7 Ağu 2009

Otobüs Tiplemeleri

Tatil için son anda karar verirseniz, belediye otobüsü kalitesindeki en dandik havayolunda bile bilet fiyatı 250-300 tl civarı olabilirmiş, bunu öğrendim. Mecburen otobüse bindik. Araba ve özellikle otobüs yolculuğunda NEFRET ederim. Uzun yoldan çok daha fazla nefret ederim. Resmen bir işkence...

Dedim ki bari gece olsun hiç değilse uyurum belki 11 saatlik yol daha çabuk geçer.

Dönüşte aynen şöyle insanlarla karşılaştım;

Model 1: Öldürülesi çocuk:
Hiç şaşırmadım, eşşeğin sevmediği ot misali nereye gitsem en gerizekalısından bir çocuk tam dibimde bitiverir. Arka koltuğukta 9-10 yaşlarında malın en önde bayrak sallayanından bir velet vardı. Yanında da annesi, ben babaannesi falan sandım ama değilmiş. O çocuğun çatlak ve kısık sesi hala kulaklarımda. Neymiş, acıkmış!

Terminalde araba kalkmadan iki saniye evvel dedesi sandığım baba elinde 'sucuklu tost'la geldi, nasıl koktu anlatamam. Bari lahmacun alsaydınız! Neyse çocuk tazmanya canavarı gibi etrafa saça saça zıkkımlandı ama bu defa ağlayıp yalvarmaya başladı ' ama çok açıııııım doymadım kiiiiii lütfen baba sana yalvarıyorum bir tane daha allll'.
Ne ayısın sen be! O doymadığım dediğin şey var ya senin iki katın olan benim sabah kahvaltım oluyor ve öğlene kadar acıkmıyorum. Yuh! Getirelim önüne bi öküz koyalım sırtından dişlemeye başla. Ağladı ağladı o sırada otobüs hareket etti bir tost daha alamadılar.
Bu defa tekerlek döner dönmez çocuk başladı muavinden kek istemeye. 'Pardooooooon bişey vermicek misiniz artık? Acıktık ama!'. Bu sırada bağarıyor tabi, o ses normal olamaz ki.

Söylendi söylendiii, 'ay anneeee! o kekleri çok seviyorum ben olsa yesem. niye gelmedi? vermeyecekler mi bize kek?'. Keki zıkkımlandı da sustu. Ama içecek olarak hem ice tea, hem cola hem de su istiyormuş! Çüş!

Sonradan zıbardı da rahat ettim. Haaa bu arada sürekli pırt yapıyordu, yine rahat edemedim.

Babası ise otobüsün verdiği iki mola+1 vapur seyahatinde ne bulduysa yedi. Gece 1 buçukta izmir köfte mi yenir? Sanki her gece kalkıp köfte yiyorsunuz gerizekalılar?! Sonra 4te de çorba içmiş, dürüm mü ne yemiş. Gelip karısına anlatıyor iyi bir haltmış gibi.
Sanırsın kıtlıktan çıkmışlar ailecek. Ya her imkanın olan yerde yemek zorunda mısın? O nasıl bir midedir? Acaba nerende bekledi o kadar yemek sabaha kadar merak ettim.

Model2: Yaşlı Teyzeler:
Severim ben yaşlıları, ama normallerini. Yaşlı dediğin sevecen, tonton falan olur. Eşimin anneannesi var mesela dersin ki Pamuk Prenses'e elmayı veren cadı. Tek farkı elma bile vermeyecek olması, 'vışşşş anam ne elması? oturun aşşaaaa' der büyük ihtimal.
Neyse bu teyzeler de gece 2 civarı birbirlerine hastalıklarından bahsediyorlardı, yok şekeri varmış yok iğne oluyormuş. İyi de insanlar uyumaya çalışıyorlar bi sussanız?! Yok gelini torununu da alıp caddede geziyormuş. Ay sana ne? Ne yapsın kadın acaba? Senin çenenden kaçıyordur büyük ihtimalle.

