2 Mar 2009

Düğünler ve Fotoğraflar

Hani evlenirsiniz ya, o gün sizin için eziyete dönüşür. Gelinlikli olduğunuzdan herkes size bakar, yolda yürürken, arabada, sağda, solda.

Aaaaa bak gelin! Uzaylı sanki, ne var evleniyoruz işte hayret bişey.
Kuaförün aralanan kapısından içeriyi görmek için uzanan, burunlarından sümükler akmış yerden bitme kafalar; 'aaaa anneee bak gelin'.
Salak!
Az sonra 'aaa anne bak katil gelin' diyeceksin haberin yok!

Neyse işin bir de fotoğraf kısmı vardır ki, tam bir eziyettir. Eğer benim gibi fotojenik olmadığın için fotoğraflardan nefret ediyorsan, hadi bakalım al başına belayı. Çektirmesen olmaaaaz, çektirsen hiç olmaz. O koca elbiseyle nasıl duracağını, ne tarafa bakacağını bilemezsin. Ay eteğime basma, ay duvak kaydı, ay çiçek nerede? Amaaaan! Bu ne be!
Şahsen ben şu an onlara baktığımda çektirirken ne kadar sıkılmış olduğum dışında başka da birşey düşünemiyorum.

Ülkemiz gibi 3. sınıf ve geneli kırolardan oluşmuş biryerde de değişik adetler türemiş, fotoğrafta gelin ve damat birbirlerine iğrenç iğrenç sarılmışken arkada gelinin bir ton makyajlı suratının yakın plan çekimi (tabi ki sonsuz bir sırıtma içinde), onun da arkasında yanar dağ falan..
Bu ne şimdi? Güzel mi? Salak mısınız? Kör müsünüz? Hiç gerçek dünyada var olmadınız mı? Yanardağ patlamış, bu salaklarda üstlerine doğru gelen lavların önünde sarılmış sırıtıyorlar!

Tek birşey söyleyeceğim, siz üremeyin olur mu? Evlendiniz, bari soyunuz devam etmesin.
Bu kafayla yetiştireceğiniz çocuklardan ne size hayır gelir ne kıro memleketime.

52 yorum:

Haydins dedi ki...

ehehe..Cok komık ya gercekten :) Benim kuzenimin dugun fotolari oyle bir tuhafti arkaya (Ordu'da oturur kendileri) meshur bir tepesi vardir Ordu'nun Boztepe onu resmini koymuslar kiz hayalet gibi bulutlarin uzerinde filan gorunce gulmustum ama catirmadan tabe..Ama kizda begenmemisti fotografci sormadan sekil yapmis kafasina gore :)
Allah henuz evlenmemis olanlari boyle zevksiz fotografcilardan korusunnn..
Bizim fotolar dogal ya ben seviyorum..Hele bir fotoda cok sevdigim gelinligime bakarken ,tam bana gore hayran olmusum kendime :)

Boogie dedi ki...

Hahah hiç güleceğim yoktu. Hakikatende stüdyolarda çekilen düğün fotoğrafları ne iğrençtir. Arkaya acayip acayip fonlar koyarlar. Benim fotoğraflarım allahtan bahçede çekilmişti onlardan yırtmıştım ama zoraki 32 diş sırıtmaktan bütün fotoğraflarda elma yanaklı çıkmıştım.

ELLY dedi ki...

offf, katılmamak ne mümkün yazdıklarınıza...gözümün önünde canlandı o facia fotograflar siz anlatırken

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Şu an evlenmeye çok uzak bir yaştayım,ama gerçekten bazen düşünüyorum da ay ben çok utanırım diyorum:(
herkes sana bakacak,fotograf çektireceksin,bide o resimler bir masanın üzerinde sergilenecek.Gerçekten kötü bir durum.Yani ayrıca insan ne kadar fotojenik olsa her resimde güzel çıkamaz.hele benim gibi renkli gözlüyse,gözleri kırmızı çıkarsa...
bende çok abartılı makyajlı gelinlerden hoşlanmıyorum.gecenin ilerleyen saatlerinde çok korkunç bir görüntü alıyorlar.
birde,artık buna inanıyorum,gerçekten bazı insanlar hiç üremesin.çocuk yapmak dünyanın en güzel şeyidir diyip çocuk doğurmasınlar her fırsatta!!!
neyse,çok eleştirdim herşeyi.ama yazınıza katılmamak elde değil.
sevgiler
Deniz
(ayrıca ismimi beğendiğinizi yazmışsınız,sizden bunu duymak gerçekten mutlu etti beni.teşekkürler:))

SedA dedi ki...

