19 Şub 2009

Kıyafet Dökümü

Sizlere bir keşmekeşten bahsedeceğim, Yaprak Dökümü'nü izliyor musunuz?

Oradaki Fikret ve O'nun üvey kızı hakkında birkaç sorum var, paylaşmak istiyorum. Kız ergendi ya hani, abuk subuk hareketler, asilikler vs vs. Sonra gitti bir adamla kaçtı, pişman oldu geri döndü. Fikret iyi davrandı diye sevmeye başladı, ilişkileri düzeldi. Buraya kadar tamam, sorun yok. Kız zaten ergendir ne yapsa yeridir.

Asıl gariplikler bundan sonra başlıyor, o kız ne çabuk ergenlikten çıktı? Bir gecede?! Aniden?! Sonrasında ne zaman görsem sürekli sırıtıyor. Gülümsemekte değil bu, anlamsız bir sırıtma.
Neden bu kadar mutlu?
'Yaşasın ergenlikten kurtuldum' diye mi? Aramızda büyümüş olanlar çoğunlukta, bizler sürekli sırıtıyor muyuz?
Anladığım kadarıyla o kız artık çok iyi, üvey annesiyle anlaşıyor, babasını hiç üzmüyor etkisi yaratılmaya çalışılıyor. Hadi onu da anladık diyelim, o zaman dizide neredeyse en harika ve iyi yürekli insan olarak anlatılan Fikret neden hiç gülmüyor?

Madem iyi olmanın kriteri gülmek, O da gülsün! Yok değilse o kızda ağzını kulaklarından aşağı çeksin, beni sinir etti.

Ayrıca Ferhunde yıllardır neden hep aynı demode siyah çantayı kullanıyor? Bu kadın zevk düşkünü değil miydi? Herkesten para alıyor, zengin olmadı mı? Eee o zaman neden kendine bir çanta alamıyor? Sosyete nişanlısı kafam kadar pırlanta alacağına bir çanta hediye etseydi bence daha makbule geçerdi.

Hımm giyinmek demişken, Necla kot pantolonun altına topuklu siyah ayakkabı giymekten vazgeçsin, azıcık genç görünsün. Converse falan daha iyi durmaz mı? Ne o öyle kocaman kadınlar gibi topuklular? Okula öyle gidilir mi? Bizim okula öyle gelsen herkes sana güler kızım, iyi ki güzel sanatlarda okumuyorsun.

Fikret'te kendine bir palto alsın! Yıllardır gri birşey, üzerinde paralandı. O kadar fakirler mi? Kocasının eski bir mercedesi vardı, satmış minübüs almış. Karısına bir palto alamıyor mu? Cık cık cık...

Hadi bakayım, düzeltin hepsini.

44 yorum:

guguk kuşu dedi ki...

Güldürdün beni yine sabah sabah. Neclanın topşuklu ayakkabıları ile başliiiim: Kız boy fukarası, bide converse giyse hiç olmaz.Ergen kıza gelelim: yaaa mutlu işte, öyle bi üvey anne herkese nasip olmaz. Fikretin harika bir insan olduğunu vurgulayan, belirginleştiren bir konu mankeni o. Ya hakketen hiç dikkat etmedim ferhundenin aynı çantayı kullandığını, eline yapışmıştır belkim. Fikrete gelince: kız perfect girl, niye yeni bi palto istesinki, paltoda onun perfectliğini vurgulayan bir imgelem (neler diyorum yaa ben sabah sabah.
Amaaan ben de sana uyup da nelere yoruyorum kafamı. Boşver işte uzadıkça cıvıdı bu dizide, izleme gitsin canım aaaaa. Neşeli günler cadıcım.

uyuz cadı dedi ki...

O kadar kısa mı o kız? Ya ben tvdeki insanların boylarını hiç tahmin edemiyorum, ama çok kötü duruyo ya. Bence kısa olmayı göze alıp converse giymeli.
Fikret'e de o kıza da iki tane çakasım var benim. gereksiz iyilik melekleri :)
şimdi bende çanta hastalık ya, o yüzden hep bakarım. böyle büzgülü çok çirkin bişey, her defasında dikkatimi çekiyo.

doğru diyosun, kafa yormamak lazım ama ben eleştirmeden duramıyorum ki :))

Merve dedi ki...

lale çok komiksin sen hakkaten süper bir eleştirici yani cuk diye oturuyor eleştiriler.. ;)

1. evet o kız artık cici takılıyor..sofrayı kurmalar,kaldırmalar pervane oluyor fikretin peşinde ama pek de gerçekçi olmayan bir gülüş yüzünde ben de doğal bulmuyorum..

