14 Haz 2009

Sevgili Değil, Bildiğin Koca!

Sevgili hergün görmediğiniz bir adamdır.
Sevgili üstünüz başınız harika, saçlarınız yapılı ve makyajlı karşısına çıktığınız, yanındayken dünyanın dönmediği, sarılınca zamanın donduğu, yaptığı hiçbir şeyin sizi rahatsız etmediği, bütün hayatınız boyunca gözlerinin içine bakmak isteyeceğiniz, birbirinizle buluşacağınız günlerde kalbinizin küt küt attığı, yanınızdayken asla küfür etmeyen, çok düzgün araba kullanan, ailesini sallayan ve zamanını size ayıran, harcamalarınıza laf etmeyen, size sıklıkla hediyeler alan, dünyanın en harika adamıdır...


Koca ise; eve gelince ayağına en dandiğinden eşortmanını geçiriveren, sabah gözündeki çapağı gördüğünüz, tıraşsız haline alışmak zorunda olduğunuz, çorabını bile makineye sizin koyduğunuz, ortalığı dağıtan, arkasından banyoyu temizlediğiniz, trafikte sinirlenen ve küfür eden, size kırk yılda bir hediye alan, annesi ya da kızkardeşi yüzünden mütemadiyen kavga ettiğiniz, genelde işten başını kaldıramayan, nasılsın yerine bugün ne yemek var diyen, yaptığınız makyajı görmeyen, boyattığınız saçı farketmeyen, dönüpte yüzünüze bakmayan, alelade, sıkıcı, kesinlikle romantik olmayan klasik bir Türk erkeğidir...

Şimdi soruyorum, nikahı basıp, karı-koca ilişkisi üzerine yılları deviren, olmadı bir de çocuk yapan, hayatın bütün sıkıcılığına ve zorluğuna birlikte göğüs gererken sizi bilmem kaçıncı plana atmış erkeklere nasıl oluyor da hala 'sevgili' diyebiliyorsunuz?

Ey kadınlar gözlerinizi açın, aklınızı başınıza devşirin. Böyle sevgili mi olur? Olsaydı bile o adam bu adamken hayatınıza alır bir de nikahı basar mıydınız?

Koca değil de sevgiliymiş... Hadi canım! Ciddi ciddi bildiğin KOCA işte! Ne kadar farklı olabilir ki? Kimi kandırıyorsun?..

not: bu yazı benimkine sinirle yazılmamıştır ve yazıdaki bütün olumsuzlukları üstüne alınmasına gerek yoktur. fakat takdir edecektir ki bir kısmı açık ve seçik onu tarif etmektedir.

35 yorum:

Sel dedi ki...

Sevgili hergün görmediğiniz bir adamdır.(sınav zamanları 1-2 gun atlıyoruz ama hergün görüşüyo sayılırız)
Sevgili üstünüz başınız harika, saçlarınız yapılı ve makyajlı karşısına çıktığınız, yanındayken dünyanın dönmediği, sarılınca zamanın donduğu, yaptığı hiçbir şeyin sizi rahatsız etmediği, bütün hayatınız boyunca gözlerinin içine bakmak isteyeceğiniz, birbirinizle buluşacağınız günlerde kalbinizin küt küt attığı, yanınızdayken asla küfür etmeyen, çok düzgün araba kullanan, ailesini sallayan ve zamanını size ayıran, harcamalarınıza laf etmeyen, size sıklıkla hediyeler alan, dünyanın en harika adamıdır...( pijamayla yanına gittiğimi bilirim, hatta uzun zamandır makyaj da yapmıyorum yanında rahatım diye, harcamalarıma kızar hayatımı düzenli görmek istediği için, karşılıklı gayet rahat küfürleşiriz, birbirimize hediyeler alacağımıza beraber eğlenirken harcarız o parayı, arabamız yok)
(evli değiliz)


çok genelleme olmuş. heleki gördüğüm mükemmel evlilikleri de düşününce.

uyuz cadı dedi ki...

sel, herkesin evlilik ve sevgililik sürecine dahil olup o şekilde yazamayacağıma göre kendi gözlemlerimi yazdım...

Japon Balığı dedi ki...

