12 Oca 2009

Bu Ne Biçim Hikaye Böyle? Hasta Mısın Nesin Bana Söyle!

Dün telefonum çaldı, arayan kişi cv'mi x bir sitede gördüğünü, işlerimi inceleyip çok beğendiğini, onların daha evvel çalıştıklarım gibi büyük ve ismi duyulmuş bir firma olmadığını fakat ellerindeki proje için benimle freelance olarak çalışmak istediklerini söyledi.

Maille proje detaylarını anlattıktan sonra benden fiyat istedi. Ben de yazdım, yolladığı cevapta istediğim ücretin yarısını vereceğini söylemiş ve eğer yarın sabah ofislerine gidersem beni bu konuda ikna edeceğini de belirtmiş..

İşe göre zaten çok az bir rakam istediğim için pazarlığa açık olmadığını söyledim, daha sonra gelen cevap aynen şöyle ''Sizin bu projeyi problemsiz bir şekilde bitirebilecek nitelikte olmadığınızı düşünüyorum.''

Lafa bak! Sabahın köründen akşamın bir saatine kadar gerek maiile gerek telefon yoluyla işlerime ayılıp bayıldığını, onlarla çalışmamı çok istediklerini söyleyen adam konu paraya gelince istediğim ücretin yarısını kabul etmedim diye bana 'niteliksiz' ve 'sorunlu' diyor..

Boşver dedim, söz gümüşse sükut altındır.. Sonra tabi duramadım, yazdım birşeyler. Olay fazla uzamadı..

Aslında ben hiç sinirlenmedim, adama kızmadım, bana bu şekilde hakaret etmesini de umursamadım. Benim kızdığım içinde olduğum piyasanın bu tarz firmalarla dolu olması.. Son iki ayda bu yaşadığım kaçıncı abuk olay. Hep bana mı denk geliyor? Sanmam..

Benden tavsiye; güzel sanatlara girmek isteyenler, grafik tasarım okumak için yırtınanlar! Lafım size, hiç bulaşmayın...

18 yorum:

SIFIRDAN BAŞLAMAK dedi ki...

aaaa benim kızım seneye meslek seçecek ve bundan sonraki egitimine grafik tasarım bölümünde devam etmek istiyor...

a. gizem dedi ki...

ahhh burlu halkla ilişkiler reklamcılığı kazanıyordu puanımda annem yazdırmadıııı, 19 puan yuksektim çünkü...
tercih list nin en altına mı ne yazdırmıştı da ben 1. tercihime girmiştim!
ah dünya ahhh :)
lalecim içimdeydi valla reklam şirketleri vs.
ama şimdi diyorum kiiii işimi seviyorum :)

Sagır Kedi dedi ki...

Hayır canım bir tek senin başına gelmiyor en yakın arkadaşım grafik tasarımcısı onu ve arkadaşlarının durumları malum..O şahıs ukalalık etmeyip konuşmasını bilip "peki para konusunda anlaşamadık eyvallah" dese olmaz mıymış??GEçmiş olsun gene...

uyuz cadı dedi ki...

sıfırdan başlamak, seçsin tabi güzel bir meslek ve çokta popüler. ama piyasası zor. sonuçta görsel birşey olduğu için 2*2=4 gibi tam doğrusu yok. hem müşterisi hem patronu, bileni, bilmeyeni işinize burnunu sokuyo gına getiriyolar..
bide şimdi kurslar çıkmış 3-5 ayda grafiker yapıcaz diye dolanıp diploma faan veriyolar, piyasanın içine ettiler.
ama kaliteli olan herzaman için daha iyi bir konumda, fakat ordan burdan sizi kullanıp üç kuruşa iş yaptırmaya çalışanlarla boğuşuyosunuz. emeğin karşılığını almak zor...

uyuz cadı dedi ki...

gizemcim valla o prje yönetimi vs çok daha zor. sen kafayı yerdin eğer seçseydin. tanıdığım kadarıyla rahatlıkla söyleyebilirim ki hiç sana göre değil..

uyuz cadı dedi ki...

sağırkedi, bende onu dedim. şimdiye kadar harikaydım da, parayı kabul etmeyince böyle oldum çok enteresanmış. bizim bütçemiz bu kadar deyip daha terbiyeli olabilirdiniz dedim.
salak salak konuşuyo işte..

Girls-on-blog dedi ki...