2.ben zaten genel olarak suni deri çantalardan pek hoşlanmıyorum..çok da şık durmadığı kanısındayım ayrıca beline taktığı o kocaman zevksiz kemere,bluzların içine giydiği boyundan bağlı siyah askılara sinir oluyorum ancak bu kadar zevksiz olunur! herhalde vamp bir kadın oluşturmaya çalışıyorlar..

3. ben o kızı fahriye evcen sanırım istinye park'da da görmüştüm 2 kez gene aynı tarzda giyinmişyi bence normal hayatta da giyiniş şekli o şekilde. sevkli bir kız olduğunu sanmıyorum..

dizilerde kıyafet önemli bence de içimizi açacak şeyler olmalı..mesela ask-ı memnu kıyafet zenginliği açısından güzel gerçi kız bazen saçma sapan şeylerde giyebiliyor ama genelde güzel ;) illa ki çok para harcanınca güzel giyinilecek diye birşey yok tabi ki!

uyuz cadı dedi ki...

mervecan di mi? şimdi bak kaçımız o yaşlardayken sofra falan kurup topladık? yani ben hiç yapmadım açıkçası, hep iş başa düşünce tutuştum nedense.
çanta da çok çirkin ya, amaan.
hımm o kız normalde de mi öyle? o zaman gündelik hayatında da değiştirsin (bana ne sanki?)

aşk-ı memnu daki kız da çok abiye giyiniyo, ama bazı kıyafetlerini ben de seviyorum. bir de o sarışın kız, kardeşi o da şeker. evlerini çok beğenmiştim ben o kardeşinin.
eşim her 'behlül' dendiğinde 'behlüüüül gel oğlum bak sana saman getirdiiim' demese izlerdim belki :) at ismi gibiymişte, ne biçimmiş efendim.

a. gizem dedi ki...

fikret hasta bence bak ben sana söyliyim şeker :) neden dersen bi durgunluk bi hastalık hissi... bişi var bişiii ...

ay ferhundenin tarzındansa nefret ediyorum şeker, tamam saten gömlerler kimi zaman güzel ama o ne renk seçimi yaaa.. koyu kırmızılar lacivertler kıro yeşiller cık cık! hele bi de her bi modelden kemer gecirmeler! ayy etek aynı model mi olur bir de :) git biraz daha hoş giyin..dimi o kadar para topladı!

neclaya diyecek söz bulamıyorum o ayakkabı cidden ne ya lalecim yaa :P
converse bile giymese düz bağcıklı siyah ayakkabılar var çok şık en azından onu giy değilmi?

ayyy merveye de sana da katılıyorummm askımemnu çok hoş. peyker benim favorim zaten:) saçlarım biraz onun rengine benzedi biliyor musun lale, senle buluştugumuz zamanki halinden daha açıldı :)
çenem düştü benimde seni çok optum!

Merve dedi ki...

yaa bende o kızın elbiselerine bayılıyorum yüzü,şaçı kendi çok tatlı bence! aynen laliş o eve perdelere koltuğa bende bayıldım çok cici di mi? aynı şeyler gözümüze çarpıyor görüyor musun?

hahaha :)nereden gelmiş aklına enteresan sizin benzetmeler ailede var lalişko belli oldu kaynağı :) benim kuzuda herkese bir isim takar o kisinin yanındayken bir de söyler telefonda hep zor durumda bırakır beni ben gülsem mi ne yapsam bilemem..şekilden şekile girerim ;))

uyuz cadı dedi ki...

en can alıcı yerden başlıyorum, saçını mı boyattın Gizo? Aaa çok merak ettim, ama sen sinyaller veriyodun zaten o kızın saçı çok güzel yapsam mı diye :) yakışmıştır, o güzel yüze ne renk olsa yakışır, kocaman gözler böyle. yesinler seni :)
ferhunde cidden çok kıro giyiniyo ya, normalde de öyle mi acaba?
fikret benim de sinirimi bozuyo, niye o kadar sakin o kadın? bana çok uzak :)

uyuz cadı dedi ki...

yaa evet Merve ev süper! bence çok zevkli döşenmiş, bir de aydınlık falan tam benlik. ay ışık takıntısı mı var bende nedir? aydınlıksa tamam zaten :)

bizimki de bulmuş öyle artık nerden çıktıysa bilmiyorum :) çok saçma, ama gülüyorum. yanlız sürekli tekrar edince insan kanal değiştirmek zorunda kalıyo, sen de telefonu kapatmak zorunda kalma da :)
esrarengiz t seniii neler yapıyomuş bak :P