çok eğlenceli yazmışsın yine , bire bir yaşadıklarımı okudum sanki, çok doğru tespitler yapmışsın :)

pelin dedi ki...

ilahi cadı çok güldüm yazını okuyunca. huysuz ve sivri dilin yine harikalar yaratmış. 8 senedir mutlu bir evliliği olan biri olarak naçizane fikrimi paylaşmak isterim. aşık olup evlendimi ve zamanla o aşkın çikolatalı çilek kıvamında sevgiye dönüştüğünde inan o yazdıklarının her birini zevkle yaparsın. değil çorabını donunuda koyarsın, pijamasını sen satın alırsın, aman akşam aç kalmasın diye yemeklerini hazırlarsın, çapaklarını kendi elinde temizlersin, üşeyecek diye yorganını paylaşırsın vesaire vesaire.bunlar yazmakla bitmez. ben kocişimle o kadar mutluyum ki 100 kere hayata gelsem yine aynı adamla evlenirim, hayatımı paylaşırım. sabahları o çapaklı gözlerle uyanıp dudişlerine günaydın öpücüğü koymanın romantik olduğu bir evliliğim var. lütfen bu kadarda karamsar olma huysuz cadı :)

uyuz cadı dedi ki...

japon balığı, sen de mi brütüs :))
gerçi hakkını yemeyelim benimkinde hepsi birden yok ama arada olanlar da var. bana yetiyo zaten :)

uyuz cadı dedi ki...

pelin, ben benimkileri yazmadım ki :) sadece orada burada kocasına sevgili diyenleri okudukça hep bunları düşünüyorum...
yoksa benim yaşadıklarımı sen daha güzel yazmışsın, çok doğru söylüyosun. zaten insan sevince herbirini severek yapıyo di mi? sizin de mutluluğunuz bir ömür sürer umarım, sevgiler kocaman...

Salıncakta iki Kişi dedi ki...

uyuz cadi'cim ananemin bir sozu vardir. Yazdiklarin bana onu hatirlatti :)

adi ustunde "koca", iyi bir $ey olsaydi adina "gul gonca" denirdi :)

sanirim evlenene kadar gul gonca, evlendikten sonra koca :)

Biz esimle o kadar uzun suredir birlikteyizki ilk evlendigimiz yil yeni girdigimiz ortamlarda agiz aliskanligiyla o'nu surekli erkek arkadasim diye tanistiriyordum insanlara :) Simdi e$im diyorum tabiki :) ama kendi aramizda o hala benim sevgilim, cunku romantizmin kaybolmadigini dusunuyorum.

Ama senin tespitlerde super olmus {her zamanki gibi}

pelin dedi ki...

aaa ben seninkine sinirlendinde giydiriyosun sandım :)

güzel temennilerin için saol cnm :)

guguk kuşu dedi ki...

kayınvalide ve görümce, bırrrrrr, korkutucu ikili di mi? bu iki konuda anlaşmaya varmak pek mümkün değil:)
çoraplara gelince amaaaaan ben alıştım
hayatıma o kadar çok şey katıyor ki, benimki tam bir teknoloji mütehassısı, evdeki herşeyi ama herşeyi mükemmel bir şekilde tamir edebiliyor, elektronik herşeyi kendi hallediyor, eee napalım çorapları da bize kalıyor işte?

berkbuket dedi ki...

ohhoo kızlar ben bu işin kitabını yazdım. 8 yıl şimdiki eşimle birlikte yaşadıktan sonra çocuk isteyince evlendik. yeminle çok değişti. belkide çocuk faktörü yada yaş etkili olmuştur bilemiyorum. ama kesinlikle koca başka sevgili başka. ah yıllar, yıllar en önemlisi o.

lori dedi ki...

:))))

Seddosh dedi ki...

valla doğru. :)

Bunları söyleyince de,''E canım ben senin yanında rahatım '' Derler.. iyi de, rahat olmak herşeyin mokunu çıkarmak demek değil..


Yanında rahat olmak,bazen yanında şarkı söyleyebilmek,dans edebilmek olmalı..


Onların ütopyasında artık nasıl birşeyse rahatlık...

uyuz cadı dedi ki...

banu hehe çok güldüm anneannene :)) eskilerin böyle lafları var ya çok komiğime gidiyo ama haklılar yani :)

pelin, yok canım benimki zavallı. olaylardan haberi bile yok :) ben kendi kendime yazıyorum. hatta not düştüm yazının altına, okuyunca ne yaptım ben şimdi demesin diye :)

guguk kuşu, onlar benden korksun :) teknoloji konusunda hakkını yiyemicem benimki de teknik servis gibi maşşallah :)) çok işe yarıyo di mi?

berkbuket, erkekler biraz bunalıma giriyo galiba çocukla... tam bilemiyorum ama büyük ihtimalle nasılsa evlendim diye rahatlamışta olabilir, geneli böyle de :)

lori, sen gül güül.adama neler yapıyosun cadı :)

sedosh aynen öyle rahatlık çokta iyi bişey değil bence.. abartmamak lazım :)

