16 Tem 2009

Ninja Ayşe

Ayşe Arman'ı okur musunuz? Ben genel anlamda çok eğleniyorum, yaptığı ve söylediği bazı şeyleri onaylamasam da (ki buna ihtiyacı olduğunu hiç sanmıyorum) yine de hemen her yazısını okuduğum nadir yazarlardan birisi.

Son zamanlarda çok fazla gündemde, neden? Soyundu diye. Şimdi yine çekiştiriyorlar, neden? Kapandı diye.

Soyunmasına değinme hakkım var mı bilmiyorum ama ben onun yerinde olsam öyle fotoğraflar çektirmezdim. Hadi yaptım diyelim, gazetelerde yayınlanmasına asla izin vermezdim. Neyse, kendi tercihi.

Asıl kapanması hakkında birşeyler söylemek istiyorum, ilk okuduğumda çok şaşırdım. Ne kadar cesur ve radikal birşey yapıyor dedim. Kendine güvenine, aklına esenleri yapabilmesine, korkusu çekingesi olmamasına şaşırdım, takdir ettim. Yazı dizisini okurken de pek eğlendim. Sonuçta farklı bir bakış açısıyla yazıyor bütün bunları. Mesela Fatih'te dolaşırken ödünün kopmasına, gece kulüplerinde içeriye alınmayışına, türbanla bütün albenisinin yok oluşuna baktım, okudum hoşuma gitti.

Özellikle de teseddürlüyken kendini ninja kaplumbağaya benzetmesi çok komik geldi bana. Bu kadar açık sözlü nasıl olabiliyor? Bu ülkede, şu şartlarda, basının nasıl bir baskı altında olduğunu hepimiz biliyoruz. Yarın öbür gün başbakan çıkıpta azarlamasın! Ben olsam korkarım vallahi.

Ama hatunun gözü kara, aklında neyse dilinde de o.

Diyeceğim o ki, kimseyle dalga geçtiğini düşünmüyorum. Farkındaysanız kendi teseddürlü haliyle dalga geçiyor. Hem gülse ne olur? Herkes birbirininin seçimlerine ayılıp bayılmak zorunda mı? Saygı duyarsın ama beğenmek ya da harika bulmak zorunda değilsin bence.

Söyledim, rahatladım, bitti, nokta.

30 yorum:

Prima Rima dedi ki...

Dun gece okudum kapanmış hali ile yazdıklarını ...özellikle Fatihde gezdıgı zamanlara ve ismailağa civarları yazısına cok guldum...bayagı korkutmuslar ama gözunu:)birde haşemalı bölüm süperdi ne kadar çirkin görunuyordu hehehehe:)

Haydins dedi ki...

Kapalı hali çok tuhaf geldi ama bana hiç benzetemedim..Bende keyifle okudum bu kapalı Ayşe yazılarını :)
Eminim çok fazla yorum yapılacak yazılarına , bazı sözleri hemen aralardan çekilmeye başlandı bile ..

uyuz cadı dedi ki...

ebru ben de çok güldüm o kısımlara. topuklularla koşabilir miyim acaba diyo ya yazık :) her hali çirkin olmuş ama ya, hem haşema hem türban. ne makyaj var ne saç baş, ben de kesin çok çirkin olurum, bana şapka bile yakışmaz hiç takmıyorum. nerde kaldı saçlarımın hepsini kapatıcam..

serpil kimse benzetememiş zaten tanımamışlar ya çok komik :) şimdiden başlandı yorumlara zaten, yok dikkat çekicekmiş cartmış curtmuş. sanki kaset çıkarıcakta promosyon yapıyo hayret bişey. bizim milletimiz de bi garip.