Merve dedi ki...

aynen bende de aydınlık takıntısı bende yukarı da kucuk bir oda da yatıyorum sırf daha aydınlık diye aşağıda kocaman oda varken hem karanlık hemde en alt kat ya deprem olursa yerin altında kalırım annemlere yakın olurum diye ;)

esrarengiz t oldu adı sevdim ben bu ismi ;) alem kız seni!
hadi çık sen artık bakıyorum iki arada gene cevap yazıyorsun..
bende dışarı çıkmadan önce post yazmamaya çalışıyorum insanın aklı yorumlarda kalıyor di mi?
muck..

Gizo bende çok merak ettim saçını..bende istiyorum açmak biraz yaza ama dipten çıkanlarla hep aynı rengi tuttura bilirmiyim acaba? asıl rengin ne renk?

σzℓєм dedi ki...

neclanın topuklu ayakkabıları dışında hiçbirine takmamıştım daha önce bak. şimdi her karede kusur bulucam :)

uyuz cadı dedi ki...

mervoş aynen, karanlıkta ruhum daralıyo benim de.. ayyy..

evet esrarengiz t artık :)) kızmasın bana :))

o zaman sizi gizoyla başbaşa bırakıyorum o cevap versin, ama koyuydu rengi biz buluştuğumuzda. ne kadar açtı bilemiciim. Gizo aydınlat bizi :)

uyuz cadı dedi ki...

özlem, hadi hepberaber :)

Merve dedi ki...

:)) yok yok kızmaz söylerim seni esrarengiz t yaptık..diye geçenlerde de diyor ki bana bende yorum yazmak istiyorum beni yorum yazmaktan mahrum bırakamazsın bende ceren rumuzuyla yazıcam..arada yazıyor bir keresinde kandırdı beni saf saf cevap verdim cerene hayır ciddi bir ceren gelecek ben ciddiye almayacağım..

gizo lalişin bloğundan bekleniyorsun!! gizoş duy bizi!

uyuz cadı dedi ki...

haha ne alem merve ya :)
yanlız ben gördüm yorum yazmış zaten ama kimseye söylemicem :))

Rosewell dedi ki...

ay sana inanamıyorum ya dikkat algıların çok feci açık. ben en çok ama en çok ferhunde' nin saç şekillerine gıcığım. koktu o kafası, pasaklı... aynı model saçla 3 bölüm oynadı... necla' nın giydiği boy ayakkabılara oldum olası kılım ben. hele ki o boy botları eteklerle giyenleri sokak ortasında pataklamak istiyorum. fikret' in paltosu dizi başladığından beri üstünde haklısın, fikret zaten kendinden geçmiş biri. onu izlerken özellikle kayınvalidesiyle ilgili bölümlerde resmen fikret ile kavga ediyorum, bana da çok uzak. aşk-ı memnu dizisinde bihter' in kıyafetleride korkunç... o dizi de piyano odasındaki mor koltuğa ve firdevs' in yattığı odada ki perdelere bayılıyorum.. izlerken dikkat et, behlüüüüülllll saman yerken :)))

Merve dedi ki...

:)) hayat böyle güzel ona gülces buna gülces işte yoksa herşeyi ciddiye alırsak olmaz di mi? kendimizce eğleniyoruz işte ne mutlu bize..

ben clara'nın odasını çok kıskandım!

a. gizem dedi ki...

aaa kızlarrrr öğle yemeğine cıkmaz mısınızzzz siz :P
açtım şekerler
karnımı doyurdum geldim ofise hemen de buraya geçtim :)
baktımmm oho yorumlar yurumuş gitmiş
lalecim koyu kumraldı sen gördüğünde, onun yıkandıkça açılan bi havası var ya açıldı açıldı ben de dip boyaya gittiğimde yanlışlıkla bi ton koyu boyamışız oldu mu size peyker saçı :))))
ay dümdüz de fön yaptık dün bi hoşuma gitti ki sormayın :)

uyuz cadı dedi ki...