çok güldüm yaa :)
Benim de dayımla sevgili eşinin bir resmi varkiiiii:P
Fotoğrafçı tam bi kıroymuş..HErkes tavana bakıyo:)))
HAır öle bi tane resim olsa dicem ki yanlışlıkla olmuş,baktım tüm sei böyle.. anneannem dedem dayıımlar,herkes metin şentürk gibi tavana bakıyo:))
Sordum anneme,meğer kıro fotoğrafçı öle istemiş,bakar bakar gülerim o fotoğraflara..

Yeliz dedi ki...

lale sözün özü yapmacık fotoğraflar çekinmeyin lütfen herhalde değil mi?:) doğada samimi ve doğal fotoğraflar çektirmek için dişinizi tırnağınıza takın derim hatta yeni evlenecek arkadaşlar varsa fotoğrafçı tavsiyem olacak.

ferulago dedi ki...

Bence de sırf bu yüzden birkaç yıl sonra bir fotoğraf serisi daha çektirmeli. Hem o günkü düğün telaşı olmayacak hem gelinlik fazla kırışmasın derdi. Kafana göre bir fotoğrafçı bulup içine sinecek alternatif fotolar çektirmeli. Evde bile yapılabilir mesela. Ne dersin?

Merve dedi ki...

haha çook güldüm..aynı fikirdeyim tabi..esrarengiz tmin evinin oralarda bir fotoğrafçı var aynen tarif ettiğin gibi fonda şelaleler,akarsular..

bende nefret ederim fotoğraf çektirmekten..içinde ben olmayayım mükkünse..gerilirim hep uf ne yapacağım ben düğünde :(

gribulut dedi ki...

evet o konuyu bende iyi bilirim :) piyasa tasarımcısı diyorum ben onlara. eğer sen belirtmessen ne istediğini onlar kafalarına göre komik şeyler yapıyorlar :D

uyuz cadı dedi ki...

Haydins ne komikmiş kuzenin fotoğrafı :)) Benim de seninkine benzer 1 tane sevdiğim fotoğrafım var, ama sadece 1 tane çıkmış nedense.. O gün zaten çok gergindim, bir de o fotoğrafçıyla boğuşmaktan halim kalmamış :)

Boogie, sen yırtmışsın bak. yoksa yanardağlarda ya da nehirlerin üzerinde dolaşıyor olacaktın :)

Elly, canlanır tabi, neredeyse her sokakta öyle bir fotoğrafcı vitrini var :)

Deniz, evet ben çok utanmıştım. Herkes sana bakıyo, kuaförde, yolda, arabada. O kadar saçma ki, kafama kese kağıdı geçirmek istemiştim. Hani bazı kızların hep hayalidir ya evlenmek, öyle olsaydım ne mutlu olurdum o gün. Yanlız o anlarda kendini ünlü gibi hissettiğin kesin :) İsmini de beğeniyorum tabi, çok güzel. Hımm bir de niye bana siz diyosun? :)

Sedaaaa, asıl ben sana güldüm :)) Nasıl kahkaha attım burda bilemezsin. Metin Şentürk gibi demiş ya deli kız :)) Var ya o fotoğrafı görmek için birçok şeyi yapardım :))

uyuz cadı dedi ki...

Yelizcim öyle tabi, işin özü odur.
Ver tabi, hatta kendi bloğunda yazsan eminim çok kişiye faydası olur, hani çok okunuyosun ya :)

Ferulago, olur valla mantıklı. Yanlız kaç Türk hatunu birkaç yıl sonra gelinliğinin içine sığar bilemiyorum.

