28 Nis 2009

Bu Dünyada Yaşa(ma)mak

Hayat ne kadar zor, insanlar ne kadar da kötü!

Dün sabahın köründe babam aradı, 'sizin o tarafa geliyoruz şuraya hadi sen de gel'. 'Peki' dedim uyku sersemi, giderken de bir yandan arıyorum ama telefonlar hep meşgul. Yanlarına vardım;
'naber?'
'bizim arka sokaktaki evde teroristler varmış polis geldi çatışma var'
'hı?'
'polis gelmiş işte silah sesleri hatta bomba patladı'
'hadi beeee dalga geçiyorsunuz benimle bak doğruyu söyle'

Birkaç ikna cümlesi sonucunda duyduklarım tüylerimi diken diken etti, gece uyuyana kadar başım zonkladı. Akşam haberleri izlediğimde ise kafayı sıyırmak üzreydim, bizim ev ya arka sokak teroristler mi varmış? O binada çeşit çeşit bombalar mı varmış? İnanamıyorum! Çok korkuyorum, dünden beri gözyaşlarım tam kenarda beklemede her an sinirden hüngür hüngür ağlayabilirim.

Bu tehditler, bu hastalıklar, terör, hırslar bütün bunlar ne için? 70-80 yıllık bir yaşam için mi?

32 yorum:

Nu-Ra dedi ki...

laliş inanamıyorum..teroristlerin o semtte ne işi varmış ya???

çok geçmiş olsun,Allah korumuş..
Kelle koltukta yaşıyoruz bu ülkede ya!

geçen günde ben boncuk kutusunu karıştırıyorum bir baktım mermi anne bu nee? ne işi var diyorum..
aa sen bilmiyormusun, yan komşuya hırsız girmiş, o da silah sıkmış mermisi bizim camın önündeydi demez mi? yere yapışıyordum..

ya önünde olsaydık? ya isabet etseydi..

yanlız anneme bakar mısınız? boncuk kutusuna koymuş..yakında taçlara aksesuar olarak kullanırız biz onu :))

uyuz cadı dedi ki...

ya Merviş ben de inanamadım, bostancının göbeği yani.. ne işleri var orada? kafayı yedim valla..
ay sizin komşu ne yapmış öyle?! aaaay Allah korumuş gerçekten ayyy düşünmesi bile çokk kötü!
ama annen çok komik haha saklamış mı onu :)))

dimple dedi ki...

bostancının göbeği hemde elit bir semt yani dedimki burası her haftasonu yürüyüş yapıp elimizi kolumuz sallaya sallaya dolaştığımız yermi diye inanamadım...
hepimize geçmiş olsun...

uyuz cadı dedi ki...

dimple gerçekten öyle.. kimin aklına gelir?
geçmiş olsun herkese

Tibet'in annesi dedi ki...

Dün akşam haberleri tüylerim diken diken izledim. Komşunun ne olduğundan habersiz bir dünyada yaşıyoruz. Düşünsene bir de o apartmanda oturanları, sabah günaydın dediğin bir adam belki. Ya o silahlar patlarken...
Polisin caddeyi kapatmaması ayrı bir "SORUMSUZLUK" ve bu sorumsuzluk yüzünden gencecik bir canın yitip gitmesine ne demeli? bilmem nerenin başkanları yüzünden tüm İstanbul'un caddelerini sokaklarını kapatmayı bilen memurum, operasyon düzenleyeceği caddeyi neden kapatmaz, araç, yaya geçişine nasıl izin verir silahlar patlarken üstelik...!!!???
Utanıyorum....

a. gizem dedi ki...

haberi okumuştum, tv lerden de duymuştum... demek size o kadar yakınmış ha lale... inanmıyorum demek istiyorum ne diyeceğimi bilemedim...benim en yakın arkadasım da k. esatta 1 cadde yukarımızda oturuyorlarken yıkanmış perdeleri cama cıkıp da değiştiriyordu. ve o an aşağıda bir adamın havaya doğru silahını uzattığını gördü. kendini dizleri moraracak kadar can havliyle yere atınca belki de canını kurtardı. cünkü silahtan cıkan mermi cama girip tavana carptı tekrar cam önüne sekti...
düşünsene manzarayı.1 an yaa... 1 an...
güvenli semt diyorsun. oturuyorsun
hiçbi şeyin ne garantisi var ne de doğruluğu... of dünya of! bi anda da diyorum ki herşey kader kismet...
kuzum benim cok gecmş olsun; kendinize dikkat edin lütfen!

