19 Ara 2008

Kürk Gimeyin!

Eğer ben insansam o zaman kürk giyenler ne?
Eğer benim vicdanım sızlıyorsa, içim parçalanıyorsa, elim ağayım titriyor mideme kramplar giriyorsa ve ben kendime 'insan' diyorsam onlar kim?

Bana söyleyin, deyin ki 'ben kürk giyiyorum, hayvanlar umurumda değil ve evet, kendime insan diyorum'. O dakika ben insanlığımdan vazgeçerim, sıfatlar umurumda değil çünkü. Asıl umurumda olan vicdanım, beni ben yapan sevgim, beni insan yapan acıma duygum, merhametim, yaşam hakkına duyduğum saygı...

Bir kampanya başladı, duymuşsunuzdur. Bilmiyorsanız ayrıntılı bilgi burada..

Lütfen okuyun, biraz vakit ayırıp anasayfadaki Okan Bayülgen'in konuyla ilgili program videosunu izleyin. Eğer vicdanınız ve bir bloğunuz varsa lütfen 'kürke hayır' logosunu bir yerine iliştirip kampanyaya destek verin.. En önemlisi kürk giymeyin, hayvanlara kıymayın, kıyanlara pirim vermeyin...

İnsanlığımdan utanıyorum, böyle bir dünyada yaşadığım için utanıyorum...

not: kim daha çok kan kokuyor? anketinde ben oyumu Gülşen'e verdim.. ne oldu? hani hayvan seviyordun? yazıklar olsun...

25 yorum:

berraque dedi ki...

kesinlikle katılıyorum ,
bence hayvan sevemeyen bi insan insan da sevemez ,
hatta bazen hayvanları insanlardan daha cok sevdigimi dusunurken buluyorum kendimi bazı seylerle karsılasınca.
aynı sekilde ben pet shoplardan yavru kedi kopekleri alıp bi esya gibi buyduklerinde atan insanlardan da tiksiniyorum .
simdiye kadar annemle yuzlerce kedi kopke kuşa baktık , hayvansever otesiyiz , hayır yani insanlar boyle olamıyolarsa bile onların canlarına kastetmeye hakları yok hic bi sekilde .

mustafa can poyraz dedi ki...

Sagduyun bilgilenmemizi,
Bilgilenmemiz merakımızı,
Merakımızda migdemizin bulanmasını doğurdu açıkcası.

Hadi kürk giyen giyiyorda; vahşeti görmeden. Yapan nasıl yapıyor.

a. gizem dedi ki...

ben de bülent ersoydan nefret ettimmm
ama oyumu gülşene verdim.

ancak sahtesini giyebilirim...
cok yazık

::puck-robin:: dedi ki...

ben de oyumu bülent ersyor a verdim adi kadın!

uyuz cadı dedi ki...

berraque, galiba ben de hayvanları insanlardan daha fazla seviyorum çoğu zaman. çünkü savunmasızlar, çünkü bize muhtaçlar, çünkü her türlü zararı görüyolar bizden..
çok yazık...

uyuz cadı dedi ki...

mustafa, yapanları ben de düşünemiyorum. eğer Okan'ın videosunu izlediysen nasıl yapıldığından çok ufak bahsetmişler. kanım dondu! bunu yapan insan olamaz.

uyuz cadı dedi ki...

gizoş evet, ben de bülent ersoy'dan nefret ettim. zaten aynı 50 cent gibi ondan da korkarım ben. o iri vücudu için kaç hayvanın derisi gerekti acaba?
elimde olsa hepsine veririm oyumu, ama bir tane kullanın demişler..

puck robin, çok fena sorma.. utanmazlar, sanki sahtesi yok. sanki mağara döneminde yaşıyoruz..

PrimaRima dedi ki...

Ben oyumu Bülent Ersoydan yana kullanıyorum onu neredeyse yazın bile kürklü birşeyler içinde görebiliyoruz nitekim!sahtelerine bile kıl olmaya başladım ben.

uyuz cadı dedi ki...

ebru benim hiç dikkatimi çekmemiş, ona bak(a)madığım için ne giyer ne eder bilmiyorum.
bana kalsa hepsine oy veririm..

Sagır Kedi dedi ki...

Herkesi bu konuda duyarlı olmaya çağırdığım halde ilginin az olmasına o kadar çok üzülüyorum ki:(((

uyuz cadı dedi ki...

yapıcak bişey yok, herkesin kendi vicdanına kalmış...

Pure absinthe dedi ki...

Herşeyden önce başka bir teni nasıl insanlar üzerlerine giyebiliyorlar anlamış değilim, anlamıyorumda.. Aynı şey kozmetik ürünleri, kremleri vs. için geçerli. Başka bir can'ın can çektiği şey için nasıl rahat bir şekilde yüzüne uygulanabiliyor ki?? Bu konu hakkında bi yazı gelicek ona göre diyim =)
PS; Banner'ın bir kısmını kullanabilir miyim?

alis dedi ki...

