21 May 2009

Home Ofis

Yazdığım başlığa çok pis uyuz oldum, bir kelime ingilizce bir kelime türkçe. Çok ayıpladım...

Evden çalışmak iyi birşey mi?

Bazen şanslı olduğumu düşünsem de bu fikre alışmakta zorluk çekiyorum...

İyi yanları;
- istediğiniz kadar uyuyabilirsiniz,
- saatlerce trafik çekmezsiniz,
- hergün ne giyeceğim derdi olmaz, eşortmanlar favori iş kıyafetinizdir,
- her sabah saçınıza fön çekmezsiniz (mesela şu an rezaletler, ama ben çalışabiliyorum),
- hava şartları umurunuzda olmaz. yağmur mu yağmış bana ne? istediği kadar sıcak olsun, açarım klimamı oooh mis gibi çalışırım.
- dışarıda yemek zorunda kalacağınız kötü yiyecekler hayatınızda olmaz. örneğin sabahları poça yerine mis gibi taze sıkılmış portakal suyu ve tostla güne başlayabilirsiniz. Öğle yemekleri de aynı şekilde içinize siner, kilo almazsınız hatta verirsiniz bile.
- gün ortasında 'hadi yarım saat pilates yapayım' deme şansınız vardır. dışarıda çalışsanız durup dururken ofisin ortasında topla egzersiz yaptığınızı düşünün, direk kovulursunuz.
- canınızı sıkılınca işi bırakabilirsiniz.
- istediğiniz müziği yüksek sesle dinleyebilirsiniz, hem de kulaklıksız! bu ok önemli.
- 'hava çok güzel, hadi şöyle bir salınayım' diye kendinizi dışarı atabilirsiniz.
- kendi kendinizin patronusunuzdur, istediğiniz kadar internette dolaşabilir, chat yapabilirsiniz. karışacak kimse yoktur.
- çalışma mekanınızı seçme özgürlüğünüz vardır. balkon, çalışma odası, salondaki koltuğa kıvrılarak ya da annenizde&ablanızda... İstediğiniz heryer ofis.

Kötü yanları;
- her an herşey dikkatinizi dağıtabilir,
- günde en az üç defa yemek yaparsınız,
- siz evde olunca ev de sizde olur. yani toplama, temizleme, alışveriş, yemek... daha sayayım mı?
- bazen çok az bazen de fazla para kazanırsınız,
- tam 'bugün boşum şunları yaparım' dediğiniz zamanda çat diye iş gelir, bütün planlar kapak olur.
- gece yarılarına kadar çalışmak zorunda kalabilirsiniz. mesela dün 2 buçukta uyudum, artık başım dönüyordu.
- su içmek için masadan kalkarsınız, geri döndüğünüzde herşey için çok geçtir. aradan ne kadar zamanın akıp gittiğini ancak işleriniz yetişmediğinde anlarsınız. çünkü su içmeye giderken banyo gözünüze çarpar temizlersiniz, o arada iki makine çamaşır yıkanır, asılır. dönerken salonu görür sehpanın üzerindekileri makineye yerleştirmek istersiniz, mutfağa girince çıkmak ne mümkün?! kırk çeşit iş yapıp masaya döndüğünüzde saat size bir güzel kapak olur.
- benim gibi toplama hastasıysanız rahat yoktur.
- nasılsa evdesiniz ya, sanki çalışmıyorsunuz. bolca misafir gelir.
- bütün bunları yaparken 'dışarıda çalışsaydım daha az yorulurdum' diye bolca söylenirsiniz.
- hafta arası evde çalıştığınız için haftasonunu dışarıda geçirmek istersiniz. eşiniz ise bütün hafta dışarıda yorulduğu için evde kalmak ister, orta yol bulmaya çalışırken yine evde kaldığınızı farkedersiniz. daha da iyi olur, çünkü çalışırken dikkatinizi dağıtmış olan milyonlarca şey size haftasonu=yetişmeyen işleri bitirme denklemini dayatmıştır.
- ofiste olsanız göremeyeceğiniz boyalar, tuvaller, çeşit çeşit kumaşlar size göz kırpar. eliniz gider ama işiniz vardır, üzülürsünüz...

Şu an Mashar Alanson'un 'ne bileyim ben' şarkısını dinliyorum, bu bir tesadüf mü acaba? Tam da amaaaan ne bileyim ben yazacaktım...

26 yorum:

Anne ve kızları dedi ki...