Jojee dedi ki...

yazının başından sonuna kadar katılıyorum.Sonuçta gözlemlerini anlatıyor ve kendiyle dalga geçiyor.Bende uyuz oldum bak şimdi kötü eleştirilere:p

a. gizem dedi ki...

ayyyy ctesi günü şöyle bi açtım yazıyı kahkahalar atarak okudum :)) ayşe dedim yine helal olsun!
gerçe ahmet hakancımdan sonra cıktı bu karşı mahalle ayakları ya neysee :)

derken yazı dizini heyecanla bekledim valla, ne kadar dürüst yazmış değilmi lalecim?
reinadaki olayda bile hakaret etmeden kibarca hayır diyorlar, ama fatihtekiler "siz pisliksiniz" demiş ya.. sanırım aradaki fark dedim içimden gülümseyerek...

ahmet hakanın sonradan yazdıgını okudun mu he he ona koptummm :

"İki genç İslamcının, bir “Nurcu iyimserliği ve iyi niyetliliği” ile, Ayşe Arman'ın türbanlı fotoğraflarına bakıp birbirlerine, “Allah inşallah hidayet nasip eder... Ne de yakışmış” dediklerini işittim..."

diye yazmış.

uyuz cadı dedi ki...

jojee, di mi yani? kadın kendi kapalı halini garipsemiş ve çirkin bulmuş. şimdi şalvar modası var mesela kimine harika yakışıyo kimi de çok afedersin altına dolsurmuş gibi duruyo :) o zaman yakışan da çıksın desin ki sen bize altını doldurmuş mu demek istiyosun? herkes herşeye alınır olmuş.. hoş ben türbanın kimseye yakıştığını görmedim ama neyse...

gizo evet anım ben de dedim helal olsun. çok cesur çünkü, kimseyi takmadan hayatını yaşıyo. elinde böyle bi imkan da varsa yapsın tabi. yok mahalle baskısını ölçmek ona mı kalmışmış. kime kalmış acaba? kadın türkiyenin en çok okunan köşe yazarlarında biri ve deli. o yapmasın da kim yapsın? gıcık oluyorum ya..
ahmet hakanı da okumadım şeker, hemen bakıyorum şimdi. ay öyle dediklerine inanamıyorum :))
bu arada o fark olayına da katılmamak mümkün değil. birinde kibarca alınmıyolar diğerinde topuklularla koşabilir miyim acaba diye düşüüyo kadın. fotoğrafçı çocuğa da üzerinde turuncu bişey var diye kızmışlar onu okudun mu?

desperately-in-love dedi ki...

ayşe armanı ben de okurum severim de. Düşündüğü her şeyi açıkça yazan nadir gazetecilerden. bu yazı dizisini de okudum farklı olmuş.ama bir insana türban bu kadar mı yakışmaz ya:D

uyuz cadı dedi ki...

desperately-in-love, di mi ya ne kadar çirkin olmuş türbanla :) hiç beğenmedim iyi ki de kapanmıyo o kadın yani..

Mermaid dedi ki...

Uyuzcadi,biraz once bir blogda ayse armani elestiren bir yazi okudum,cok uyuz oldum ve dedimki uyuzcadi olasim geldi,bu konuya bir yazi doseyesim geldi.Sonra bloguna girdim ve senin cooktaaan yazdigini gordum.Duygularima tercuman olmussun!Yine harikasin!alkisliyor ve opuyorum!

Pınar dedi ki...

aynen ayşe arman ı ben de pek sevmem, fazla sivri geliyor bana ama en azından politik değil. gayet açık ve net bir kadın.herkes gündemi ve bu konuları tiye alıyor ama ayşe arman bunu bizzat yaşayarak dalgasını geçiyor. Bu arada bence de çok çirkin olmuş türbanla, ben zaten ilk etapta tanıyamadım. saçların ne kadar önemli bir tarz unsuru oludğunu bir kere daha anlamış oluyoruz :)
o sarı diken diken ve dağınık bir kadın kesinlikle:)

uyuz cadı dedi ki...

mermaid, beklentileri boşa çıkarmıyorum di mi? hehe :)) ay sinir oldum ben de, millete dert oldu kadının örtüsü. o kadar rahatsızlık veriyosa okumasınlar hayret bişey. ben de öptüm :)

pınar, di mi kadın kendi yaşıyo görüyo yani. gözlemlerini yazıyo ne var bunda anlamdım. yok haddini aşmışmış yok bilmem ne.. bu ülkede haddini aşan o kadar çok kişi ve kurum var ki kala kala ayşe'ye kaldı sanki.. ay türbanla felaket gerçekten. ama makyaj falan da yok ya. bazı kadınlar makyajsız çok çirkin olurlar, ayşe de saçsız ve makyajsız felaketmiş üzgünüm :)

alis dedi ki...

