7 Tem 2009

Saçma! Hem De Çok Saçma!..

Efendim eskiler ve biraz tutucu düşünenler için şu regl meselesi pek bir ayıptır, herkesin içinde konuşulmaz açık açık söylenemez vs.
Hiiiiç kusura bakmasınlar, bu kadar uyuz olduğum bir konuya değinmeden geçemezdim.

Yaz geldi değil mi? Herkes tatillere, denizlere, havuzlara gidiyor. Biz kadınların çektiği nedir yahu? İş var güç var, patron var, izin meselesi var, diğer çalışanlarla aynı anda izin kullanamama durumun var, gideceğin yerlerin doluluk oranları var, uçaklarda boş koltuk olan gün var olmayan gün var, önceden planlanan tatil var, pat diye son anda ortaya çıkan tatil var.
Şimdi bu nedir ya lütfen biri bana söylesin? Reva mı, hımm?

Neymiş, önceden hesaplayacakmışsın, bütün dünya hazır ola geçip herşeyi senin reglinin keyfine göre ayarlayacakmış. Bence şirketlerde tatil zamanını seçebilme önceliği kadın çalışanların olmalı, erkekler nasılsa rahat. Ama genelde yöneticiler erkek olduğunda nerede onlarda bu incelik?!

Bir kere her açıdan adaletsiz bir durum, iş sadece olduğun dönemle bitmiyor ki. Öncesinde 1 hafta kadar karnın davul gibi şişer, sinirli olursun, gerginsindir, canın abur cubur çeker vs. Sonra oldun, karnın ağırır, şişlik devam eder, sinir katlanarak büyür, her saniye elin nutella kavanozuna gider.

Bir kadın bikini içerisinde 1 cm. bile olsa daha ince görünebilmek için kaç hafta diyet yapıyor kimsenin haberi var mı? O kadar uğraş didin, ondan sonra göbeğin fırlasın! Olacak şey mi?

Şu regl olayı bari yaz aylarında kalksaydı ortadan, şu üreme meraklısı insanlık 3 aycık çoğalamasaydı ne olurdu?

Hadi cevap olumsuz diyelim, madem ürememiz için oluşturulmuş sistem bende de mevcut o zaman içimde çocuk sevgisi olsaydı. Çocuk sevgisi nasip olmamış o zaman şu regliden temelli kurtulsaydım.

Faydasını görmeyeceğim bir sistemin sıkıntılarını çekiyorum, isyanım bunadır!

24 yorum:

Absinthe dedi ki...

Al benden de o kadar! Zaten zar zor tutturuyoruz bitiş dönem ile tatilleri bide işin yoksa diğer insanların tatilini gözetim altında tut...

ferulago dedi ki...

Haha, buna ancak uyuzum uyuz olabilirdi :) Bir de gecikince "ne oldu, bir an önce olsun, olacak mı olmayacak mı, hamile miyim?" endişesi var. Bunun benim gibi çocuk isteyenler için olan versiyonu da "hadi ya yine mi oldu bu, ne güzel gecikmişti 1-2 gün oysa". Onla da olmuyor onsuz da :)

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

Bende her ay,allahım bunu bir günde bitirmenin bir yolu yok mu diye soruyorum kendi kendime.Gerçekten ya,üremeyi düşünmüyosak neden çekiyoruz bu aıcıyı...

uyuz cadı dedi ki...

absi, di mi ya? bence kesin kadınlar önce seçebilmeli.

ferulago, ama çok sinir bi durum bu ya :) onunla olmadığını biliyorum da bi onsuz kalabilsem o zaman karar vericem olup olmadığına :)

kediye kafa atan psikopat fare, her an fikrimizi değiştirip ürüyebiliriz diye galiba :)

Merve dedi ki...

ayyy sorma o şişkinlik, sinir, tatlı krizleri berbat bir durum!!
hele en çok özel günlerde oluverirsin..bir düğüne mi gidiyorsun pat o gece hemde..
3 günlük tatilemi gidiyorsun ilk günün akşamı vs vs hep gelmiştir başıma..
bir keresinde tam tatilime denk geldiği için ertelemeye bir hap içmiştim.. sakın haaa diyorum bir sonraki ay felaket oluyor! Ağrıdan ağladığımı hatırlıyorum..

