10 Ağu 2009

Aşk Kadar Taş

D&R'daydık geçen gün, gecenin 11'i kapanmasına 5 dakika kala attım kendimi içeri birileri kolumdan tutup kapının önüne koyana kadar oradayım.

Büyük bir yüzsüzlükle kitap sormak için hala çalışan zavallı görevlinin yanına giderken 55 civarı yaşlarda olan ve fakat bunu kabullenmemek için elinden gelenleri ardına koymamış bir kadın (bolca sarı saç, kötü bir fön, hafiften botoks, makyaj, daracık jeanler, topuklular gibi ayrı bir konuya malzeme olabilecek birçok şey vs vs) yanındaki daha az yaşlı olana 'ya şeyyy ımmmm neydi yaaa üfff? hani herkes okuyo yaaa çok güzel diyolar işte.. herkesin sevdiği kitap?!' gibi ipuçları vererek kıvranıyordu.

Sonra önüme atladılar ve aynı cümleleri kızcağıza da söylediler;
- herkes okuyo ya canııııım

- adı ne hanımefendi?
- bilmiyorum kiii
- yazarı?
- ya bilmiyorum işte herkesin elinde amaa çok beğeniyolaaaaar

Ne diye kıvrandığını anladım ama sinir olduğumdan söylemedim, arkadan bir görevli daha geldi;
- 'Aşk mı?' dedi,
- Aaaaa tamam işte galiba oydu adı?
- Elif Şafak?
- Haaaa evet evet oydu evet. Pembe di mi?

Sonra kitabı aldı çıktı gitti.

A be gerizakalı! Adını bilmezsin, yazarını tanımazsın, sorsam konusundan bi habersin ne demeye aldın o kitabı şimdi?
Yoksa tatile mi gidiyorsun?

Havuz başında 5 kişi kitap okuyorsa 3 tanesinde Aşk vardı, hatta kadının teki elinde bir kalemle altını çize çize okuyordu. Dönüşte sınav var herhalde diye düşündüm.

Merak etsemde sırf bu popülaritesi yüzünden aşk'ı okumayı reddediyorum. Göre göre bıktım be!

25 yorum:

gorkem dedi ki...

uyuzcum :D uyuz olunmayacak gibi degil ki, burada, bizim okulda bile 15-20 turkuz belki iki kisinin elinde gordum bilee... ask sarmis dort bi yanimizii :D

a. gizem dedi ki...

:)))
doğruyu komediyle birleştiriyosun şekercim... tatlısın!

Pinky dedi ki...

bende okumadım. ne zaman biticek bu furya, belki o zaman :)

Damlo dedi ki...

elif şafaktan nefret etmiciğim. inatla.
kesin ebru şallı okumuştur türkbükünde :D

moonliiin dedi ki...

altına imzamı atmaya geldim...aynen sırf bu yüzden okumuyorum, elim gitmiyor...

Merve dedi ki...

erkekler pembe diye isyan etmişler yeni baskıları gri çıkmış gördünüz mü? :))

Amethyst dedi ki...

Ben de iyi ki ilk çıktığında herkesin eline bu kadar düşmeden okumuşum diye seviniyorum vallahi.Yoksa ben de senin gibi okumamakta direnirdim.Bir de okumak için acele etme bence senin okudukların ve sıradaki kitapların daha güzel bence:)

Deniz dedi ki...

normalde çok popüler film ve kitaplar için aynı tepkiyi verir, senin gibi uyuz olurum.
Ama aşk güzel gerçekten :)
Yazık sırf bu popülerlik yüzünden asıl kitapsever okuyucuları kaçırıyor bu kitap.

su dedi ki...

popüler hiç bir kitabı raflardan inene kadar okumamış olan ben, çıktığı ilk hafta okudum ve diyorum ki çok şey kaybediyorsun, elimde kalemle ikinci defa okuyasım var :))

uyuz cadı dedi ki...

görkem sorma :) herkes aşık oluvermiş :)

gizo :) muck

pinky, acaba diyorum dışını başka bişeyle mi kaplasak? :) gerçi dedim kendi kendime okusam bile evde okurum bunu kesinlikle sahilde değil.

