21 Şub 2009

Kırmızıyı Giy Giy, Nereye Kadar?

Bugün canım fena halde nefret kusmak istiyor, ama o modda değilim. Yani sabahtan beri herşey güzel ve yolunda gidiyor, benim içimden buraya uyuz uyuz şeyler yazmak gelse de konu bulamıyorum.
O zaman ne yapıyoruz? Hemen cepten birşeyler tüketiyoruz, uzuuun zamandır tv'de yayınlanmakta olan Kalbini Sev Kırmızı Giy kampanyasına sataşıyoruz.

Aylardır gördüğüm bu reklama sinir oluyorum, ama yazmamıştım. Bir kere fikrin özü harika, 'kalp sağlığımıza dikkat edelim'. Evet etmeliyiz, çok önemli bir konu. Ama kırmızı giymekle bunun ne alakası var?

Aşağı yukarı 3-4 aydır kampanyanın döndüğünü düşünürsek aklıma ister istemez bir sürü soru geliyor;
- bir insanın kaç tane kırmızı kıyafeti olabilir?,
- onları kaç kere giyebilir?,
- aynı kişi kaç gün üstüste kırmızı giyip psikolojisini sağlılıklı tutabilir?
- okulda renklerin insan psikolojisi üzerinde ne tür etkileri olduğunu öğrenmiştik. Kırmızı iştahı açar, restorantlarda da sık sık bu rengi dekorasyon için kullanırlar. O zaman kalp sağlığımızı koruyacağız diye obez mi olalım? Eee obezlikte kalp sağlığımızı kötü etkilemez mi?,
- bu kampanyanın bir ucu bucağı olması gerekmez mi? Kaç yıl kırmızı giymemiz gerekecek?.

Şöyle deselerdi; 'kalp sağlığına verdiğimiz önemi göstermek için bilmem ne günü hepimiz kırmızı giyelim', olmaz mıydı?

Son olarak bu fırsattan faydalanarak kalbinizi mutlaka kontrol ettirin demek istiyorum.

Bugüne kadar tek hastalığı çektirdiği bir dişi olan, yemesine içmesine son derece dikkat eden, içki içmeyen, hayatında ağzına sigara sürmemiş, gayet mutlu ve huzurlu bir yaşantısı olan, her sabah sahilde annemle birlikte 2 saat yürüyen babam eğer kalp doktoru olan kuzenime sohbet etmek için uğramamış ve kuzenim 'amcacığım bir kontrol edelim, hazır gelmişken seni teste sokayım' demeseydi iki yıl önce babamı ani bir kalp krizi sebebiyle kaybetmiş olacaktık.

Kampanya bana saçma gelse de özü çok güzel ve çok çok önemli, kırmızı giymeseniz de lütfen kalp sağlığınıza dikkat edin.

25 yorum:

merbe dedi ki...

haklısın lalecim ben de bu reklama kıl oluyorum zaten. bir de şöyle bir şey var: kalp sağlığım o kadar önemli ki onu kırmızı giyerek değil, sizin o iğrenç ve hiç bir yararı olmayan, aksine kalp damarlarımı tıkayan margarininizi kullanmayarak koruyorum diye bağırmak istiyorum bu reklamın yazarına, markanın sahiplerine....
ayrıca baban için çok üzüldüm canım ama çok şükür erken farkedilmiş. geçmiş olsun canım benim...

uyuz cadı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
uyuz cadı dedi ki...

mervecim evet kampanyanın sponsoru margarin firması değil mi? o da ayrı bir yaman çelişki zaten.
babam için de teşekkür ederim, çok korkmuştum ben gerçekten. kalbe giden damarlardan birisi % 96 kapalı çıkmıştı korkunç birşey. neyse ki erken farkedildi de şimdi çok iyi.

merbe dedi ki...

ne komik bir duruma düşmüşler farkıda değiller :))
rica ederim canım ya cidden çok kötü bir durummuş. ama ne mutlu ki şimdi berabersiniz ve eminim ki daha uzun uzun, mutlu, birlikte olacağınız yıllar sizi bekliyor...

uyuz cadı dedi ki...

mervecim çok sağol, umarım herkes bütün sevdikleriyle hiç ayrılmadan yaşar..

ferulago dedi ki...

