16 Şub 2009

Postal'cım...

Bekir Coşkun yine bütün düşündüklerimi harika bir dille kaleme almış...
Okumak ister misiniz?

''Postal'dan Başbakan'a...

"BENİM adım Postal...

Bu evde, henüz süt emerken anneleri öldürülmüş Çıtır ve Suşi ile birlikte yaşıyorum.

İki tane de kedi var; Sarışeker ile Karabiber...

Onlar da yetim...

Benim adım; Postal...

Ayaklarım büyük olduğu için, bu ismi verdiler. Sokak köpeğiyim aslında, ama sanki av köpeğiymişim gibi gözüküyorum.

Düne kadar bizim evde her şey yolundaydı. Kediler, köpekler, hatta kar yağdığında terasa dolan kuşlar, bir arada mutlu yaşıyorduk.

Ta ki babam eve gelip "Şimdi de köpekleri diline doladı..." diyene kadar...

*

Siz Başbakan'
sınız; hayvanları sevmek kötü bir şey değildir.

Niye her evde mutlaka bir hayvanın olduğu AB'ye girmek istiyorsunuz, hiç düşündünüz mü?..

Çünkü; o ülkeler zengin, barış içinde yaşıyorlar, çocukları mutlu, yoksulları-açları yok... Ama sizin aklınızdaki ülkelerde kan ve gözyaşı dinmiyor...

Sebebi; bir küçük köpeğin-kedinin, ya da kuşun sorumluluğunu yüklenen, onu seven, onu yaşatmaya çalışan çocuklar büyüdüklerinde, başka bir canlıya kıyamazlar... Ağzı-dili olmayan bir başka canlı ile iletişim kura kura büyüyen çocuk, öbür insanlarla hayda hayda iletişim kurabilir, anlaşır, uzlaşır...

Çocukları öldürdükleri günü hatırlıyorum...

Eşinizin ağladığı gündü, bizim evde de annem ağlamıştı.

Ama o çocukları öldürenlerin çocukluklarında birer yavru köpeği olsaydı ve yüreklerinde tüm canlıları sevme-koruma duygusu bulunsaydı...

*

Sayın Başbakan; hayvanları sevenlere, onlara sahip çıkanlara niye kızıyorsunuz, ben bile anlayamadım.

Hiç sevmekle öldürmek bir olur mu?..

Bir de arkasından "Yaradılanı yaradandan dolayı severiz" gibi bir laf ettiniz... Bu mudur bizi de yaratan "Yaradana" saygınız-sevginiz?..

Bizim dünyamızda siyaset-miyaset yoktur. Bizler sevince kuyruk sallar, sevmeyince havlarız.

Saf ve temizdir dünyamız.

Keşke çocukluğunuzda bir köpek yavrusunu sevseydiniz, herkesi sevecektiniz, beni de...

Benim adım; Postal..."

14 yorum:

a. gizem dedi ki...

dün okudum ağlayacak gibi oldummm
aynen ben de aynı şeyleri düşünüyorum...

uyuz cadı dedi ki...

gizem'cim di mi?
benim de gözlerim doldu, sen pako'ya mektup'u okudun mu?
ben o kitabın her sayfasında hüngür hüngür ağlamıştım, çok güzel..

Merve dedi ki...

ah bekir çoskun ah hergün okurum en sevdiğim köşe yazarıdır..samimi,içten :)

çok teşekkürler laliş paylaştığın için..

uyuz cadı dedi ki...

Mervoş nasıl yapıyo bilmiyorum ama her yazısında kalbimin içinden bir parçayı eline alıyo sanki..
çok seviyorum O'nu, hep yazsın...

Merve dedi ki...

aynen öyle insana hep hah işte bende bunu düşünüyordum dedirtiyor..evet hep yazsın..

guguk kuşu dedi ki...

Sevgiyi seçici kullanamazsınız tıpkı demokrasi gibi. Yani bazı canlıları sevip bazılarını sevmememk mümkün değildir. Yüreğin farklı sevgi odacıkları yokki. Bazı hayvanlardan korkarsınız belki ama onlara zarar vermek geçmez aklınızdan. Hayvan sevgisiyle büüyüdüm, her dönem kedim oldu, sokaktakileri de besledim ayrıca. Çocuklarım da benim gibi tatlı bi köpüşümüz var. Onunla uyuyorum. Başbakanımızı anlamak mümkün değil zaten. Üniversite elemanlarını ve doktorları da hiç sevmiyor. Ben onun kendini sevdğinden de pek emin değilim. Hayvan sevgisi bir insanı tanımak için önemli bir kriterdir: hayvan severler merhametli ve sevecendir.

::puck-robin:: dedi ki...

çok güzel yazmış bekir coşkun ben bu yazıyı nasıl kaçırmışım.
teşekkürler cadı.

Chatty Cat dedi ki...

sanatçı, yazar olmak böyle bir şey olsa gerek. insan okurken kendinden bir şey buluyor, gözleri doluyor. çok beğendim doğrusu. paylaştığın için teşekkürler.

uyuz cadı dedi ki...

guguk kuşu, harika yazmışsın!
arkadaşlarımı, dostlarımı, ve eşimi seçerken en önemli kriterim hayvan sevgisi oldu. hayvan sevmeyen insan sevemez.
içimden geçenleri yazmışsın, tıpkı bekir coşkun gibi :)

uyuz cadı dedi ki...

puck robin, rica ederim. benim gibi beğenenlerin çıkması mutlu etti.

uyuz cadı dedi ki...

Chatty Cat, rica ederim ne demek?
kalbime o kadar dokundu ki paylaşmadan edemedim.

PrimaRima dedi ki...

Geçen gün okudum iki ayrı blogda, birde sende okuyunca tam oldu.Çok güzel yazmış ama değilmi?

alis dedi ki...

Ay hiçbirşeyden haberim yok, başbakan ne demiş de Bekir Coşkun bu yazıyı yazmış?

uyuz cadı dedi ki...

Ebru'cum evet harika yazmış. başka blogda görmedim ben, olsun daha çok okunsun di mi?

Alis'cim, http://www.hurriyet.com.tr/gundem/11001007.asp?gid=229
burada yazıyo.