22 Oca 2009

Yo Yo Uuuuuuuuu

Bloğumun okuyucularından Deniz dün bir yorumla beni dürtükledi, zaten sinir oluyordum 'şu reklamı bir eleştireyim' dedim...

Efendim kahramanımız ''Selena Selena'', hatta ''yo yo Selenaaaa uuuuuuuu''...

Bu pek ünlü, çocuklar tarafından deli gibi sevilen bu hatun (zaten çocukların çok sevdiği kim varsa arkana bakmadan kaçacaksın) evlerinin en az bizim salon büyüklüğünde olan banyosunda annesine hesap sormakta, nedeni ise çamaşırların misssler gibi kokmasıdır...

O anne de anne mi ki? Ben olsam ağzının ortasına bir yapıştırırım Selena olur Yamula...

Bir kere karnımda onca ay taşımım, sancılar çeke çeke doğurmuşum, totosundan kakasını temizlemişim, para akıtıp okutmuşum, hanımefendi iki fıs parfümünü kullanma 'ihtimaline' karşı bile ortalığı ayağa kaldırıyor...

Çamaşırları yıkanmış, mis gibi kokmuş, ütülenmiş, dolabına yerleştirilmiş bir de üstüne azar mı işiteceğim? Gelip 'anneciğim çok yorulmuşsun gel güzel kok sana parfümümü sıkayım' diyeceğine utanmazın yaptığına da bak!

Anneye maşşşşallah demek istiyorum sabrından dolayı...

Şimdi gelelim diğer saçmalıklara;

- Sabırlı ve kızına bir damla olsun benzemeyen annemiz 'senin parfümünün adı ne?' dediğinde kızı;
' benim parfümümün adı..' diye cümleye başlıyor.

Sorarım size, orası ingilizce sınıfı mı ki böyle herşeye düzgün cümlelerle başlangıç yapıyorsunuz? Hani 'what is your name?' der öğretmen siz de ona 'my name iiiiis..' diye başlarsınız ya. En gıcık olduğum şeydir, gerçek hayatta kim o kadar kurallı ve uzun cümle kurar ki? Direk dalarsın işte konuya;
- 'what is your name?
- 'laleee'
Bu kadar! Bitti! Nokta!

Neymiş öyle 'benim parfümümüm ismiiii' diye cevap vermeler.
Madem Türkçe'yi o kadar harika kullanıyorsun o zaman oynadığın dizide palyaço yerine 'palyanço' demeseydin şekerim. Gözümden kaçmadı, kaç zaman olmuş unutmadım da...

Hem anne 'şşş reklama girer! diyor, sanki orası bir reklam seti değilmiş, bunları yapmak için bir ton para almıyorlarmış, biz salakmışız gibi... Bak o Selena'ya daha bir sinir oldum, madem biliyorsunuz kamera olduğunu o zaman biraz daha terbiyeli davran annene karşı! Cık cık cık...

Şimdi o deterjanın markası ne bilmiyorum ama, nasıl ki ayı Recep tiplemesinden sonra Turkcell' den iyice nefret ettiysem o deterjandan da nefret edip bir daha asla almayacağım.. Ta ki tüketiciyi salak yerine koymayan, bebeklere anlatır gibi anlatmayan bir reklam yapana kadar...


not: bir üstteki yazıyı istemeden kaldırmak zorunda kaldım, okuyan-yorum yazan herkesten özür dilerim...

33 yorum:

ferulago dedi ki...

Bir anti-reklam ajansı kurmalı :)

a. gizem dedi ki...

:))))
süper konuşmuşsun uyuz cadı
optum seni çok

Merve dedi ki...

uff ben gene izlemedim tabii ;)) bu aralar eve geç gidiyorum tv izlemeye mecalim olmuyor! ama sinem kobalı bende çok antipatik buluyorum izlememe gerek yok! ve genel olarak da izleyiciği salak yerine koyan reklamlardan nefret ediyorum! Akılcı bir reklama hasretiz! :)

ozlm dedi ki...

ya cadılık yapma şimdi turkcelli recep süpeeer :))
en son reklamına ve oradaki kıza hastayım. "kontorüm bitti sağol" allahım o nasıl bir surat ifadesidir ;)

uyuz cadı dedi ki...

ferulago, yapsak mı acaba? aklıma yattı benim..

gizo, sağol şeker. ben de seni öptüm

merve, izlersin izlersin merak etme. daha kaç ay beynimize kakarlar o reklamı. istersen bi youtube'dan bak, belki eklenmiştir..

ozlm, o surattaki 'gel bana iki tane çak, rahatla' ifadesi bence :) turkcell'in bu imajını anlayabilmem mümkün değil.