uyuz cadı dedi ki...

tibetin annesi, yolu kapatmamışlar evet ben şok halinde izledim. kadının biri kucağında minnacık bebekle geçiyodu oradan sonra çocuklar okula gidiyo, işe gidenler, muhabirler desen olayın dibine kadar gitmişler neredeyse eve girecekler..
anlamadığım şu, bu adam madem uzundur izleniyodu dışarı çıkmayacak mı hiç? o zaman yakalayamazlar mıymış? polislerin vardır bir bildikleri diyorum yine ne yapayım?

Gizo evett çok yakında oldu olay.. Çok korkunç! senin arkadaşına ne olmuş öyle Allah korumuş ne kadar korkunç. Offf

ÜrüyenyiyenyamalaK dedi ki...

Evet İstanbul'da kelle koltukta yaşıyoruz.O gün evde kalmadığıma ve o an oradan geçerek işe gidiyor olmadığıma 100 kere şükrettim.Allah hepimizi korusun.Ailene de çok geçmiş olsun...

uyuz cadı dedi ki...

gerçekten öyle,teşekkürler...

biltan dedi ki...

Hep haberlerde izliyoruz ama hiç birgün benimde başıma gelebilir diye düşünemiyoruz nedense.Ben iki kez yaşadım bunu.Bir ara sizde duymuşsunuzdur Washington Dc de bir keskin nişancı vardı.O günlerde bizde oradaydık hatta evimizin bir kaç durak ötesinde bir benzincide bir adamı vurmuştu manyak bir baba ve oğlu.Korkunçtu.Biz de olabilirdik orda diye perişan olmıuştum. Bundan bir kaç sene önce de Kuşadasında minübüse bomba koymuşlardı.Bir sürü insan ölmüş ve bir o kadarı da sakat kalmıştı.O minübüs benim Kuşadasındayken çocuklarla her sabah parka gittiğim minübüs hattındaydı ve eğer orada olsaydık muhtemelende bizim binme olasılığımız olan bir minübüstü.Günlerce kendime gelemediydim.Ya çocuklarıma bişey olsaydı diye ağlamaktan içim çıkmıştı ve çokkk uzun zaman (aklıma geldikçe hala daha)minübüse binmedik.Yürüyerek gittik parka.Allah hepimizi korusun böyle acılardan...

ferulago dedi ki...

Ben de gecenin bir köründe haberlerde şaşkınlık içinde seyrettim. Ağzım açık kaldı. Olayların çıkmasından da öte insanların film izler gibi seyredip cep telefonlarıyla kaydetmelerini aklım almadı bir türlü. Sizinkilere de çok geçmiş olsun

uyuz cadı dedi ki...

biltan Allah korumuş sizi de, çok geçmiş olsun. Düşüncesi bile insanı nasıl korkutuyor...

guguk kuşu dedi ki...

peki acaba insanlar neden terörist olurlar ki, niye bombalarla oynarlar tavla yerine, neden çocuk katili olurlar, oysa çekirdek çıtlamak neylerine yetmez ki....bizlerden farkları ne? biraza soralım acaba genleri mi farklı? mutlu mu oluyor bu teröristler çocuklar ağladığında? onların çocukları yokmu? peki ya yürekleri????????

uyuz cadı dedi ki...

ferulago, teşekkür ederim.. insanların korkusu da yok galiba di mi? ben olsam hemen kaçarım millet kameraya çekmiş..

guguk kuşu, işte o noktada kalıyorum ben de. aklım hayalim almıyo gerçekten. bizim evi karıncalar bastı da ne yapsak diye düşünüyoruz, insan kıyamıyo. ama bi yandan başkaları çocukları öldürmekten mutluluk duyuyuo, yok yok benim aklıma sığmıyo bunlar.