Ben de zevkle okudum.. 3-4 günlük bir tatil için deniz kenarındayım ve bugün gördüğüm haşemalılar için çok üzüldüm, onlar benim denize girerken hissettiğim mutluluktan yoksunlar.. Maalesef gerçekten ninja kaplumbağa gibilerdi; kimse alınmasın çünkü türbn zaten güzel görünmek için takılmıyor.. Kötü görünmesi normal. Ayrıca Ayşe Arman mini etekle o bölgelere giderek çok iyi bir noktaya değinmiş. Ben türban takmayı seçen insanlara anlayış gösterilmesi taraftarıyım ama görünüşe göre muhafazakarlar bize aynı saygıyı göstermek niyetinde değil, ne kadar çirkin laflar atmışlar.. Üzüldüm.

Elly dedi ki...

noktasına virgülüne kadar katılıyorum yazdıklarına. gerçekten bu ülkede,ciddi bir cesaret ister yaptığı

Hatchipu dedi ki...

Cok büyük bir saskinlikla ve merakla bende takip ettim ayse armanin yazilarini.
En sasirdigim olay ise fatih civarinda ayse arman ile arkadasini takip eden fotograf ceken adama, sirf t-shirti turuncu diye fatih sakinlerinin laf atmasi oldu. ``pes`` dedim icimden. adamin turuncu t-shirtine bile karisiyorlar, herhalde o t-shirt pembe olsaydi, oradan sag cikamazdi.
Hersey bir kenara, ayse armanin tr nin bugünkü sartlarinda bu kadar acik sözlü konusabilmesine ve fikrini bu sekilde beyan edip bu sekil deneyimler yapmasina büyük saygi duyuyorum.
aslinda olmasi gerekeni yapiyor bence, normal bir davranis sergiliyor fakat ortadaki durum ile kiyaslaninca yaptiklari anormal görünüyor.
bu sekilde devam etmesini diliyorum.keske daha cok insanimiz onun gibi acik sözlü olabilseler.
su an aklima gelen baska bir isimde levent kirca bu arada =)

uyuz cadı dedi ki...

alis, oo dinlendin mi? ne güzel.. dediklerine de katılıyorum, Ayşe'nin dediklerine de.. su doğamızda var ve vücuduma değmezken ne anlamı kaldı girmenin. hem doğru, zaten çirkin gözükmek ve arzulanmamak adına örtünmüyolar mı? kim bir kaplumbağayı arzular? hoş barbieden bile tahrik oluyolar ki belki kaplumbağaya bile tav olabilirler o kısmına garanti veremicem. anlayış gösterelim de dediğin gibi bize kim anlayış gösterecek? cehennemde yanacaksınıııız diye bağırıyolar milletin arkasından. ay sinir oluyorum ya.

elly, di mi? tebrik etmek lazım. ne düşündüğü ya da yazdığı önemli değil de iktidar yandaşı değilken bu denli cesur konuşabilmesi bile takdire değer.

hatchipu, evet ben de ona çok şaşırdım. ne giyseymiş adam? siyah kapkara mı olalım? çok enteresan ya! kokunç bence! doğru söylüyosun olması gereken düşüncelerimizi karşı tarafı rencide etmeden söyleyebilme özgürlüğümüz olması. ama nerdeee?

Adsız dedi ki...

merhaba,
yaklaşık 4 gündür blogunuzu okuyorum çok beğendim bloğunuzu. son yazılarınızı beğendiğim için de başa döndüm ilk yazılarınızı okumaya başladım. sanıyorum 2008 kasımdayım şu an.beğendiğim bloggerların ilkk nasıl başladıklarını merak ediyorum sonra nasl geliştiklerini ve sonlarak da ne yazdıklarını:)böylece hepsini okuyorum.burada yaşınızın benimkine yakın olması da cezbetti beni.etrafımda o kadar çok 90 doğumlu vs var ki-bazı sebeplerden dolayı kendi arkadaşlarımı da göremiyorum-benim yaşımdaki birinin duygularının ne olduğunu unutmaya başlamıştım.ihtiyacım vardı cidden bizim kuşağın ne düşünüyor olduğunu bilmeye.sonuç çok beğendimm bloğunzu.