rosewell, ay o saçlar cidden çok çirkin. bazen aynı sahnenin devamında ayakkabı falan değişiyo, onlara da sinir olurum. sanki aptalız hiç görmicez cık cık cık. zaten kadın milleti saç-baş-ayakkabı-kıyafet için izliyo dizileri.
odaya da bakiim bir dahakine, 'ya bi sus amaaan' demekten görememişim :)

mervecan evet ne güzel, ciddiye alınca sıyırıyorum ben. bikaç defa denedim de :)
odadan yaparız şeker, sen kelebekleri nerde gördüğünü bul :)

uyuz cadı dedi ki...

ay gizom işim olsa öğle yemeğine de çıkıcam :) merve bugün tchiboda'ki koyunlu tahtayı alıcaktı öğle arasında. aldın mı mervoş?
oo saçlar süper desene, e bir foto isteriz artık Gizo, güle güle kullan :)

Rosewell dedi ki...

hapur hupur yedim ben yemeğimi hemen. yorumumu da yazmışım inceden. tıkıştırdım lokmaları ağzıma yazım çıkmış mı diye bakmak için :))

uyuz cadı dedi ki...

afiyet olsun :))

a. gizem dedi ki...

saol canım benim inşallah hayırlı bi iş yeri de sana bulceeeez :) kuzum benim yaaa ...

uyuz cadı dedi ki...

gizom sağol, bakalım var bi yer. belli olucak bikaç haftaya kadar..

a. gizem dedi ki...

ben ist a gelince seni yemeğe çıkarıcam lale şekeri

Rosewell dedi ki...

birde en çok neye sinir oluyorum biliyo musunuz?? aşk-ı memnu da nihal denen o cinibiz kızın kollarını yanlarına yapıştırıp hiç hareket ettirmeden lapır lapır yürümesine birdeee asi de ki asinin, nihalin tam tersi edayla kollarını sanki güreşe çıkacakmış gibi sallayaraktan dangoz gibi yürümesine sinir oluyorum. hiç kimse bu insanları uyarmıyo mu yahuu...(site sahibi huu konudan saptık mı yaw ne dersin??)

Merve dedi ki...

lalişcim inşallah olur o yer ;) ama mutlu olacaksan tabi.. olursa yeri sana yakın mı peki?

hatırlamıyorum kelebekler neredeydi ya euroflora ya da çocuk mobilyası satan bir dükkanın vitrininde olabilir.. meçhul yani..;)

gizoş evet isteriz yuzunu koymassın yandan görelim bari di mi laliş?

yok gitmedim! annem üzdü beni :) şikayet ediyorum haha dün o kadar şey aldık..yok kullanma bunları kaldır çeyizine dedi..birdaha bulamazsın dedi. pano'yu bile taktırmadı tamam o zamana kadar unutmuş olurum çıkarınca çook mutlu olurum mutfağa bile asabilirim ama şimde ne olacak faydalanamıyorum güzelliklerinden..kuzuda öyle olacak diye almadım!

merbe dedi ki...

ay Allah aşkına bana y.dökümü deme lale.. dün akşam anne izliyordu. sonra bi ara üst komşuya çıkması gerekti. izle ben gelince anlatırsın dedi bana :)) ne yardan geçiyor kadın ne serden :))) neyse anne çıktı ben izledim. yaklaşık bi yarım saat 45 dk sonra fln anne geldi, noldu dedi. bir düşündüm yarım saattir herkes ağlıyor dedim. ama öyle walla. kamera ona dönüyo ağlıyo, buna dönüyo ağlıyo.. başka bi sahneye geçiyo orda da başkaları ağlıyo fln.... yazarken bile daraldım ya...

PrimaRima dedi ki...

Hangi birine ne yazayım bilemedimki.Hepsi doğru.Bende takdım kafayı o Neclanın topuklu botlarına ama dizide sadece necla değilki sedefde öyle leylada öyle kot giyinip altına koca topuklu botlar... varmı böyle giyinenler artık, bilemiyorum ama hiçde hoşlanmadığım bişeydir.Ben giyinemiyorum en azından.

uyuz cadı dedi ki...

Gizo olmaz, sen istanbul'da misafirsin. Ben seni çıkarıcam, evlenince olabilir bak. Nasılsa taşınmış olucaksın :)

uyuz cadı dedi ki...

Rosewell, o nihal'in göğüs konusunda kompleksleri olabilir mi ne dersin? :) Belki yürüyüşü ondan öyledir.
Diğerini de hiç izlemedim bilmiyorum, ama konudan sapsak nolur boşveeer, takılıyoruz öyle işte :)
Kim karışır, bizim çöplüğümüz kardeşim burası!

uyuz cadı dedi ki...