Merviş, benim gibi yapıcaksın artık ezile büzüle sıkıla pıkıla çektiriceksin mecburen... Sonra da bakarken ay ne sıkılmıştım diceksin, el mahkum :)

Gri bulut, tabi canım kafalarına göre takılıyolar. Biz ne kadar sade istiyoruz desekte kadın bizi nehir üzerindeki tahtadan bir köprüye koymuş arkaya da garip dağlar eklemişti. Kızınca da eee sade işte demişti :)) Sonra değiştirttik onu, ay ne sinirlenmiştik sana anlatamam :))

guguk kuşu dedi ki...

ister gelinlikli ister gelinliksiz, stüdyoda fotoğraf çektirmek çocukluktan itibaren benim için azap olmuştur. dedem her yaş günümde beni yenimahalledeki hülya fotğrafçıya götürürdü. Sonunda fotoğrafçıda delirirdi ben de. Resimleri bi görseniz, tam komedi. ama dedem hiiç vazgeçmezdi. Bu nedenle çoook uzun süre aynı vesikalığı kullanırım. hele bi de pasaport ve vize içinse tam bi azap, gülme ama somurtma da gibi saçmalıklar.

uyuz cadı dedi ki...

guguk kuşu en son vesikalık fotoğrafım 4 sene öncekine ait desem...

Merve dedi ki...

ben küçükken fotoğrafçıları doktor zannederdim.. hani bir perde var ya arkasında çekiyorlar..o perde yüzünden fotoğrafçılardaki tüm çocukluk resimlerinde hep ağlamaklı suratım..
gönderirim laliş sana resmimi gülersin bol bol :) gözlerimde yaşlar foto çektiriyorum..

uyuz cadı dedi ki...

ay yazık, keşke hiç çektirmeseymişsin.
o zaman ben de sana 5 yaşındayken girdiğim güzellik yarışmasının hikayesini fotoğrafını göndereyim.
o zaman gülersin :))

::puck-robin:: dedi ki...

benim arkadaşımın fotoları o kadar komiktir ki her gördüğümde yerlere yatarım.
fotolarda gelinliğin üzerine duvak üstüne pavyon ışığı gibi renkli ışıklar yansıtmışlar sanki stüdyoda değil pavyondalar.
arkadaşımın bayıldığımız beninin silmişler yanağından falan .
damada fotoşopla gözüne kalem efekti yapmışlar aptal aptal işler:D

Aymen dedi ki...

seda nın tavana bakan insanlar anısıda ilginç:)) kuaförlerinde hatırı sayılır kısmı kıro, fotocularda hakeza. daha doğrusu insanlarda kıro olunca çoğu memnun hallerinden. kuzenin düğün resimlerini fotoğrafçının pc sine oturup ben yapmıştım dayanamıyıp. başkada gelin fotosu anım yok:)

merbe dedi ki...

ahaha çok güldüm laliş ya :)))
bizim burda bi fotoğrafçı var. dükkanın vitrininde 2metreye 1,5metre(abartı değil) gibi bi fotoğraf.gelin ahnım kızımız ayakta, sol elinin üstünü eski Türk filmlerindeki gibi alnına koymuş nayır nolamaz der gibi. suratında ise salak ir kişneme (gülme ya da gülümseme olamaz o).. sağ eline de damat gencimiz yere diz çökerek asılmış (bildiğin asılma nezaketen elini tutma falan değil) sonra bu kekolar böyle bi foto çekinmişler ve bunu bursanın en merkezi yerindeki en bilindik fotoğrafçının vitrinine koydurmuşlar... evet siz ne üreyin ne de yaşayın...

n@zo dedi ki...

:)) Benim hiç öyle fotoğrafım yok stüdyoda da çektirdiğim halde. Çünkü çektirmeden önce örnek bir albüme baktım ve kabusum oldu. Bunlardan istemiyorum diye çığlık attım resmen. Verdiğimiz pozları seçmeye gittiğimizde gölge, allı, güllü objeler vs. olmayacak diye çemkirdim durdum fotoğrafçıya. Zavallı 'abla şu olsun mu, bu olsun mu?' bir sürü şey sordu. Sonunda içime sinen şeyler çıktı. Gerçi 2 fotonun fonunu mor yapmış. Öyle garip bişeydi. İmha ettim :)
Yine de düğünden önce açık havada çekindiklerimiz daha çok içime siniyor. Ay çok uzattım :))

PrimaRima dedi ki...

:):):)
ne kadar doğru.

