30 Mar 2009

Nedir?

Misafir;

- Masaya oturur oturmaz ilk kez kullandığınız bembeyaz masaörtüsüne vişne suyu döken midir?
- 'Ay şu çatalı da koyayım' deyip çalışan bulaşık makinesini açarak içindeki suların yarısını mutfağa boca eden midir?,
- Kullanmadığını bile bile burnunun dibinde sigara tüttüren midir?
- Ya da 'sen içmiyordun değil mi?' diye camı açan -ya donacaksın ya da sigara dumanına katlanacaksın- ikilemini kendi evinizde size dayatan mıdır?
- Vişne suyunun kalan yarısını da yıkamadan yeni gelmiş açık renk halının üzerine boca eden midir?
- Kira olduğu için bir çivi çakmadan evvel bile günlerce düşündüğünüz evinizin duvarlarına koltukları vura vura simsiyah iz yapan mıdır?
- Yardım edeceğim diye buzdolabını açıp ne var ne yok karıştıran mıdır?
- Geleceği saati söyleyen fakat habersizce iki saat erken kapıya dayanan mıdır?
- Tuvalete girdiğinizde bile arkanızdan kapıyı vurup birşeyler soran mıdır?
- Ay o niye yok, bu niye yok diye konuşan mıdır?
- Sizin yorgunluktan bir tarafınız yamulmuşken yan gelip yatan mıdır?
- Misafir saygılı olması gereken midir, yoksa sırf bu sıfatın arkasına saklanıp her türlü saygısızlığı yapabilen midir?
- Misafir 3-5 kişi olupta daha az yorulduğunuz, sohbetten keyif aldığınız ve 'keşke biraz daha kalsalardı' diye düşündüğünüz kişiler midir yoksa hurra 15 kişi evinize göç eden ne yediğinizi ne içtiğinizi anlayabileceğiniz, gittiklerinde de 'oh be' dedirten kalabalık topluluk mudur?
- İçinizden gelerek hazırladığınız çeşit çeşit yemeklere 'aaa ne çok şey yapmışsın kalacak bunlar ama. ne gerek vardı cık cık cık' yapan kişi midir? Yoksa 'ay canım çok yorulmuşsun bizim için, teşekkür ederiz' diyen bir başka kişi midir?
- Geleceği saati belirleyebildiğiniz ama 'kalkın gidin artık çok yoruldum kafam da şişti' diyemeyeceğiniz kişi midir?
- Bütün bu yazdıklarımı yaşıyor olmanın verdiği sinir ve sıkıntıyı yüzünüze yansıtamaycağınız, her vukuat karşısında 'yok önemli değil' diye yalandan teselli etmek zorunda olduğunuz birisi midir?

Bu listeyi çok uzatabilirim, ama kafamdaki asıl soru 'misafir nedir?'.

Hiç düşündünüz mü, ne işe yarar? Eğer yukarıda yazdıklarıma yarıyorsa, aman kalsın ben almayayım...

27 yorum:

::puck-robin:: dedi ki...

sigara içen misafir sevmem,çocuku misafir sevmem. hayvansevmez misafir sevmem çünkü köpeğim var.
aksi takdirde böyle senin gibi kıl olurum cadı.

Jojee dedi ki...

sigara içmesin mümkünse,çocuklarına bakalak olsunlar kırıp dönmesin herşeyi bazıları çok rahat olur çocuğun peşinden biz koşarız ya işte ona deli oluyorum,herşeyimi karıştırmasın beni yargılamasın....
bende misafir konusunu baya uzatıcam galiba:)

Merve dedi ki...

Ben bu misafiri tanıyorum sanki ;)

laliş bu kişiye misafir değil eziyetci insan tipi denir böylelerine selam bile verilmez..

dunde anneannem anlatıyordu yakın arkadaşı bir teyze böyle yapıyormuş anneanneme işte sütlü kahve yapayım mı demiş anneannem?
kadın demiş ki yap ama sütünü yeni mi açtın açık kutumuydu?
lafa bak! söylediği kğişide 72 yaşında haftada 2 cam silen, titizliğiyle meşhur anneannem..

Nasıl sinir oldum anlatamam, madem bu kadar dikkatlisin içme o zaman! zaten böylelerinin evi pasaklılıktan geçilmez ama başkasında kapris yaparlar, bayılırlar ben titizim demeye!

uyuz cadı dedi ki...

puck, bir de hayvan sevmeyen ve rahatsız olduğu için arka odaya kapatılmasını isteyenler, var şeytan diyo bi temiz döv sonra koy kapının önüne.

jojee, uzat uzat dolmuşuz belli :)

mervecan, tanırsın tabi :) genel bi derleme yaptım ben aslında bir kişi değil. anneannen de deseymiş ki 'zıkkımcıdan senin için taze getirttim'. gerizekalı mıdır nedir?

guguk kuşu dedi ki...

