11 Tem 2009

Uğraş Dur

Bu da yeni moda!

Blog yazmak çok emek isteyen bir iş, kabul ediyorum çünkü ben de yapıyorum. Zaman zaman o emeğin çalındığı, fotoğrafların izinsiz kullandıldığı, yazıların kopyalandığı da oluyor, kabul.

Bunu önlemek amaçlı bir kod yapıştırıyorsunuz, sağ tıkla fotoğraflarınızı kaydedemiyorlar, yazılarınızı kopyalayamıyorlar. İyi, hoş yapamasınlar. Zaten yapmasınlar da...

Ama diyeceğim o ki, bu sayede biz hırsız olmayan ve çalma çırpma amacı gütmeyen saftirik okurlar da rahat hareket edemiyoruz.

Nedir? Mesela blog sahibi koymuş güzel bir saç fotoğrafı, elbisedir, takıdır, dekorasyondur vs. Şimdi ben onu sağ tık yapıp kaydedemeyeceksem ne anladım?
Hadi onu geçtim, en sinir olduğum şey bir ürün tanıtımı var diyelim, e ben onu hemen 'kopyala google'a yapıştır' şeklinde araştıracağım, ya da bir link verilmiş, atıyorum youtube'dan birşey. O linki yorumlardan ya da yazıdan kopyalayıp adres çubuğuna yapıştırarak merakımı gideremedikten sonra ne anlamı kaldı okumanın?

Bildiğiniz üzre diğer bloğumda yaptığım resimleri vs paylaşıyorum, bi ara ben de denesem mi dedim... Hani maksat izinsiz kullanılmasın yaptıklarım. Sonra düşündüm, başka şeyler de yazıyorum ben ne gerek var. Koyarım resimlerimin üzerine adımı kocaman, al kullan bakalım eşşek kadar uyuzcadı yazarken.

Diyeceğim o ki, arkadaşlar bilgisayar ekranında gördüğünüz herşeyi zaten kaydedebilirsiniz. Sağ tıkla olmuyor mu o zaman prt scr'e basarım yine kaydederim. Metinleri de kopyalarım, bu bi engel değil ki... Sadece iki-üç fazladan düğmeye basıyorsunuz o kadar...

Siz iyisi mi uğraştırmayın bizi, niyeti kötü olanlar zaten bir yolunu bolur yapar. Bari bizler rahat edelim.

20 yorum:

tatlisubaligi dedi ki...

bu konu cok feci bişi yaa.. insanların bloglarından yazılar, resimler keske kotu niyetli olarak alınmasa da böle onlemler alınmak zorunda kalınmasa.. yanlız o print screen iyimiş ya o zaman tek akıllıca yontem resimlerin uzerine blog ismi yazmak olucak

Bulunur Hint Kumaşı dedi ki...

Yazdığın gibi her şeyin çaresi var. En sinir olduğum ise adresleri kopyalayıp adres çubuğuna yapıştıramamk.

sinirlikebelek dedi ki...

Ama belki caydrıcı olur diye düşünülüyordur amaaan kim uğraşıcak şimdi printscreen yap painte git yapışdır ordan kaydet kullan filan dimi?

jove dedi ki...

printscreen olayini yillardir kullaniyorum hatta o fotograf yasakli sitelerde kullanirken extra bir keyif aliyorum hahahaseklinde ;)) birsuru foto ve yazi dolu pc :)

alis dedi ki...

Evet ya o koda ben de sinir oluyorum, bir de ben mesela linklere hep sağ tıklayıp yeni tab'de aç derim, sağ tıklama yasak olunca arada bakmak istediğim her link için ana blog'dan çıkmam, yüklemeyi beklemem, sonra geri yapıp gene beklemem gerekiyor. Çok rahatsızlık verici...

uyuz cadı dedi ki...

tatlısubalığı, aynen öyle. yapılabilecek tek şey isim ya da blog ismini yazmak. yoksa her türlü kaydedilir zaten..

bulunur hint kumaşı, ay evet. en gıcık olduğum şey, gazete ya da dergi gibi oluyo bloglar öyle. internette daha rahat hareket etmek lazımken uğraş dur...

sinirlikelebek, bence caydırıcı da.. dediğin gibi insan üşeniyo ama herşeyin bir çaresi daha var :) snagit diye bi program yüklü bilgisayarımda, yine aynı butonla devreye giriyo sayfada istediğin yeri işaretleyip ekran görüntüsünü alıyosun ve program senin için içerisinde tutuyo. istediğin zaman alıp photoshopa ya da painte yapıştırabilirsin. çok kolay, ben hep kullanıyorum tavsiye ederim.

