurum kendisine
bi de bagırarak program yapışı!
bagırmadan konusabilse keşke :)

uyuz cadı dedi ki...

gizoş cidden bi enteresan kadın.
herşeye harika demesine çok gülüyorum ve kendisine iki-üç dakikadan fazla tahammül edemiyorum.
dediğin gibi o bağırarak konuşması ve konudan konuya atlaması beni hasta ediyo..
ama zuhal olcay'ı da pek severim, ne hoş kadın dimi?

PrimaRima dedi ki...

Ben yazıdan daha çok Nesli ve senin yorumlaşmalarınıza takıldım:)Bende seğirci olarak yazdığını görönce ne zannettim biliyormusun Derya Baykal bu şekilde konuşuyorda onu ti 'ye alıyorsun zannettim.Derya Baykalı izlerken içime darallar geliyor uyuzcuğum.O durmak bitmek bilmeyen enerjisi ekran başında beni yoruyor mesela.Ve evet herşeye Harika demeside kulaklarıma takılıyor.Yazdığın yazı sonucuda şunu çıkartıyorum bazen resmen programı yapayım gideyim işim bitsin aldığım paraya bakayım edası ile program yapıyorlar.Yapdı isen bi hayır tut bacağını ayır der annaannem.Yarım yamalak iş olmaz.

uyuz cadı dedi ki...

ebrucum kendimi ti'ye almış bulundum seğirci yazarak.
bloğumun başına 'dikkat bloğun sahibi bu yaşına kadar seyirci kelimesini seğirci sanmıştır' diye yazıcam..

anneannen de çok komikmiş, ben senin yerinde olsam bu söylediklerinden bi yazı yazarım, çokta komik olur :)

pınar dedi ki...

uyuzcum ya yaz kelimeleri yanlış umrumuzda değil biz seni çok seviyoruzz.Adsız da iyi azimliymiş:))

uyuz cadı dedi ki...

pınar teşekkür ederim.
yazmak istemememin onunla alakası yok. birkaç harfi yanlış yazdım diye bundan rahatsızlık duyanlar varsa o beni ilgilendirmez. nobel'e aday falan değilim. sadece anadilimi düzgün kullanmaya çalışıyorum, arada insanlık hali olur öyle şeyler.
ben genel anlamda sıkıldım, insanların herşeye bir kulp takmaları canımı sıkıyo. biraz uzak kalırsam iyi gelir..

pınar dedi ki...

haklısın uyuzcum sen nasıl istiyosan gez dolaş eğlen kendini hazır hissettiğinde biz seni okumaya hazırız sık kullanılanlar da yerin duruyo hadi şimdiden herkese ii bayramlar:p

uyuz cadı dedi ki...

pınarcım sağol..

Adsız dedi ki...

Sevgili uyuz;

gayet iyi niyetli olarak yapmış oldugum yorumlara alınmış olmana cok cok üzüldüm inanki... ben ilk yorumumdan sonra devam etmezdim ama eger yazarsan cok sevinirim dediğin için devam ettim cunku bunu gercekten istedigini düşündüm. Amacım kesinlikle seni yargılamak, eleştirmek hatta sana birşeyler öğretmek değildi. Eğer yanlış anlaşıldıysam çok özür dilerim kelimelerimi dikkatli secmeye gayret etmiştim ama kendimi iyi ifade edememişim demek ki. Gercekten yazdıklarımda bir kasıt yok üreten insanın emeğine saygım her daim sonsuzdur...

çok üzgün oldugumu bir kez daha belirtmek istedim sadece...

İçten sevgilerimle

Nesli

uyuz cadı dedi ki...

nesli, seninle ilgili olduğunu yazdığımı hatırlamıyorum. uyardığın kelimeyle ilgili de teşekkürümü söylemiştim zaten...