Reklam tamamen saçmalık. Hele kırmızı giymeden önce kadınlardan biri korku filmindeymiş gibi konuşuyor, bakıyor. Kırmızı giyince hooppp herkesin yüzüne bir şirinlik geliyor nedense. Kalp sağlığı bu saçma reklama rağmen çok önemli. Haklısın uyuzcadı, hepimiz kendimize ve sevdiklerimize dikkat edelim.

Alışveriş Cini dedi ki...

Benim aklıma gelen soru da şu: Kırmızı giymesine giyelim tamam güzel ama bunu kalp sağlığı için giydiğimi kim nereden bilecel ve anlayacak? :)
Ayırca baban için de geçmiş olsun diyorum. Ailelerdeki doktorlar gerçekten de iyi ki var.

uyuz cadı dedi ki...

ferulago, bence de çok manasız yani giy giy kaç yıl giyicez? hayatımızın sonuna kadar kalp sağlığına dikkat etmemiz gerektiğini düşünürsek hiç başka renk giyemicez demek ki :)

alışveriş cini, evet yani benim aklıma gelmez ki görünce. enteresan işte :)
babam için de teşekkür ederim, kuzen doktorlar iyi ki var. her aileye bir tane lazım.

alis dedi ki...

Aaa çok rahatladım bunu yazdığın için, o reklama ben de sinir oluyordum. Yani madem iyi bir amaç için bir kampanya yapacaksınız böyle aptalca birşey yapmayın, değil mi? Hem dediğin gibi her gün kırmızı mı giyecez, hem de Alışveriş Cini'nin dediği gibi biz kırmızı giysek kim onu kalp sağlığıyla bağdaştıracak? Rozet mozet bişey yapın da takalım kardeşim...
Bu arada baban için geçmiş olsun, büyük şans, Allah korumuş resmen.

guguk kuşu dedi ki...

Bence anlamsız bir kampanya. İşe yarayacağını hiç düşünmüyorum. evet bazen ne kadar sağlıklı yaşarsak yaşayalım, kalp hastalığından kurtulamayız. Bence de arada bir check-up gerekiyor en doğrusu bu. Nedense bazı insanlarda genetik oluyor. Benim kollesterolüm gibi. Kurtuluşum yok ondan, beslenmeme ve sporuma dikkat ediyorum. Haydi herkes sporaaaa.

RASKALNİKOV(SUÇ VE CEZA) dedi ki...

Merhaba ben izlediğiniz pamuk adlı blogerın bir arkadasıyım bildiğiniz üzere onun doğum günü yarın ve bende blogumu ona ayırmaya karar verdim eğer isterseniz bir bakıp yorum yazabilirsiniz ve hatta bu onun için büyük bir süpriz olur şimdiden teşekkür ederim iyi akşmlar

Merve dedi ki...

:(( laliş benim babamda hasta o kadar üzülüyorum ki..
kalbe giden 1 buçuk damarı tıkalı, anjiyo oldu ama stant takılmadı cunku kalp kendine bypass yapmış stant takarsak o yolu kapamış oluruz tehlikeli olur dediler..

babam çook dikkat etti bir süre..yürüdü sigarayı bıraktı diyetine dikkat etti..çok mutluydum tabi bende..
ama şu aralar gene yurumemeye/ günde 1 paket sigaraya başladı...

ne yaptıysam ne ettiysem bıraktıramadım..
günlerce küstüm/ağladım/ailece boykot ettik neler neler.. çoook üzülüyorum tabi bende.. :((

moda tasarım stil dedi ki...

araya şöyle bir bilgiyle girmek istiyorum bu reklamın ilk dönmeye başladığı zamanlarda tv programlarının birine bir renk uzmanı çıkmıştı ve demiştiki: kırmızı bu reklam kampanyası için çok yanlış bir renk.bi kere kırmızı çoşku,tutku adrenalin rengidir(bakınız boğa güreşleri)
bu kampanya için olsa olsa yeşil gibi huzur veren renkler seçilmeliydi çok yanlış demişti....
paylaşmak istedim
sevgiler.....