Model3: Gerizekalı Terbiyesiz Kart 'Kızlar':
30una merdiven dayamış ama yeni sözlenmiş efendim. Nereden mi biliyoruz? Bağıra çağıra telefonda bunları anlatıyordu da ondan. İnsan da biraz anlayış, terbiye olur ne diye bağarıyorsun ki anlamadım.
Gecenin ilerleyen saatlerinde yanında oturan annesinden bişey istedi mızmızlandı kadın anlayamadı 'ne sitiyorsun?' diye sordu. Sen misin o haltı eden?
O sessizlikte annesine nasıl bağırdı size anlatamam. 'Defooool kapa çeneniiiii! Kendinden nefret ettiriyorsun gerizekalııı!. Ağzım açık kaldı, bir yandan da kadına yumruk atıyordu tabi o da ayrı.

Model 4: Otobüs Oryantalleri:
Tamma gece yolculuğudur, uykumuz gelir koltuğu azıcık arkaya yatırabiliriz ama benimki öyle miydi canım? Önümde oturan kadın birde caaaart diye bi çekiverdi kolu öyle yattı öyle yattı ki neredeyse alnına para yapıştıracaktım. Dansöz müsün nesin be kadın? Kaldır şunu! 'Ama benim önümdeki de öyle yapmış'. 'Hanımefendi görebildiğiniz gibi benim bacaklarım sizinkilerden uzun, dizimi göğsüme kadar çekmem gerekecek. Olmaz böyle.'
O senin sümsüklüğün kızım bana ne diyecektim ama yolda saç saça girmenin bi manası yoktu, yine de kaldırttım ama.

Diyeceğim o ki, biletlerinizi erkenden alın salak salak otobüslere binmeyin sinirinizi bozmayın...

Haydi esen kalın.

36 yorum:

nalan dedi ki...

iyi ki gizem'in yazısına yorum yazmışsın, yoksa ben daha çok tırmalardım bu kadar güzel blog bulmak için. ellerin dert görmesin inan bir solukta okudum :)

alis dedi ki...

Vay be otobüste karşılaşılabilecek en felaket tiplemelerin hepsiyle aynı anda karşılaşmışsın. Vıyaklayan enik, morbid teyze, varoş gülü ve kucağa yatan hayvanoğlu. Ağzı kokan geveze yokmuş neyseki. Bir keresinde yanımda oturan kadının ağzı öyle iğrenç sarımsak kokuyordu ki yol boyunca öğürmüştüm, neyseki 1 saatlik bir yoldu. Uzun kara yolculuğundan öyle nefret ederim ki çoğu zaman gitmemeyi bile tercih edebilirim.

a. gizem dedi ki...

ayyy komedisin lalecimmm, ben orduya giderken hem de ulusoyyy firmasıyla, bi keresinde bir yaslı teyze yanıma oturmuş.
Allahım oyle bir eziyet 25 yıldır başıma gelmemişti
bi kere ben pencere kenarı alırım oraya otururum, bu 1 saat önceden gelmiş yerimi kapmış, hastayımmm kızım ben pencere kenarında oturabilir miyim dedi ok

ama bir başladııı gelini torunu torbası eşeği, ineği 7 ceddini anlattı 2. saatten sonra falan kitap okuyucam desem ve kafamı kitaba gömsem de hala konusuyordu manyak, esnemeye başladım beynim bitmişti çünkü, beni dinlemek istemiyorsun uykum geldi numaraları yapıyorsun deyip hatta dalmama ragmen durtükleyip uyandırdı 200 kez kadar, gecenin bombası, wc ye gitmek istedi, yine beni uyandırdı, ama ben oraya kadar yürüyemem gel götür beni dei Ayyy hatırlamak istemiyorum, sanırım Ünye' de indi, orduya 1 saat kala, ve otobüsteki diğer amcalarla teyzelerin
"kızımm sen ne kadar sabırlı bi insanmışsın, nasıl dayandın bütün bir gece" dediklerini hatırlıyorum!!!!

lale ben safım işte anlıyosun beni değil mi? ama beni bile mahvettiler ya... ne diyim !!!

