19 Şub 2009

Animal Testing


Hayvanları ne kadar sevdiğimi ve önemsediğimi biliyorsunuz, ne mutlu bana ki yalnız değilim. Az da olsa benim gibi düşünenler ve gereken hassasiyeti gösterenler var.

Geçtiğimiz günlerde sevgili pureabsinthe bana bir mail atmış, hayvanlar üzerinde test yapan firmalar hakkında bir yazı yazacağını ve bunu bloğumda yayınlayıp yayınlayamayacağımı sormuştu.
Cevabım tabi ki evet oldu, onlar için yapabileceğim herşeyin içinde bulunmaya hazırım. Yeter ki ellimden birşey gelsin.
Sizlerden absi'nin yazısını buradan okumanızı ve gereken hassasiyeti göstermenizi rica ediyorum.

Aranızda bakamayanlar olur diye listeyi burada da yayınlayacağım, çok uzun. Bütün bu firmaları aklımızda tutamayabiliriz, ben çıktısını alıp cüzdanıma koyacağım. Böylelikle bu insafsızların hiçbirine para kazandırmamış olacağım. Bir faydası olur mu bilmiyorum, ama elimden geleni yapacağım. Siz de tepkinizi koyun lütfen.

Son olarakta bu listeyi bloglarınızda yayınlamanızı rica ediyorum, çok vaktinizi almaz, sizi yormaz. Ama bu sayede bile onlara biraz faydanız olur, buradan yaptığım yardım çağrılarım çok sonuç vermiyor.
Lütfen bir ucundan da siz tutun...

Hayvanlar üzerinde deney yapılan ürünler/ deney YAPAN markalar:

Always (Procter& Gamble)

Axe (Unilever)

Bic corporation (kalem)

Biotherm ( L’oreal)

Cacharel (L’oreal)

Clean & Clear (Johnson & Johnson)

Colgate (Palmolive Co.)

Dove (Unilever)

Gilette Co. (Procter & Gamble)

Febreze (Procter & Gamble)

Garnier (L’oreal)

Giorgio Armani (L’oreal)

Helena Rubinstein (L’oreal)

Head & Shoulders (L’oreal)

Lancome (L’oreal)

L’oreal USA

Lux (Unilever)

Maybelline (L’oreal)

Neutrogena (Johnson & Johnson)

Olay (Procter & Gamble)

Palmolive (Colgate – Palmolive Co.)

Pantene (Procter & Gamble)

Pampers (Procter & Gamble)

Pearl Drops (Church & Dwight)

Ralph Lauren Fragrances (L’oreal)

Redken (L’oreal)

Rembrandt (Johnson & Johnson)

Signal (Unilever)

Swiffer (Procter & Gamble)

Vaseline (Unilever)

Vichy (L’oreal)

Vicks (Procter & Gamble)

Veet (Reckitt Benckiser)

Speed Stick (Colgate – Palmolive Co.)


Hayvanlar üzerinde deney YAPMAYAN firmalar:

Abercrombie & Fitch

Avon Products Inc.

The Body Shop

Clinique Laboratories


Vücüt bakımı

Clinique Laboratories

Dermalogica

Estee Lauder

Everyday Minerals

Revlon

Tommy Hilfiger

Victoria’s Secret

Weleda Inc.


Deodorant

Clarins of Paris

Clinique Laboratories

Estee Lauder


Ayak bakımı

Montagne Jeunesse

Weleda Inc.

Kozmetik ürünleri

Avon Products Inc.

Bare Escentuals

Body Essence

The Body shop

Clinique Laboratories

Dermalogica

Estee Lauder

Everyday Minerals

Gosh cosmetics

M.A.C cosmetics

Lush cosmetics

Oriflame USA

Revlon

Victoria’s Secret


Parfüm

Bay

Clinique Laboratories

Estee Lauder

Donna Karan

Gosh Cosmetics

Avon Products Inc.

Oriflame USA

Tommy Hilfiger

16 yorum:

::puck-robin:: dedi ki...

yahu yuh be neredeyse kullandığımız her şey :S
bunlarda (bazılarında) hayvanlar üzerinde test edilmiyor işareti var ama :S ambalajlarında kutularında :S

uyuz cadı dedi ki...

ya evet, ben de hemen hepsini kullanıyormuşum bilmeden. niye araştırmadıysam??
o işaretleri de bilemiyorum, yalan mı söylüyolar acaba?

Absinthe dedi ki...

Puck liste yapanlar ve yapmayanlara ayrilmis. Mesela The Body Shop ve Estee Lauder ve Clinique urunlerine guvenebilirsin. Onlar cogunlukla hayvanlar uzerinde test etmiyorlar urunlerini. Diger turlu bana derhal soyle hemen arastirayim cunku bunlar hem siteden kaynak olarak aldigim hemde benim arastirma tezimden gelen listeler.

Lalecim cok sagol destegin icin..!

Adsız dedi ki...

L'occitane da guvenebileceginiz bir marka.

Haydins dedi ki...

Deney yapmayan firmalarinda adinin yazildigi iyi olmus..Bende bu konuda hassasim, dikkat edecegim Lalecim..Zaten gecen body shop'a gittim kendimi kaybettim ;)

a. gizem dedi ki...

yorum yapmadan önce hemen gittim yazıyı yazdım ben de senin dediğin gibi çıktı alacağım lalecim...
bi ucundan dokunmak gerek!

uyuz cadı dedi ki...

Absi, ne demek? herzaman seve seve destek olurum. Asıl ben sana teşekkür ederim ki, bunları bilmiyordum. O da benim ayıbım.

uyuz cadı dedi ki...

adsız, teşekkürler.

haydins, evet iyi olmuş. yoksa nereden bilecektik? ben de bundan sonra body shop'tan daha fazla alışveriş yapıcam.

uyuz cadı dedi ki...

Gizom birtanesin sen!
Ben zaten Absi'ye söylemiştim kimlerin destek olacağını. Tuttu valla :)

a. gizem dedi ki...

asıl sen bitanesin ya

uyuz cadı dedi ki...

:)) mucksss

pommeler dedi ki...

sevgili cadı

absinthe ve sayende nerdeyse kullandığımız bi sürü markanın yapanlar listesinde olduğunu gördüm daha dikkatli olacağım
listeyi blogumada koydum
elimden gelen ne varsa yapmaya hazırım

Magissa dedi ki...

Uyuzcadi'cigim, The Body Shop L'Oreal tarafindan satin alindi birkac sene evvel, bu durumda oraya odedigimiz para L'Oreal'e de yaramis olmayacak mi ama?

uyuz cadı dedi ki...

pommeler, hassasiyetin ve desteğin için teşekkür ederim, çok tatlısın..

magissa, nasıl bir keşmekeşin içine girdim şu an :) doğru söylüyosun, ama body shop loreal gibi deney yapmıyomuş. mesela ben çok uzun yıllardır herşeyimi loral kullanırdım, onun yerine body shop'a geçsem loreal'e verdiğim parayı body shop kazansa o zaman daha iyi olmaz mı? olur.
ay bilmiyorum şu an çok kafam karıştı :))
loreal almayacağım kesin de, body shop için de bilemedim. onu da mı almasak o zaman?

Adsız dedi ki...

duyarlılığınız için sizi tebrik ediyorum öncelikle.
herkes herkes bunlara dikkat edip,doğal ürünler kullansa.
Clinique ve body shop hem doğal,hem etkili.burdan herkese de tavsiye etmiş oldum=)
Deniz

uyuz cadı dedi ki...

deniz evet keşke hepimiz dikkat etsek.