Evet ben de bazen özeniyorum evde çalışmaya!Ama dediğin gibi sanırım hem artıları hem de eksileri var!Naparsın,katlanacağız artık:)

ozlemakin dedi ki...

halen resmi sifati "tam gun ogrenci" olan ve fakat Zamaninin cogunu evinde kuklalarla ugrasarak geciren ve daha birkac hafta once film cekmek icin 2 haftasini (7 gunden hem de) sabah 7-aksam 11 arasi okulda gecirmis ve her eve dondugunde hic baska bir sey yapamadan siZip kalmis biri olarak (bit artik cumle, bitt) evde calismanin cok daha makul ve insani olduguna inanmaktayim.. imrenmiyorum desem yalan olur hatta.

yass dedi ki...

evde calısmayı tercıh ederım.. kesınlıkle..

oytunla hayat dedi ki...

nasıl da güzel anlatmışsın, gülümseyerk okudum yazını...
ama, ama, ama ben tüm eksilere rağmen home ofis çalışmak isterdim yine de :))) insan sahip olamadığı şeyleri istermiş ya benimki de ondan galiba :)))

Elly dedi ki...

Benim için oldukça zor home office çalışmak, evde olsam o çalışma disiplinine kesin sahip olamazdım. her ne kadar kulağa artıları fazla gibi gelsede en başta, benim için biraz zor bir durum :)

guguk kuşu dedi ki...

amaaan uyzucum iyiyi kötüye katık et işte. hiç birşey dört dörtlük olmaz.

Merve dedi ki...

valla laliş ben her koşulda evden çalışma derim :( keşkeee olsaa benim içinde!

pelince dedi ki...

Laf dinlemez, söz anlamaz iş arkadaşım olduğundan beri tek dileğim evde çalışmak, imdattt...

Lale & Hale dedi ki...

yaa uyuz cadı ben de sana uyuz oldum bak şimdi evde çalışmanın güzel taraflarını ne güzel anlatmışsın öyle :((( ben de evde çalışmak istiyorum, ben de eşofmanımla bütünleşmek istiyorum, havuçlu kek yapıp kahvemle beraber bilgisayar başından işleri halledivermek istiyorum ama yaaa :(( home ofisin kötü taraflarını boşver bence ev işleri evde de çalışsak bizi bekliyor dışarda da çalışsak, değişen bişey yok aslında:))

çatı katı dedi ki...

bende bi dönem evden çalışmıştım evet çok zevkliydi ama insan arada bi süslenip işe gitmekte istiyor ama yaa :) ikisi bi arada olabilse ne güzel olur.kendi işyerin olacak ama canın istediğinde evden de çalışabileceksin :))

Aygül dedi ki...

Bence ne evden ne başka yerden çalışmayalım:))ne güsel olurdu.Ben işe gitmiyorum ama inan yine yoğunum.Dersen ki ne yapıyorsun?Amannnnnnnnnn ne bileyim ben derim:))))))Yine bulmuş bir uyuz olacak şey benim şeker uyuzcum:))

::puck-robin:: dedi ki...

evde çalışmak istiyorum eve seans alacağım artık :D

ferulago dedi ki...

Bir an ben de özendim ama dezavantajlarını okuyunca hemen vazgeçtim. Ben de ne zaman evde oturup iş yetiştirmek zorudna olsam orası burası gözüme batar temizlemeye çalışırım. Normalde titiz biri olmadığım halde :) İşten kaçmak için bahane herhalde

alis dedi ki...

Ben ofisimi evde alayım mümkünse. Hem o günde 3 kez yemek yapma dezavantajı benim için geçersiz çünkü bizim işyerinin yemeklerini ağzıma koymadığım için zaten her bişeyi kendim hazırlıyorum bir de üstelik her gün kap kacak taşıyorum. Yol + trafik tam bir eziyet. Bir de ben kendimi bildim bileli masa-sandalyede çalışamam, ya yatarım ya uzun otururum ayaklar hep tepede olur. Ayaklarım şişiyor sırtım tutuluyor ofiste be! Üstelik işyerinde tuvalete gitmek bile en az 15 dk, afedersin paçaları sıva, klozet örtüsünü ser, aman bir yere değme, ay ıslak mendilimi masada unuttum bilmemne. Gına geldi :)

lori dedi ki...

yok yok , ben yillardir home office calisiyorum.
ne yemek yapma derdim var, ne cat kapi gelenler, ne temizlik takintim. walla ben cok mutluyum. asla bi ofis falan ayyy yok dusunmesi bile kotu benim icin! bak ufunetler basti bilem simdiden cidden..

uyuz cadı dedi ki...

Anne ve kızları, azıcık rahat bi insan olsam aslında herşey daha keyifli olacak ama.. rahatlık kiiim ben kim?..

ozlemakin, ay senin bu cümle gerçekten uzun olmuş :)) yaşadıklarını ben de yaşamıştım, o zamanları düşününce şimdi yatıp kalkıp halime şükrediyorum tabi...

yass, sen kaşındın :P

oytunla hayat, doğru söylüyosun valla hep başka seçenek daha güzel geliyo...

elly, işte o kadar çok şey dikkat dağatıyo ki.. benim eşim öyle değil mesela katiyen işini bitirmeden başka şey yapmaz, öyle olabilsem keşke...

uyuz cadı dedi ki...

guguk kuşu, doğru olmuyo da insan istiyo :)

Merviş sen hiç çalışamazsın bak.. o malzemeler sana göz kırptıkça kalkıp taç yapasın gelir. eğer işin bu olsaydı çok rahat çalışırdın :)

pelice, bak bunu nasıl atlamışım.. çok hak verdim sana, azıcık asosyal oluyosun ama en azından elin salaklarıyla uğraşmıyosun bu da büyük bi artı.

uyuz cadı dedi ki...

lale&hale, uyuz olma yahu ne dedim ki şurada :) vallahi bi dönem sonra o ev kıyafetleri insanın üstüne yapışıyo benden uyarması :) ama yine de güzel tabi..