Merve dedi ki...

laliş ben bu posta yorum yolladım gelmedi di mi? uff ya neden hep aynı şey başıma geliyor! :(

PrimaRima dedi ki...

Zavallı babacığım diyorum bende bilseydik bol bol kırmzıı giydirirdik.
Kalp hastalığından kaybettim ben babamı:( sigaranın tadını bilmez içki içmezdi...stresden oldu.
Ve bu reklam her çıkdığında apırıp köpürüyorum!
Babacığınada geçmiş olsun dikkat etsin hep kendine...

uyuz cadı dedi ki...

Alis iyi fikir, mesela eğer rozet yapmış olsalardı ben seve seve takardım. Zaten kırmızı bana yakışmıyo kusura bakmasınlar :)
Babam için de teşekkür ederim, gerçekten şans eseri oldu herşey...

Guguk kuşu, tabi ki öyle. Herkesin dikkat etmesi gerekir. Sana da geçmiş olsun.

RASKALNİKOV(SUÇ VE CEZA, yorumunu bugün okuyorum herşey için çok geç :)

uyuz cadı dedi ki...

Merve'cim çok geçmiş olsun babana, ama neden öyle yapıyo?? Çok üzüldüm ben de, sigarayı içmesin en azından :( Tekrardan bir doktora götürseniz, taze taze anlatsa bir faydası olur mu acaba?
Bu arada yorumun gelmiş, ben haftasonu bakmadım maillerime.

uyuz cadı dedi ki...

Ebru'cum ay çok üzüldüm baban için :(
Başınız sağolsun...

a. gizem dedi ki...

yorumları okuyunca babası kalp hastası olan ne kadar çok kişi varmış dedim..benim babam gibi, 6-7 yıl once 4 damar tıkalıydı bypass oldu ama hiç kriz gecirmedi, senin baban gibi tesadüfen farkedildi.. o zamandır çok şükür ki sigarayı bıraktı.. ama stres dersennn! babamı üzen bişi olduğunda hemen gözlerim doluyor çok fenayım ben ya, aynı sen gibi lalecim

Betül dedi ki...

bu reklam her çıktığında aynen böyle düşünüyorum, hatta düşünmekle yetinmeyip, evde söyleniyorum. :) babanız için de geçmiş olsun dileklerimle.

uyuz cadı dedi ki...

Gizom senin babanda da mı var? Bilmiyodum, çok üzüldüm. Ama kendine dikkat etmesi çok iyi bişey, benim babamın da stresten uzak durması lazım. O yüzden çok daha iyi bir çocuk olmaya gayret ediyorum, az daha kasarsam kanatlarım çıkacak uçacağım :)

betül çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

merhabalar,
dün söylemiştim,sınavlardan dolayı uzun süredir gelemiyordum blogunuza:) bu dönem daha sık geleceğim:)
bu arada reklamlardan bahsederken söylemeden geçemeyeceğim.
dido diye bir çikolata reklamı var bilmiyorum seyrettiniz mi?
ama ben yorum yapmayacağım.eğer seyrettiyseniz söyleyeceklerinizi çok merak ediyorum çünkü.
ben böyle itici ve saçma bir reklam görmedim.
ya,yazılarınızı da çok özlemişim vallai:)
sevgiler,iyi akşamlar herkese
Deniz

uyuz cadı dedi ki...

deniz, hani şu dido dido diye bağırılan reklam mı? eğer oysa, bir daha dido yemicem diyebilirim :)
zaten yemiyodum gerçi.

MODA CADISI dedi ki...

Gerzek bir kampanya, kırmızı giyeceğimize az yiyip, çok spor yapsak sanırım herkes için daha yararlı olur :)

uyuz cadı dedi ki...

bütün bunları kırmızı giyerek yapmamız lazım :P