28 Haz 2009

Düşebilme Özgürlüğü İstiyorum

Koskoca 27 yaşında bir insanım, hiç bisikletim olmadı!

Artık bisiklete binebilmek istiyorum.

Çocukluğumda çok özendim, 'düşersin' dediler. Büyüdüğümde de yapmaya çalıştım pek beceremedim, içimde ukte olarak kaldı.

Üniversite zamanında 2 yıl at binmişliğim var ama iş bisiklete gelince ı ıh babam 'düşersin' dedi. 'Baba' dedim, 'koskoca attan düşmüyorum da bisikletten mi düşerim?'. 'Evet' dedi 'düşersin.

'Paten alalım o zaman' dedim, cevap 'düşersin' oldu.

Büyüdüm, evlendim. Arkadaşlarımdan biri paten aldı tekrardan çok heveslendim eşim 'ı ıh düşersin' dedi.

Şimdi içime yine kurt düştü, pembe bi bisiklet istiyorum. Bugün gittiğimiz alışveriş merkezinde babama 'gel şuradaki bisikletlere bakalım' dedim yerinde çakıldı kaldı, ne bir metre geriye ne ileriye. 'Hadi' dedim, 'düşersin' dedi.
- Dizlik ve dirseklik alırız bişey olmaz,

- Kolun kırılır kızım, o zaman ne yaparız? dedi.
Artık sustum.

Ben bi düşsem de ailecek rahatlasak!

24 yorum:

Absinthe dedi ki...

Tovbe de lale yaa :( Bak en gelicem zaten ve uzuuunca bir sure de orda kalicam, ben ogretirim sana vallahi!
Hem bisiklete binmeyi hemde paten kaymayi..

PELİNCE dedi ki...

Hahaaahaha çok iyi, düşmezsin düşsende birşeycikler olmas al sen pembe bisikleti dinleme kimseleri , çok zevklidir bisiklet sürmesi...

Merve dedi ki...

aa laliş neden düşesin ki..Attan düşmemişsin bisiklet yanında ne ki..ata bindiğine göre dengeyi kurmuşsun sen 2 günde alışırsın :) boşveeer ısrara devam..!

Japon Balığı dedi ki...

Günaydın ,

Bence hemen kendine bisiklet almalısın. kimseyede sorma bu kadar keyifli birşeyden neden mahrum kalasın. ayrıca düşüp kolunu bacağını kıracağını sanmıyorum eğer cok tedirgin oluyorsan 3 tekerlekli arkasında sepeti olan yeni çıkan ve benim cok beğendiğim modellerde var onlardan alabilirsin.

Deniz dedi ki...

yaaa sorma, ben de , eşim de bisiklete binmeyi bilmiyoruz tesadüfen, aynen senin saydığın gibi nedenlerle öğrenemeden büyüyüvermişiz.
Önceleri söylemeye bile utanırdım, şimdi matrak buluyorum.
ama bizim velet bizimle çok dalga geçecek herhalde ileri

aslille dedi ki...

Merhaba Uyuz,
Ben Kopenhag'da her gun ise bisikletle giden yuzbinlerden biriyim. Pembe bisikletimle saclarimi savura savura ucuyorum her sabah. Ve sadece bir kez dustum, ince corabim bile yirtilmadi. Bi sey olmadi, olmaz yani :)
Inspira´tion icin bu sayfadaki chic'lere bakip tum ailenle linki paylasabilirsin.. Kimse dusmekten bahsetmiyor aksine etek&topuklu ayakkabi her sey mubah :)

http://www.copenhagencyclechic.com/

alis dedi ki...