Merve dedi ki...

hehe :) valla katılıyorum aynen..

bloglarda sanki böyle sevgili deme zorunluluğu varmış gibi bir hava esiyor :) yani herzaman kocasına öyle hitap edenlere diyeceğim birşey yok, ama ne bileyim sanki bloga gelince öyle deniliyormuş gibi geliyor bana :) gülüyorum..

mesela, ben hiç sevgili demedim evlenmediğimiz, görüşmeden önce halen karnımda kelebekler uçuştuğu ama buna rağmen hem en güzel, hem de en paspal halimle gördüğü halde.sevgili kelimesi bana hep soyut geldi..

uyuz cadı dedi ki...

merviş, o konu öyle. sevgili diyince herşey daha toz pembe gözüküyo dışarıdan. yani tabi gerçek hayatta öyle olanlar mutlaka vardır, şapka çıkarırım tebrik ediyorum.. amma velakin ben de kocamı çok sevmeme rağmen (ki herkes seviyodur birtek ben değilim :)) yine de öyle hitab etmem. ne bileyim mıncık mıncık aşıklarıdan olmayı sevmiyorum belki de ondandır. çok sevsin sıkıştırsın kaçarım mesela, öyle mıçmıçlığa gelemiyorum :) kişi herkesi kendi bilirmiş ya, ben de öyleyim işte. sevgili falan diyince numara gibi hissediyorum.

Tibet'in annesi dedi ki...

Ben kendi adıma "koca" demeyi kaba bulduğum için bloğumda bazen eşim, bazen sevgilim diye kendisinden bahsediyorum... ama evlenince sevgililikten çıkıp tarif ettiğin koca oluyorsa diyecek birşey yok tabii. kimin evliliği mükemmelki. sadece sen sabahları onu çapaklı gözlerle görmüyorsun ki, o da seni görüyor. seni her halinle sevmeye devam ediyorsa, sen de her haliyle onu sevmeye devam ediyorsan "sevgili" sıfatının yanına bir de "koca" sıfatını eklemiş demektir, sadece "koca" demek biraz haksızlık olur.

uyuz cadı dedi ki...

tibetin annesi, vallahi insanlar beni bu blogdaki gibi sanıyolar her defasında :) böyle olsam yanımda kimse durmaz, bu yanım da var tabi ki ama sadece uyuzcadı değilim. kocama da hep kocaymış gibi davranmıyorum, zaten daha yeni evliyiz biz. ve de çok mutluyuz, kocasına sürekli sevgili gibi davranan bi insan olduğuna inanmıyorum. herkesin evliliğinde tartışmalar oluyodur, tersi kendini kandırmak olur.
yeri geldiğinde, canım istiyosa sevgilim de oluyo tabi, bazen kocam, bazen arkadaşım..
ama koca kötü bi sıfat değil ki, hatta bence sevgiliden dana güzel bişey. sevgili bugün var yarın yok. kocaya nikahı basmışsın o kadar sevmişsin yani.
bu açıdan düşünüyorum, o zaman da kocaya sevgili demek bana haksızlık geliyo... biraz da numara.. dediğim gibi herkesi bir kefeye koymuyorum, ama genel olarak ben böyle düşünüyorum...

Sugibi dedi ki...

çok feci katılıyorum

emel dedi ki...

"koca" hayatın gerçeğidir ve gerçekler acıdır,sevgili kelimesi kökü itibariyle değerlidir yoksa yalandır,gerçek insanlarla gerçekleri yaşamak ki buna evlenmek deniliyor bence hayattır!sevgili ve koca kelimeleri "sevgili koca" olarak birlikte kullanılsa,hayat bayram olsa!

gorkem dedi ki...

baslik zaten oyle guzel anlatiyor ki, ayni evde yasayinca boyle oluyor bazen valla, cok merak ediyorum imzalardan sonra daha neler degisecek, degisecek bisey kaldi mi.

jove dedi ki...

yazdığını okuyup kıkırdadım bizimki neoldu dedi anlatmaya başlayınca da bana yazıyı mail at dedi bu ne yaaa :)))))))))
bende benim ananemin bir sözünü söyliyim " dışarıdan gördüm yeşil türbe içeri girdim estağfirullah tövbe ! " :))))))))))

uyuz cadı dedi ki...

sugibi, alınmayıp katılanları görünce seviniyorum inan :)

emel haha ne güldüm :) vallahi süper bi dilek, ben de katılıyorum..