ps. konuyu da nası bi yere bağladım, anladın dimi sen onu :PP
ps2. keşke mail mi atsaydım :)) neyse optum şeker seni

Merve dedi ki...

lalişim bir de aşırı yayılanları yazmamışssın ş:) kolu koluna değer, getirir bacığını seninkine değdirir..ıyy hiç sevmem,nasıl rahatsız olurum..kabusum olur o yolculuk benim..ulusoy'un bir otobüsüne bindim en son uçak gibiydi ve koltuklar tek kişilik ilk defa otobüs rahattı bir sonrakine çook önceden onunla seyahat et sen lalekuş!

uyuz cadı dedi ki...

nalan, teşekkür ederim :) ben de senin bloğuna bakayım şimdi. yazdığım yorum kaderin bir oyunu mudur acaba ne dersin? :P

alis, ayy yanımda annem oturuyodu zavallım ancak gül gibi parfüm kokar :) neyseki o vakayla karşılaşmadım yani... ayy ama seninki çok fenaymış. ben de en son otobüs yolculuğumu 2003 te mi ne yapmıştım.. şimdi yine anılarım tazelendi, uzun yol çekip tatil yapmaktansa totomun üstüne oturmayı tercih edicem artık..

Gizo sen ne komiksin :)) ay nasıl dayandın o kadınaaaa Allah sana sabır vermiş gerçekten.. son mesajı da anladım tabi hehe :)) bu arada alakasız ama annene söyle berkem çıkmasın dışarı biz seninle ortamlara akalım :p

mervecim ayy evet. o da vardır da ben çok az otobüs yolculuğu yaptım bi kere kuzenimle oturmuştum, bi defa yanıma kimse gelmedi bunda da annemle oturdum. neyse ki öyle manyaklara denk gelmemişim. o dediğin otobüsü de duydum ben kadınlar konuşuyodu.. bi daha otobüse mecbur kalırsam bakarım tatlım sağol..

a. gizem dedi ki...

tatm şekercim valla istanbulda ankarada ve bodrumda gezelimmm hatta beraber tatile gidelim ama berkem çıkmasın dısarııı :PPP aynen iletiyorum :)

uyuz cadı dedi ki...

hahah :)) biz fransa'ya bile gidebiliriz, hatta taksi parasını tanımadığımız bir yakışıklıyla paylaşma hakkımız var. ama berkem oturacak! bu böyle biline :))
ay ne saçmaladımm çok eğlendim ama hehe :))

a. gizem dedi ki...

:)) yani o kadarı yapar mıyız laliş?
hani hala taken dan korkuyorum ama... :) p ile deniz de gelse fransalara oyle gitsek :P olmaz mııı :P

uyuz cadı dedi ki...

yaparız tabi, çocuk yakışıklı olsun yeter :P

a. gizem dedi ki...

:))) lale inanılmaz komik bi kızsın sen ya!!! opuyorum en kocamanından ne vardı aynı şehirde olsaydık, gel iş çıkısı seni Tunalı hilmiye götüreyim derdim... ohhh ne güzel eğlenirdik..

uyuz cadı dedi ki...

gizo aynı şehirde olucaz daaaa şu deniz'in totosu bi yer görmedi ki :).. azıcık dursun yerinde evlenin sonra ooo nereleri gezeriz eğleniriz di mi?
muckk (ay ben de bütün aileye laf saydım iki arada bi derede:p)

tatlisubaligi dedi ki...

aahh ahhh 1 ve 4 her daim cıkar karsıma yahuu.. nefret ederim cocuk ve bebek sesinden otobuste..

bana bi kez konuskan bi teyze denk gelmişti gece 1 otobusuned hemde.. uyumaya calısırken once okulumu sonra nereli oldugumu sonrada yasımı sorup hımmm dedikten sonra benim kucuk toruna yasın uygun senin diyip beni dumur etmişti :))

sans iste

uyuz cadı dedi ki...

tatlısubalığı haha kısmet ayağına gelmiş sen tepmişsin olmaz ki ama :))

Abuk Kraker dedi ki...