Hay allah be Merve, ne gıcıkmış o misafir, hayır 1 yıl oldu açalı, iç de geber diyebilirmiş anneannen ona. Bigünde bana yaptı biri öyle. Çayı verdim bardağın içine baktı, baktıı, baktııııııı ay bunda toz var galiba dedi. ben de baktım, baktııım, baktııımmm ama bişey yoktu. Aldım içtim. Ondan beri odama gelince elimle çay demlemiyorum kantinden istiyorum, ona layık çünkü, zıkkım içsin bunlar.

leydielif dedi ki...

Bu anlattığın misafir tipi öyle tanıdık geldiki hiç sorma. Burada güye bana kahve içmeye gelen arkadaşlarım çocuklarler beraber gelirler hadi onu anlarım benimde oğlum var ama inanın çocukların sesinden ne söylediklerimiz anlaşılır nede belli bir konuda sohbet edebiliriz. Onlar gittiğinde şöyle deirnden bir oh çekerim maalasef ve gürültüden öyle çok yorulmuşumki artık bir hafta kimseye misafirliğe bile gidemem :)

claire dedi ki...

hmm ben saygılı misafirim ama :) bitek niye kola yok dediğimi hatırlıyorum onun dışında süper de yemek yaparım :p

Adsız dedi ki...

bende öyle çoluk çocuk kalabalık halde gelen ve çocuklarının naptığıyla ilgilenmeyen misafirlerden nefret ederim!
annem,sen evlenirsen evine kimseyi sokmazsın der hep.gerçekten misafirliğini bilip ona göre davransalar..
çok geçmiş olsun valla:)

Merve dedi ki...

guguk kuşu aynen katılıyorum sinir olurum herşeye kusur bulanlara zaten..

Yemekteyiz kültüründen geliyor bunlar hep :)

Boogie dedi ki...

ay okurken bile içim daraldı. Bizim de böyle bir arkadaşlarımız var hiç gelmelerini istemem. Çocukları çok yaramaz geldikleri anda evde kıyamet kopar. Çocuk herşeyi yerlere döker, köpeklerin kuyruklarını çeker, bütün odalara dalar karıştırır, avaz avaz bağırır ve annesi tek kelime etmez oğlum yapma diye. Gitsinler biran önce diye zoraki bir gülümsemeyle gözlerine bakarım hep...

pommeler dedi ki...

misafir sevmem,bayram akrabası hic sevmem
ben evimde dost severim
kalkıp kendi evi dolasacak ama beni bunaltmayacak insan severim

σzℓєм dedi ki...

misafir gününe eğlence katandır :))
gittikten sonra arkasından üzüldüğündür.
diğerlerine misafir denmez.
ne denebilir...
zoraki hizmet!

uyuz cadı dedi ki...

guguk kuşu aynen öyle valla. süper yapmışsın, beğenmiyosa zıkkım içsin. hep beni mi buluyolar diyodum neyse ki tek değilmişim..

leydielif insan nasıl sinir oluyo di mi? gelmesinler daha iyi, eziyet resmen.

claire, ben de aaa yalan söylüyosun bak cola varmış dediğini hatırlıyorum :)

adsız, valla en iyisini yaparsın benden sana tavsiye. böyle tipleri çağırma evine :)

uyuz cadı dedi ki...

mervecan, valla bu yemekteyiz çıktı bizim ülkeye bi haller oldu. sanki anadolunun bağrında yaşamıyoruz da hepimiz birer ingiliz soylusuyuz. özenti miyiz neyiz?

boogie, en sinir olduğum şey kedime birşeyler yapılmasıdır. köpeklerin kuyruklarını niye çekiyo o veletler? öyle zamanlarda diyorum ki şu hayvanın içine şeytan girsin dalsın şunları paralasın oh be diyeyim. tabi istediğim olmuyo ben de alıp kızımı içeri bırakıyorum uyusun diye bu defa da 'aaa kaçırıyo bak ne kıymetliymiş kedin' demeye başlıyolar. heralde kıymetli yani canımdan bi parça o benim.

pommeler, hah ne güzel söyledin yahu. süper özetlemişsin.

özlem, bir de mis gibi cheesecake getirsin senin gibi ohh daha ne isteriz :)

a. gizem dedi ki...

yine muhteşem bir yazı, yine muhteşem bi gözlem yeteneği!
hayatımcım ben bu yazıları kitap olarak bastırıcaaaam haberin olsun editorun de ben olcam :)))
tebrik ederim; dili kullanış ve gözlem yeteneğin için...

alis dedi ki...

Şu yazdığın türden bana gelse süpürge faraşı kaptığım gibi kapıın önüne "hade bakiiiimm" diye sürerim be.

Beni bugüne kadar en uyuz eden misafir davranışları:

1-Birşey yiyip içmeden dolaptan alınan temiz bardak-tabağı çalkalanması (ben bulaşık makinasına koymadan önce zaten ayrıca yıkıyorum yani evimde "kurumuş partikül" olmaz, olamaz).

2-Eve misafirliğe gelen komşunun evde köpek var diye kapı kollarına dokunmaması (tiksiniyormuş).

