14 May 2009

Gönlümden Koptu 5 Olsun!

Bugün caddedeki Zara'da ödeme sırası bekliyordum bir yandan da gözüm doymamış hala etrafta alınabilecek ne var diye bakınıyordum (tipik ben).

İki kişi önümde bir kundak dikkatimi çekti, kadın minicik bir bebeği nefes bile alamayacağı şekilde sırtına takmıştı, evet aynı bir çanta gibi eciş bücüş rahatsız şekilde sırtında taşıyordu. Şaşırdım ve hangi insan evladı çocuğuna bu işkenceyi yapar diye eğildiğimde dükkanın önünde çiçek satan kadınlardan biri olduğunu gördüm.
Sonra kapitalist sistemin ruhumu ele geçirmesine fırsat tanıyarak etrafı süzmeye devam ettim.

Aradan saniyeler geçti, çiçekçi kadın para üstünü alınca 'bu aldığım şey ne kadar ki?' dedi. Kasadaki zavallı kızcağız da '27 lira' diye cevap verdi.
Vay sen misin öyle söyleyen, olaylar zinciri başlamış oldu.

'Gıııııız 20 yapta bunu alam'
'Hanımefendi yapamam'
'Hadi gıııız ne var ki? Yap 20 alam hadi'
'Hanımefendi olmaz, size değil kimseye yapamam yetkim yok'
'Anaaaaam nolur ki beeeee! Hadi gıııııız'
Bu konuşma aynı şekilde uzadı, uzadı, uzadı...

Kasadaki görevli istemezse iade edebileceğini söyledi, 'tamam paramı ver' dedi. Alınca bu defa bıraktığı ürünü eline alıp yine indirim istedi.

Yan kasadaki çocuk müdahale etti, pazarlık yapılmadığını istemezse almak zorunda olmadığını söyledi.

O arada çocuğunu yine aynı şekilde kırk kat etmiş bir kadın daha geldi, sesler yükseldi tantana çıktı. Güvenlik görevlisi ikisini de dışarı almak istedi, kadınlar çıkarken hala 'gııııız 10 yap 10 hadi bak fiş verme bana 10 yap' diyordu.

Gülsem mi ağlasam mı? A be akıllı sanki 20 ye düştü de 10 un kusur kaldı. Çıkarayak bari 25 falan deseydin 10 ne?

Neyse onlar çıktıktan sonra burjuva kadının teki mağazanın müdürünü azarladı, neymiş içeri alınmamalıymışlar. Çocuklarınımı tutucakmış çantasını mı? Elleri terlemişmiş...

Vah ki ne vah! Müdür kadın kanunen böyle bir hakları olmadığını söyledi.
Ne diyecekler yani? Senin tenin çok koyu giremezsin, eee Çağla Şikel de öyle. Sen basma etek giymişsin, eee zaten bu sene uzun ve basma etekler çok moda. Çocuğunu eciş bücüş bir kumaşa sarmışsın, eee bütün Holywood bunu yapıyor. Ne kaldı? Paran yok gibi duruyor belli ki birşey almayacaksın, ona da çüş artık nasıl desinler. Hem çıkartıp 200 tl verdi, valla bende yoktu o kadar. Demek ki paranın kimde olduğu belli olmuyormuş.

Herkese gıcık oldum, gelip çingenelik yapan çingeneye de, insanları aşağılamaya ve ayrım yapmaya çalışan o uyuz kadına da.
Bence burada suçlu kasiyerdi, verseydi 10 liraya hiçbir sorun kalmayacaktı.

26 yorum:

Hamarat hanım dedi ki...

O kadar güzel anlatmışsın ki:) sanki ben de ordaydım...