Bu uzun yol otobüslerinde değil ama şehiriçi otobüslerindeki "ter kokusu" hadisesi bunları sollar.

uyuz cadı dedi ki...

otobüse hiç binmem ben. nefret ederim hatta minübüsleri ve dolmuşları tercih ediyorum ama arada pekte bi fark olmuyo açıkçası. ter kokusu cidden çok fena, geçenlerde bi kadın kokuyodu ayyy

JuVeNiL dedi ki...

insan bu çocuguna terbiye veremeyen tipleri gördükçe hiç çocuk yapası filan da kalmıyor.. Bu adapsızlık neden acaba bizde, kimseyi rahatsız etmiyeyim diye bir düşünce yok.. Buna benzer olarak tren yolculuğunda gecenin 2 sinde çıt çıt çıt çekirdek çitleyen teyzeler topluluğuna yakalanmıştım, bir de anladığım kadarıyla insanlar gece oturamıyorlar,geziyorlar ,yemek yiyorlar hep.. yazı süper..

berkbuket dedi ki...

içim katıldı valla okurken. kendimi senin yerine koydumda afaganlar bastı. allah korusun. ben yıllardır alanya istanbul gider gelirim dile kolay 13 saat sürüyor. hep ya ulusoy ya varan la seyahat ediyorum henüz böyle bir şeye rastlamadım. tavsiye ederim bu firmaları.

uyuz cadı dedi ki...

berkbuket, bütün bu olaylar varan da gerçekleşti :)

ferulago dedi ki...

Kocam da aynı senin gibi keçinin sevmediği ot yanı başında bitenlerden. Onu da hep cinsler bulur. O yüzden çok uzun yollara arabayla çıkıyoruz.:)

Velede şaştım kaldım nasıl bir açlık bu, ailecek obez olma yolunda ilerliyorlar anlaşılan.

ezqi dedi ki...

ayy öldüm gülmekten bütün komiklikler nasıl senin başına geliyo ya ben de istiyorum:):):)çok hoşsun uyuz cadı iyiki bitti tatilin de yazmaya başladın tekrar:)

uyuz cadı dedi ki...

ferulago ay sorma ya.. yemekten gebericeklerdi ailecek.

ezgi, bilmiyorum ki hep beni buluyolar nedense :) çekiyorum heralde :)

berkbuket dedi ki...

çok şaşırdım valla. sende de amma şans varmış.

uyuz cadı dedi ki...

ben artık şaşırmıyorum :)

beetlejuice dedi ki...

Her otobüse bindiğimde benim dibimde biten ot tipler ise ateşli çiftler! Öyle böyle değil bildiğin sevişiyorlar. Hep mi beni bulur, bu kadar mı şanssız bir insanım. İnsan 9 saatlik yolun tamamında öpüşür mü yahu?

guguk kuşu dedi ki...

Varan ve Boss un VİP leri yokmuydu, onlar böyle olmuyor. ben bi kere izmirden istanbula gitmiştim. hayran kaldım valla.
uffff ya öyle bi anlattınki hepsini gebertesim geldi. buaralar seninle paralel yazılar yazıyoruz nedense: others

uyuz cadı dedi ki...

beetlejuice, acaba onlar sırf başbaşa kalabilmek için mi otobüse biniyolar? belki kızın abisi falan varsa bunları böyle görür de vurur korkusundan kendilerini yollara vuruyolardır :) millet deli yaaa. bi defasında da arkadaşım sinemada öpüşen bi çiftin üstüne düşmüştü, tam kucağına ama :)) öyle çok gülmüştüm ki hala unutamamışım :))

guguk kuşu, duymadım canım öyle bişey. bilmekte istemiyorum şu saatten sonra :) çokta büyük konuşmamak lazım tabi :) evet seninle benzer gittik bu aralar :)

small button nose dedi ki...