Aphraell dedi ki...

süpersin ya :)) Aynen böyle düşünüyorum, ben fotoğraftan anlayan bi arkadaşıma vericem makinayı çek bizi kafana göre biz farktmeden dicem, dahasına da gerek yok zaten, anlamsız :)

Jojee dedi ki...

ay hiç gülceğim yoktu bu kadar:))
bende hiç fotojenik değilimdir hele vesikalıklardan nefret ederim nasıl gülsem bilemiyorum.adam bana gül diyor ama zaten gülüyorum ben!
çıldırtırlar insanı ben arkama eyfel kulesini koydurtcam:D

uyuz cadı dedi ki...

puck, o zaman sizin damadı doğuş yapmak istemişler :) benim de bir arkadaşımın patronunun fotoları vardı, eşinin burnu yok! o kadar oynamışlar ki, sile sile adamı burunsuz yapmışlar. orjinali çok mu kötüydü acaba? nasıl bir burunsa artık fotoğrafçı çok rahatsız olmuş :)

aymen, tabi canım. ayy ben çocukken teyzem evlendi de, hayatımda hiç o kadar kötü makyajlı gelin görmedim herhalde :) bir de 80'ler böyle, ayyy ne fena bir anı. saçlar başlar çok çirkin :))

Merve ahaha, o neymiş öyle ya? neden gerçek ölçülerde basmışlar ki :) çok komikler. ürerler canım ürerler, o kafayla şimdiye kadar çoktaaan üremişlerdir bile.

nazo ne güzel şanslı kesimdesin sen o zaman. açıkhavadakiler daha güzel olur tabi. ama fotoğrafçı adam sana sinir olmuştur di mi? :)

uyuz cadı dedi ki...

ebrucum di mi? sizin celocan'lı fotolarınız var ya, daha güzel valla :)

aphralel, kesinlikle öyle yapmalısın. benim de var bi tene fotoğrafcı arkadaşım ama o zaman düşünememiştim açıkçası.

jojee, ahaha eyfeli hiç görmedim bak. orjinal olacağı kesin :P
vesikalıklarda bir de hep kafayı sağa yada sola eğdirirler ya, neden ki? küçük emrah gibi çıkar insanlar hep.

Absinthe dedi ki...

Ben de nışanlanırken resim çektirmemiştim, nasıl olsa evde olmuştu ve evin içinde çektirmek daha samimi geldi bana.. Fakat gerçeklerden kaçamadım nışanlandıktan 6 ay sonra çektirdik resimleri..
Evlenirken daha ferah birşey isteyip arkada abuk sabuk nesneler görmek istemiyorsanız Photographia (http://www.photographia.com.tr/)'da resimlerinizi çektirebilirsiniz.. (Çok resmi bir yorum oldu Lale idare et artık =)

uyuz cadı dedi ki...

absi, neden o kadar ciddiyiz ben de anlayamadım :))

Absinthe dedi ki...

basın toplantılarına kendimi çok kaptırdım sanırım =) Söz toparlıyacağım en kısa zamanda (Bak hala ciddiyim)

uyuz cadı dedi ki...

haha :) bekliyoruz o zaman..

dolunay dedi ki...

çok güldüm.kendi düğün resimlerim gözüme ilişti.arka fonda deniz , sarayın içindeymişşsin gibi komik komik fonlar...Allahta seni güldürsün :)

uyuz cadı dedi ki...

dolunay size de mi yaptılar :))
ay nedir bu fotoğrafçılardan çektiğimiz milletcek :)

dolunay dedi ki...

milletçe içimizde kanayan yaraya el atmışşsın canım. :) yüreğine sağlık

uyuz cadı dedi ki...

haha vay be neler de yaparmışım ben baksana :))
güldürebilsiysem ne mutlu bana :))

a. gizem dedi ki...

benim de düğünlerde en gıcık oldugum noktaya takılmıssın ben muhteşem bi fotogrfacı buldum lalecim onla anlaşalım istiyorum :)
hele sitesindeki fotoları bi görsen ah bi görsen!

uyuz cadı dedi ki...