Uyuzcum, düşmezsin! Küçükken frenleri bile olmayan bir bisiklete binip duruyordum ama bisiklete binmek gayet de unutuluyormuş. 2 yıl önce baştan öğrendim, inşallah gene unutmamışımdır. Ama ben çocukken paten kaymayı çok severdim, geçen hafta cesaretimi topladım sabah sahile paten kaymaya gittim. Önce çok tedirgin oldum, 20 dk bir kenarda biraz talim yaptım. Bence paten kaymak çoooook kolay. Ortaokuldan beri kaymadığım patenlerle Suadiye'den dalyana, sonra da tekrar Suadiye'ye gittim, üstelik o kalabalıkta makas atarak gitmek çok zevkliydi! Şimdi hastalık oldu her boş anımda sahile koşuyorum. Koca koca kadınlar, çiftler, iri kıyım erkekler de görüyorum hep sahilde kayan.. Bir gün gelir de mavi nike şortlu, patenli, beyaz kulaklıklı bir kız görürsen o benim :))

moda tasarım stil dedi ki...

bu yaşta babadan izin almanda güzelmiş böyle bir konuda :):):)

gorkem dedi ki...

bu ozgurlugum elimden alinsa aclik grevi yapardim :)

imza: scooterdan dusup ucakta daha da morlasan bacak sahibi cocuk

uyuz cadı dedi ki...

absi, evet tövbe bence de :) öğret yahu, benim koca da diyo sana öğretirim diye bakalım artık dönüşümlü olarak uğraşırsınız benimle :)

pelince, evettt pembe olucak kesin :)

merviş, ya ne bileyim, at 4 ayağı üzerinde duruyo ya sonuçta daha kolay. ama herseyden korkuyolar anacım bi defasında uçak geçti şahlanmıştı resmen iki ayağının üstüne kalktı koskoca hayvan. iyi düşmedim... bisiklet alıcam ama attan daha ucuz :p

japon balığı, ayy hangi model o? genelde çocuklar için üç tekerlekliler var onlara binebiliyodum bak.. büyüklere de mi varmış? sen gördüysen markasını söyler misin bana?

deniz, szi de bendensiniz :) çocukta dalga geçer tabi ayol bisiklete binemeyen anne baba mı olur? ben de hep kendimle dalga geçiyorum :)

aslille, vallahi direk gözümde canlandı öyle bi anlatmışsın ki.. linke baktım, süper ya.. kızlar mini mini giymiş kimse taciz etmiyo mu :) bizde ancak caddebostanda böyle giyinip bisiklete binebilirsin, o da deniz sezonu açılmadıysa. donlu yüzücüler laf atar çünkü..

alis ayyy süpersin yaa. okurken bile mutlu oldum kaldı ki senin gibi yapabilsem ne zevk alırım... bu arada benim ev çok yakın belki bigün karşılaşırız sahilde. her mavi şortlu kıza aliiiiis diye koşucam artık :))

moda tasarım stil, yaşla bi ilgisi yok ki babam o benim.. büyüyünce bu sıfattan arınmıyo herhalde di mi? 80 yaşıma gelsem babam yaşasa yine yapacağım herşeyi sorarım.. ayrıca izin almadım sadece birlikte bakalım dedim, almam gerekirse de alırım gocunmam...aramızdaki ilişki çok farklı bizim..

görkem ben mütemadiyen açlık grevinde olduğum için oek farketmezdi :) ama sen çok kötü düştün gerçekten, düzeldi mi ellerin?

Japon Balığı dedi ki...

bisikletin resmini mail attım sana, büyük firmalarda bisanda falan vardır bende alıcam bunlardan bi tane inş. izmirde çok görüyorum bu ara

uyuz cadı dedi ki...

gördüm canım çok sağol, cevap yazdım ben de.. şimdi araştırıyorum bişeyler buldum okicam..
çok sağol :)

lori dedi ki...

Lalis ,ahuuuuuuuah seninkiler benim hikayemi biliyolar da onlem aliyolar sanki :) ben dusmustum 14 yasinda kolum 3 yerinden kirilmisti. sonra motora bindim ama ehuuuuh!

uyuz cadı dedi ki...