Merve dedi ki...

süper bir yazı süper bir gözlem yeteneği!!! gazetede yayınlanacak nitelikte bayıldım bravo lalişim!!!

ne aldın sen onu söyle!! kaça aldın gızzz? ;)

uyuz cadı dedi ki...

hamarat hanım, teşekkür ederim :)

mervişim yok be şeker. valla ben beğenmiyorum yaa teşekkür ama :) ooo ben bugün kendimi kaybettim neler aldım neler.. dur sana mail atiim :)

gorkem dedi ki...

ayy coook komikmis, keske ben de orada olsaydim ve o cingeleri zarada gorseydim, ama cicekleri kime biraktilar :)

Prima Rima dedi ki...

Laliş ben neyi merak ettim biliyormusun?
Ne almısdı yanı elındekı neydı??

uyuz cadı dedi ki...

görkem, onlardan çook var. herbiri geldiğinde fiyatı daha aşağı çekiyolardı. birincisi varken 20 dediler ikincisi geldi 10 oldu. güvenlik gelmeseydi heralde teker teker doluşup 1e kadar indiriceklerdi :)

ebru'cum üstü baskılı cafcaflı bi beyaz badi almıştı. alamadı yani :)

Aygül dedi ki...

Uyuzcum kız para toplayıp alsaydınız kasada hemencecik:))Yazık onlarında hayalleri var.Bir şeyi alamazsak nasıl üzülürüz değil mi

lori dedi ki...

Lalis iyiki ben orda deildim.. o burjuva karisina oole bi uyuz oldum ki!
hadi kardesim tamam, indirim iseyen tiplemelere de oldum ama ulan sen kimsin ki kimin magzaya alinip alinmiycaana dair ahkam kesiyosun yeminle olay cikarirdim.. bu tarz insanlar yuzunden toplumdakiler suca itiliyolar, sonra da o hirsiz, bu o.rspu, oburu kapkacci kari bilmemne oluyo..
haksiz tepki , kotu etki dogurur.. cok trajikomik ve cok uzucu.. kimse o kadina mudahele etmedi mi!

Haydins dedi ki...

Yaziktir ya :)
Bende bir zaraya girip giizz diye indirim isteyecegim cok komik olur ya..Buradaki zaralarda benim dilimi anlamadiklarindan rezil olmam hem :))

uyuz cadı dedi ki...

aymen ayol 200 lira çıkardı verdi, yardımı ben bekledim açıkçası :))

lori haklısın canım tamamen katılıyorum sana. o kadının yaptığı diğerinden çok daha ayıp bişeydi kendini ne sanıyosa gıcık. herkes gerildi zaten kimse bişey demedi, kasiyer fatura için isim sordu bu azarladı. kasiyer de bir derin nefes alıp hanımefendi isim? dedi. o gazla gelen müdüre bağırdı ama kanunen hakları yokmuş ki ne yapsınlar?
zaten pazarlık yapmaları sadece çok komikti yani, zara gibi bi yerde pazarlık yapılmaz çünkü indirmezler :) ama insan ayrımı yapmak çok ayıp bişey, çalmadılar çırpmadılar. sadece biraz ısrarcı davrandılar o kadar :)

Serpil'cim hahah denesene cidden belki iner :) ama filmlerde falan olur ya sen sırf eğlenmek için indirsene gııııız deyince kasiyer türk çıkarmış :P

esra dedi ki...

aslında bu bir dolandırıcılık yöntemidir ama kimsenin de günahını almak istemem. kişi gelir, elinde 50 ya da 100 lira hiç parasını sormadan ucuz bir ürün seçer, kasada fiyat sorar, pazarlık taktiğiyle karşısındakinin kafasını iyice karıştırır. sonra vazgeçtim ver paramı der, siz parayı verdin vermedin tartışması yaparken 2. vatandaş olaya müdahil olur. sonunda pes edip ya para üstünü verirsiniz ya da almadığınız parayı... malesef benim başıma geldi ve ucuz atlattım. müşterim de vardı polis çağıralım filan dedik de öyle kurtulduk.

uyuz cadı dedi ki...

esra aaa haklısın valla olabilir yani. insanlar o kadar cin ki anacım atık şaşırıyoruz şeytana pabucunu ters giydirirler.. sana da geçmiş olsun çok dikkat etmek lazım

Absinthe dedi ki...