Gizo sizin yanardağ önünde durmayacağınıza eminim zaten :)
inşallah çok güzel olurlar...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

düşperest cekti bizim fotograflari. botanik park ogle sıcaginda gittik, allahtan pek kimse yoktu. rahat rahat yayildik. binbir sebeleklikte fotograflarimiz var. klasik olmadık diye mutluyduk ama beynimiz pisti sıcaktan.

uyuz cadı dedi ki...

ay olsun piştiniz falan ama elinizde güzel fotoğraflar varmış en azından. lavların arasında pişip bir de üstüne elaleme madara olmak var :)

Adsız dedi ki...

merabalar,
öncelikle seni bayağı merak ettik kardeşimle.kaç gündür girip bakıyoruz,bişiler yazmadığını görüp üzülüyoruz.umarız,kötü bişi olmamıştır,herşey yolundadır.
(bu arada,yorumuma cevaben neden bana siz diyosun demişsin o yüzden sen diye hitap ettim.yani,internet ortamında olduğumuz için öyle hitap etmeyi tercih etmiştim.ama hemen her gün yazılarını beğenerek okuduğum birisine sen diye hitap etmek beni de sevindirir açıkçası.teşekkür ederim.)
sevgiler
(yakın zamanda yeni yazılar bekliyoruz:))
Deniz Güneş

uyuz cadı dedi ki...

deniz merhaba, teşekkür ederim ilgilendiğin için.. uzun zamandır birşeyler yazmadım evet, ama bu ara canım hiç istemiyo nedense :)
ben de en kısa zamanda dönebilmeyi umuyorum...
bir yere gitmedim de, ne bileyim bazen canım hiç yazmak istemiyo...
diğer bloğuma daha sık yazıyorum, merak ettiğin zamanlarda orayı tıklayabilirsin...

kardeşine de sana da sevgiler...

İLKAY dedi ki...

İlahi:))))
Kendi düğün günümü okumuş kadar oldum. Kendimi uzaylı gibi hissetmiştim:)))

uyuz cadı dedi ki...

ilkay sen de mi? :)

İLKAY dedi ki...

tabiki bende ağlamakdan morarmışdım neden gelinlik giyeceğim herkes ne güzel kıyafetler giymiş bir ben böle fırılfırıl kıyafet diye diye... Ah o kuaförden çıkarken birde fotoğrafçıya girerken hissettiklerimi yazmayayım bile kendimi boynuna zincir takılmış maymun gibi hissetmiştim. Ama fotoğraflarımı görsen hiç belli etmemişim full sırıtma içinde geçmiş sanki günüm o derece.

su dedi ki...

bu aralar sevdiğin şeyler uyuzzzzz olduklarından daha çok demekki :)
ama biz seni uyuz cadı olarak sevdik haberin olsun :P

Zehra dedi ki...

Ayyy o fotoğraflardan çektirelim diye ısrar kıyamet etmişti millet. Kandıramadılar ama:)

uyuz cadı dedi ki...

ay İlkay benim o ben! nasıl rahatsız bir gündü yaa.. çok komiğiz ama genelde her genç kızın hayalidir gelinlik giymek :)

su, ben de insanım yavv :)

zehra geçmiş olsun diyeyim o zaman sana.. ay hem bir de ısrar mı ettiler?.

Asortik Krep dedi ki...

Ben herkesin gördüğü bu fotoğraflarda öpüşenlere uyuz oluyorum..2. olarak senin dediklerine :)
17 sene önce evlenmiş biri olarak kendimi tebrik ettim,öyle saçma sapan fotoğrafım yok, miss gibi çıkmışım :)
ama gören tanımıyor :P

uyuz cadı dedi ki...

asortik krep, biz de fotoğraf çektirirken kadın demişti ki eveeeet şimdi birbirinizi öpüyosunuz ama herzamanki gibiii.
ben bi bakış atmışım, ne münasebet dedim aaa.
hemen hık mık iyi peki o zamannn.

salak mıdır nedir? ben zaten çok kızarım öyle şeylere herkesin içinde şap şup cık cık cık :)

ikkuş... minikkuş.. yavrukuş... dedi ki...

fotografcı bizede kac cocuk var ? diye sormustu :D

uyuz cadı dedi ki...

aa niye öyle bişey sormuş? deli mi ne? aaaa çaksaydınız bi tane :)

Elif dedi ki...

Hepiniz supersiniz :) Cok guldum :)

uyuz cadı dedi ki...

elif eğlendiysen ne mutlu bize :))

YaKaMoZ dedi ki...

bende cok guldum guzel bı noktaya degınılmş ustelık süper bı uslupla :D

uyuz cadı dedi ki...

yakamoz, teşekkür :)