Merve'cim çook uzak orası, ama servisi varmış falan filan. Bakalım ne olacak?
O euroflora da delirticek mi beni ne? Rüyama girmesin de yine :)

Annen güzel demişte, aldıkların çok cici insan hemen kullanmak ister. İkişer tane alsaydın keşke :)

Gizodan da fotoğraf isteriz evet evet :)

uyuz cadı dedi ki...

merbe, ya sen ne komiksin :)) diziyi süper özetledin resmen, ay benim de içim bayılıyo ama merak ediyorum bir kere izlemeye başlamışım. bırakabilmek iradem dahilinde değil, ancak yayından kalkarsa o zaman :)

ebru'cum evet varmış demek ki öyle tipler. sokakta da görüyorum ben çok çirkin.

YaşamIn KIyIsInda dedi ki...

Hepsinden vazgeçtim, benim bildiğim dökülen yapraklar, dökülmüştür artık dönüşü yoktur.
Bu dizi başka, dökülen yaprak tekrar yerine geliyor ki yeniden dökülsün, yeniden, yeniden.
Vah Reşat Nuri Güntekin
vah.
Ve merak ediyordum Gülşen'in Ferhunde'den başka dünyada kimsesi yokmu? diye kulaklarına mı gitti ne?
Gülşene bir sevgili geliyormuş.
Sevgiler...

uyuz cadı dedi ki...

yaşamın kıyısında çok güldüm yazdıklarına :)) doğru gerçekten, bunlar dökülüyo hoop tekrar geri çekimle yerlerine geliyolar. birkaç bölüm sonra tekrar dökülüyolar.

gülşen konusunu ben de çok saçma buluyodum, yine kız mutlu olsun diye değil de ferhunde yalnız kalsın diye sevgili buldular galiba :)

Adsız dedi ki...

merabalar,
uzun süredir bişiler yazamıyodum blogunuza.uzun süre de takip edemedim aslında.
ama ben yokken yine çok haklı noktalara değinmişsiniz gerçekten:)
y.d nü atrık hiç sevmiyorum oysa ki ilk bölümlerini hiç kaçırmadan izlerdim.fikretten nefret ediyorum!!=)
neclanın topukluları,ferhundenin siyah,solmuş,çirkin çantası çok çirkin.
aşkı memnudaki nihal,yani hazal benim tanıdığım birisidir.küçükken de öyle yürürdü.göğsünü gere gere,değişmemiş hala:)
yorumlarda çok eğlenceliymiş bu arada.
sevgiler
Deniz GÜNEŞ

uyuz cadı dedi ki...

deniz merhaba, yoktun sen evet. nereye kaçtın bakayım :)
o kız eskiden de mi öyleymiş :) çok komik yürüyo ama gerçekten, bir yandan da herkes kusursuz olmak zorunda değil ama di mi? varsın o da öyle yürüsün.

Adsız dedi ki...

GUGUK KUŞU NECLA'NIN BOYU 1.70 SENİN HABERİN VARMI? BİDE BOY FUKARASI DİYO ASIL O TOPUKLULARLA SIRIK GİBİ DURUYOR CIK CIK

Mehmet şenses dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
uyuz cadı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Mehmet şenses dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
uyuz cadı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Lighter-N dedi ki...

Bence Ferhundeyi özellikle öyle giydiriyorlar, parlak saten gömlekler, üstünde yürüyemediği yükseklikte zevksiz ayakkbılar, car car renkler.... Ferhundede ben olucam ve ahan da oldum iddiasını yansıtıyor, sonradan para bulmuş ama zevki satın alamayan kadın imajı çizilmek isteniyor gibi geliyor bana..Evfi de buna çok güzel örnek...Berbat bi eklektik tarz, dergilerde gördüğü popüler olmuş ama ama slında çok kisch şeylerin hepsini birden uygulamışlar evine, bu açıdan özentiliğini çok güzel vurguluyor....Özellikle sarı kadife kaplı klasik koltuklarına dikkarinizi çekerim!

delilah dedi ki...

dallanıp budaklandı iyice.
kaç senedir dökülemedi gitti şu yapraklar=)

uyuz cadı dedi ki...

lighter-n, bence normal hali daha güzel o kadının. yani günlük hayattaki kendi seçimlerinden bahsediyorum. o yüzden söylediğin şeye katılıyorum, özellikle kıro yapmaya çalışıyolar galiba.

delilah, ay sorma. hem sıkıldım bıktım hem de merak ediyorum. elimizi verdik kolumuzu kurtaramıyoruz diziden :)