Canım ciğerim lale'cim deme öyle.. Eski bir kasiyer olarak şunu diyebilirim ki kızlar en doğru olanını yapmış yahu.. Müşterinin her istediği de olmaz ki, kaldı ki Zara gibi bi yere giriyorsun pazarlık mı yapılır? Ama denemişler işte =) Ayrıca bu Burjuva kadınları her yerde aynıdır emin olun! Parası var ya? hemen ayak bastığı her yeri satın aldı zannederler

uyuz cadı dedi ki...

absi tabi ki dalga geçmek amaçlı yazmıştım onu kız nasıl indirim yapsın :)
eğer öyle bi şansımız varsa ben denerdim zaten :P

Absinthe dedi ki...

Anam sana canımız feda! gel ben yaparım sana yüzde otuz indirim mango'da =)

uyuz cadı dedi ki...

anaaaa çok tehlikeli vaatler bunlar ya :)) koşa koşa gelirim valla!
çok sağol

KIRMIZI dedi ki...

ilahi uyuz cadi, cok guldum; teniniz esmer, ee cagla sikel de oyle... hahh haaa... harika bi yaklasim... yanliz bu olayda ben de bi dolandiricilik sezdim, yaygara yapip o anda sirada bekleyenleri falan da carpmis olabilirler diye dusundum... sevgiler..

DarKoo dedi ki...

Şu an ben de kendimi ayrımcı hissediyorum çünkü okulumdan çıkmış masum masum acıbadem caddesinde yürürken yanımdan geçen ilk 10 kişilik çingene grubunun ardından geçen ikinci 10 kişilik çingene grubundaki burnunu karıştıra karıştıra yürüyen küçük cadaloz yanımdan geçerken koskoca sümüğünü koluma sürdü! Iyyyyk! Yanında bir kasaba dolusu çingene olmasa ben onu saçından tuttuğum gibi o sümüğü yedirmez miydim..

uyuz cadı dedi ki...

darkoo, anaaa dedim okuyunca. sen hiç o ayrımcıya benzemiyosun bu durumda. yemesi gereken dayağı çoktaaaan haketmiş o pis kadın da işte onca kalabalık çingenenin arasına dalmak cesaret ister. hatta birine dalmak bile büyük cesaret ister :)
ay pis ama ya çok ayıp yaptığı.

uyuz cadı dedi ki...

kırmızı, yok kimseyi çarpmadılar ben iyice baktım olanlara.izlerken belki beni çarpmışlardır, çarptılar mı acaba? :))

alis dedi ki...

Şizofrenliğim tescillendi, bu senin bloguna yorum yazdığım dördüncü farklı account oldu, kızmıyosun di mi :) Anamdan babamdan sonra şimdi de sevgilimin profilinden girmişim, DarKoo(sümük mağduru) da benim.. Pes diyorum kendime.

uyuz cadı dedi ki...

alis kızar mıyım? nasıl eğleniyorum bi bilsen :)) ahhaha kız sen napıyosun öyle herkesin acountunda fink atıyosun cadı :))

Müge dedi ki...

Dumur detayı bir olay; her türlü toplumsal gerçeklik var içinde maşallah. Çok güldüm, sanıyorum bir süre daha ben bunu hayal edip edip gülerim. Keşke ben de orada olsaydım.

Fakat Alis'in olayına gülemedim. İçim kalktı valla. Alis, Alis'ciğim, neler yaptılar sana öyle yaa?

uyuz cadı dedi ki...

müge alis'inki gerçekten çok fena..

Alışveriş Cini dedi ki...

Süper yazmışsın. En sonunda suçu da kasiyere atıp olayı bağlamana koptum :)

uyuz cadı dedi ki...

düşündün düşündüm aklıma başka çözüm gelmedi, kız verseydi 5e problem olmazdı :))