Merve dedi ki...

* bu arada, sen şu bebiş işini şimdi öyle düşünüyorsun ama o değişir..içgüdüler laliş bir bakacaksın istiyorsun :)

alis dedi ki...

uyuzcum bence bu konuya hiç uyuz olma sen, olmadan önceki o davul gibi şişkin hal var ya, olmayınca o halde sabit kalıyorsun işte (kendimden biliyorum, kaç aydır çektiğim sıkıntı sonucu regl olunca parti verecek hale geldim). Vücudun dengesi düzeni bozuluyor. Askında dk ilacı kullanarak en azından olacağın zamanı net olarak kontrol edebilir veya erteleyebilirsin ama bence o tip ilaçlar kimse için iyi değil..

tatlisubaligi dedi ki...

çocuk mevzusuna karısamam tabi ama yasam kalitesini perişan ediyor orası kesin.. yaz izinlerini kafalarına gore ayarlayan ve dusuncesizlik eden erkek patroncuklar da ayda iki gun sadece agrısını ceksinler bakalım ölüyorum diye hastanelerde izdiham yasanıyor mu yasanmıyor mu

Prima Rima dedi ki...

Sende çocuk sevgisi var aslında Lalişim ama sen hep yanlış cocuklara denk gelmıssın sevgın yok sanıyorsun hehehe:)

lori dedi ki...

ay ben oldukca rahatliyorum , seviyorum acikcasi.
ama su tatile denk getirme konusuna geince, geciktirici haplar var. cook oncelerden tr'de yasarkene tatile gidiceem zaman, reglime denk gelirse kullaniyodum. muthis rahat bisey. biraktiginin ertesi gunu de regl oluyosun zaten.

beetlejuice dedi ki...

Uyuzcum, benim gibi o gün hastanelik olan, duvarları tırmalayan birinin ÖSS stresinden gecikmesi ve ÖSS'ye denk gelecek diye daha da strese girmesi, eczaneye gidip "ya bişi yapın gelmesin gitsin" dediği gün (ki o gün cuma,pazar sınav var:))ağrısız geçirdiği bir regl yaşaması trajikomik:) Sanki dalga geçiyor benimle meret:)

Pınar dedi ki...

Yaa olsan bir dert olmasan ayrı dert, olamayınca da tüm kimya bozuluyor.Şişmeler, depresif haller falan. Bazen ben de isyan ediyorum ama olamayanları görünce yok hormon bozukluğu yok kıl yok tüy aman paşa paşa çekerim 3-5 gün diyorum :) doğanın kanunu bu kızlar ağlamayın :D

ferulago dedi ki...

Uyuzcuğum, aslında onsuz olacağın bir dönem var, 9 ay boyunca regl olmazsın mesela ama bunun da başka yan etkileri var tabii ki :)

* ஐ * : ) Stil Direktörü ( : * ஐ * dedi ki...

Aynen bacım ya birde tatile gidersin tam o gün olursun :) Ayol en komiği de ben teftişteyken departmanda 15 hatun vardı böyle aynı mekanda devamlı yaşayan hatunlar aynı anda regl olurmuş :) Olaya bak sen. Sıcakda da bir kokardı wcler ööğğk midem bulandı.

Ya ben bu tabu olaylarına kılım zaten. Yemek içmek mıçmak seks regl doğamızda olan şey aşın bunu abicim diye anırmak geliyor içimden bre!

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Beni hiç rahatsız etmiyor nedense. Ne şişlik ne sancı olmadığındandır belki de. Ama bebek istediğimiz için her ay nolur bu ay olmasın diyorum içimden :)Sevgiler...

::puck-robin:: dedi ki...