Rosewell dedi ki...

Lalecim gerçekten şehrin göbeğinde inanılmayacak olaylar bunlar. sorumsuzluk diz boyu, polisin, emniyet müdürünün ve ekiplerinin hiç birşeyden haberi yok.Ailen bize komşu bu arada evimiz oraya baya bir yakın.Gencecik bir insan öldü orda ve hiç bir güvenlik şeridi hiçbir emniyet yoktu. O karmaşanın içinde herkes elini kolunu sallaya sallaya geziyordu.Biraz gelişsin bu ülke ya biraz ilerlesin tek dileğim budur.

uyuz cadı dedi ki...

rosewell oradasınız demek, kocaman geçmiş olsun da benden size o zaman.. gerçekten çok korkunçtu olanlar. apartmandakilere yazık değil mi? ben boşalttılar sandım meğer sonradan çıkmışlar oradan,haberlerde gördüm. ne korkunç! sabahın beş buçuğunda bomba patlıyo yangın çıkıyo silahlar polisler... off çok kötü..

biltan dedi ki...

Nasıl oluyor da oluyor diyoruz ama oluyor ve bunu kimse durdurabilmiş diil maalesef dünyada.11 Eylül den sonra herkes paranoyak oldu Amerika diyordu.Hadi olmada görelim.Ama buna fazla takılmamak gerekiyor çünkü insanın psikolojisini sonuna kadar bozan bir durum bu.Önemli olan güzellikleri görebilmek ve güzellikleri yaşatabilmek çevremize tek yapabileceğimiz şey bu aslında daha güzel bir dünya için.Başka türlü sindirebilmek zor bu kötü olayları.AYYY çok konuştum yine.Kasılmayın yani kızlar...
Bu arada sağol Cadıcım.Geçiyor ama dediğim gibi fazla takılmamak gerekiyor sadece.:)))

uyuz cadı dedi ki...

biltan tabi ki kafaya çok takınca içinden çıkılmaz bir hale geliyo. dediğin gibi sürekli düşünüp psikopat olmamak lazım :) ama şu anki ilk şokla hala korkuyorum. bir de biz de yeni taşındık evimize, acaba komşular bizden korkmuş mudur dünden sonra diye düşündüm :)
korkmayın komşularımız zararsızız biz :)

biltan dedi ki...

Hhehe komiksin cadı yaaa...Sen komşulardan uyuz olcana onlar mı senden uyuz olcaklar :)))Süpersin Uyuz Cadı:)))

uyuz cadı dedi ki...

biltan olur olur insanın akılna herşey geliyo yani :) bu olaylar hepimizi psikopat etti valla.
hoş bi tane teyze var alt katta ne zaman görsem korkuyorum koooocaman böyle angelina jolie halt etmiş bi dudaklar var ki anammm. ödüm kopmuyo değil yani :)

lori dedi ki...

inan ne agliyorum ne uzuluyorum ne de baska bisey. tepkisiz insanlarin oldugu, yanlis politikalarin izlendigi, pisliklerin ustunun kapatildigi, halkina kursun slkan bi devletin ve derin devlet adi altindaki fasistlerin kahraman sayildigi bi ulke goruyorum. "ne ekersen onu bicersin derler" turkiye ektigini biciyo. arada kalan masum ve bilincli kesim icin cok uzgunum sadece..

uyuz cadı dedi ki...

lori ne yazık ki ekmeyenler de aynı şeyleri biçmek zorunda kalıyo...

n@zo dedi ki...

Yeni okudum daha nette haberi. Resmen şans eseri yaşıyoruz. Lale çok geçmiş olsun canım. Bir daha yaşanmaz inşallah. Benim 2 saattir uğraştığım konuya bak, bir de buna. İnsanların ne biçim hırsları, istekleri var.
Tekrar tekrar geçmiş olsun..

