3 Nis 2009

Hamileler Nasıl Beslenmelidir?

'Hocam, söyleyin bize hamile bayanlar nelere dikkat edecekler? Ne yiyip ne içecekler?'

Memleketimin hiç derdi tasası kalmamış, çeşitli televizyon programlarında haftanın 4 günü en az birer saatten bu konu tartışılıyor.

Babam dün bana sordu; 'Bu konu kimi ilgilendiriyor?',
Dedim 'hamileleriiiii'...
Aferin bana, üstünüze afiyet çok akıllıyımdır da..

Sonrasında düşündük dedik ki, ulusal bir kanalda yayın yapıyorsun tut ki 70 milyon tv başında sana kilitlenmiş ağzından çıkacak bir söze bakıyor.

Ufaktan hesaplayalım, ülke nüfusunun yarısı erkek olsa, diğer yarının birazını çocuklar (yani doğuramayacak olanlar) kaplasa, bir çeğreğini 'hey gidi günler heeeeey ne doğururdum ben peş peşe peeeeh' diye iç çeken menapozlu teyzeler oluştursa. Kalan yarıya zaten doğuracağını doğurmuş bu işlerden elini eteğini çekmiş insanlar desek, kaldı mı elimizde ülke nüfusunun yarısının yarısının yarısı. Zaten çocuğu olamayan bir kesim var, bunlar tüp bebek vs ile uğraşıyor. Aklı beş karış havada olan, saçlar boyalı, suratta makyaj tiki tiki dolaşan ergenleri de hesaplayalım.

Ne oldu şimdi? Çeğreğin yarısına kaldın mı? Kaldın.
O çeğreğin yarısı da olsun mu sana benim gibi 'iyyy çocukta neymiş ne gerek varmış ik ik ik bik bik bik' tip.

Sonuç: 'hamileler neyle beslenmelidir hocam?' sorunsalıyla ilgilenen kısım ülke nüfusunun yarısının yarısının yarısının yarısınının yarısı.

Hesaplamalara bakacak olursak ben o çeğrekle aynı çoğunluğa sahibim, o zaman söz hakkı istiyorum!
Birgün sabahtan başlayıp akşama kadar bütün kadın programlarını tek tek gezip bu soruya şu yanıtı vereceğim;
'Yapmasını bildiniz de ne yiyeceğinizi mi bilemediniz?!'
'Aaa olur mu hiç hocam?'
'Sus kız yiyeceğini yemişsin sen zaten! Hadi bakalım at atabilirsen sat satabilirsen.'

Oldu mu? Bencde çok güzel oldu...


İstasitiki bilgilerimi anlayamayan varsa (ben de dahil) buyursun şemaya baksın. Büyütmek için üzerine tıklayabilirsiniz.

14 yorum:

pommeler dedi ki...

ben 5 sene kadar istatistik okudum ama inan senin kadar gusell izah edemzdim durumu uyuz cadı birde grafik cizmiş yaa :)))

uyuz cadı dedi ki...

pommeler ben çok karışık yazdığımı düşündüm. karman çorman bişey oldu galiba diyodum anlaşılıyo muymuş? :)

σzℓєм dedi ki...

ayyy allahım bi de oturmuş matematik yapmışlar :)))
bayılıyorum sizin aileye ;)
mucuksss kocaman

uyuz cadı dedi ki...

özlemcim aslında babam öyle bi üstten üstten söylendi de ben pek bi düşündüm üstünde :)

σzℓєм dedi ki...

düşünmesen şaşarım.
uyus işte takacak bişi bulur kendine :))

uyuz cadı dedi ki...

:))

Nu-Ra dedi ki...

haaa haaaaaaaaaaaaaaaaaa
haaaaaaaaaaaa :)))

yaa çook komiksin sen şemaya bayıldım :)))

uyuz cadı dedi ki...

merve ben grafik okuyorum dediğimde bazı insanlar grafiği bu sanıyolardı. hani iniş çıkışlar, borsa şemaları ya da bunun gibi çizelgeler falan.
hakkını vermem lazım :))

İLKAY dedi ki...

haklısın sonuna kadar katılıyorum ve bir ekleme yapmak istiyorum. değil program yapmak bu hamilelere yemek bile vermemek lazım. yemesin kardeşim bu hamilelerde sonra kilo alıp dombili dombili göbek gezdiriyorlar alla alla.

gıcık ve hamileliğinin son gününü yaşayan dombili ilkay

uyuz cadı dedi ki...

ilkay senin ne işin var hala buralarda :) ben hastaneye gittiniz sandım, veda yazısı yazmışsın ya.
yoksa dediğin gibi laptopu yanında mı götüdün :))

ferulago dedi ki...

Haha, aç kaldım desene :)

uyuz cadı dedi ki...

ye şekerim ye sen daha yenisin :)

Yeliz dedi ki...

e onu seyreden bekar erkekler birgun evlenecek , karilari hamile olacak
seyreden yasli erkek ve kadinlarin kizlari , torunlaroi birgun hamile kalacak
Bilinclenmekten daha guzel birsey var mi bu dunyada - konu her ne olursa olsun

uyuz cadı dedi ki...

yeliz o da doğru tabi bütün insanlık ırkının şiddetle izlemesi lazım. nasılsa bir gün lazım olur.