çatı katı, hah işte tam benim istediğim şey. eski işyerimin patronu vardı saat 12 de falan gelirdi ayağında topuklular, parfüm kokuları, makyajlar vs. 4 gibi de giderdi tekrar. bense 6 da uyanmışım tipim kaymış, ondan 3-4 saat sonra çıkıcam o psikoloji beni bitirmiş.. kadına hala gıcığım ama çalışma şartları süperdi yahu.

aygül, ayy ne yapıyosun hiç demem. çünkü aynı şey bana da oluyodu, senin bir de çocuğun var ki sorulması gereken en son soru ne yapıyosun heralde :)

puck, olur aslında. belki yapabilirsin :)

ferulago, aynen öyle galiba. sıkılınca bişeyler çıkıyo illa ki. ama bende hastalık bu temizlemem, toplamam lazım. evden çalışmak için çok yanlış bi insanım...

alis seninki ayrı bi dert canım.. ne yaptın sen? en son 3 ay falan diyodun dolmadı mı? o şartlarda evden çalışsan gerçekten harika olurdu kendini cennette hissedersin di mi?

lori, ayol sen kiiiim ofiste çalışmak kim? yüzeceksin estiğinde, uyursun bol bol, patron kimmiş yiyosa hesap sorsun :) ooo sana hiç olmaz gerçekten. böyle devam :)

Absinthe dedi ki...

ehi bi pilates sever daha sayin izleyiciler yuppiii!!!

uyuz cadı dedi ki...

absi çok sevdim ben pilatesi ya cidden çok zevkli bi spor. normalde yüzme dışında her türlü spor aktivitesinden sıkılırım da, buna bayıldım ama. kısa kısa her hareket saatlerce aynı şeyi yapmıyosun ve her kasımın çalıştığını hissediyorum. özellikle de sırtımı çalıştıranlar çok hoşuma gidiyo..
ay amma konuşasım varmııış :))

alis dedi ki...

Geçen sefer işten ayrılıcam diye gaza gelmişken patron zam yapmıştı ya, bu sefer de tam tezimi bahane edip "denge sağlayamıyorum" diye istifamın yolunu yaparken kadın çat diye part time teklif etti. Üstelik şirkette görülmemiş birşey bu :) Hemen atladım tabi(böyle sigortalı part time iş birdaha kim kaybedicek de ben bulucam?), haftada 3 gün gidip geliyorum acayip rahatım, bence herkes part time çalışsın dünya mutlu insanlarla dolsun :)

uyuz cadı dedi ki...

hahaha alis ilahi bir kuvvet senin her zaman bu şirkette kalmanı sağlıyor demedi deme :))
hadi hayırlı olsun o zaman, bu hali gayet rahat demek ki. bak hem çalışırken ayaklarını da havaya dikebilirsin :))

Japon Balığı dedi ki...

Şimdi okudum yazını biraz geç oldu ama yazmadan geçemedim. Bende kriz yüzünden home ofis çalışıyorum . çok rahat ama rahatlık bir süre sonra miskinliğe sebep oluyor ayrıca evde tüm gün yalnız kalmak acayip canımı sıkmaya başladı . Çok fazla kalabalık insanı değilimdir aslında ama bu kadar yalnız kalmak ta pek iyi gelmedi bana. part time çalışmayı home ofis çalışmaya tercih ederdim .

uyuz cadı dedi ki...

japon balığı o yalnız kalma durumu var ya bi süre sonra acayip bi sıkıntıya sebep oluyo. kendi kendine konuşmaya başlıyosun :) ya da kedin, köpeğin falan varsa ona sarıyosun. sayemde kedim hiç sıkılmıyo valla bütün gün muhabbet ediyoruz :)

Alışveriş Cini dedi ki...

İşteyken evde olup ayakkarını uzatıp yaya yaya çalışmak için neleri verirsin ama ben yine de sürekli olmasını istemezdim sanırım. Hem dediğin gibi fazla verimli olamıyorsun, hem de bütün gün evde olunca başlarda güzel gelse de bir süre sonra sıkılırdım sanki.

uyuz cadı dedi ki...

e tabi bi süre sonra sıkıyo ama o sıktığı noktada da kendini dışarı atabiliyosun. ne saat sınırın var ne izin isteme problemi..