Merve dedi ki...

youtube kapanmış gene izleyemedim.. bir sonraki reklam yazısını izlemiş olmayı umuyorum artık ;) benimde hiç hoşuma gitmiyor ne Recep ne de onunla Turkcell..Bir ara Darty idi sanırım reklamlarında kabadayı kılıklı bir adam oynatıyordu, tüm billboardlarda vardı hatta adam da ünlüydü! hatta sarıgelin sarkısını söylerdi hatta hatta diye gider bu ;))))çıkarıyordu hiç anlam verememiştim! Böyle saçma reklamları izlemeyerek ve o ürünleri almayarak kendimce protesto ediyorum! uf yoruldum. ;)

uyuz cadı dedi ki...

hımm o reklamı da ben bilemedim bak cık cık bana.
reklamı da görürsün tv de o zaman, her dakika veriyolar.
ben de protesto ediyorum, umurlarında mı? sanmam, ama olsun benim içim rahat

ferulago dedi ki...

Media Markt ve Yavuz Bingöl o ikili :)

uyuz cadı dedi ki...

haa ok o zaman biliyorum onu :)
tam kıro reklam

Merve dedi ki...

evet evet ferulago teşekkürler! Ben severdim ama o reklamdan sonra düştü gözümden kendisi..duysa çok üzülür eminim! :))

uyuz cadı dedi ki...

bide şey vardı 3-5 sene evvel toprak sergen'in atlas jet reklamları.
o da ayrı bi kıroydu, sonra nasıl atlas jet'le seyahat ettim şaşırıyorum doğrusu.
bide toprak sergen bi dönem çok popülerdi, lise de falan herkes onu çok beğenirdi. dedim işte paranın gücü! insanı kıro da yapabiliyo demek ki.
yavuz bingöl zamanında o kadar karizmatik olmasa da yine de o derece kıro değildi canım.. demek içinde varmış :)

Merve dedi ki...

toprak sergen çok ünlü bir dizide oynuyordu di mi? Aliye'deki kızla..sinir oldum kendime isim aklıma gelmiyor ;)) ben yazıp hatırlama kısmını arkadaşlara bırakıyorum ;) oh ne ala!
Hadi yavuz bingöl'ün tipide uygun sergen sana ne olmuştu?

uyuz cadı dedi ki...

merve inan ben de hiç hatırlayamadım :)
bizim hafızalar balık galiba.

ferulago dedi ki...

Aslında adamın çok da üstüne gitmemeli. Reklamcılar Kara Eşref olarak oynasın demiş, ortaya bu reklam çıkmış, adam ne yapsın di mi ama. Dediğim gibi, anti-reklam ajansına ihtiyaç var

uyuz cadı dedi ki...

bu gıcıklık kapasitesiyle kendimi başkanlığa uygun bir aday olarak görüyorum :)

ferulago dedi ki...

İzindeyiz :)

Yeliz dedi ki...

selena mı dedin nasıl bir sürü ki bu kızın peşinden gidiyorlar anlamıyorum. reklamı bir defa izledim çok basit geldi.

uyuz cadı dedi ki...

yeliz çocuk aklı işte dicem ama dizide onunla oynayan kızlar artık ergen oldular, 'aşkııım' diye dolanıyolar ortada.. yaşlarına başlarına bakmadan hala elleri birleştirip 'selena selana' demiyolar mı çok gülüyorum.

o zaman alışkanlık mı diyelim, ne yapalım?

PrimaRima dedi ki...

:) senin reklam yorumlamalarına bayılıyorum ben.Evet geçen gün farkına vardım o reklamın tüylerim diken diken oldu, bu derece sevimsizlik, bu derece iticilik olamaz.
Bu insanlar ne okuyorlar?Kaç sene okuyorlar dirsek çürütüyorlar da çıkara çıkara bu reklamlarımı çıkartıyorlar sonucda?

PrimaRima dedi ki...

Kara melek olmasın sakın o dizi?