çatı katı dedi ki...

gözlerim dolu dolu seyrettim bende dün...hele çocuğun vurulmadan önceki halini görünce koptum artık:( bişey yapılamaz mıydı diye düşünüyorum.önlem alınamaz mıydı?bu işler böyle mi oluyor?bir sürü soru var cevapsız.istanbul'un her yerinde bu kötü insanlar.hele biz içiçe yaşıyoruz onlarla.öyle güzel bir semtimiz vardı ki birkaç yıl önce şimdiyse sokaklarında yürüyemiyoruz.hafta sonları her yer polis dolu oluyor sürekli kimlik kontrolü...aynı marketten alışveriş yaptığın insanı kar maskesi takmış polis taşlarken görebiliyorsun bir süre sonra...evimi çok seviyorum yoksa bir dakika durmayacağım.çok şükür imkanım var alışveriş için bile birkaç semt öteye gidiyorum artık.burda yaşayıp burda yaşamıyorum aslında...çok dolmuşum bu konuda..geçmiş olsun sana ve ailene de canım ...

Salıncakta iki Kişi dedi ki...

nutkum tutuldu bir an..cok gecmis olsun canim, anlamsiz bir hic ugruna neler oluyor...

uyuz cadı dedi ki...

Nazo bir de görüntüleri izlesen resmen kanın donar.. Apartmanda yangın çıktı, heryer kurşun, tanklar vs ayy çok fena.. Sağol canım, sen de dikkat et bak geliyosun buralara az kaldı :)

Çatı katı neresi ora yahu? Ne fenaymış.. Kalma bence çık başka yere taşının Allah korusun çok tehlikeli.. Çok çok dikkatli ol e mi?

Banu'cum sorma çok fena.. Sağol..

merbe dedi ki...

lalecim kocaman geçmiş olsun hem de kocaman.
geçen gece biraz erken yattım ben ertesi gün okulum vardı. tam dalmak üzereyken sokaktan polis sesleri fln duydum ama her gece devriye geziyorlar diye bakmadım. uykuya dalalı 10-15dk olmamıştı ki korkunç bir gürültüyle uyandım. önce aklıma çok korktuğum için deprem geldi ama sersemliği atınca depremin böyle bir sesi olamayacağını fark ettim. bomba olduğunu anladım ve ses o kadar net o kadar yakından gelmişti ki... sonra o korkuyla yataktan fırlayıp aileme bir şey oldu mu herkes sağlam mı diye evin içinde deli gibi koşmaya başladım. ama bunlar sadece 3-5 saniye içinde oluyor, düşünebiliyor musun?.. ne kadar acı, korkunç bir şey olduğunu çok iyi anlıyorum. şükür bir şey çıkmadı bizden, şüpheli paket patlatmış polisler... biri bavulunu unutmuş, tambizim evin önünde... yani onun bomba olduğunu bile aklıma getirmek istemiyorum.
neyse ki sizde de hiç bir şey yok. evet bu iyi bir şey değil biliyorum ama artık başka bir şey gelmiyor elimizden...

uyuz cadı dedi ki...

Merbe ayyy Allah korumuş, ne kadar korkunç sizinki de.. Off çok sinir bozucu, polisler de bi alem yani gecenin yarısı paaat diye. Hoş ne yapsınlar gece gece kalkın bomba olabilir diyecek halleri de yok ama bir de evde tek olduğunu düşünsene. İnsan o an kalpten gider heralde..
Geçmiş olsun size de canım...

lori dedi ki...

Lali$'im dediim gibi: arada kalan masum ve bilincli kesim icin uzuluyorum sadece..(kurunun arasindaki ya$lar)
turkiye'yi yasanmaz hale getirenler korkmali asil!sizler bizler degil Lalis'im..

uyuz cadı dedi ki...

lori aynen öyle.. kurunun yanında yaş yanıyo olan hep masum insanlara oluyo nedense.. çok düşündürücü ve korkunç bi durum, ne yazık ki böyle...

Absinthe dedi ki...

Geçmiş olsun Lale'cim.. Umarım sizinkilere en ufak birşey olmamıştır. Bazıları çünkü çıkan dumandan zehirlenmişler

uyuz cadı dedi ki...

absi sağol canım. bizimkilere bişey olmadı neyse ki, sabah erkenden bize geldiler çünkü..