Adsız dedi ki...

buarada blogunuzu çok beğendim derken yanlış anlaşılmasın,bunalımlı olduğunuz dönemlerle vs.le ilgili şeylerle yakınlık kurdum ve içten tavrınızı çok beğendim.ne biliyim düşününce saçma geldi.yani oturup bunaldım yazsam biri de bunu çok beğendim dese manasız olur;dalga geçer gibi.onu açıklamak istedim.

uyuz cadı dedi ki...

selam :) keşke adınızı da yazsaydınız öyle hitab etseydim, neyse bi dahaki sefere artık di mi :)
çok teşekkür ederim güzel sözler için. yok dalga geçer gibi olur mu hiç, aklıma gelmez öyle bişey. sonuçta aynı daralmaları yaşamış olabilirsiniz, ben hep yaşıyorum da :)
çok teşekkürler tekrar, arada ses ederseniz ben de sevinirim...

Absinthe dedi ki...

Butun soylediklerine katiliyorum Lale. Her yerde hatunu elestiren insanlar vardi. Oysa hatun kendi bakis acisini yazmis ve paylasmisti. Bunun icin daha fazla hatuna saldirmaya gerek yok. Okuduguma gore tehdit mailleri bile geliyormus.. Cok gereksiz, cok sacma..

uyuz cadı dedi ki...

absi gelmeseydi şaşardım zaten. her halta atlamaya bayılan erkekler varken. en komiği de kadınlardan değil erkeklerden böyle tepkiler gelmesi, maydonoz olsunlar başka işleri yok..
geldin mi sen bu arada? yolculuk nasıldı? alanda komik şeyler oldu mu? :))

tatlisubaligi dedi ki...

ayse arman cok zevkle takip ettigim bir yazar olmamakla beraber bu bahsi gecen yazı dizisini cok begendigimi sölemeliyim.. bence cok icten objektif yaklasmıs.. tabi hosuna gitmeyen insnalar olacaktır cunku genel kanının aksine bazı cıkarımlarda bulunmus ayse arman dolayısıyla sert elestiri alacaktr ama ben gercekten cok keyfle okudum..
özellikle de seni duyamıyoruuumm cok samimi bi giris olmus bence :))

uyuz cadı dedi ki...

tatlısubalığı bence de çok kişisel bi yazı. kendi yaşadıklarını yazmış kadın..
yanlız o duyamama kısmı hiç aklıma gelmemişti demek öyle bi problem de olabiliyomuş. halbuki bi ara vardı türbanlı bi arkadaşım hiç farketmemişim.

Adsız dedi ki...

kalitesini düşürdü iice sapıttı zaten benim gözümde kalitesiz bi yazardı boş işlerle ugrasıo sıkıosa soyunmadanda daha asil duruşunu gösterip fotolar cekınseydı yada sıkıosa kapanıp reına kapısına gıtmek yerıne kapanıp herhangı bı unıversıteye gırmeye calıssadı madem empatı kurmak ıstedı canı, empatı lv vitrinlerine kapanıp bakmak deıldı bence. buna gulenlerıde anlamıorm kafaları boş insanlar bence bakış acıları dar kalite sıfır:):) bende bölelerıne guluorm.. yorumumu yayınlamıcagımı bılıorm cunku sende olesın tatlımm muckk:)

uyuz cadı dedi ki...