Ay Loriii gerçekten mi? Geçmiş olsun ya.. Ben de düşersem?? Yandım o zaman...
Motor da çok tehlikeli ama, biz de almıştık ben çok korkuyodum. Bi de kask takıyosun saçın bozuluyo :))

lori dedi ki...

gercekten diyorum hele ki benim dusme hikayem cok kotuydu bisiklet takla atip atip (arka frenler tutmadii icin, on frenler tuttunca dogal olarak takla atti) duvara carpti. boyunla kolu birbirine baglayan kemik , omzun oynak yeri ve 5 cm alti olmak uzre "3 yer kirildi"
motordan da dustum ama ondan bisey olmadi , nasi olmadiysa hala cozemedim.

Rosewell dedi ki...

bir yandan okuyorum bir yandan suratımda ki sırıtma daha da yayılıp tüm yüzümü kaplıyo bir yandan ağzım açık şaşkınım ya hahah bu kadar mı olur lale diyorum pes diyorum. bisiklet, paten, kaykay... tekerlekli, kayan her türlü şeye karşı uzaktan bakan bir çocuk ve ergenlik geçirdim ben. neyseki kocam özgür ruh sözü var alıcak bana bisiklet :)) haa bir de şimdi senelerdir kimlik görevi gören ehliyetimi hayata geçirmeye karar verdim öğrenecem araba kullanmaya... düşersin demezler dimi? :)) haha araba kullanırken düşen insan olarak tarihe geçerim :))

uyuz cadı dedi ki...

rosewell sen de mi? :)) ayy nasıl özenirim nasıl isterim ama bu yaşta bile 'düşersin' ler peşimi bırakmıyo yahu... gerçi düşmeye düşerim tabi de napalım yani bisiklet sürmeyecek miyiz? benim dayım var gözleri çok az görür vallahi nasıl bisiklet kullanıyo bi görsen. kendimen utanıyorum..
benim koca da alıcak bisiklet öğreticekmiş birlikte bisikletlerimize biner emirlere gideriz seninle hehe :))

Rosewell dedi ki...

ben gizli saklı öğrendim ama bisiklete binmeyi tabiki de düştüm her tarafım morardı ama sonuçta öğrendim. rahatça binmek için kocayla adaya gidiyoruz arada. bak sen al bisikleti adayada gideriz ben sana orda çok güzel öğretirim. haha evet ya süper olur Emir' ide atarız arkaya hahaha...

Haydins dedi ki...

Bana da ogretıınnn ya..Bende bılmıyorum bısıklete bınmeyı..Moskovada patenlere bende cok heveslendım kocam sagolsun alalım ama soyle olur boyle olur dıyerek gozumu korkuttu ama alıcam burada valla..

uyuz cadı dedi ki...

rosewell, annem de diyo ki kendine güzel bisiklet alıcaksın düşünce zedelenicek. adaya gidip kiralıyalım orada öğren, dedim elalemin bisikletini kırayım yani :) adada kene yok mudur ama ben korkarım :)

serpil'cim al ya sen de öğrenelim berabercek. düşe kalka öğreniriz, herkes öyle öğrenmiş..

Rosewell dedi ki...

bak anniş doğru söylemiş 2. el araba almak gibi bişi bu. acemiliğini uyduruk bisikletlerde atarsın sonra gıcır pembe bisikletinle sahilde salınırsın :))

zaten adadaki bisikletler çok kaliteli ve yepyeni olmadıkları için ve sana öğretecek kişinin paldır küldür düşmeni engelleyeceği için çünkü bi süre arkadan tutacak seni. hiç bişicik olmaz merak etme. yok yok kene mene yok için rahat olsun..

uyuz cadı dedi ki...

ya hem kim görecek beni di mi? adanın teee öbür ucuna gider orada düşerim :))

AssoRTieK dedi ki...

:)seni düşünüolar kız fenamı:)

uyuz cadı dedi ki...

yok be şekerim düşünsünler hoşuma gidiyo :) ama ben hiç bisiklete binemicek miyim yahu? :)