Adsız dedi ki...

merhabalar,
öncelikle reklamla ilgili yazınız için teşekkür ederim.ben yazdığınız ayrıntılara dikkat etmemiştim.hakikaten, bnm kullandığım parfümün adıııııııı diye uzayıp gitmesi ayrıca yapmacık.
anti reklam ajansı kurulsa keşke ne kadar güzel olur.anti sabah programları,yemek yarışmaları,evlilik yarışmaları gibi kurumlar da olsa...
artık tv,izlemekten nefret eder hale geldim.
selenadaki sarışın olan kızın,çocukluğunu bilirim yine tv'den.artık genç kız olmuş,sevgili bile edinmiş:)
bir sürü programı rtük ün sitesine şikayet ettim kaç kere ama yok bana mısın demiyor...
iyi akşamlar:)
Deniz Güneş

Jojee dedi ki...

canım seni blog listeme alıcam sorun olmaz değil mi ilk önce sormak istedim?

Aymen dedi ki...

bende şu kosla leke çıkarıcı reklamından nefret etmiştim. ciyak ciyak sesleri beni delirtiyor geriliyorum.

uyuz cadı dedi ki...

ebru ne güzel, ben de daha çok yazarım o zaman :)
biraz da müşteriyle alakalı galiba bu reklamlar, ne derseniz deyin anlamıyolar bazen. insanı delirtmede bire birler..

o kara meleği de hatırladım ben, müziği bile aklımda.. hem melek hem de şeytan aplayan ve aplatan aynı insaaaan kimsin sen? hahaa bendeki müzik aşkına bakar mısınız?
toprak sergen var mıydı? onu hatırlamadım, ama şu aliye hanım kocasından para isteyip 'yarın dolabımı yenilicem' diyodu. kaç sene olmuş hafızamdan çıkmamış...
bi biz yapamadık dolap yenileme işini ona yanarım!

uyuz cadı dedi ki...

deniz rica ederim. ben de bir kıvılcım bekliyomuşum demek ki, hemen nefretimi kustum :)
o kız da açıldı saçıldı tabi, güzel kız oldu şimdi hakkını yemeyelim. ben esmer severim gerçi, ama türk standartlarına göre güzel hatun yani..

o rtük'ten ben de şikayetçiyim. maşl atıyorum atıyorum bana mısın demiyolar...

uyuz cadı dedi ki...

jojee, sorun olur mu? aksine sevinirim, teşekkür ederim...

uyuz cadı dedi ki...

aymen hatırlayamadım onu ben... ama kesin gıcık olmuşlığum vardır :))

bu akşam şeyi gördüm mesela, yine bi deterjan reklamı alo mu ne? bi ufak çocuk var turuncu kafa, sınıftaki beğendiği kız yüzüne bakmıyomuşta kokuyu onun sanmış yanaşıyomuş. çok sevimli ve güzel bi reklam bence o.. hoşuma gitti, o erkek çocuğu eşimin yeğenini hatırlattı bana. o çocukta ayrı bi hikaye, birgün yazayım bari

alis dedi ki...

Evet çok anlamsız bir reklam. Gülerek okudum yine:) Ya bir de çamaşır parfüm koksun istemem ki ben, ne o öyle 2 kere girmişsin de parfümün sinmiş gibi? Temiz temiz sabun koksun bence.
Kırolu reklam kontenjanından ben o "riskli anların içeceği" sloganlı soda reklamına gıcık oluyorum. Hani eli yüzü düzgün ağlamaklı kız şişko kıro eblek ve halinden pek memnun gözüken herifle evleniyor ya.. Iyk.

uyuz cadı dedi ki...

aaa alis o kıro reklamı nasıl unutmuşum ben? dediğini değil de otobüste ayı adamın kızı rahatsız ettiği reklamı hatırlıyorum ben. demek o evlenenlere de ben denk gelmemişim..

ferulago dedi ki...

Selena'lı reklamda son haber. Reklamdaki kadın gerçekten annesiymiş kızın iyi mi. Ben de reklamı gördüğümde "bari biraz daha benzeyen bir kadın bulsalarmış" demiştim. Bu da bana kapak oldu galiba :)

uyuz cadı dedi ki...

Bu pek son haber gibi olmadı açıkçası :)
Yazmışım ya 'kızına zerre kadar benzemeyen anne' diye, belki onu da eleştirdim sandın sen, doğru mu :))

ferulago dedi ki...

O yorumu görmemişim bile. Bir kapak daha oldu bana galiba :)

uyuz cadı dedi ki...

ayol yorumda değil, yazıda var haha :))
amaaan boşver, bize ne? ister annesi olsun ister teyzesi. ikisi de bu reklamda çok komikler, asıl onlara kapak olsun :)