Zaten ben misafir hiç sevmem, gitsinler de keyfime bakayım diye gözlerinin içine bakarım. Ay çok uyuzum bu konuda arkadaşlarımı bile çağırmam :)

SedA dedi ki...

misafir mi.. ıyyy.... Hiç hoşlanmam zaten de istediğim gibi herşey gelen giden de yok zaten....:))))

claire dedi ki...

Aman Allah ım yaptığım şaka başıma patlamış..Evet a bak yalan söylüyorsun dolapta kola varmış deyip,bi bok yedim. Sana edilmeyecek laftı. Bu arada bence misafire gelen insanların arkasından bu yorumları yaparak,çok fazla üstüne gitmişsiniz.O zaman evinize kimseyi almayın da o çok değerli evleriniz bozulmasın. Çok sinirlendim gerçekten. Benim ilerde kendime ait bir evim olur inşallah. O zaman isteyen gelebilir. Misafirperverim ne de olsa :) Lalecim sana da helal olsun ne diyim..

uyuz cadı dedi ki...

Gizom al bastır, sonra da kazandığımız parayı çatır çatır yeriz :)

Alis köpek kapının kolunu mu tutuyomuş :) Ay ne deli insanlar var ya..

seda gelsin ben severim de, usturuplu gelsin :)

GüLCaN dedi ki...

bence misafirin sigara içmeyeni makbuldür. geri kalan saydıklarının hiçbiri beni rahatsız etmez ya da rahatsız olduklarımın etkisinin sigaranın yanında lafı bile olmaz.

vee tabi ben çocuklu ve çocuğum da yaramaz olduğundan kimsenin evine elimden geldiğince gitmemeye çalışırım. rahatsızlık vermemek adına.

Adsız dedi ki...

bende sevmem misafir. bence gereksiz bisey misafir gitmek, herkes otursun iste oturduu yere, gerekirse telefonda ya da msn de konusulur hihihi

Absinthe dedi ki...

Anacim bunlar tek 1 misafir seansinda mi oldu??

uyuz cadı dedi ki...

absi yok değil. uzun zaman sonucunda derlenmiş şeyler.

moda tasarım stil dedi ki...

ben bir yere misafirliğe gittiğimde iki büklüm oluyorum ya... yanlış birşey yaparım diye..sormadan hiçbir odaya girmem,her şeyde izin alırım..çok fazla kalmam..çok açsam bile az yerim.. keşke herkes düşünceli olsa...

uyuz cadı dedi ki...

gülcan, sigara çok rahatsız ediyo di mi? sende çocuk var bir de, hiç içmemeleri lazım...

adsız, tabi canım açarız kamerayı bak şekerim börek yaptım. canın çektiyse sana yarın kargolarım yersin afiyetle deriz :)

mts, haklısın ben de pek rahat edemem. misafirperver milletiz ya, abartıcaz illa ki..

Derin dedi ki...

Ben de anlattığın anlamda sevmem misafir. Ağırdır, çatlasan beğendiremezsin birşey. Burnu havadadır (sanki ağırlamak zorundayım) Ben en çok, çocukla gelip çocuklarının yaptıklarıyla ilgilenmeyenlere deli oluyorum. Evde sevdiğim eşyaların canına okuyorlar, anne babaları da hihihi amaaan çocuktur canım diyor. Ya ben senin gibi değilim çocuk severim ama böylesine deli oluyorum. Bir adabı vardır canım. Biz küçükken annemlerle misafirliğe giderken, tuvalete giderken bile izin isterdik. Hiç bir şeye dokunmazdık. Şimdikiler canavar gibi. Bir gün hatırlıyorum 3 tanesi birden gelip, biri sevdiğim süs eşyalarımı karıştırdı, biri yeni yastıklarımın üzerinde resim yapıp yastıklarımı boyadı, biri çalışma odamı dağıttı... Delirmiştim. Annelerin de umrunda değil, kendi evleri sanki... Hayır, onlar dağınık yaşamayı umursamıyor olabilirler ama ben öyle yaşamak zorunda mıyım yahu? Yerlerde kırıntılar,hatta yemek parçaları vs... Sonra toplayınca da aamaaaan boşver, ev bu dağılır moduna girmeler. Eee iyi o zaman nasıl olsa hep kirleniyoruz niye yıkanıyoruz ki? Hatta öleceğiz yaşamayalım! Nasıl bir mantıktır bu anlamış değilim. Ayıptır belki böyle söylemek ama sevmem ben böyle misafir. Evime dostlarım gelsin, beraber yiyelim içelim sohpet edelim. Hafif olsunlar, ağırlık vermesinler, evime ve düzenime saygı göstersinler ve amaaan ne gerek var diye yaptığım işlere müdahale etmesinler...
Neyse dolmuşum sanırım. Fırsat buldum döküldüm...

uyuz cadı dedi ki...

derin süper anlatmışsın, özellikle son cümleler olayı özetliyo. dostlar gelsin, sana karışmasın evine müdahale etmesin, gülelim eğlenelim keyif yapalım.
geri kalanlar da gelmesin.