jove, aynen :)) hehe beter seniii :))

alis, evet ya.. kırk saat bekle yeni sayfada açsın beğenme geri dön eski sayfayı bekle. ya da beğen başka bi linke tıkla onu da bekle. sonra o kadar çok yeni sayfaya git ki geri döneme falan filan :) ayyy teknoloji de zor be şekerim :p

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Aynen katılıyorum. Bir de bloğunda çiçek böcek şarkı olan arkadaşlar var 3 saatte açılıyor blog. Deli oluyorum...

uyuz cadı dedi ki...

esin hem öyle hem de şarkı birden çalmaya başlıyo ödüm kopuyo sonra. ya da ben bişey dinliyorum ses açık o da aradan çıkıveriyo dalasım geliyo :)

a. gizem dedi ki...

şeker painte atsam kalitesi düşüyooo :( photoshop da bilmiyorum evde kardeşte olmasına ragmen, okulda 2 dönem ders verdiler ama unutmuşum heppp berkem öğretmeye çalıştı hiçbişi anlamadım ayyy neyse... tatilll :)))) ne alaka dimi ? cuma bitiyo sekerrr!

lori dedi ki...

hayirrrrr!
kimse benden bisey almasin da calmasin da yaa! bu dertten muzdaribim zaten biliosun. hepsinin ebesini seviiim!

uyuz cadı dedi ki...

Gizo ben sana öğretirim photoshop, kolay yahu. berkem'i azıcık daha sıkıştırabilirsin ya da :)
aa bu cuma mı bitiyo Gizooo? bak bu hafya hiç konuşmadık seninle gelişmelerden habersiz kaldım. ne zaman geliceksin sen buraya? ben de tatile gidicem seni görmeden gitmem :))

lori, biliyorum canım evet. çok sinir bozucu bi durum ne yazık ki... hadi sen sev haha deli ya :)

beetlejuice dedi ki...

Uyuzcum, ben ilk başta insanlara hizmet havalarındaydım, sağ tık kopyala yapıştır kes ne istersen yapılabiliyordu. Bir forumda yazılarımı kendimle ilgili kısımlar çıkarılmış bulunca höyyt diyip yasakladım.
Linklerin üstüne ctrl'ye basıp tıklarsanız ayrı tabda açılıyor. Sağ tıka çözüm bu;)

uyuz cadı dedi ki...

yok canım haklısın. herkes alıp kafasına göre de kullanmasın tabi. ama yasaklamayınca da karşı tarafın vicdanına kalıyo, artık gönlünden ne koparsa gibi :)
ctrl de fayda etmiyo diye tecrübe ettim ben.. yani o sayfalara herhangi bi şekilde dokunamıyosun :) bir de üç tuşlu mouseların orta tıkıyla denemek lazım...

smilingcloud dedi ki...

hislerime tercüman olmuşsun! =)

* ஐ * : ) Stil Direktörü ( : * ஐ * dedi ki...

Helal olsun aklınla bin yaşa, ben yazılarımın kopyalanmaması için kod ekledim bu şart, ama link veripte sağ kliklediğimde oppps vs çıkmıyor mu ona hastayım ya.

uyuz cadı dedi ki...

smilingcloud :)

stil direktörü, aa seninki ne güzel cidden. hem kopyalayamıyosun hem de linkler açılıyo.

* ஐ * : ) Stil Direktörü ( : * ஐ * dedi ki...

Valla şeker ne yapayım yazımı çalmasınlar en sinir olduğum otur yaz saatlerce :) ben yazdım diye yazsınlar.

uyuz cadı dedi ki...

o linklere tıklanıyosa bende mi yapsam acaba? fotoğraf kaydedilebiliyo mu peki? dekorasyon falan yazıyorum bazen kılık kıyafet insanlar beğenince kaydetmek ister yani, kendimden biliyorum :)

JustMakeup dedi ki...

Vallahi ben kullanıyorum bu olayı, gerçi benimki tıklayınca başka bir pencerede açıyor zaten ama yine de okuyucuya eziyet tabiki.

Ben istediğim herhangi bir blogun yazılarını rahatlıkla kopyalayabilirim, engellesin veya engellemesin hiç farketmez. Yani yapmak isteyen yapar aslında o da ayrı mesele..

uyuz cadı dedi ki...

just make up eveeet sende de var :) bazen bi ürün adı kopyalayıp araştıracağım oluyo da yapamıyorum :)