Aman ben bir keresinde tatile denk gelen reglimi geciktirmek için ilaç kullanmıştım da hormonlarımı altüst etmiştim patlamaya hazır bomba gibi asabiy yapmıştı beni keşke olaydım da keyfim olaydı demiştim :D

AssoRTieK dedi ki...

faydasını görmiceğim bi sistem deyip durma aaaa!
ya senin gibi sevgi pıtırcığı,şirin şekerlik gibi bi insan nası o masum bebekleri sewmez yaaa:)
hayret bişi ama herşeyin bi zamanı war tabi bu arada çok doğru demişsin karnım 1 haftadır şiş nisandan beride kellogs yiyen bi warlık oldum,hiç anlamazlar halden 5 dakka gecik tuvalette başlıoar barmaya hiç işin olamazki senin tuvalette!serpiiiiiiil,serpiiiiiiiil!illa söyletçekler yani!o sinirle çıkıcan elinde petle:)zaten hava sıcak pişik olma tehlikesiyle başbaşayız :)
ayy ne ayıp şeyler yazdım yawww:)kendi yazdıklarımdan utandım walla:)

uyuz cadı dedi ki...

Mervecim di mi ya? Hep alakasız zamana denk gelir. Haplardan da ben içmiştim geçen yıl, çok ağrım olmadı ama dengesizleşti sonrasında. Zaten kafasına göre takılıyodu :) Bebek olayı da kesinlikle hormonsal di mi? bi yaştan sonra kadınlar çocuuuuk diye bağırmaya başlıyolar, arkadaşlarım hep doğurdu. Benim hormonlar henüz sakin ve kendi halinde. Buradan kendilerine teşekkürlerimi iletmek istiyorum :)

Alis, tabi canım olmayınca da çok kötü. İlaçlardan içtim geçen yıl bırakınca olmam çok gecikti. Stres olmuştum. Ama asıl önerim şudur ki, doğurmak isteyene kadar hiç regl olmasak, karar verince başlasa daha yii değil mi?

uyuz cadı dedi ki...

tatlısubalığı, tabi canııım kırk kere kafalarını duvarlara vururlar kesin. Bi de bize laf edip duruyolar.

Ebru'cum yok yahu :)) Ama Rimoş'umu pek severim o ayrı. Yazdığım mektupta da belirtmiştim zaten :))

Lori, o haplar geciktiriyo evet ama şişkinlik ve sıkıntı yaptı bende. bırakınca da hemen olamadım bikaç ay sıkıntı çekmiştim.. Ama çok mecbur kalınca kullanıyosun tabi.

beetlejuice, ayy seninki ne fenaymış.. ya dert cidden bu ya. ağrısı çok kötü özellikle, ama senin söylediğine koptum gelmesin gitsin :D

uyuz cadı dedi ki...

Pınar, işte doğa neden bu kanını koymuş ben ona sinir oluyorum. İşi gücü yokmuşta bu doğa neden bize sarmış? :)

ferulago ahaha yok ben olayım o zaman :))

stil direktörü, yakın arkadaşlar da aynı zamanlarda oluyo bi süre sonra. Benim başıma geldi yani :) Çok ilginç ama di mi? Hem dediğin gibi çok doğal bişey, niye utanıcam ki? Napiim yani elimde değil her ay çekiyoruz bi de üstüne utanıcam? Yok ya! Beni bunlarla uğraştıran tabiat ana utansın :p

esin seninki de ayrı bi şekli tabi. Hadi bakalım inşallah bu ay olmazsın o zaman :)

uyuz cadı dedi ki...

puck, ben de öyle olmuştum :)

Serpil ahahah deli kız ya :)) Nasıl güldüm :)) Gerçekten elinde sallaya sallaya çıksan ne yaparlar acaba :))

Pınar dedi ki...

Bir yerde okumuştum yakın arkadaşların ve aynı ortamda çalışan kadınların aynı anda regl olma nedeni; östrojen hormonu baskın kişinin diğerlerinin hormonlarını harekete geçirmesi olarak açıklanmıştı. Hobarey! haydi kızlar akışına bırakın mantığı :)))
Bu arada annem menapozda regl olmamanın sıkıntısını da görüyorum onda. Yani gün gelecek onu da yaşacaksın Lalecim :)

uyuz cadı dedi ki...

pınar çok enteresan bi durum gerçeten.. kadınların her hali bi garip zaten :)

Oya Kayacan dedi ki...

Tampon diye bişey var ya kızlar, az göbeğe katlanınca tatil kendi seyrinde yapılır yani bir güzel.