görkem bilmiyorum ki? bazı erkekte hiç değişmiyo(muş) diyolar. karpuz değil ki totosuna çat çat vurup seçesin, bahtına ne çıkarsa artık :)

jove, belki de bana erkekleri savunan bi yorum yazacaktır o yüzden istemiş olabilir :) ayy bu blog sayesinde deyim daarcığım kabardı :)

TATLININ HUYSUZ ANNESİ dedi ki...

valla biz acayip de sevişerek evlendik kocayla ama ben de şu sevgili lafına fena halde uyuzum, senden uyuz olmayayım:) kaldı ki koca ve sevgili tanımların fena halde gerçek. ben de kocayı çok seviyorum ama sevgili demek sanki bakın biz birbirimizi ne kadar seviyoruz demekle eşanlamlı geldiği için bünyeye ters geliyor. bildiğin kocadır o işte! çapaklarıyla sevilen, öküzlük de yapsa hep sevilen...

uyuz cadı dedi ki...

tatlının huysuz annesi, süper söyledin yahu. öküzlükte yapsa seviyoruz işte, bazen düşünüyorum bütün bu gıcıklıkları sevgiliyken bana yapsaydı bir dakika kadar yanında kalır mıydım diye. cevabım direk hayır oluyo :) demek ki o zamandan daha çok seviyorum, istediğim için yanındayım.
sonuç neymiş? bence sevgili olanlar da artık koca desinmiş. koca sevgiliden daha fiyakalıymış :p

Adsız dedi ki...

Yazık bana ki ben en doğru kişiyle evlendiğini sanma yanılgısına kapılmış ne evli kalabilen ne de ayrılmayı başarabilmiş biriyim. mutlu olanların mutluluklarının daim olması dileğiyle..

su dedi ki...

ruhun anarşist senin :))

uyuz cadı dedi ki...

adsız aa niye öyle dedin şimdi? üzüldüm ben... mutlu olmadığın bi evlilik yaşıyosan hayatını bu şekilde geçirmeye mecbur değilsin ki, herkes mutluluğu hakeder... şartlarını bilemiyorum tabi, ama bence bi daha düşün...

su, niye ki?

su dedi ki...

süper tespitleri ve hep sürüden ayrılma durumundan dolayı..

sekerbulutu dedi ki...

çok beğendim yazını... tespitlerin harika olmuş. benim evliliğimde de o kadar olmasada değişiklikler oldu. sevgiliyken daha sevimliydi mesela:)))

sessiz balik dedi ki...

sugibi feci reklam yapmış dayanamadım geldim .iyi ki de gelmişim çok hoşmuş bu yazı.
cep telefonuma "kocam" olarak kayıtlıdır
iş arkadaşım görünce " aaa niye kocam yazdın aşkım felan yazar insan " dedi

ben de o benim kocam aşkım değil ki dedim

aşık değil miyim? yoo ondan değil
gerçek ayakları yere basan bir kelime değil sanki aşk , uçuyormuş gibisin
oysa evlilikte tam da "şeyimin üstüne oturdum"

uyuz cadı dedi ki...

su teşekkür ederim. bloğunda da bahsetmişsin...

şekerbulutu, herkeste ufakta olsa bi rahatlama, bi değişme durumları oluyo galiba. halbuki Türkiye Cumhuriyetinde boşanma denen bi hak var. arada hatırlatmak lazım, tabi yazıdaki bütün olumsuzlukları bünyesinde barındıranlar için. yoksa aızıck biz de değişmişizdir, mesela ben bazen çok söyleniyorum :)

sessiz balık ahaha nereye oturdun :P hahah ay ne güldüm çok yaşa e mi? nasıl da bağlamış cümleyi :))

allımorlu dedi ki...

kocalarını sevgili diye yazıp aklımı karıştıran bloglar oldu. okuyorsun evli halbuki, bugün sevgiliyle şuraya gittik yazıyor.
sevgili,koca olunca kabullenmek zormudur anlamamdım ki.koca kocadır.
gerisi hikaye.hayat arkadaşlığı(karı-koca olmak) sevgililikten kutsal ve özel ayrıca.

uyuz cadı dedi ki...

allımorlu, ben de bi kişiyi sevgilisi sanıyodum bigün gelinlikli fotoğrafını görünce nasıl şaşırmıştım...
bana kalırsa da koca olmak sevgiliden çok daha önemli bişeydir. sevgili gelir geçer, koca da geçebilir tabi de daha uzun ve işkenceli bi dönem olur :P

dyq dedi ki...

kendi hayatımdan kesitler gördüm yazında =) bi düşünmeye gark etti beni nedense =)

uyuz cadı dedi ki...

dyg, aa niye ki :)