Ay manyak!! bildigin manyak iste..iyi kendini tutabilmissin, bravo valla Lalecim.Ben boyle durumlarda cidden deliriyorum artik:(
adam olsaydi da biz sizinle calismak isterdik ancak butcemiz elvermiyo gibi bisey soyleseymis mok atacagina...Okuz!
ay cok sinirlendimmmm

::puck-robin:: dedi ki...

benim de çalışırken ayrılmayı düşündüğüm zamanlarda yeni bir yerle görüşürken vazgeçtiğimi söyleyince "siz fazla paraya kandınız,zaten bu saatten sonra sizinle çalışmak istemeyiz" demişlerdi.
halbuki tamamen çocuklarımı ortamımı bırakmak istemediğim için vazgeçmiştim ve çok daha düşük maaşa da çalışıyordum halbuki hahaha

uyuz cadı dedi ki...

gob, hiç sinirlenme boşver.. ben o kadar alıştım ki bu tiplere artık kızmıyorum bile. anlık bi şaşırma sonrası hemen kendime geliyorum :))

puck robin, seninkiler de salakmış.. ne kadar ayıp söyledikleri.. hem zaten paraya göre tercih etsen ne olurdu ki? para kazanmak için çalışmıyo muyuz? yediremiyolar bazıları böyle şeyleri. iyi ki de çalışmamışsın onlarla, sonradan daha çok sorun yaşardın belli ki...

alis dedi ki...

sıfırdan başlamak: ben endüstriyel tasarım okumuş ve grafik alanında da çalışan arkadaşları olan biri olarak kızınızın Görsel İletişim Tasarımı bölümünü biraz araştırmasını öneriyorum. Ben de şahsen ek gelir sağlamak açısından kendimi o alanda da biraz geliştirmeye niyetlendim..

uyuzcum adam tam manyakmış, ben anlamıyorum zaten bu tasarım sektöründe neden herkes bizden bedava çalışmamızı bekliyor?? Kendisi yarım maaşla çalışır mıymış acaba? Ruh hastası ya..

uyuz cadı dedi ki...

alis adam cidden manyaktı. o proje şirketleri için çok önemliymiş, o yüzden her tütlü fedakarlığı yapıyomuş. ama bana ne acaba? benim için önemi nedir? sanki babamın şirketi de yarı fiyatına yapmamı bekliyo.
zaten görsen olmayacak bir programda yapılmış hiçbir kullanım kuralına uymayan çok çirkin bir web sitesiydi.. anlaşsaydıkta başıma dert alıcaktım. neyse iyi oldu bi bakıma da...

Merve dedi ki...

lalecim inan daha beterleri var. geçtiğimiz ay gittiğim iş görüşmesindeki daha hasta ruhlu bir adamdı.adam niteliklerimden cok nereli olduğumla ilgilendi babam dogulu diye bana terorist muamelesi yaptı kaldı ki babamın nereli olduğu ile iş ne alaka di mi? ben kürt de olabilirdim zaten o an olmadıgım halde evet öyleyim dedim..benim olay bayag uzadı..ama sonunda adam hak ettiğini buldu bayiliği kapandı. diyeceğim o ki şu an ortam malesef bu tür adamlarla dolu!!

uyuz cadı dedi ki...

merve aaaa manyak mı ne? ya ne biçim insanlar var? tam bir gerizekalıymış, çok sinir oldum..

bi defasında bana da sormuşlardı, ama yazmak maksatlı.. 'sizde bi izmirli havası var doğrusu, oralı mısınız?', 'hayır erzurumluyum' zönk!
hepsi ayrı bi alem...

SeDda dedi ki...

kedi ulaşamadığı ciğere.... Burda kedilere bi kastım yok ha:))

GüLCaN dedi ki...

sen beceremezdin zaten falan gibi bi davranış sergileyerek kışkırtmaya mı çalıştılar? acaba :))
iş dünyası karmaşık.

uyuz cadı dedi ki...

seda, yok zaten kedi kiiim o adam kim dimi? halt etmiş o :)

gülcan, garip olan da o zaten. pazar öğleden pazartesi sabahına kadar becerebilirken, pazartesi günü aniden niteliksiz oluverdim :)

Yeliz dedi ki...

lale, bende etrafımda bu mesleği seçmek isteyen o kadar çok kişi görüyorum ki! senin şansına mı hep böyle dengesizler rastlıyor acaba. sana bol şans dilemek istiyorumm!!!

uyuz cadı dedi ki...

yeliz çok popüler bi iş gerçekten.. güzel sanatlarda da en çok tercih edilen bölüm. ama ne yazık ki piyasası böyle tiplerle dolu..
bide bi süredir hep bana denk geliyolar gerçekten. aslında benimle de ilgili değil, bu defa yazışmaları eşime bıraktım, o benmiş gibi iletişimi kurdu. zaten meslektaşız ve beden çok daha tecrübeli, kendi işini kurdu vs.
bişey yazmadığım halde sonuç bu olduysa artık bende değil de karşı tarafta bi yamuk var diye düşünüyorum.. şans işte..
teşekkür ederim ama, inşallah dilediğin iyi şans bigün gelir beni bulur :)