sen beni guldurdun allahta seni guldursun ya super anlatiyosun.
bende esimi 11 saatlik otobus yolcuguyla istanbuldan memlekete annemlere goturme hatasini yaptim. adam bi daha tovbe etti.(gittigi en uzak otobus yolculugu bilemedin 1 saat olunca )oncelikle bayan bayan yaninda olacak myhabbeti ile bizi ayirmaya kalktilar butun reddetmelerime ragmen onlar kazandi ayrildik. baska caresi yok filan dediler.otobuste yetiskinden cok cocuk vardi. iki kisilik yerde dort kisi oturuyordu.her taraftan cocuk zirlmalari pirt pirt kokulari butun gece. inan cocuklri koridorlara yerlere yatiranlar ayak altlarina abartmiyorum bi battaniye serip yatiranlar.once uzuldum gece haliyle uyumaya calisip bir an once yolculugun bitmesi icin dua ettim.sabah aydinlanmaya basladi. bu kadinlarin kollarina bi baktim bilezikler dolu hepsinin ellerinde cep telefonlari. allahim ya dedim maden bunlara paraniz var bi bilette cocuklara alsaniz ya.
aslinda sadece esimin degil yani benimde en kotu yolculugumdu sanirim.

::puck-robin:: dedi ki...

Otobüs yolculuklarından nefret ediyorum yaa. Sen yazınca binlkerce berbat anı gözümün önüne geldi. Ayakkabısını çıkartıp benim kol koyduğum yere dayayan mı dersin, gece gece cep telefonundan müzik açıp ( kulaklıkla değil bak hoparlörüyle ) çocuğunun boklu bezini değiştirip otobüsü kokutan mı dersin öf öf öff beee :(

uyuz cadı dedi ki...

puck aaa seninkiler daha betermiş yahu.. ne öyle dağdan mı inmişler şunlara bak

uyuz cadı dedi ki...

small button nose, gülelim hepberaber o zaman :)

ayyy çok fenaymış yolculuğun ya... yuh diyorum. demek ki nerede çocuk orada pırt. bunu da öğrenmiş oldum, benim arkadaki de sürekli pırt pırt.. o kadar yerse tabi pırtlar anacım

Ayşe dedi ki...

ayni seyler benim de basima geliyor desem? bu atlantik ucuslarinda insana iyice bir koyuyor haliylen. hele o kendilerini b.class'te zannedip de kucagima yatanlar...

Müge dedi ki...

Hiii, 3 numara aklımı aldı yaa, vay havyan vay! Anneye?
Uyuz Cadı bu arada neden öteki bloguna da burası için link koymuyorsun? Yoksa ben mi göremedim?

Müge dedi ki...

Yaa nick'in uyuz cadı tabii de, öyle cümle içinde kullanınca hakaret etmişim gibime geldi, bir rahatsız oldum. :P

uyuz cadı dedi ki...

ayşe, nerde çokluuuk orda b.kluk diye boşuna dememişler demek ki.. ay heryerde ayı.. sana da bol sabırlar diliyorum...

müge, hehe lale de diyebilirsin. gerçi nickimi kendim buldum ama bazen uyuzcadı dediklerinde sensin uyuz diyesim geliyo :) o üç numara var ya gebertesim geldi. kadına nasıl bağırmalar yumruklar kollarına bacaklarına. gerizekalı!
diğer bloğa da koymadım ne biliim, belirli bi stratejim yok :) koyarım şimdi madem istedin seni mi kırıcam :)

tiredsoul dedi ki...

kıro kıro konuşan muavinleri de unutmayalım lütfen.
bi tanesinin kuzenime yaklaşıp,hızlıca çay kola falan? diye sorması üzerine dumura uğrayan kızcağızın,ilk şoku atlattıktan sonra falan istiyorum demişliği vardır...
ayrıca mola yerlerinde isteksiz ve utangeçlıktan mıdır nedir kısık ses tonlarıyla saaayın yolcularımız 15 dk.ihtiyaç molası bla blalarının devamında söylediği peron numarasını duymak imkansız olup mola dönüşü otobüsü bulabilmek adına otogarda maratona çıkmak ayrı bi iğrençliktir :)

uyuz cadı dedi ki...

ay zavallıcık kaç kişiye birden içecek seçeneklerini sayıyo yazık yahu. ama yine de anlaşılır olması daha hoş olur :) arkadaşına da koptum falan yeni bişey miymiş :p