Ben o ankette cüsse itibariyle tükettiği kürk metrekaresi daha büyük olduğu ve kuşlardan yolunmuş tüyleri de ayrıca pek sevdiği için bülent ersoy'a vermiştim, ama Gülşen'in lafı benim tüylerimi ürpertti. Ne kadar umursamaz, geyik, kendince komik bulduğu birşey söylemiş. Tiksinti verici.

Bayülgen'in videosunu izlemedim, ama yıllar önce izlediğim bir video vardı. Küçük hayvancıkların kafalarına sopayla biraz vurduktan sonra -öldürmeden- derilerini yüzüyorlardı. İşi biten hayvanı içi kan revan içinde hayvanlarla dolu kamyona fırlatıyorlardı, ve işte o an az önce derisi yüzülen o hayvancık tam kameraya, gözlerimin içine bakıyordu - hala canlıydı, kıpırdıyordu...O gözler geliyor aklıma her kürk gördüğümde..

uyuz cadı dedi ki...

bence de yazı gelsin, süper olur. herkes yazsa, herkes duyarlı olsa keşke..

bannerı da kullanabilirsin tabi. hatta bana mail at senin istediğin ölçüde bişeey hazırlayalım birlikte..

uyuz cadı dedi ki...

alis çok kötüymüş ya :(((
içim parçalandı....

acaba ben de elime boya spreyleri alıp kürk giyen kokoşları mı avlasam? içimden geldi..

su dedi ki...

elime boya spreyi alıp değil ama sakızla bi kaç kürklü kokoşu avlamışlığım var evet itiraf ediyorum yaptım, liseye gidiyordum ve kürkten şimdi olduğu kadar nefret ediyordum, ufak çaplı bi imza kampanyası başlatmıştık.
o zamanlar upuzun kürk mantolar çok modaydı ve o günün anlam ve önemine uygun olarak, tam üç kürklüye sakız yapıştırmıştık kalabalık bi caddede farkettirmeden. pişmanmıyım aslaaaaaa yine olsa yaparmıyım evettttt....

uyuz cadı dedi ki...

su seninki daha güzelmiş. çaktırmadan, sessiz ve derinden :)

Sagır Kedi dedi ki...

"su" arkadaşın kğrk giyen sırfıntılara yaptığı muzipliğe bayıldım.İyi fikir valla bende öyle yapacağım.Hoşuma gitti..Bu arada sosyetik kokona Ender Mermerci'nin kürkünü gördünü müüü:((((((((

uyuz cadı dedi ki...

yok görmedim kedicik

kadınca dedi ki...

Kürk konusunda sana katılıyorum. Ama eskisine göre biraz azalma var gibi görünüyor.

uyuz cadı dedi ki...

evet azalmıştı, ama ne yazık ki yeniden moda :(

buketbukethayaller dedi ki...

merhaba!
Blog olusturacagim,zaman zaman yazacagim ve ilk önce "kürke hayir" logosu eklemek istedim. nasil yalpabilirim acaba? zamaniniz olur da yardimci olursaniz cok sevinirim! biraz arastirdim ama bulamadim cevabini :-( sanirim acemiligimden.
kürk givenler de soguk kanli katiller degiller midir? bilmeyenleri de bilgilendirmek gerek.. cok üzücü o caresiz, savunmasiz hayvanlarin yasamak zorunda kaldigi acilar..
Cok tartistim kürk giyenlerle . utandirmak lazim bence onlari toplum icinde!

uyuz cadı dedi ki...

buketbukethayallaer, tabi yardım cı olurum çok kolay zaten.
kullanıcı adın ve şifrenle birlikte blogger'a üye girişi yapıyosun sonra karşına kumanda paneli geliyo. panelden 'ayarlar' yazan kısma tıklıyosun en üstte gönderme, ayarlar, yerleşim diye giden bir menü var oradan yerleşime tıkla. açılan sayfada sağda gadget ekle yazar, oraya da tıkla. gadgetlardan 'resim' yazanın yanındaki artıya tıkla. eğer bendeki logoyu kullanacaksan bilgisayarına kaydet sonra en son açtığımız resim yükleme panelinden 'bilgisyarınızdan' yazan yere basıp logoyu seç. altındaki 'sığacak şekilde küçült' seçeneğini kaldır. kaydet de, oldu bitti.
takıldığın yer olursa yine yardımcı olurum ok?

buketbukethayaller dedi ki...

merhaba , cok tesekkür ederim! hemen yaptim. su resmi ekledim:

http://3.bp.blogspot.com/_BNEcXXp3fy0/SWZVcjZAY0I/AAAAAAAAAEo/H4oz0an72kE/s400/k%C3%BCrke+hay%C4%B1r.jpg

bence cok önemli bir konu . umarim tüm bloggerlar da eklerler bunu. bir cok insan bu sesi duyar ve bilinclenir.. herkes gözlerini kapatip kafalarina vurula vurula öldürüldüklerini ya da canli canli derilerinin yüzüldügünü düsünse belki bazi seyler degisir..

cok tesekkürler,sevgiler,
buket buket hayaller kadar
buket buket eylemlere de devam ;-)

uyuz cadı dedi ki...

rica ederim, devam o zaman :)
sevgiler