pek sevgili adsız, öncelikle eleştirdiğin ayşe gibi sen de açık yürekli olsaydın da kim olduğunu söyleyebilseydin. kadın ulusal gazetede yazıyo sen şurda kıytırıktan bi blogda yorumun altına kimliğini yazamıyosun! ee yemedi tabi di mi? geçelim..
böyle gerizekalıca yorumları onaylamadan sildiğimi bilecek kadar beni tanıyorsun demek ki, madem hoşlanmadın niye takip ediyorsun? git kafana göre şeyler oku.
ayşe'yi seversin sevmezsin umurumda değil, çokta tınn. o bile sallamazken bana ne? ama okusaydın eğer üniversitelerin tatil olduğu zamanda niye bunu denemediğini anlardın. ya da azıcık düşünseydin?!
kafam boş evet, en azından üstü boş bu sıcakta beynim buharlaşıp uçmuyo. çokta memnunum halimden, sen bize gül. istediğin kadar eğlen, ben de tıpkı ayşe'nin türbanlı halinde 40 derece sıcaklıkta dolananlara gülüyorum. herşey karşılıklı demek ki ne hoş..
hadi canım sana da byeee :)

Adsız dedi ki...

komiksin ya blogunada meraklı degılım sırf kendı yazıma yorum yazdınmı dıye bakmak ıcın gırdım senınle eglenmek hos sey ve senın gıbılerle kuduruosunuz kuzusunuz itaatkarlar ya:D hırsınızdan anca yazın yazın oturun ama yapcak bıseyınız yok elınız mahkum dogru:D nese canım ugrasamıcam daa senle cok daha degerlı ıslerım var coookkk optm senı dolu kafalı arkadasım byess:)

uyuz cadı dedi ki...

o kadar meşgulsün ki okuyosun üşenmeden yorum yaızyosun sonra cevap var mı diye kontrol ediyosun bi daha yorum yazıyosun.. haklısın, bu kadar işle kimse baş edemez.. hadi bakalım sana kolay gelsin...

sihirlisepet dedi ki...

aslında insanların tercihleriyle alay etmektir Ayşe Arman ın yaptığı. açık olanlarda kapalı olanlarda bizim insanımız. bence böyle yapmakla medya başka şeylere hizmet ediyor, haberi yok...ayrıca hoşgörülü olmayı, kendimiz gibi olmayanlara da saygı duymayı bilmeliyiz. yani karşı mahalle gibi tırnak içindeki sözler toplumu bölmekten başka birşey değildir...

uyuz cadı dedi ki...

ben bu ayrımı yaratanların Ayşe'nin 'karşı mahalle' diye adlandırdığı kesim olduğunu düşünüyorum. Açık olanlara hakaret edip hor gördükleri gayet açık, tabi tersi de yok değil. Aslında bu tarz durumları çok genelleştirmemek lazım belki de. Herkes farklı çünkü. Saygı duyan da var duymayan da. Aynen benim de saygı duyduklarım da var duymadıklarım da.
Tabi insanlar bu şekilde medeni ifade edebilirlerse kendilerini o zaman kimse de zıtlaşmayacaktır diye dşünüyorum.

Haspam işte! dedi ki...

hehe adsız yorumları çok güldürdü beni, ne insanlar var yahu.

Ayşe Arman'a gelince, herkes eleştiriyor falan ama; bence de cesaretini gösterdi.Hem bilmediğimiz yönleri de ortaya koydu diye düşünüyorum, ben kendi adıma yazdığı birçok şeyi şaşırarak okudum tesettürlüler üzerine.Duygularıma tercüman oldu bu yazı, blog da ayrıca güzel. :)

sevgiler

uyuz cadı dedi ki...

haspam işte, o adsızların kendilerini bu şekilde tatmin ettiklerini düşünüyorum. böyle atıp tuttukça bi halt sanıyolar kendilerini heralde, laf söyledim ne akıllıyım vay be falan diyolardır. ortalıkta bunlardan çok var ve amip gibi çoğalmaya devam ediyolar o yüzden fazla sallamamak lazım..
ayşe için ben de senin gibi düşünüyorum. bir sürü şey değişik geldi bana. okudum, eğlendim işte.. zaten kadının da edebiyat parçalamak ve unutulmaz toplumsal deneylere imza atmak gibi bir düşüncesi olduğun sanmıyorum. okudum hoop uçtu gitti işte bence bu kadar.