damlo, kesin :) kocası da okumuş mudur? ya da o şeyi tercih etmiştir 'slipli erkeklerin vahşi konulmaz cazibesi' :p

moonlin, o da unutulur azıcık bekleyelim.. seneye kesin başka bi popüler kitap çıkar o zaman rahat rahat okuruz :)

merve ayyy gördüm ya. ne saçma şey.

amethyst, ilk çıktığında benim de okuyasım vardı aslında ama araya başka şeyler girmişti. benimkiler daha güzel di mi :) haftasonu bitirdim diğerini de dün şeye başladım kumral ada mavi tuna.

uyuz cadı dedi ki...

deniz, çok merak ediyorum aslında. ama ne zaman kitap alacak olsam vazgeçip başka birşeye bakıyorum. birgün popülaritesi geçecek elbet, ben de o zaman okurum mutlaka.

su, aslında uçurtma avcısı ve bin muhteşem güneş o konuda ağzımın payını verdi. popüler kitapları ben de okumam, bi süre sonra aklımdaki kitapları bitirdiğimde buna da geçicem galiba. beğeneni çok çünkü. ama asla kalemle değil :)

::puck-robin:: dedi ki...

Aşk çok güzel cadı.
O süslü geçkin kokanalar değil asıl senin benim gibi bilinçli okurlar okumalı ve hak ettiğini vermeliyiz bence.
Oku gitsin :)

uyuz cadı dedi ki...

puck, hadi seni mi kırıcam :) elimde kitaplarım var şimdi iki tane. onlar bitsin bi d&r yapar kimse görmeden alırım belki :))

mercan dedi ki...

aynen:) popüler kitaplar nedense itici geliyor, insanın içinden ... mu var kardeşim ne bu merak diyesi geliyor

ozℓєм dedi ki...

ama çoook güzeeel ;)

Bulunur Hint Kumaşı dedi ki...

Kitabı gazete kağıdıyla kaplayıp oku, başka bir kitap okuyormuş gibi:)))

sinem dedi ki...

Bu popülerkikten dolayı bende pek okumak istemiyorum

uyuz cadı dedi ki...

mercan, aynen :)

özlem, sen sus bakiim. aylardır sesin çıkmasın sonra gel ama güzeeeel. hadi ordan :)

bulunur hint kumaşı, hehe öyle yapıcam :)

sinem, azıcık zaman geçsin okuruz biz :)

Elly dedi ki...

aynen, kesinlikle okumamaya kararlıyım

Prima Rima dedi ki...

Arkadasım yolladı başladım başladıgım gibi kaldı yok kardeşim yook...sarmadı ilerleyemedım :( sanırım stresden anlamıyorum ben istanbulda bir daha denicem:)

uyuz cadı dedi ki...

elly, bi burnu sürtsün ondan sonra belki di mi? :)

ebrucum ayy senin orda stresten ne olsa okunmaz be kuzum.

ayşegül dedi ki...

bunlar kitap okumayan, işte arada bir bir kitap muhabbeti açılırsa ucundan kıyısından bir şey diyebilsin diye söyleyen tipler , bişey değil bunlar yüzünden çok güzel de olsa bestseller hiç bir kitabı okumuyorum.. Bunların yüzünden dan brown da vinci nin şifresini seneler sonra okudum..Allah bunları bildiği gibi yapsın

uyuz cadı dedi ki...

ayşegül, çok tatlısın :)))

evcilik dedi ki...

bir arkadaşım 3 günde okuduğu tek kitap olduğunu ifade etti fakat dediğim gibi heryerde herkeste elif şafak aşk..öö oldum ve inadına elif şafak araf' ı aldım çoooooook sıkıcı sırf kitap çıkarmak için yazılmış gibi..ayrıca bir gruba beğendirmek için bir eserin şeklini değiştirmek te çok yanlış bence..sevgiler,selamlar.

uyuz cadı dedi ki...

evcilik, ay bilmiyorum belki de çok güzeldir ama kusucam artık o kitaptan. okuyasım yok, kusur kalsın bende artık ne diyim..